مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر:

تحت هيچ شرايطي امكان حمل مواد مخدر به عربستان ميسر نيست

مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از ابلاغ دستورالعمل صيانت از شأن و منزلت زائرين عتبات مقدسه در عراق و عربستان در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ عليرضا اكبرشاهي با اشاره به بازداشت زائرين كاروان‌هاي عمره و حج به اتهام حمل مواد مخدر در عربستان طي سال‌هاي 85 و 86 و افزايش دستگيري‌ها در آن سال‌ها گفت: اين موضوع بازتاب‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و مذهبي در ايران و عربستان داشت و با توجه به اينكه فرد در مدت زمان طولاني و بدترين شرايط در زندان‌هاي عربستان به سر مي‌بردند موضوع در دستور كار ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري قرار گرفت.
 
وي بيان داشت: به منظور حفظ شئون و صيانت از حجاج عزيز كشورمان كه عازم سرزمين وحي هستند و جلوگيري از خروج مواد مخدر توسط تعداد معدودي از زائرين معتاد و مسن و حفاظت از جايگاه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، اداره مقابله با عرضه ستاد از سال 1387 اقدام به برگزاري جلسات متعدد كارشناسي كرد كه با برنامه‌ريزي‌ها و هماهنگي‌هاي به عمل آمده، در سه سال اخير، از اعزام معتادين در مبادي خروجي جلوگيري شد.  
 
مديركل مقابله با عرضه ستاد بيان داشت: اين توفيق حاصل تلاش‌هاي عزيزان نيروي انتظامي، شركت فرودگاه‌هاي كشور، همكاران سازمان حج و زيارت، بعثه مقام معظم رهبري (مدظله)، دادستاني كل كشور، سپاه فرودگاه و دبيرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر بود.
 
اكبرشاهي ادامه داد: در اين راستا به‌منظور بهبود و ارتقاء وضعيت موجود، دستورالعمل صيانت از شأن و منزلت زائرين عتبات مقدسه در عراق و عربستان توسط اداره كل مقابله با عرضه ستاد تهيه شده كه پس از تشكيل جلسات متعدد كارشناسي با دستگاه‌هاي ذي‌ربط، به زودي نهايي و ابلاغ خواهد شد.
 
به گفته وي؛ در اين دستورالعمل بر آموزش مديران و كارگزاران عمره، حج و عتبات مقدسه، آموزش زائرين و برخورد قاطع پليس و دستگاه قضائي با متخلفين تأكيد شده است.
 
اين مقام مسوول در ستاد با اشاره به شروع ثبت نام دور جديد اعزام زائرين عمره مفرده افزود: پليس با بهره‌گيري از امكانات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري، توانايي شناسايي افراد مظنون را داشته و از عزيمت افرادي كه مواد مخدر يا داروهاي غيرمجاز ولو به مقدار ناچيز حمل كنند، جلوگيري و اعمال قانون خواهد كرد.  
 
اكبرشاهي به استفاده پليس عربستان از افراد با تجربه در عرصه شناسايي افراد از روي چهره‌‌ (چهره‌زن) در فرودگاه‌هاي اين كشور اشاره و بيان كرد: با تمهيدات اتخاذ شده، امكان حمل حتي يك گرم مواد مخدر به كشور عربستان ميسر نيست و از اين رو انشاءالله كما في‌السابق با همكاري خوب زائرين و مديران كاروان‌ها، پليس عربستان در اين بحث ناكام خواهد ماند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار