گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

مباح بودن دست دادن زن و مرد مسلمان با دستکش/ پولدارترین وزرای دولت چه کسانی هستند/ خاطره اولين روز دبستان "مقام معظم رهبرى"

مباح بودن دست دادن زن و مرد مسلمان با اهل کتاب، خاطره اولين روز دبستان "مقام معظم رهبرى"، تصاویری تاسف‌برانگیز از جنگ سوریه، توصیه‌های زوج ایرلندی به توریست‌هایی که به ایران می‌روند، پولدارترین وزاری دولت چه کسانی هستند، چهره‌ جدید گوینده‌ سابق اخبار و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز سه‌شنبه 8 بهمن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

جاسوس ایرانی-آمریکایی با چه هدفی به ایران آمد؟

"امیر میرزایی حکمتی" 28 ساله مقیم ایالت میشیگان آمریکا، اوایل سال 90 توسط ماموران وزارت اطلاعات و به اتهام جاسوسی برای سیا و سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا بازداشت شد و اسناد این همکاری و دیدارهای وی با مقامات آمریکا در افغانستان در رسانه‌ها نیز منتشر شد، بعد از بازجویی‌های متهم و اعتراف وی به همکاری با نهادهای اطلاعاتی آمریکا، حکمتی به اتهام همکاری با آمریکا و سرویس اطلاعاتی آمریکا CIA علیه جمهوری اسلامی ایران، به اعدام محکوم شد.

به گزارش فردا، این حکم چند ماه بعد و در روزهای پایانی سال 90، اعدام این جاسوس آمریکایی لغو شد. در طول این مدت نیز این متهم در زندان به سر می‌برد تا اینکه طی روزهای اخیر "ویلیام کوهن"، وزیر دفاع اسبق ایالات متحده آمریکا، به همراه سه مقام بلندپایه پیشین نظامی آمریکا هفته جاری طی نامه‌ای خطاب به "باراک اوباما"، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از او خواستند تا در سایه تحولات جدید در روابط ایران و آمریکا، برای آزادی امير ميرزايی حکمتی اقدام کند.



میز ایران در "سیا" پروژه‌ای سه جانبه بسیار محرمانه و با همکاری موساد و MI6 طراحی کرده و علاوه بر ترور و جنگ رسانه‌ای، تمام توان خود را برای فاز سوم یعنی انتخاب زبده‌ترین فرد برای نفوذ به دستگاه اطلاعات ایران انتخاب کند. فرد مورد نظر سابقه یک دهه آموزش‌های فشرده اطلاعاتی را در رزومه خود داشت و علاوه بر آموزش‌های عمومی و ویژه نظامی، به دانشگاهی مخصوص فرستاده می‌شود تا در کنار آموزش‌های اطلاعاتی، زبان‌های خاورمیانه‌ای را نیز بیاموزد.

حکمتی بعد از آموزش‌هایی در عراق و استخدام در چند شرکت اطلاعاتی، بارها تست دروغ‌سنجی و روانشناسی و معاینات پزشکی را با موفقیت پشت سر ‌گذاشته، بنابراین بعد از چندی در سال 2011 در هتل واشنگتن، این ماموریت به وی ابلاغ می‌شود و بارها با مامو سیا نوع مواجهه با ماموران اطلاعاتی با پوشش حکمتی را تمرین می‌کنند. سپس حکمتی به پادگان "بگرام" و بعد از آن به دبی رفته و بعد از دو روز اقامت به ایران می‌آید.
 


حجم اطلاعاتی که حکمتی با خود به ایران آورده بود، به گونه‌ای بود که هر سرویس اطلاعاتی در مواجهه با آن خود را در مقابل منبعی مهم می‌دید و سعی می‌کرد تا علاوه بر صحت‌سنجی، هر طور شده این منبع را از دست ندهد و نیاز اطلاعاتی‌اش را به‌وسیله آن برآورده کند و این همان دامی است که برای ایران پهن شده بود. سازمان سیا در این پروژه به دنبال ایجاد اثر انگشت یا ردپای سرویس اطلاعاتی ایران است تا هر طور شده، لااقل یکی از ماموران امنیتی ایران را به دام بیاندازد و پس از درخواست اطلاعات از حکمتی، به توانمندی و نیازهای ایران اشراف یابد تا بتواند آن را به‌عنوان حربه‌ای علیه ایران قرار دهد.
 
سرانجام، سربازان گمنام امام زمان(عج) با ردگیری و مهار فرستاده، در یک عملیات پیچیده، نه تنها پروژه نفوذ را با شکست مواجه کردند، بلکه شبکه گسترده جاسوسی با طیف وسیعی از اطلاعات ستاد را شناسایی و منهدم کردند تا روش‌های واسطه‌ها و همکاران این شبکه جاسوسی در اعتبار نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار گیرد و بار دیگر نقشه آمریکا شکست بخورد.

عکسی از شاه در خانه رعیت!

عصر ایران به نقل از بهمن هدایتی نوشت: اگر بخواهم تاریخ معاصر ایران را در ده فریم خلاصه کنم این عکس یکی از ده فریم انتخابی‌ام خواهد بود. نه به خاطر رعیت بهت‌زده‌ای که احتمالا تا هفت جد عقب‌ترش هرگز میزبان هیچ سلطانی نبوده‌اند و نه به خاطر دختربچه‌هایی که نگاهی نمی‌اندازند به ملکه دورگه نیمه ایرانی- نیمه اروپایی که نشانی‌ست از میل پهلوی‌ها به ‌هم سطح شدن با غرب.

حتی نه به خاطر نگاه نامطمئن شاه و بنده‌نوازی ملکه. نقطه تمرکز من روی کفش‌های شاه و ملکه‌ست. با کفش روی قالی مندرس مرد روستایی نشسته‌اند. جایی که نماز می‌خواند. پادشاهی با کفش در خانه رعیتی که بیرون از خانه هم کفش نمی‌پوشد. پادشاهی که رعیتش را نمی‌شناخت، نشناخت...



مباح بودن دست دادن زن و مرد مسلمان با اهل کتاب

اعتدال نوشت: "آیت‌الله سید علی سیستانی" از مراجع تقلید شیعه در پاسخ به پرسش مقلدان خود، احکام دست دادن زن و مرد مسلمان و نیز اهل کتاب و کافر را تشریح کرده‌اند.

س: آیا دست دادن از روی اجبار با زن غیر مسلمان خارجی و بدون قصد لذت ایراد دارد یا خیر در حالی که هیچ لذتی به وجود نیاید؟

با وجود حاجب مثل دستکش مانعی ندارد.

س: چنانچه دست مرطوب باشد، می‌توان با کافر یا اهل کتاب دست داد؟

اگر یقین کردید نجس است یا آن شخص کافر غیرکتابی است، برای نماز دست خود را بشویید.

س: در کشورهای اروپایی دست دادن به عنوان سلام و درود مطرح است، گاهی ترک آن کار به محرومیت و اخراج از کارخانه و مدرسه و امثال آن می‌کشد، آیا یک مرد و یا یک زن مسلمان می‌تواند در چنین حالات استثنایی دست بدهد؟

اگر با پوشیدن دستکش و امثال آن نمی‌شود از آن مشکل رهایی یافت جایز است مرد و یا زن مسلمان با دیگری مصافحه کند، آنجا که ترک چنان کاری موجب ضرر و زیان طاقت‌فرسا می‌شود.

موافقت کنگره آمریکا با ارسال مخفیانه تسلیحات به سوریه

منابع امنیتی آمریکایی و اروپایی می‌گویند، آمریکا ارسال تسلیحات سبک به گروه‌های مخالف دولت سوریه که از سوی واشنگتن "میانه‌رو" به حساب می‌آیند، را آغاز کرده و کنگره هم بودجه لازم را برای ادامه تحویل این تسلیحات به گروه‌های مستقر در جنوب سوریه در چند ماه آینده، تصویب کرده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، اغلب این محموله‌ها برای گروه‌های سکولار و از مرز اردن ارسال می‌شود و علاوه بر انواع تسلیحات سبک، برخی تسلیحات سنگین‌تر از جمله راکت‌های ضدتانک را نیز شامل می‌شوند. به گفته مقامات غربی، موشک‌های دوش‌پرتاب زمین به هوا که قادرند جنگنده‌ها را هدف قرار دهند، جزو این محموله نیست و به گفته 2 نفر از مقامات غربی، کنگره در رأی‌گیری غیرعلنی خود، بودجه لازم برای ادامه این کمک‌ها دستکم تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی را تصویب کرده است.

به گفته دو مقام مطلع، بودجه کمک‌های اخیر از محل "بودجه‌های محرمانه وزارت دفاع" تأمین شده است، هرچند مشخص نیست که این رأی‌گیری چه زمانی صورت گرفته است.

همکاری صلیب سرخ با ایران و عراق برای جستجوی مفقودین

"آن مولر" مسوول بخش مفقودین دفتر نمایندگی صلیب سرخ در تهران، با اشاره به اینکه صلیب سرخ به عنوان یک همکار بین دو کشور ایران و عراق عمل کرده و یکی از قسمت‌های کار سه جانبه را بر عهده دارد، اظهار داشت: ارتباط دو طرف ایرانی و عراقی در سطح بالایی قرار دارد و ما از اینکه همکاری و تعامل خوبی صورت گرفته خوشحالیم.



وی در گفتگو با ایرنا، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه تبادل شهدا تا چه موقع ادامه دارد، گفت: زمان دقیقی برای ادامه این کار مشخص نیست ولی به نظر می‌رسد مدت زمان زیادی ادامه داشته باشد و در این راستا پیکر مطهر 26 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، روز دوشنبه در آیینی با حضور مقامات ایرانی و عراقی از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی شد و هفت جسد عراقی نیز به مقامات این کشور تحویل داده شد.

توصیه‌های زوج ایرلندی به توریست‌هایی که به ایران می‌روند

در ماه‌های گذشته بسیاری از توریست‌هایی که به ایران آمده‌اند، بلا استثنا پس از بازگشت از ایران بر روی این نکته انگشت تاکید گذاشته‌اند که سفر به ایران با توجه به تجربه کردن اقلیم‌های مختلف(چهار فصل بودن)، بکر بودن بسیاری از مناطق و مناظر طبیعی، وجود زیر‌ساخت‌هایی در حد متوسط برای سفر از شرق به غرب و از شمال به جنوب کشور و از همه مهم‌تر ارزانی، در مجموع تجربه سفری خوب را به همراه دارد.

به گزارش عصر ایران، اخیرا یک زوج ایرلندی سفری به ایران داشته‌اند و نتیجه تجربیات سفر خود به ایران را در روزنامه " ایندپندنت" با عنوان "سفر، خودت را گم می‌کنی و شیفته ایران می‌شوی" نوشته‌اند که در آوریل سال 2013 از طریق مرز بازرگان ترکیه وارد ایران شده‌اند و تقریبا از غرب تا شرق کشور و کویر مرکزی و شمال و تهران را در مدت اقامت خود در ایران بازدید کرده‌اند.

این زن و شوهر توریست ایرلندی ساکن دوبلین در توصیف خود از ایران علاوه بر تاکید بر کلیشه‌هایی رایج من جمله مهمان‌نوازی و خون‌گرمی ایرانیان، دیدن واقعیتی متفاوت از آنچه که در خارج از ایران درباره این کشور تصویر می‌شود و ... به سه نکته درباره سفر به ایران گوشزد کرده‌اند:



"تانیا لالور" توریست ایرلندی در حال بازدید از مسجد شیخ لطف‌الله در اصفهان

1- نخست آنکه ایران کشوری است که باید زنان توریست مراقب حجاب‌شان باشند و دست‌ها و موهای خود را بپوشانند. 2- زبان انگلیسی ایرانی‌های زیر 30 سال بسیار خوب است و علایم و نشانه‌ها و تابلوها در سطح شهرها به هر دو زبان فارسی و انگلیسی است، از این‌رو در شهرهای ایران نباید زیاد نگران پیدا کردن آدرس بود 3- دیدن مراسم گلاب‌گیری کاشان و بازدید از باغ‌های ایرانی مثل باغ فین کاشان و باغ ارم شیراز که جزء میراث جهانی از سوی سازمان یونسکو ثبت شده است، باید حتما در برنامه سفر توریست‌ها به ایران جا بگیرد.

تابناک/ من و سبد کالای فراری!



شجونی: تسلیت نمی‌گویم

"جعفر شجونی" عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، با اشاره به توافق ژنو بیان داشت: توافق هسته‌ای یک پیشرفت است اما برای مردم مسائل بخوبی روشن نشده و این وسط بعضی‌ها هم تسلیت می‌گویند و ضمن انتقاد از دولت گفت که شهامت و پایمردی امام طور دیگری بود اما این دولت، دولتی نیست که آدم به آن امیدوار باشد.

وی در گفتگو با انتخاب، با تاکید براینکه با این حال ما منتظر آخرین فرمایشات رهبری هستیم، بیان داشت: شنیده‌ام ایشان حرف‌هایشان را بعد از شش ماهی که دولت وعده داد، می‌زنند، البته ایشان اعلام کرده‌اند که از دولت حمایت کنید و من نیز تسلیم ایشان هستم و منتظرم.
 


شجونی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا این تسلیت‌گویی‌ها را تایید می‌کنید، گفت: من تایید نمی‌کنم و تسلیت نمی‌گویم، چون پای رهبری در میان است و اینها دارند زحمت می‌کشند و رهبری آنها را نیروهای انقلاب نامیده‌اند، البته مقتضی این است که یک مقدار در انتظار باشیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد برنامه اصولگرایان برای انتخابات مجلس آینده گفت: اصولگرایان با هم اجتماع خواهند کرد و با حرکتی که خواهند کرد و می‌کنند به پیروزی می‌رسند و در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه "احمدی‌نژاد" را جز اصولگرایان می‌داند یا خیر، گفت که احمدی‌نژاد به اصولگرایی نزدیکتر است.

اولين روز دبستان "مقام معظم رهبرى"

"مقام معظم رهبرى" در مورد روز اولى كه به دبستان رفتند، فرمودند: روز اولى كه ما را به دبستان بردند، روز خوبى بود؛ روز شلوغى بود، بچه‌ها بازى مى‌كردند، ما هم بازى مى‌كرديم. اتاق ما كلاس بسيار بزرگى بود، باز به چشم آن وقت كودكى من وعده بچه‌هاى كلاس اول، زياد بود. حالا كه فكر مى‌كنم، شايد سى نفر، چهل نفر، بچه‌هاى كلاس اول بوديم و روز پرشور و پرشوقى بود و خاطره بدى از آن روز ندارم.



البته چشم من ضعيف بود، هيچ‌كس هم نمى‌دانست، خودم هم نمى‌دانستم؛ فقط مى‌فهميدم كه چيزهايى را درست نمى‌بينم . بعدها چندين سال گذشت و من خودم فهميدم كه چشم‌هايم ضعيف است؛ پدر و مادرم فهميدند و برايم عينك تهيه كردند. آن وقت، وقتى كه من عينكى شدم، گمان مى‌كنم حدود سيزده سالم بود؛ ليكن در اين دوره اول مدرسه و اين‌ها اين نقص كار بود. قيافه معلم را از دور نمى‌ديدم، تخته سياه را كه روى آن مى‌نوشتند، اصلا نمى‌ديدم؛ و اين مشكلات زيادى را در كار تحصيل من به وجود مى‌آورد.
 
به گزارش جام، رهبر عزيز انقلاب در مورد معمم شدن خود، در دوران نوجوانى فرمودند: چيزى كه حتما مى‌دانم جالب است، اين است كه من همان وقت، معمم بودم؛ يعنى در بين سنين ده و سيزده سالگى كه ايشان سؤال كردند من عمامه سرم بود و قبا تنم بود. قبل از آن هم همين‌طور، از اوايلى كه به مدرسه رفتم با قبا رفتم منتهى تابستان‌ها با سر برهنه مى‌رفتم، زمستان كه مى‌شد، مادرم عمامه به سرم مى‌پيچيد.

مادرم خودش دختر روحانى بود و برادران روحانى هم داشت، عمامه پيچيدن را خوب بلد بود؛ سر ماها عمامه مى‌پيچيد و به مدرسه مى‌رفتيم .البته اسباب زحمت بود كه جلوى بچه‌ها، يكى با قباى بلند و لباس جور ديگر باشد. طبعا مقدارى حالت انگشت‌نمائى و اين‌ها بود؛ اما ما با بازى و رفاقت و شيطنت و اين‌طور چيزها جبران مى‌كرديم، نمى‌گذاشتيم كه در اين زمينه خيلى سخت بگذرد.

"بشار اسد" چهره سال 2013 شد

در نظرسنجی انجام شده از سوی شبکه خبری "المیادین"، "بشار اسد" از سوی بینندگان عرب به عنوان چهره سال 2013 انتخاب شد. این نظرسنجی به مدت سه هفته از سوی شبکه المیادین انجام شد.

به گزارش مهر، این نظرسنجی در خصوص 16 شخصیت عربی و جهانی انجام شد و بشار اسد توانست 193  هزار و 404 رای و به نسبت حدود 38 درصد آرا را که بیش از نیم میلیون نفر بودند، کسب کند و پس از وی، "سلطان قابوس بن سعید" سلطان عمان و "نوری المالکی" نخست وزیر عراق بر اساس این نظرسنجی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
 
کلینتون از افتخار و افسوس دوره وزارتش گفت

"هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه سابق آمریکا طی یک سخنرانی گفت: از اینکه در این سمت تصمیمات خطرناک اتخاذ کردم، خرسند هستم اما حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی بزرگترین افسوس من در این دوران محسوب می‌شود و مرگ "کریستوفر استیونس"، سفیر آمریکا در کنسولگری این کشور در بنغازی مشخصا یک فقدان بزرگ شخصی است چرا که من او را برای این پست انتخاب کردم.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان این سخنرانی در پاسخ به تمایلش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 گفت: نمی‌دانم که در این انتخابات شرکت می‌کنم یا خیر، همچنین کشف محلی اختفای "اسامه بن لادن"، رهبر سابق القاعده و کشته شدن وی توسط نیروهای ویژه آمریکایی در ابیت‌آباد پاکستان را مورد تحسین قرار داد و گفت که این اتفاق در دوران ریاست من در وزارت امور خارجه آمریکا غرورآفرین است و من به آن افتخار می‌کنم.


تصویر متفاوت از "علی لاریجانی"





شهر زیبای "سوندالسرا" در نروژ که در میان کوه‌ها واقع شده است.

عصر ایران/



سخنرانی " ماری بارا" مدیر عامل جدید شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا در جریان بازدید از کارخانه اوپل در آلمان



راهپیمایی برای آزادی زندانیان فلسطینی از  زندان‌های اسراییل(غزه)



گرامی‌داشت هفتادمین سالگرد پایان محاصره 900 روزه سن پترزبورگ روسیه و پیروزی این شهر در برابر قوای آلمان نازی در جریان جنگ دوم جهانی از سوی پوتین



یادش به خیر اون وَختا



مسکو "اسنودن" را تحویل نمی‌دهد

پروفسور "ویتالی نامکین" رئیس انستیتوی شرق شناسی و آکادمی علوم روسیه، با اشاره به اینکه تنش‌هایی در روابط بین روسیه و آمریکا و غرب همچنان وجود دارد، اظهار داشت: مسئله اصلی که این تنش‌ها را به وجود آورده اسنودن نیست، بلکه مسئله سپر دفاع موشکی آمریکا است. در این میان توسعه ناتو و یک سری مسائل دیگر از جمله فهرست ماگنیتسکی نیز موثر است. سرگئی ماگنیتسکی کسی است که متهم به فساد مالی بود و در روسیه درگذشت.



وی در گفتگو با مهر، افزود: مدافعین حقوق بشر بر این باورند که به موقع به وی کمک‌رسانی نشده و به همین خاطر در زندان فوت کرده است. پزشک معالج او مجازات شده اما ایالات متحده آمریکا این مسئله را بسیار بزرگ جلوه داد. در رابطه با همین قضیه آمریکایی‌ها فهرستی از قضات و وکلا ایجاد و اعلام کردند که همه آنها در کشته شدن ماگنیتسکی متهم هستند. این افراد اجازه نداشتند به آمریکا سفر کنند. ما نیز در اقدامی متقابل فهرستی به همان صورت علیه آمریکا ایجاد کردیم.

رئیس انستیتوی شرق شناسی روسیه گفت: بعد از این مسئله، قضیه اسنودن پیش آمد. تا جایی که من مطلع هستم دو طرف نمی‌خواهند تنش‌ها را به خاطر مسئله اسنودن شدت دهند. اگر کشوری اکنون پیدا شود که حاضر باشد اسنودن را بپذیرد، احتمالا ‌اسنودن به آنجا می‌رود و اگر هیچ کشوری در این میان پیدا نشود، دولت ما با پرسش سختی رو به رو می‌شود و باید انتخاب کند که پناهندگی وی را تمدید کند یا خیر. اما قدر مسلم هیچ کس وی را به آمریکا نمی‌فرستد.

یاسر هاشمی: آقای هاشمی دستاوردهای دولت را قابل تقدیر می‌داند

"یاسر هاشمی" رییس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مرکز تشخیص مصلحت نظام، در واکنش به خبرسازی‌های برخی رسانه‌ها درباره اختلاف دولتمردان با شخصیت‌های اصلی نظام، اظهار داشت: جریان‌های افراطی که پیش از این حیات خود را در تلاطم سیاسی کشور می‌دیدند، اکنون با رویه اعتدالی دولت وضعیت بقای خود را در خطر دیده و تلاش می‌کنند تا آرامش فعلی کشور را برهم بزنند.

فرزند آیت‌الله هاشمی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه "یکی از روش‌های جریان‌های افراطی برای برهم زدن تعادل سیاسی موجود، خبرسازی و القاسازی است"، افزود: یک شبکه زنجیره‌ای خبری به صورت هماهنگ مشغول خبرسازی و القای دروغ به مردم است تا اینگونه نشان دهند که میان دولت و شخصیت‌های اثرگذار کشور اختلافاتی وجود دارد.



وی با اشاره به انتشار برخی اخبار نظیر ناراحتی هاشمی رفسنجانی از انتصاب‌های دولت، تخلیه دفتر حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، غیبت رییس‌جمهور در جلسه‌های مجمع و ... گفت: آقای هاشمی دستاوردهای دولت دکتر روحانی برای کشور در این دوره کوتاه را قابل تقدیر می‌داند. جریان‌های افراطی هم با علم به همین توفیقات، تصمیم به حاشیه‌سازی و القای شایعات دارند تا موفقیت‌های ملی کمتر در افکار عمومی جلوه کند.

یاسر هاشمی در پایان تاکید کرد: اتحاد دولت با شخصیت‌های سیاسی و گروه‌های معتدل، موجب انزوای جریان‌های افراطی می‌شود. از سوی دیگر، جریان‌های افراطی با جنگ روانی رسانه‌ای برای ایجاد شکاف میان دولت و شخصیت‌ها یا القای این مسأله در حال تلاش هستند.

روحانی و جنتی در ابتدای انقلاب

انصاف/ این تصویر "حسن روحانی" و "علی جنتی"، رییس جمهور و وزیر ارشاد کنونی در ابتدای انقلاب را نشان می‌دهد.



جمهوریت/ لباس زنان ایرانی قبل از کشف حجاب



فامیل‌بازی، حتی در فرهنگستان علوم پزشکی

با وجود آن که دکتر "سید علیرضا مرندی"، وزیر بهداشت دولت میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی سوابق خدمات زیادی به ویژه در موضوع کنترل جمعیت داشته و جایزه جهانی هم در این زمینه دریافت کرده است، برخی گزارش‌ها از فامیل بازی در فرهنگستان علوم پزشکی که تحت مدیریت وی قرار دارد، حکایت دارد.

گزارش های رسیده به آینده حاکی است، فرهنگستان علوم پزشکی کشورمان، مثل بسیاری از مجموعه‌های علمی دیگر در 4‌ سال گذشته به صحنه سودجویی و بهره‌برداری عناصری تبدیل شده که هریک به انحاء مختلف، به کاسبی از فضای ناآرامی‌های سال 88 پرداخته‌اند؛ امری که دست کم اکنون باید در انتصابات جدید مورد اصلاح قرار گیرد.

طبق این گزارش‌ها، مدیران ارشد فرهنگستان در طول این مدت، مبادرت به عضویت درآوردن وابستگان و دوستان خود کرده و در مواردی هم که ضرورت ایجاب می‌کرده، به مقامات قبلی و فعلی نان قرض داده‌اند. البته این که در جامعه پزشکان و فرهیختگان، بسیار پیش می‌آید و منکر "دکتر" بودن برخی "منسوبانی" که "منصوب" هم شده‌اند، نیستیم. اما پرسش اینجاست که این فامیل محترم، شایسته‌ترین فرد برای عضویت در یکی از برجسته‌ترین نهادهای علم پزشکی کشور است؟

اگر قرار باشد به برخی انتصابات فامیلی مدیریت فرهنگستان علوم پزشکی اشاره کرد، می‌توان موارد زیر را برشمرد:  1-آقایی که یکی از معاونت‌های فرهنگستان را برعهده دارد، همسرخویش را به عضویت پیوسته در آورده و در عین حال، یکی از دوستان خود را هم، عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی کرده است.

2- آقای دکتر دیگری که مسوولیت دیگری در فرهنگستان دارد، فرزند خویش را به عضویت فرهنگستان درآورده  است
3- پزشک دیگری هم که رئیس یکی از گروه‌های مهم این فرهنگستان است، برادر خود را عضو پیوسته فرهنگستان کرده است.

در حال حاضر دکتر سید علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران را عهده دار است و با توجه به اینکه یکی از وظایف ریاست فرهنگستان علوم پزشکی، پیشنهاد افراد به عنوان اعضای پیوسته، وابسته و افتخاری فرهنگستان به مجمع عمومی برای تصویب است، لذا انتظار می‌رفت طی این مدت، طبق اصولی به غیر از فامیل‌بازی و تعاملات غیرعلمی! برای معرفی اعضای جدید پیوسته و وابسته، اقدام شود.

جام/ تصاویری تاسف‌برانگیز از جنگ سوریه








غایب معروف گروه ریش سفیدان در ایران

گروه متنفذین که به سرپرستی "کوفی عنان" به ایران آمد، دو چهره معروف برای ایرانیان دارد که در سفر اخیر این گروه فرصت حضور در تهران را نداشتند. یکی از آن‌ها "جیمی کارتر" رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بود.

گروه متنفذین یا ریش سفیدان (the elders)  گروهی از رهبران مستقل هستند که "نلسون ماندلا" در سال ۲۰۰۷ آنها را گردهم آورد. چهار تن از اعضای این گروه روز یکشنبه وارد تهران شدند. اعضای این هیات که به سرپرستی کوفی عنان عبارتند از "مارتی آهتی‌ساری"، رییس‌جمهور پیشین فنلاند و برنده جایزه صلح نوبل، "دزموند توتو" اسقف اعظم بازنشسته کیپ تاون و برنده جایزه صلح نوبل و "ارنستو زدیلو" رییس جمهور پیشین مکزیک.

به گزارش بولتن، برای اولین بار بود که اعضای این گروه به اسم متنفذین به ایران می‌آمدند اما آنچنان که کوفی عنان در بیانیه خود گفت هر یک از اعضای این گروه در سال‌های گذشته به صورت فردی به ایران سفر کرده بودند. این گروه 12 نفره دو چهره بسیار شناخته شده به ویژه برای ایرانیان دارد که به ایران نیامده‌اند. یکی از آن‌ها جیمی کارتر،  رئیس جمهور پیشین آمریکا که یکی از اعضای گروه موسوم به متنفذین است.

جیمی کارتر، رئیس جمهور آمریکا و مجری قرارداد کمپ دیوید است. او در دوران ریاست جمهوری‌اش برای اعاده حیثیت و بازسازی  چهره منفور و جنگ طلب آمریکا در جهان پس از شکست در ویتنام تلاش زیادی کرد. یکی از اقدامات وی مطرح کردن مساله حقوق بشر در جهان بود. "اخضر ابراهیمی" نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیگر چهره آشنا برای ایرانیان است، که قطعا به خاطر درگیری‌هایش در اجلاس ژنو 2 که برای حل بحران سوریه برگزار می‌شود، نتوانسته است به ایران بیاید. او تلاش زیادی برای حضور ایران در اجلاس ژنو 2 انجام داد.

خانم "گرو هارلم" برونتلند نخست وزیر نروژ و معاون رئیس گروه متنفذین، خانم "اِلا باهات" فعال حقوق زنان در هند، "فرناندو کاردوسو" رئیس جمهور پیشین برزیل و فعال مبارزه با مواد مخدر، "خانم هِنا جیلانی" فعال حقوق زنان در پاکستان و حقوق بشر، خانم "گاراسا ماشل" فعال حقوق زنان و کودکان و آزادی‌طلب اولین وزیر زن در موزامبیک، خانم "مری رابینسون" اولین رئیس جمهور زن ایرلند و کمیسر حقوق بشر سازمان‌ملل، "ارنستو زدیلو" رئیس جمهور سابق مکزیک و فعال اصلاح‌طلب، اقتصاددان و فعال سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر و خلع سلاح هسته‌ای و "مارتی احتیساری" رئیس جمهور سابق فنلاند، برنده جایزه صلح نوبل و میانجیگر صلح بین‌الملل از دیگر اعضای گروه متنفذین هستند.

خاله زنکی‌های بین‌المللی

قانون در مطلبی طنز نوشت: د‌‌‌‌‌ر پی افشای رابطه پنهانی فرانسوا اولاند‌‌‌‌‌ با "ژولی گایه"، سطح ارتباط رئیس‌جمهور فرانسه با شریک زند‌‌‌‌‌گی سابق خود‌‌‌‌‌ "والری تریر وایلر" به "د‌‌‌‌‌وست معمولی" تنزل پید‌‌‌‌‌ا کرد‌‌‌‌‌. بنا بر گفته شاهد‌‌‌‌‌ان، اولاند‌‌‌‌‌ و ژولی گایه سابقا د‌‌‌‌‌ر فیس‌بوک همد‌‌‌‌‌یگر را "د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌اشی" و "آبجی" می‌نامید‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ که همین باعث شک والری به رابطه این د‌‌‌‌‌و شد‌‌‌‌‌ه بود‌‌‌‌‌، از همان موقع والری د‌‌‌‌‌ائم بر شفاف‌سازی روابط رئیس‌جمهور با این د‌‌‌‌‌ختره پافشاری می‌کرد‌‌‌‌‌ ولی همیشه با این پاسخ اولاند‌‌‌‌‌ مواجه می‌شد‌‌‌‌‌ که "ژولی گایه د‌‌‌‌‌ختر خوبیه، فقط اسمش غلط اند‌‌‌‌‌ازه".

با این وجود‌‌‌‌‌ اولاند‌‌‌‌‌ طاقت نیاورد‌‌‌‌‌ و چند‌‌‌‌‌ روز پیش پایان رابطه خود‌‌‌‌‌ با والری تریروایلر را رسما اعلام کرد‌‌‌‌‌. یک کارشناس مسائل و مشکلات د‌‌‌‌‌امن‌گیر غرب د‌‌‌‌‌ر این زمینه اظهارنظر کرد‌‌‌‌‌ و گفت: وقتی فرانسوا اولاند‌‌‌‌‌ فرانسوی د‌‌‌‌‌ر مقابل شریک زند‌‌‌‌‌گی خود‌‌‌‌‌ به تعهد‌‌‌‌‌اتش پایبند‌‌‌‌‌ نیست، چه تضمینی وجود‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ که آمریکا مفاد‌‌‌‌‌ توافق ژنو را رعایت کند‌‌‌‌‌؟ وی د‌‌‌‌‌ر پاسخ به این سوال که ارتباط این د‌‌‌‌‌و مسئله با هم چیست؟ بعد‌‌‌‌‌ از چند‌‌‌‌‌ ثانیه سکوت گفت: مرگ بر آمریکا.

طبق اخبار واصله پس از اعلام جد‌‌‌‌‌ایی اولاند‌‌‌‌‌ و تریروایلر موج اختلافات خانواد‌‌‌‌‌گی کشورهای غربی را د‌‌‌‌‌ر نورد‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ه است. گویا د‌‌‌‌‌یروز میشل اوباما با د‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ن همسرش که د‌‌‌‌‌ر حال خورد‌‌‌‌‌ن شیرینی د‌‌‌‌‌انمارکی بود‌‌‌‌‌ به شد‌‌‌‌‌ت عصبانی شد‌‌‌‌‌ه و گفته "تو هنوز د‌‌‌‌‌لت گیر اون نخست وزیر ایکبیری د‌‌‌‌‌انمارکه" اوباما هم هر چی ماله‌کشی کرد‌‌‌‌‌ه و گفته این اسمش شیرینی گل محمد‌‌‌‌‌یه و د‌‌‌‌‌انمارکی نیست، میشل زیربار نرفته و گفته اون ماری‌جوآنا هم که می‌کشید‌‌‌‌‌ی لابد‌‌‌‌‌ اسمش "ماری‌جوانان" بود‌‌‌‌‌ه و چون همیشه خراب بود‌‌‌‌‌ شما مجبور بود‌‌‌‌‌ین بکشین‌اش!

شهروند‌‌‌‌‌ان کشورهای غربی هم از این موج فساد‌‌‌‌‌ و بی‌بند‌‌‌‌‌ و باری به ستوه آمد‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌. یکی از این شهروند‌‌‌‌‌ان به نام "جان" به خبرنگار ما می‌گوید‌‌‌‌‌: ما د‌‌‌‌‌یگر از غرب خسته شد‌‌‌‌‌ه‌ایم. ما سیاست‌های کشورمان را محکوم می‌کنیم. ما می‌خواهیم به ایران بیاییم تا خانواد‌‌‌‌‌ه تشکیل بد‌‌‌‌‌هیم. حالا د‌‌‌‌‌رست است که ایران پارازیت د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌، آلود‌‌‌‌‌گی هوا د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌، پول ند‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌، آتش‌نشانی‌اش نرد‌‌‌‌‌بان ند‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌، محد‌‌‌‌‌ود‌‌‌‌‌یت اینترنتی د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ ولی عوضش آنجا صفا و صمیمیت هست، هرمز شجاعی‌مهر هست، سیب هست و مسئولانی که به زور می‌خواهند‌‌‌‌‌ آد‌‌‌‌‌م را خوشبخت کنند‌‌‌‌‌. ما می‌خواهیم از د‌‌‌‌‌امن غرب خارج شویم و به ساپورت خاورمیانه بیاییم.

پولدارترین وزاری دولت چه کسانی هستند؟

اعلام لیست دارایی‌های مسئولان کشور هرچند هنوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده و بنا به گفته "محمد دهقان" عضو هیات رئیسه مجلس اراده‌ای برای به سرانجام رسیدن آن نیست، اما برخی از مسئولین کشور تا‌کنون دارایی‌های خود را اعلام کرده‌اند.

طبق شنیده‌های جهان، در این بین از میان وزرایی که دارایی‌های خود را اعلام کرده‌اند؛ آقای (ن) میزان دارایی خود را ۹۳۰ ميليارد تومان و آقای (ز) از جمله دارايي‌هاي خود را در تهران یک قطعه زمين ۴ هزار متري در ميرداماد كه قيمت هر متر مربع آن ۲۰ ميليون تومان تخمين زده مي‌شود، اعلام کرده‌اند.

این دو فرد تاکنون بیشترین دارایی‌ها را در بین وزرای دولت یازدهم داشته‌اند. در دولت دهم نیز بیشترین دارایی مربوط به آقای "م" به ارزش میلیارد ۱۱۵ میلیارد تومان اعلام شده بود.

بهای رسمی پیکان 48

با وجود امتیازات فوق‌العاده‌ای که پیکان 48 را به صورت یک اتومبیل ایده‌آل برای خانواده‌ها درآورده است، در بهای پیکان 48 هیچ‌گونه تغییری ایجاد داده نشده و به همان قیمت 17890 تومان در اختیار ملت ایران قرار می‌گیرد.



چهره‌ جدید گوینده‌ سابق اخبار


مشرق منتشر کرد، تصویری جدید از "افشار" گوینده سابق اخبار.



جشن تولد روحانی اصلاح طلب


عصر ایران/ محمد علی ابطحی عکسی از جشن تولد خود به همراه نوه هایش را در صفحه فیسبوکش منتشر کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، حکمتی ، میشیگان ، آمریکا ، سیا ، جاسوسی ، افغانستان ، cia ، کوهن ، موساد ، mi6 ، عراق ، بگرام ، امام زمان ، سربازان ، شاه ، عصر ایران ، آیت الله ، سیستانی ، شیعه ، مراجع تقلید ، حزب الله ، کنگره ، تسلیحات ، سوریه ، واشنگتن ، رویترز ، سکولار ، اردن ، وزارت ، دفاع ، لبنان ، صلیب سرخ ، ایران ، آن مولر ، تهران ، ایرنا ، شلمچه ، ایرلندی ، ایندپندنت ، روزنامه ، ترکیه ، دوبلین ، انگلیسی ، تانیا لالور ، اصفهان ، شجونی ، روحانیت ، ژنو ، انتخاب ، رهبری ، بشار اسد ، المیادین ، سلطان ، قابوس ، المالکی ، کلینتون ، استیونس ، بن لادن ، القاعده ، لاریجانی ، هلوکاست ، اردوگاه ، آشویتس ، نروژ ، بارا ، اوپل ، آلمان ، فلسطینی ، اسراییل ، پوتین ، نازی ، ابطحی ، مسکو ، اسنودن ، نامکین ، روسیه ، یاسر ، هاشمی ، رفسنجانی ، جنتی ، حسن روحانی ، رییس جمهور ، مرندی ، موسوی ، روازاده ، کوفی عنان ، گروه ، متنفذین ، کارتر ، ماندلا ، فنلاند ، مارتی ، توتو ، زدیلو ، مکزیک ، کیپ تاون ، ابراهیمی ، برزیل ، جیلانی ، پاکستان ، ماشل ، رابینسون ، ایرلند ، اولاند ، گایه ، وایلر ، اوباما ، دهقان ، پیکان ، افشار ، مشرق ، اخبار ، گوینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۴:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
دست مریضاد....
این بخش خبرهاتون فوق‌العاده اس.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
مطالب جالبیه
لعنت بر هر چی تکفیری و وهابی وحشیه بدتر از اینا آل سعود کثیف .
باید برای نجات مردم سوریه هر چه زودتر یه کاری کرد .
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۰:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
تصاویرسوریه واقعا تاسف برانگیز بود خدانجاتشون بده خدالعنت کنه تکفیری های بی دین رو لعنت خدابر صهیونیسم
آخرین اخبار