ایلام/

صادرات 39 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق

رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان مهران از صدور 39 هزار و 25 تن کالای استاندارد از ابتدای سال جاری تاکنون از بازارچه مرزی مهران به کشور عراق خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  جعفر فرهادبیگی با اعلام این خبر افزود: پس از بازرسی‌ها، نظارت و کنترل‌های مستمر کارشناسان استاندارد در بازارچه مرزی مهران و بررسی 879 پرونده صادراتی، این مقدار کالای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: انواع آجر، سنگ های ساختمانی، موزاییک،سیمان و کالاهای شیمیایی، بیشترین محصولات و کالاهای صادر شده استاندارد بوده است.

رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان مهران یادآور شد: در همین مدت از صادرات 129 تن کالای بی کیفیت و بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله لوله پلی اتیلن و تجهیزات شهربازی به کشور عراق ممانعت به عمل آمده است.

فرهادبیگی بیان کرد: 468 تن کالای وارداتی استاندارد شامل روغن زیتون تصفیه نشده و نخ پنبه ای نیز از کشور عراق و از مرز بین المللی مهران به کشور وارد شده است.

وی تاکید کرد: صدور هشت مورد گواهی انطباق کالای وارداتی برای محصول روغن زیتون تصفیه نشده و روان کننده بتن، و تعیین ماهیت 752 نمونه کالای صادراتی از جمله الیاف پلی استر، نخ، پارچه، سنگ های ساختمانی، سیلیس، بنتونیت و آهک از دیگر اقدام های نمایندگی استاندارد ایلام در بازارچه مرزی مهران در 10 ماهه سال 92 بوده است.

 انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.