فروش مدرك تحصيلي، بهانه كلاهبرداري ميلياردي از 270 متقاضی

فرمانده انتظامي استان مركزي از دستگيري اعضاي باندي كه تحت عنوان فروش مدرك تحصيلي اقدام به كلاهبرداري ميلياردي از 270 شهروند كرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، اواخر آذر ماه سال جاري پرونده‌اي از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان اراك با موضوع كلاهبرداري به پليس فتا استان ارجاع و بررسي موضوع در دستور كار كارشناسان و کارآگاهان پليس قرار گرفت. 

در مراحل اوليه تحقيقات، شاكي با حضور در يگان انتظامي بيان داشت:با توجه به اينكه براي استخدام در يك شركت، نياز به ارائه مدرك تافل داشتم، در جستجو در اينترنت متوجه تبليغي از فروش مدارك تحصيلي شده و با ارسال درخواست به ايميلي كه در آگهي آمده بود، تقاضاي خود را ارائه دادم. 

وي ادامه داد: بعد از مدتي، شخصي كه خود را دكتر عابدي مي ناميد با من تماس گرفت و با توضيح نحوه ارائه مدرك تحصيلي ، عنوان داشت كه هزينه مربوطه را در تهران تحويل وي کنم كه من نيز طي دو مرحله مبلغ 70 ميليون ريال و از طريق پيك به دست وي رساندم كه بعد از تحويل وجوه نقد ، ارتباط وي با من قطع و هيچ‌گونه خبري از وي نشد. 

بنابر اين گزارش ، با اعلام اين شكايت و با توجه به حساسيت موضوع، اكيپي مجرب از كارشناسان پليس فتا تحقيقات خود را براي شناسايي فرد كلاهبردار شروع نمودند.
 
سردار "عزيزاله ملكي"، فرمانده انتظامي استان مركزي در اين باره به خبرنگار ما گفت: در تحقيقاتي فني و كارشناسي كارآگاهان پليس فتا استان طي چند هفته تلاش شبانه روزي، اعضاي اين باند در استان تهران و البرز شناسايي و هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه قضايي براي دستگيري آنان در دستور كار قرار گرفت. 

سردار ملكي با اشاره به دستگيري 3 مرد و يك زن در عمليات كاراگاهان پليس تصريح كرد: با اعزام كاراگاهان پليس به استان تهران و البرز ، اعضاي اين باند دستگير و براي تكميل تحقيقات به پليس فتا استان انتقال داده شدند. 

فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به نوع فعاليت اعضاي اين باند ادامه داد: اعضاي اين باند در اعترافات خود به كلاهبرداري از 270 شهروند از نقاط مختلف كشور به مبلغ 6 ميليارد و 500ميليون ريال اعتراف كردند. 

وي اضافه كرد: اين افراد  از اوايل سال 90 با راه اندازي 6 سايت و تبليغ گسترده در 21 سايت اينترنتي تحت عنوان فروش مدارك تحصيلي دانشگاهي با استفاده از اسامي جعلي چون افشين ترابي، محمدرضا زكرياپور، اصغر عطايي، عليرضا احمدي و دكتر عابدي و از طريق ايميل‌ها و خطوط تلفن مختلف اقدام به كلاهبرداري هاي متعدد مي نمودند و در بازرسي از محل فعاليت آنان نيز تعداد 19 خط تلفن همراه كشف شد. 

فرمانده انتظامي استان مركزي در پايان با اشاره به ادامه تحقيقات تكميلي از اعضاي اين باند خاطر نشان كرد‌:‌ كليه افرادي كه از اين طريق از آن‌ها كلاهبرداري شده مي توانند از طريق تماس با شماره تلفن‌هاي 0862184068- 0862184069 شكايات خود را به پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي براي پيگيري لازم منعكس کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار