کشف اشياء عتيقه دوران هخامنشي در مازندران

رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي مازندران از شناسائي و دستگيري قاچاقچي اشياء عتيقه و کشف بيش از 46 قلم انواع اشياء عتيقه دوران هخامنشي، سلوکي و اشکاني به قدمت عصر آهن خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ "محمد عظيمي" با اعلام اين خبر افزود: در پي مراجعه فردي به ماموران پليس آگاهي مبني بر سرقت خودروي وي از سوي فردي به نام "خ- الف" در شهرستان قائم شهر، ماموران سريعاً به محل مورد نظر مراجعه و با هماهنگي قضائي در بازرسي از مکان اعلامي موفق شدند، خودروي سرقتي را کشف کنند.
 
رييس پليس آگاهي مازندران خاطر نشان کرد: ماموران در ادامه تحقيقات با بازرسي از داخل صندوق عقب خودرو موفق شدند، اشياء زيرخاکي اصل از قبيل 36 قطعه نگين فلزي شبيه سکه کوچک از نقره، مس و مفرغي، تصاويري از شاهان اشکاني، ساساني، داريوش اول، اسکندر و... جمعاً 46 قلم مربوط به دوران هخامنشي، سلوکي و اشکاني به قدمت عصر آهن را کشف کنند. 

سرهنگ عظيمي افزود: با حضور کارشناسان اداره ميراث فرهنگي استان اقلام مکشوفه مورد کارشناسي قرار گرفت که برابر اعلام کارشناسان اين اقلام از اشياء نادر و منحصر به فرد است.  
به گفته وي، اين اشياء پس از بررسي به مسئولان ميراث فرهنگي تحويل و متهمان پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار