گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

سهم‌خواهی "خوئینی‌ها" از رهبری انقلاب/ پشت‌پرده باز نشدن نردبام آتش‌نشانی تهران/ اصرار وزیر خارجه ایتالیا برای ورود بدون حجاب به ایران

پشت‌پرده باز نشدن نردبام آتش‌نشانی تهران، آیا تبلیغات برای مکالمه بیشتر حرام است، پادشاه تکفیری‎ها کیست، احکام عجیب تروریست‌های تکفیری در رقه سوریه، با چهره‌های مهم سوری حاضر در ژنو 2 آشنا شوید، احتمال حمله ربع پهلوی به ایران، سهم‌خواهی خوئینی‌ها از رهبری انقلاب، پاسخ ظریف به اصرار وزیر خارجه ایتالیا برای ورود بدون حجاب به ایران، آقای رئیس جمهور موتورسیکلت چرا؟ ما در خدمتیم! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروزر چهارشنبه 2 بهمن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

خودروی آتش‌نشانان در روز حادثه چه نامی داشت؟

"ایویکو ماگیروس" همان خودروی ایستگاه یک سازمان آتش‌نشانی است که اگر نقص فنی در سیستم بالابرش ایجاد نمی‌شد امروز شاید آن بانو مشغول تعریف خاطرات حریق مهیب در محل کارش بود و سرنوشتش به این زودی‌ها به مرگ گره نمی‌خورد. ایویکو ماگیروس از محصولات شرکت "ایویکوی آلمان" است که از معدود شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آتش‌نشانی است.

به گزارش ایسنا، بنا به گفته "مهندس محمود قدیری"، معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، این نردبام دارای حسگرهای مختلف وزن، طول، زاویه، فشار روغن، محل خودرو و ... است و در صورتی که نقصی در هر یک از بخش‌های نردبام رخ دهد این حسگرها به شکل هوشمند مانع از فعالیت آن خواهند شد. وی که خود دوره استفاده از این دستگاه‌ها در آلمان را پشت سر گذاشته، این برند را از بهترین برند‌های جهان می‌داند و معتقد است که از میان حدود هر 1000 تا 3000 ماموریت تنها ممکن است در یک مورد آن چنین نقصی رخ دهد که متاسفانه در جریان حریق روز یکشنبه در خیابان جمهوری این مورد مشاهده شد.



قدیری با بیان اینکه جامعه آتش‌نشانی کشور از بروز چنین حادثه‌ای متاثر است، به ایسنا گفت: با این وجود هنگ‌ کردن این سیستم‌ها اجتناب‌ناپذیر است و تمامی نمونه‌های هوشمند دارای چنین مشکلی هستند؛ گرچه ضریب ایجاد نقص و هنگ‌کردن در این محصولات بسیار کم است.

گفتنی است که در مناقصه بین‌المللی که چند سال پیش سازمان آتش‌نشانی برای تجهیز دستگاه‌هایش برگزار کرد، شرکت ایویکو به عنوان برنده برگزیده شده بود. اما یک پرسش دیگر نیز در این میان وجود دارد و آن دفعات تست و کنترل ادوات و خودروهای موجود آتش‌نشانی در بین دو ماموریت است، همچنین اینکه استاندارد جهانی در این زمینه چه می‌گوید و آیا این استاندارد در کشور ما و به ویژه در مورد مربوط به حادثه یکشنبه رعایت شده است یا نه؟

افسران بازنشسته آمریکایی خواستار تعطیلی گوانتانامو شدند/

سازمان حقوقی "هیومن رایتس فرست"، روز سه‌شنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد، 31 افسر آمریکایی در نامه‌ای از "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا بستن بازداشتگاه "گوانتانامو" را بویژه از طریق تسریع بخشیدن به روند انتقال زندانیان، خواستار شدند. این افسران بازنشسته ضمن تمجید از تمایل اوباما برای بستن این زندان آمریکایی، خاطرنشان کردند که "گوانتانامو به منافع آمریکا خدمت نمی‌کند و امنیت این کشور را همچنان تضعیف می‌کند".

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، "چارلز کرولاک" فرمانده سابق نیروی دریایی، ژنرال "مریل مک بیک" فرمانده سابق ستاد نیروی هوایی و ژنرال "جوزف هور" فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در خاورمیانه جزو افرادی بودند که این نامه را به امضا رساندند.



این 31 نظامی بازنشسته آمریکایی 5 سال پیش در دفتر بیضی شکل کاخ سفید در حالیکه اوباما اولین فرامین خود برای بسته شدن گوانتانامو را امضا می‌کرد، حضور داشتند. باراک اوباما ماه می گذشته در سخنرانی مهمی در دانشگاه دفاع ملی به جزئیات تصمیم خود برای بستن زندان گوانتانامو پرداخت. با این حال هنوز 155 زندانی در گوانتانامو هستند که 76 تن از آنها مبرا از اتهام شده و می‌توانند آزاد شوند.

ژنو 2 اینجا برگزار می‌شود

عصر ایران نوشت: کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 برای حل و فصل بحران سوریه از روز چهارشنبه (امروز) در قصر مونترو سوییس ( تصویر زیر) با حضور بیش از 39 کشور و سازمان بین‌المللی برگزار خواهد شد.



اسکناس غیر رسمی ابتدای پیروزی انقلاب

مجید رفیعی با انتشار این تصویر در صفحه فیسبوک خود نوشت: اسکناسی عجیب توجه‌ام را جلب کرد. می‌گفت حزب‌اللهی‌های اوایل انقلاب چاپ‌اش کرده‌اند. وزیر اقتصادشان علم بوده و رییس بانک مرکزی شان عقل. یادگاری گرانی بود. بیست و پنج هزار تومان!



ادعای حضور محرمانه ایران، در کنفرانس ژنو2  

دبکا به نقل از منابع خود مدعی سفر محرمانه هیئتی از ایران به سوئیس شد و نوشت: یک هیئت ایرانی به صورت محرمانه روز سه‌شنبه به منونتر رسید. با این وجود آنها در کنفرانس ژنو 2 شرکت نمی‌کنند و در هتلی بیرون از شهر ساکن می‌شوند.

به گزارش انتخاب، برای تمام حاضران در کنفرانس ژنو 2 روشن است که با وجود غیبت رسمی ایران، تهران در هرگونه تصمیم‌گیری بزرگ در مورد سوریه حضور دارد. این اتفاق با آنچه جان کری وزیر خارجه آمریکا در اوایل ماه جاری اعلام کرد مطابقت دارد. کری اعلام کرده بود که ایران در حاشیه کنفرانس حضور پیدا کند.

دیدار نتانیاهو با روسای گوگل و یاهو

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" (jpost) نوشت: "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه برای شرکت در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد به دواووس سوئیس سفر می‌کند. دیدار با جان کری و رایزنی درباره مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین از برنامه‌های نتانیاهو در این سفر می‌باشد. انتظار می‌رود، وی با نخست وزیر استرالیا، رئیس جمهور مکزیک و وزیرخارجه چین نیز دیدار کند.

به گزارش جام، همچنین برنامه‌ریزی شده که نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، در خلال حضور چهار روزه خود در داووس با مسئولان کمپانی‌های بین‌المللی مانند روسای یاهو و گوگل دیدار کند.
 
این پادشاهان می‌خواهند به مردم سوریه آزادی هدیه کنند

تابناک نوشت: حکومت‌های مستبد پادشاهی زیر قصد دارند به مردم سوریه، آزادی هدیه کنند.

شیخ‌نشین بحرین: "شیخ حمد بن خلیفه" پادشاه بحرین 15 سال است که بر این کشور حکومت می‌راند. حکومت وی با مخالفت جدی اکثریت 70 درصدی شیعیان این کشور رو به رو است.
کشور پادشاهی اردن: "عبدالله دوم" از 15 سال پیش جانشین پدری شده است که خود 47 سال بر این کشور حکومت رانده بود. این پادشاه عرب نیز در سال‌های اخیر با تظاهرات خیابانی گسترده‌ای مواجه شده که به تغییر نخست وزیرها در این کشور منجر شده است.

امیرنشین کویت: "خاندان آل صباح" از دهه‌ها پیش تاکنون امیری کویت را بر عهده داشته است. این خاندان که تاج و تخت کویت را مدیون غرب است، در جریان تحولات اخیر مردمی در کشورهای عربی در کنار دیگر شاهان منطقه خلیج فارس سعی داشته که از به هم خوردن نظم موجود جلوگیری کند.

حکومت پادشاهی مراکش: "محمد ششم" پادشاه 15 سال اخیر مراکش از اصلی‌ترین مخالفان ایران در بین کشورهای عربی است. او بزرگترین تاجر و بانکدار مراکش نیز هست.

سلطان‌نشین عمان: پیشینه حکومت "سلطان قابوس" بر عمان به پیش از انقلاب اسلامی در ایران بر می‌گردد. عضو معتدل‌تر شورای همکاری خلیج فارس توانست موج اعتراضات تحولات اخیر کشورهای عربی را در کشور خود مهار کند.

امیرنشین قطر: "تمیم بن حمد آل ثانی" جوان‌ترین امیر در خانواده‌ای است که نسل در نسل بر قطر حکومت کرده‌اند. قطر اگر چه با استفاده از منابع عظیم مالی ناشی از صادرات گاز و شبکه تلویزیونی الجزیره از موج تحولات در کشورهای عربی استقبال کرد ولی با نادرست از آب در آمدن پیش‌بینی‌های خود، این روزها به سمت موضع خفیف‌تر حرکت کرده است.

کشور پادشاهی عربستان سعودی: فرزندان "آل سعود" نه تنها همیشه پادشاه کشور عربستان سعودی بوده‌اند، بلکه حتی نام خود را بر این کشور نیز گذاشته‌اند. پشت سر عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه 90 ساله این روزهای آل سعود، صف شاهزاده‌های پیری قرار دارد که شاید زودتر از پادشاه جان بسپارند. عربستان در رقابت بر سر منطقه، اصلی‌ترین حامی تروریست‌های سوریه و منطقه است.

شیخ‌نشین امارات: "شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان" در ده سال اخیر جانشین فردی شده که پیش از وی 38 سال بر این همسایه پر درد سر ایران حکومت کرده است. امارات در کنار عربستان سعودی در ماه‌های اخیر از اصلی‌ترین حامیان مالی نظامیان حاکم بر مصر بوده است.

تصاویری کمتر دیده شده از تظاهرات علیه شاه در آمریکا






مصاحبه مدودف با "کریستین امانپور"

عصرایران/ مصاحبه اختصاصی دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه با کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان در مقر نخست وزیری



ماموران امنیتی ارتش سوییس در حال دیدبانی از یک برجک برای تامین امنیت اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوییس



یک مادر و دختر در کشور جنگ زده جمهوری آفریقای مرکزی



پاسخ ظریف به اصرار وزیر خارجه ایتالیا برای ورود بدون حجاب به ایران

 طبق پروتکلی که از پیش میان ایران و سایر کشورهای جهان به توافق رسیده است، کلیه بانوان دیپلمات سایر کشورها موظفند با حجاب روسری و پوشیدگی متعارف در ایران وارد کشور شوند. اما هنگام نشستن هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایتالیا، وقتی مدیر تشریفات وزارت امور خارجه با سه روسری رنگین برای استقبال از وی وارد هواپیما می‌شود، او قبول نمی‌کند و می‌گوید که فقط بدون حجاب حاضر است وارد ایران شود.

سایت جهان نوشت: وقتی گفته می‌شود که طبق پروتکل باید عمل شود، وی پاسخ می‌دهد که چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم. اصرار‌ها راه به جایی نمی‌برد و بالاخره مدیرکل تشریفات با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی تماس می‌گیرد و کسب تکلیف می‌کند و خواستار مکالمه وی با وزیر امور خارجه ایتالیا می‌شود.

ظریف ضمن اینکه حاضر به مکالمه تلفنی نشده است می‌گوید: بگویید اگر نخواهید حجاب داشته باشید، نمی‌توانیم در تهران از شما پذیرایی کنیم و همه قرارهای شما لغو می‌شود. وی با ناراحتی در داخل هواپیما ابتدا با ایتالیا تماس تلفنی برقرار می‌کند و بعد با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین می‌آید.

سهم‌خواهی خوئینی‌ها از رهبری انقلاب

مشرق نوشت: "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" در کتاب خاطرات خود به سهم‌خواهی "موسوی خوئینی‌ها" از آیت‌الله خامنه‌ای اشاره می‌کند که ذکر این خاطره خالی از لطف نیست.

30 مرداد:  آقاي موسوي خوييني‌ها آمد... از رهبري رنجيده، به خاطر اينكه ايشان را رئيس قوه قضائيه نكرده است. گفتم آيت‌ا... خامنه‌اي مايلند در دفتر خودشان كاري به ايشان واگذار نمايند؛ نپذيرفت. گفت بنا دارد با انتخابات ميان دوره‌اي به مجلس برود. پيشنهاد همكاري با نهاد رياست جمهوري را هم دادم. گفت اگر بنا باشد كاري را بپذيرد، اين را مي‌پذيرد. (كارنامه و خاطرات، هاشمي رفسنجاني، بازسازي وسازندگي(1368)، ص 280)

آخرین تصویر از دیپلمات شهید ایرانی



احتمال حمله ربع پهلوی به ایران!

چندی پیش شاهد آن بودیم که ضدّ انقلاب‌های فراری به سرکردگی ربع پهلوی، سیرکی به نام "شورای ملی"‌ به امید براندازی نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته بودند. البته این شورا که باعث اختلاف و درگیری‌های زیادی در بین یاران ربع پهلوی شده بود، امروز از زبان فراریان ضدّ انقلاب ورشکسته قلمداد می‌شود و شاهد آن هستیم که بار دیگر ربع  پهلوی سرکردگان خود را دلسرد کرده است.

به گزارش بولتن، در این رابطه "دیوید مهرجویی" از سلطنت‌طلبان در فیسبوک خود سوالی مطرح کرده با این مضمون که دلیل بی‌ثمر ماندن فعالیت‌های گروه‌های سیاسی برای براندازی جمهوری اسلامی بعد از 35 سال چیست. پاسخ‌های داده شده بسیار جالب است که در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:



*رامین جان اگر واقع‌بین باشیم می‌تونیم ببینیم اپوزسیون‌های خارج از کشور در عمل نتونستن برای جمهوری اسلامی خطرساز باشند و این از نقاط ضعف ما است حتی به جایی رسیدیم که مردم داخل کشور به ما اطمینان ندارند و از کمترین حمایت آنها برخورداریم...

*به جز شاهزاده پهلوی شخص دیگری برای آزاد کردن ایران نیست! و فقط مجاهدین هستند که با هیچ‌کس سازش ندارند و همه ایران را برای رجوی می‌خواهند!.

*تعداد کمی در شورای ملی شرکت کردند تازه با کارهایی که کمیته انجام داد تعداد اعضا از 22000 نفر به 1300 نفر کاهش پیدا کرد.

*برنامه ریزی دقیق جمهوری اسلامی

*وجود اپوزسیون‌ نماهای زیادی که از این راه به دنبال اسم و افزودن سرمایه‌های خود هستند

*فراموشی موضوع اصلی مبارزه که نجات ایران است!

*عدم اقناع شدن قدرت‌های جهانی برای حمایت از سناریوی تغییر جمهوری اسلامی

*رهبر نبودن شاهزاد!



چنان که ملاحظه می‌شود ضدّ انقلاب‌های فراری به سرکردگی ربع پهلوی، سیرکی به نام شورای ملی‌ راه‌اندازی کرده‌اند که خود هم امیدی به آن ندارند و با 1300 نفر تصمیم دارند که جمهوری اسلامی ایران را تغییر داده و بر سر ربع پهلوی تاج پادشاهی بگذارند!. البته ما توصیه می‌کنیم که ربع پهلوی صبر کند تا تعداد طرفدارانش به 300 نفر برسد و سپس با کمک هالیوود و راکی به ایران حمله کند. در این صورت احتمالا تاریخ فیلم‌های آمریکایی یک بار دیگر تکرار خواهد شد و ایران آزاد می‌شود. هورا هورا هورا!

درخواست خانواده لوینسون از دولت آمریکا

خانواده "باب لوینسون" جاسوس آمریکایی که ادعا می‌شود در ایران مفقود شده، بار دیگر از دولت اوباما خواستند تا ضمن بیان حقایق در مورد وضعیت وی، اقدامات خود برای یافتن این مامور سازمان سیا را افزایش دهد و در مصاحبه با سی ان ان، با بیان این موضوع، دولت آمریکا را متهم به کم کاری برای یافتن و نجات وی کردند.



به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، خانواده لوینسون از مدت‌ها قبل می‌دانستند که وی برای سازمان سیا کار می‌کرد اما بنا بر درخواست دولت از فاش کردن این موضوع خودداری می‌کردند، چون به آنها گفته شده بود که افشای این موضوع وضعیت لوینسون را بدتر می‌کند. "دن لوینسون" فرزند باب لوینسون در این رابطه به سی ان ان گفت که امیدوارم آنها (دولت آمریکا) درخواست ما را بشنوند و بگویند که در این مدت برای پدر من چه اقداماتی را انجام داده‌اند ما اکنون به این اطلاعات نیاز داریم. ما معتقدیم که اقدامات مثبت بیشتری را برای بازگرداندن او به خانه می‌توان انجام داد.

در همین رابطه "جان مک کین" از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا، با متهم کردن سیا گفته بود: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) حقیقت را در مورد لوینسون به کنگره نگفته و اعضای کنگره را فریب داده است.

با چهره‌های مهم سوری حاضر در ژنو 2 آشنا شوید

به گزارش جام، سایت دویچه وله(DW)، در گزارشی برخی از مهم‌ترین شرکت‌کنندگان سوری در نشست صلح سوریه به اختصار معرفی می‌شوند، نمایندگان دولت سوریه:

"ولید معلم": وی از سال ۲۰۰۶ میلادی مسئولیت وزارت امور خارجه سوریه را برعهده دارد. معلم که اکنون ۷۳ سال سن دارد، در دهه ۱۹۹۰ میلادی سفیر سوریه در آمریکا بود. وزیر امور خارجه سوریه کناره‌گیری اسد از قدرت را غیرممکن دانسته است.



"بثینه شعبان": وی یکی از نزدیک‌ترین مشاوران به بشار اسد است. خانم شعبان از معدود افرادی است که بدون وابستگی به سازمان اطلاعاتی سوریه، ارتباط مستقیمی با رئیس جمهور این کشور دارد. این مشاور عالی اسد در آغاز ناآرامی‌ها در سوریه بر لزوم اصلاحات در این کشور تاکید داشت، اما در ادامه خود را فردی سازش ناپذیر معرفی کرد.



"فیصل مقداد": وی معاونت وزارت امور خارجه سوریه را برعهده دارد. مقداد به عنوان یکی از اعضای پرنفوذ کابینه سوریه شناخته می‌شود. معاون وزیر خارجه سوریه ارتباطات گسترده‌ای با سازمان‌های امنیتی این کشور و همچنین حزب حاکم بعث دارد.




"عمران الزعبی": وی وزیر اطلاع‌رسانی در کابینه بشار اسد است. زوبی تاکنون بار‌ها حمایت خود را از دولت سوریه در برابر مخالفان اعلام کرده است. اپوزیسیون سوریه وی را به ارتباط با دولت‌های خارجی متهم می‌کند.



"بشار جعفری": وی نماینده سوریه در سازمان ملل متحد است. جعفری در مجامع بین‌المللی از برخورد سوریه با مخالفان حمایت می‌کند.



نمایندگان مخالفان دولت سوریه: "احمد عاصی جربا": وی به تازگی به ریاست ائتلاف ملی سوریه انتخاب شده است. جربا در دهه ۱۹۹۰ میلادی به دلیل فعالیت‌های سیاسی به دو سال زندان محکوم شد. با آغاز ناآرامی‌ها در سوریه جربا به عربستان سعودی گریخت.
 


"ریاض سیف": یکی از چهره‌های شناخته شده مخالف دولت سوریه است که در تشکیل ائتلاف ملی سوریه نقش بسزایی ایفا کرد. سیف در ماه‌های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کمتر در رسانه‌ها حاضر شده است. وی در سال ۲۰۰۰ میلادی زمانی که بشار اسد قدرت را در سوریه به دست گرفت، دو مرتبه به زندان افتاد و در مجموع هشت سال زندانی بود.



"میشل کیلو": وی از جمله نیروهای مسیحی اپوزیسیون سوریه است. کیلو که روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشری است به دلیل فعالیت‌ها و آثارش سه سال را در زندان گذراند.



"فاروق طیفور": وی از اعضای حزب اخوان‌المسلمین است. طیفور در دهه ۱۹۸۰ میلادی سوریه را ترک کرد.



"برهان غلیون": وی رئیس پیشین شورای ملی سوریه است. اعضای این شورا اکنون به ائتلاف ملی سوریه پیوسته‌اند. غلیون شخصیتی شناخته شده برای کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین کشورهای غربی است.



"سهیر اتاسی": وی یکی از معدود زنان فعال در ائتلاف ملی سوریه است. اتاسی در خانواده‌ای در شهر حمص متولد شد. خانواده او سابقه طولانی در مبارزه و مخالفت با خاندان اسد دارند.



"انس عبده": وی از نیروهای جوان مخالف اسد و نماینده نسل جوان عملگرا است. عبده در حال حاضر در بریتانیا اقامت دارد.

توضیحات ابتکار درباره لغو سخنرانی‌اش در نماز جمعه

"معصومه ابتکار" پس از جلسه روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص لغو سخنرانی‌اش، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: دعوتی به عمل آمد و هماهنگی‌ها صورت گرفت، اما 48 ساعت مانده به برنامه، به من اعلام کردند که برنامه سخنرانی لغو شده است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: متن سخنرانی من آماده بود و هیچ کسالتی هم نداشتم، اما این موضوع انعکاس مناسبی خصوصا در رسانه‌های بین‌المللی نداشت اما اظهارامیدواری کرد که فضا به گونه‌ای باشد که مسوولان بتوانند از طریق تریبون نمازجمعه، سیاست‌ها را با نمازگزاران مطرح کنند.

ابتکار افزود: برای ما مهم است که مسائل زیست محیطی را که ارتباط گسترده‌ای با مسائل فرهنگی و ریشه در آمیزه‌های دینی ما دارد، از طریق تریبون نمازجمعه برای جامعه مطرح کنیم و از لغو برنامه سخنرانی خود در نمازجمعه تهران ابراز تاسف کرد و گفت که متن سخنرانی خود را در رسانه‌ها منتشر کردم.

احکام عجیب تروریست‌های تکفیری در رقه سوریه/ گوش دادن موسیقی حرام


نیروهای شورشی وابسته به القاعده که در سوریه علیه دولت این کشور می‌جنگند، در شهر "رقه" حکومت شریعت برقرار کردند. جهادی‌های شورشی با وضع قوانینی در این شهر آزادی‌های اساسی و اولیه مردم در بخش‌های اشغالی خود در شهر رقه را از آنها سلب کرده‌اند. در این شهر دیگر کسی نمی‌تواند سیگار بکشد و یا موسیقی گوش کند و گرنه با مجازات سختی روبرو خواهد شد.

به گزارش شبکه ایران، بنابر گزارش راشاتودی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش روز دوشنبه چهار اصل اساسی را بعنوان قوانین شریعت به مردم شهر رقه اعلام کرده است و قرار است این قوانین از فردا 23 ژانویه به اجرا در آید . براساس این قوانین، زنان یا باید برقع بپوشند و یا صورت خود را کاملاً بپوشانند و بدون همراهی یک مرد از خانه خارج نشوند. زنان نمی‌توانند از غروب آفتاب به بعد در خیابان‌ها حضور داشته باشند.

رقه اولین شهری است که تقریباً به طور کامل در اختیار تروریست‌های تکفیری قرار گرفته است. این قانون می‌افزاید که هر زنی که بدون شوهر و یا محرمش از خانه خارج شود هم خود مجازات می‌شود و هم همسرش. گوش دادن به هر نوع موسیقی در ماشین و مجامع عمومی و همچنین چسباندن عکس انسان روی دیوار خانه‌ها و مغازه‌ها ممنوع است. هرگونه دستگاه ضبط یا سی دی نیز غیرقانونی است‌. بر اساس این قانون همه مغازه‌داران باید ده دقیقه به وقت نماز کسب و کار خود را تعطیل کرده و به مسجد بروند.

پیام تسلیت "آلن ایر" برای درگذشت خواهر کروبی

جمهوریت نوشت: "آلن ایر" سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا به مناسبت درگذشت "خواهر مهدی کروبی" پیام تسلیتی در فیسبوک منتشر کرد.



"همین حالا با کمال تأسف باخبر شدم که دو روز پیش سرکار خانم فاطمه کروبی، خواهر رییس اسبق مجلس شورای اسلامی "حجت‌الاسلام مهدی کروبی"، به رحمت خدا رفت. خاموش شدن این شمع نورانی را خدمت خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند یکتا رفع درجات آن بزرگوار دربهشت أعلا و مزید فضل و رحمت پروردگار بی‌همتا برایشان و طول عمر بازمانگان آن مرحوم همراه با سلامتی و حسن عاقبت‌شان خواهانم."

کمربند انفجاری عمل نکرده در خودرو عامل انتحاری

منابع خبری لبنانی اعلام کردند که در خودرو عامل انتحاری انفجار ضاحیه جنوبی بیروت خمپاره های 120 میلیمتری "هاون" وجود داشته و او یک کمربند انفجاری نیز با خود همراه داشته که عمل نکرده است. "مروان شربل" وزیر کشور لبنان نیز در گفت و گویی خبری اعلام کرد که شخص انتحاری عامل انفجار امروز یک کمربند انفجاری نیز با خود به همراه داشته که در طی این عملیات تروریستی عمل نکرده است. گروه تروریستی جبهه النصره  وابسته به القاعده با صدور بیانیه‌ای مسوولیت انفجار تروریستی امروز در ضاحیه جنوبی بیروت را برعهده گرفت.

به گزارش ابنا، منابع امنیتی و کارشناسان نظامی لبنان، بمب انفجار تروریستی و انتحاری امروز در جنوب بیروت را 30 کیلوگرم تی ان تی اعلام کردند. قاضی "صقر صقر" نماینده دولت در دادگاه نظامی لبنان و تنی چند از شخصیت‌های سیاسی این کشور، بویژه نمایندگان فراکسیون وفاداری به مقاومت پارلمان در مکان انفجار حاضر شدند.

منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند که خودرو "کیا" که در انفجار ظهر امروز جنوب بیروت مورد استفاده قرار گرفته، ماه اکتبر گذشته در منطقه "جونیه" لبنان به سرقت رفته و پلاک یک خودرو "تویوتای" مسروقه بر روی آن نصب شده است. به گفته منابع نظامی، در صورتیکه تمامی مواد منفجره در این عملیات عمل کرده بود، انفجاری بزرگ‌تر و تلفاتی بیشتر به دنبال داشته بود.



آقای رئیس جمهور موتورسیکلت چرا؟ ما در خدمتیم!

چند شرکت‌ از رابطه محرمانه "فرانسوا اولاند" با یک هنرپیشه زن استفاده تبلیغاتی می‌کنند. گفته می‌شود که اولاند با موتورسیکلت به دیدار معشوقه می‌رفته. به همین دلیل شرکت‌های اجارۀ خودرو بیشترین بهره تبلیغاتی را می‌برند! "آقای رئیس جمهور، از موتورسیکلت دوری کنید! شرکت "سیکست" ماشین‌هایی با شیشه‌های دودی اجاره می‌دهد!" این شعار تبلیغاتی جدید شرکت آلمانی "سیکست" است که یکی از شرکت‌های شناخته‌شده در زمینه‌ی اجاره خودرو به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، البته سیکست تنها شرکتی نیست که از این ماجرا بهره‌ تبلیغاتی می‌برد. شرکت "درایو" هم که در زمینه‌ اجاره خودرو نسبتا شناخته شده است، رابطه مخفیانه رئیس جمهور را دستمایه تبلیغاتی خود قرار داده است. این شرکت نقشه‌ای منتشر کرده است که فاصله کاخ الیزه تا محل ملاقات اولاند و گایه را محاسبه کرده و به این نتیجه رسیده است که رفتن به قرار ملاقات توسط خودروهای اجاره‌ای درایو می‌توانسته برای رئیس جمهور فقط ۵ یورو هزینه داشته باشد. به همین دلیل این شرکت توصیه می‌کند که "با این اجاره ارزان"  بهتر است که مردم به جای موتورسیکلت از خودروهای درایو استفاده کنند!

شرکت "بی ای ۲ (Be2) " که در زمینه "همسریابی" فعالیت می‌کند، به والری تریروایلر توصیه می‌کند: زمان تغییر فرا رسیده است. به نظر می‌رسد که این اشاره‌ای باشد به این شعار تبلیغاتی فرانسوا اولاند در مبارازت انتخابی "بهار تغییر در راه است". به گزارش روزنامه سوئیسی "نویه تسوریشر تسایتونگ" یکی از نمایندگی‌های شرکت خودروسازی پژو نیز به این افشاگری روی آورده و قصد استفاده‌ی تبلیغاتی از آن را دارد. صاحب این نمایندگی در نامه‌ای به وزیر صنعت فرانسه گله کرده است که چرا رئیس جمهور فرانسه برای ملاقات با معشوقه‌اش از یک موتورسیکلت سه‌چرخه‌ ایتالیایی استفاده کرده است!

حضور ضد انقلابیون در کنفرانس "حق حیات و مجازات مرگ در ایران"

"امجد حسین پناهی" عضو مطرح گروهک تروریستی کومله پس از دیدار چندی پیش با "احمد شهید" این بار در کلن آلمان دیده شد! یکی از منابع خبری بولتن، در شهر کلن آلمان از برگزاری کنفرانسی ضد ایرانی در این کشور به میزبانی گروه‌های ضد انقلاب خبر داد. این کنفرانس با بودجه‌ای که اخیرا احمد شهید به امجد حسین پناهی عضو مطرح گروهک کومله و نماینده این گروهک تروریستی در خارج کشور اهدا کرده بود، برگزار شده است.
 


روز شنبه 28 دی ماه، نشست اول از کنفرانس دو روزه علیه اعدام (اعدام اعضای گروهک‌های تروریست و ضد انقلاب) با عنوان "حق حیات و مجازات مرگ در جمهوری اسلامی ایران" در شهر کلن کشور آلمان برگزار گردید. در این کنفرانس چهره‌های سرشناس و مطرح ضد انقلاب، احزاب تروریست کرد و غیرکرد و وکلای فراری ضد انقلاب و نمایندگان گروه‌های تروریست و ضد انقلابی همچون کمونیست کارگری ایران، حکمتیست، خبات، منافقین، حزب آزادی کردستان، کومله، دمکرات و افرادی چون؛ محمد مصطفی، آذر ماجدی (از حزب تروریست کمونیست کارگری ایران - حکمتیست)، بهرام آبار، كوهيار گودرزی و كورش زامی (از طريق اسكايپ) برگزار شد.



برگزارکنندگان این کنفرانس اعلام کردند که مجموعه نشست‌های این کنفرانس تلاش خواهد داشت به موضوعاتی اساسی از جمله حق حیات و مجازات مرگ در جمهوری اسلامی و اعدام‌های بی‌رویه مخالفین ایرانی، بپردازد. در روز نخست این کنفرانس ضد ایرانی این مسائل دروغین عنوان شد؛ استفاده از مجازات مرگ به عنوان ابزار سرکوب، خفقان و ایجاد رعب و وحشت در جامعه، بررسی نقش برنامه‌های بین‌المللی در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در بالا بردن تعداد اعدام‌ها، جلوگیری از اعدام افراد ضد ایرانی و مخالفین حکومت ایران، راه‌اندازی تظاهرات‌ها در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در اروپا و آمریکا مورد برسی قرار گرفت.

پادشاه تکفیری‎ها

در چند ماه اخیر لبنان صحنه حملات متعدد تروریستی بوده است که با هدف ایجاد تنش و اختلاف میان فرقه‎های مذهبی توسط تکفیری‎ها انجام شده است. این رویدادها اعتراض گسترده مردم را علیه عربستان -به عنوان عامل این تحرکات- به دنبال داشته است.

به گزارش مهر، علی الرز گرافیست لبنانی در طرحی  از ملک عبدالله عربستان، وی را "پادشاه تکفیری‎ها از مملکت تروریست‎ها" نامید.



پشت پرده باز نشدن نردبام آتش‌نشانی تهران
 

قانون در مطلبی طنز نوشت: به رغم تلاش‌های پرسنل زحمتکش آتش‌نشانی، نردبان وقت‌نشناس عزیزان باز نشد و دو نفر با سقوط از ساختمان جان خود را از دست دادند. ما قبلا در ایران تجربه سقوط زیاد داشتیم اما در آن موارد همیشه خلبان متوفی مقصر بود و این مورد جدید که خلبانی در آن وجود ندارد برایمان ناآشناست. معمولا در این جور حوادث مسئولان از هرگونه قصوری مبرا می‌شوند و تقصیرها گردن اشخاصی می‌افتد که دیگر شناسنامه‌شان باطل شده.

با استناد به این فرمول قدیمی احتمالا اینجا هم شهروندان متوفی یک جای کار را اشتباه کرده‌اند. خب وقتی مدام از پایین فریاد می‌زنند نردبان باز نمی‌شود، چرا نرفتند از پله بیایند پایین؟ مثل این می‌ماند که آدم وقتی می‌بیند زنگ خانه خراب است، در هم نزند و شب را در کوچه بخوابد. برای روشن‌تر شدن ماجرا بهتر است یک بار دیگر دیالوگ‌هایی که در محل حادثه رد و بدل شدند را واکاوی کنیم.

- نترسید ما اومدیم... طوری نیست... اصغر اون نردبون درازه رو باز کن که تشریف بیارن پایین... اصغر مگه با تو نیستم؟

- قربان من زیپ شلوارم گیر کرده... فرو رفته تو شیکمم خیلی درد داره... آی... آی‌ی‌ی.

- یهو محکم بکشش پایین آزاد می‌شه... جمشید نردبون درازه رو باز کن.

- قربان باز نمی‌شه. گیر کرده لامصب.

- راست می گی؟... صمد اون انبردست رو بیار نردبون رو درست کن.

- انبردست که شیش ماهه گیر کرده باز نمی‌شه. مگه یارو که سقوط کرده بود توی چاه رو یادتون نیست؟

- خدا رحمتش کنه... همین یه نردبون رو داریم؟

- یه چهارپایه هم صندوق عقبه.

- مسعود برو شلنگ رو بیار ببین می‌شه از همین پایین خاموشش کرد. انگشت شست‌ات رو محکم به خروجی شلنگ فشار بده که فشارش بیشتر بشه.

- آقا من دیروز با شستم کنسرو لوبیا بازکردم مو برداشته.

- ای بابا، خب این که الان از اون بالا می‌افته. تشک بادی رو پهن کنید.

- کجاست قربان؟

- صندوق عقب زیر منقل و راکت بدمینتون‌ها.

- نیستش که... یه زیرانداز هست فقط.

- آخ آخ دیشب تولد بچه بود بردم خونه که از پشت بوم بپریم روش. خب همون زیرانداز رو بیار... نیار نیار افتاد... یک کلمه به آدم نمی‌گن آتیش‌سوزیه که تجهیزات کامل بیاریم با خودمون. من فکرکردم دست بچه توی چرخ گوشت گیر کرده. استارت بزن بریم بابا!

- آقا روشن نمی‌شه... بنزین تموم کردیم.

- برو ببین می‌تونی دو لیتر از خانواده متوفی بگیری. اول تسلیت بگو بعد بگو رئیسم سلام رسوندن گفتن بی‌زحمت اگه بنزین اضافی دارید دو لیتر لطف کنید.

- قربان می‌شه این نردبون خرابه مال من باشه؟ همیشه وقتی می‌خوایم پرده‌های خونه رو نصب کنیم مجبوریم واسه هم قلاب بگیریم.

- حالا تو برو... بهش فکر می‌کنم.

مامور به سمت خانواده متوفی می‌رود. رئیس داخل ماشین دراز می‌کشد و بی‌آنکه متوجه شود ترمزدستی را می‌خواباند. ماشین آتش‌نشانی عقب عقب به سمت جمعیت می‌رود و لحظاتی بعد صدای ناله و شیون از زیر چرخ‌های ماشین به گوش می‌رسد. رئیس پیاده می‌شود و با دیدن آن صحنه عنان اختیار از کف می‌دهد.
- نه... نه... همین الان داشت به من می‌گفت اون نردبون خرابه رو بده به من... خداااااااااااا...

آیا تبلیغات برای مکالمه بیشتر حرام است؟

تبلیغات شرکت‌های تلفن همراه برای تشویق مردم به هرچه بیشتر صحبت کردن با این تلفن‌ها موجب اعتراض مردم شده و زمینه سؤال شرعی را از مراجع تقلید فراهم آورده است.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سؤال مطرح شده در این زمینه اینست که همان‌گونه که از آموزه‌های قرآنی و دینی و از محضر گرانقدر علماء عالی قدر آموخته‌ایم، اسراف و زیاده‌روی در مصرف آذوقه، خوراک، پوشاک و همه اقلام و مایحتاج عمومی زندگی و از جمله: مصرف بی‌رویه آب، برق، گاز و... موجب ضمان است، آیا در مصرف تلفن، زیاده‌روی و زیاده‌گویی در سخن گفتن با تلفن و (تلفن همراه) یا (موبایل) و ارسال پیامک‌های غیرضروری گناه محسوب نمی‌شود؟!

امروزه شاهد هستیم که صدا و سیمای نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه‌هایی را برای دعوت مردم به صرفه جویی بیشتر و بهتر در مصرف گاز و آب و برق (انرژی) تهیه و پخش می‌کند که اقدام خیلی خوبی است؛ اما در کنار آن، در اکثر برنامه‌ها و شبکه‌ها با تبلیغات گسترده، مردم را به مصرف بیش از حد در صحبت با موبایل و ارسال پیامک‌های مختلف تشویق و ترغیب می‌کنند و جایزه‌های چند صد میلیونی، خودرو و... می‌دهند!! چون سودهای کلانی برایشان دارد!! آیا این قبیل اقدامات، گمراه کردن مردم محسوب نمی‌شود و نیاز به تذکر جدی ندارد؟!
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، شرعی ، تلفن همراه ، سیما ، روزنامه ، جمهوری اسلامی ، ماگیروس ، ایسنا ، قدیری ، شهرداری ، آلمان ، ایویکو ، آمریکا ، رایتس ، فرست ، اوباما ، گوانتانامو ، آتش نشانی ، اسکای نیوز ، تسنیم ، کرولاک ، نیروی دریایی ، مک بیک ، ژنرال ، جوزف هور ، خاورمیانه ، ژنو ، سوریه ، عصر ایران ، مونترو ، سوییس ، انقلاب ، رفیعی ، فیسبوک ، بانک ، دبکا ، انتخاب ، جان کری ، نتانیاهو ، گوگل ، یاهو ، جروزالم پست ، صهیونیستی ، اسرائیل ، نخست وزیر ، استرالیا ، مکزیک ، چین ، جام ، قدس ، داووس ، تابناک ، پادشاه ، بحرین ، خلیفه ، اردن ، عرب ، آل صباح ، مراکش ، عمان ، سلطان ، قابوس ، قطر ، آل ثانی ، عربستان ، آل سعود ، آل نهیان ، کریستین ، امانپور ، مدودف ، روسیه ، سی ان ان ، آفریقا ، ایتالیا ، ایران ، پروتکل ، ظریف ، رفسنجانی ، رهبری ، موسوی ، خوئینی ها ، مجلس ، ربع پهلوی ، شورای ملی ، دیوید ، مهرجویی ، لوینسون ، جاسوس ، مک کین ، سناتور ، سیا ، دویچه وله ، ولید معلم ، بثینه شعبان ، فیصل مقداد ، الزعبی ، جعفری ، جربا ، سیف ، کیلو ، طیفور ، غلیون ، اتاسی ، عبده ، ابتکار ، نماز جمعه ، رقه ، شریعت ، القاعده ، شفقنا ، راشاتودی ، شام ، عراق ، داعش ، تکفیری ، آلن ایر ، فاطمه ، کروبی ، بیروت ، هاون ، خمپاره ، شربل ، جبهه ، النصره ، جونیه ، لبنان ، اولاند ، کلن ، حسین ، پناهی ، کرد ، تروریست ، کمونیست ، خبات ، حکمتیست ، منافقین ، دمکرات ، مصطفی ، ماجدی ، آبار ، گودرزی ، زامی ، اسکایپ ، اعدام ، گرافیست ، علی الرز ، ملک ، عبدالله ، سیسکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا یاری
۰۹:۵۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
ممنون خیلی جالب بود
از زحمات شما ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
سلام از زحمات شما سپاسگذارم
واقعا پکیج خبریه جالب بود باز هم ازین دسته خبرها بگذارید متشکرم
آخرین اخبار