مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان:

سامانه جامع موقوفات برای یکپارچه‌سازی آمار و وضعیت موقوفات راه‌اندازی شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: برای یکپارچه‌سازی آمار موقوفات و وضعیت آن‌ها، سامانه جامع موقوفات راه‌اندازی شده که همکاری متولیان در این زمینه می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی صبح امروز در کارگروه آموزشی توجیهی متولیان موقوفات استان همدان اظهار کرد: متولیان؛ همکاران و یاوران اوقاف در هر چه بهتر به اجرا درآوردن نیات واقفان خیراندیش هستند.
 
وی با بیان اینکه نباید تغییری در نیات واقفان ایجاد شود، گفت: این مسئله حتی برای تغییری که از دیدگاه ما ناچیز به حساب می‌آید، بسیار مهم است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: برای مثال اگر واقفی نیت کرده که کاری در دی‌ماه انجام شود نمی‌توان آن را به ماه‌های دیگر موکول کرد.
 
وی افزود: برای یکپارچه‌سازی آمار موقوفات و وضعیت آن‌ها، سامانه جامع موقوفات راه‌اندازی شده که همکاری متولیان در این زمینه می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.
 
حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه قبل از راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات کشور، مدیریت رقبات مشکل بود، افزود: در تنظیم سند اجاره برای موقوفات و بسیاری از دیگر مسائل، نبود اطلاعات مناسب باعث بروز مشکلات عدیده‌ای می‌شد که امروز با راه‌اندازی سامانه جامع این مشکلات به حداقل رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه برای هر یک از متولیان حساب کاربری جداگانه‌ای در این سامانه تعریف می‌شود که آن‌ها می‌توانند اطلاعات موقوفه تحت نظر خود را در آن به ثبت برسانند، اظهار داشت: این سامانه در هر مکان و هر زمان از شبانه‌روز در دسترس قرار دارد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تعامل هرچه بیشتر متولیان موقوفات با اداره اوقاف می‌تواند ثمرات بسیار پربرکتی برای جامعه به همراه داشته باشد که یکی از آن‌ها جلوگیری از تضییع حق موقوفات و موقوفه‌خواری است.
 
در این نشست مسئول اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان ضمن بیان هدف از تشکیل این کارگروه افزود: وجه مشترک اداره اوقاف با همه متولیان موقوفات این است که هر دو متولی اجرای نیات واقفان خیراندیش هستند.
 
مرتضی نظری‌افلاک در عین حال با بیان بعضی از قوانین مربوط به موقوفات اظهار داشت: آشنایی متولیان با این قوانین از تضییع حقوق موقوفات جلوگیری می‌کند.
 
در ادامه این نشست سامانه جامع موقوفات به صورت آنلاین برای متولیان به نمایش درآمده و آن‌ها با چگونگی ثبت موقوفات در این سامانه آشنا شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سامانه ، جامع ، موقوفات ، آمار ، وضعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار