برطبق بررسی‌های جهان؛

از هر ۵ مورد مرگ و میر، یک مورد مربوط به "حملات قلبی" است

برطبق بررسی‌های جهانی، از هر ۵ مورد مرگ و میر در اغلب مناطق دنیا، یک مورد مربوط به بیماری‌ها و نارسایی‌های قلبی و عروقی به‌ویژه حملات قلبی است.

داوود رضایی‌منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر چه در سالهای اخیر شیوع و بروز بیماریهای عفونی و قابل واگیر کاهش یافته است، اما در مقابل بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن و غیرواگیر شیوع قابل ملاحظه‌ای یافته‌اند. 

وی افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، نارسایی‌های کلیوی، فشارخون بالا، بیماری‌های عصبی، سکته قلبی و مغزی از جمله بیماری‌های مزمن و خطرناکی هستند که در چند سال اخیر شیوع گسترده‌ای یافته و مشکلات و عوارض زیادی را بوجود آورده‌اند. 

رضایی‌منش با اشاره به بیماری‌های قلبی به ویژه حملات قلبی، تصریح کرد: یک حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که یک منطقه از عضله قلب به علت نرسیدن اکسیژن کافی به آن محل دچار صدمه دائمی یا حتی مرگ شود. 

وی با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان مهم‌ترین عامل مرگ و میر در جهان شناخته می‌شوند، تاکید کرد: برطبق بررسی‌های جهانی، از هر۵ مورد مرگ و میر در اغلب مناطق دنیا، یک مورد مربوط به بیماری‌ها و نارسایی‌های قلبی و عروقی به ویژه حملات قلبی است. 

رضایی‌منش گفت: استعمال سیگار چاقی و اضافه وزن، عدم تحرک و فعالیت بدنی، چربی خون بالا، بیماری قندخون و مشکلات اختلالات روانی به ویژه استرس واضطراب مزمن، از مهم‌ترین عوامل مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه حملات قلبی بوده که از آن‌ها به عنوان عامل افزایش دهنده خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی دیگر از بیماری‌های مزمن یاد می‌شود. 

وی یادآور شد: اگر چه مردان بیش از زنان دچار بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ ناشی از این بیماری‌ها می‌شوند، اما شواهد موجود نشان می‌دهند که میزان شیوع و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در زنان نیز با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار