پس گرفتن دعوت ایران ، ثابت کرد بان کی مون از خود اختیاری ندارد / وزارت خارجه برای امنیت دیپلماتها کاری کند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: این که دبیرکل سازمان ملل ابتدا ایران را دعوت می کند و سپس تخت فشار آمریکا این دعوت را ملغی اعلام می کند ، نشاندهنده بی اختیاری بان کی مون در عرصه بین الملل است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: این که دبیرکل سازمان ملل ابتدا ایران را دعوت می کند و سپس تخت فشار آمریکا این دعوت را ملغی اعلام می کند ، نشاندهنده بی اختیاری بان کی مون در عرصه بین الملل است.

اسماعیل کوثری در گفت و گو با ایران خبر ، تاکید کرد : پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو دو نشان می دهد که سازمان ملل نهادی است که از خود اراده و قدرت تصمیم گیری ندارد .
نماینده مردم تهران در ادامه تاکید کرد : از دیگر سو ، این حرکت نشان می دهد که آمریکا ، تحمل شنیدن صحبتهای ایران را ندارد ، چرا که اگر آنها واقعا به فکر حل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم بودند ، حاضر می شدند صحبتهای کشوری را که بارها اعلام کرده به دنبال ایجاد آرامش و امنیت در سور یه است ، بشنوند.


عربستان دنبال کننده برنامه ترور دیپلماتهای ایرانی است

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره حرکتهای تروریستی اخیر   گفت : پشت سر ترور دیپلماتهایمان در لبنان و یمن، عربستان قرار دارد ، این کشور ، برنامه ترور ایرانی ها را در راستای منافع اسراییل دنبال می کند .

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه عربستان و یمن ،مسئول ترور اخیر در صنعا هستند ، گفت : علاوه بر سعودی ها که در این ترور نقش داشته اند ، کشور میزبان ، مسئول حفظ جان و امنیت دیپلماتهای ایرانی بوده است و باید پاسخگوی این قصور خود باشد.


کوثری در پایان تاکید کرد : اگر در مقابل این حرکتها کاری نکنیم ، ترور مقامات کشورمان در کشورهای مختلف ادامه خواهد یافت ، باید برای بالابردن امنیت سفارتخان
برچسب ها: کوثری ، وزارت خارجه ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار