سفر تبلیغاتی اوباما به سراسر آمریکا

رئیس جمهور آمریکا برای تبلیغ برنامه‌های کاری خود در سال 2014 میلادی به مناطق مختلف این کشور سفر می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پی بی اِس، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه برای جلب حمایت مردمی در خصوص اهداف مطرح شده در نطق سالیانه خود ، عازم سفر به مناطق مختلف آمریکا شد. 

اوباما در نطق سالیانه خود برای نمایندگان کنگره و مقامات آمریکا گفته بود:  زمان آن رسیده است که به آمریکا ترفیع دهیم. 

کوامی هولمَن، خبرنگار پی بی اس گزارش داد اوباما سفر داخلی خود بعد از ایراد نطق سالیانه را با بازدید از فروشگاه کاستکو در مریلند آغاز کرد. اوباما در جمع کارکنان این فروشگاه زنجیره ای از تصمیم مسئولان برای افزایش حداقل دستمزد ساعتی آنها به یازده دلار و پنجاه سنت خبر داد که این رقم، چهار دلار بیشتر از حداقل دستمزد تعیین شده دولت فدرال است. اوباما گفت: « هم اکنون لایحه ای به کنگره تقدیم شده است که حداقل دستمزد تعیین شده از جانب دولت فدرال را به ده دلار و ده سنت در ساعت افزایش می دهد. این لایحه به ایجاد فرصت های شغلی بیشتر، افزایش شمار مشتریان و همچنین میزان پولی منجر خواهد شد که مشتریان هزینه کنند. به شما تضمین می دهم که اگر کارگران، اندکی پول بیشتر در جیب خود داشته باشند، پول بیشتری را نیز (برای خرید) در فروشگاه کاستکو هزینه خواهند کرد. 

خبرنگار شبکه افزود در حالیکه کنگره سرگرم بررسی لایحه پیشنهادی است، اوباما تصمیم گرفته است شخصاً آستین ها را بالا بزند و با صدور فرمان اجرایی، حداقل دستمزدِ کارگرانی را که از این پس با مراکز فدرال قرارداد می بندند، به ده دلار و ده سنت برای هر ساعت افزایش دهد. 

وی شامگاه سه شنبه بارها این مسئله را در نطق سالیانه خود عنوان کرد و افزود کاسه صبرش در خصوص مسائل کلیدی دیگر لبریز شده است. 

اوباما تصریح کرد: آنچه من امروز پیشنهاد کردم مجموعه از پیشنهادهای ملموس و عملی برای افزایش شتابِ رشد اقتصادی، تقویت جایگاه طبقه متوسط و ایجاد نبردبام فرصت برای این طبقه اجتماعی است. برخی از این پیشنهادها نیازمند اقدام کنگره است. من نیز برای همکاری با همه شما مشتاق هستم. اما نه آمریکا و نه من، یک جا بی حرکت نخواهیم ایستاد. 

رئیس جمهور آمریکا علاوه بر افزایش حداقل دستمزد، قصد دارد با فرمان اجرایی، صدور مجوز را برای احداث کارخانه هایی که در آنها از گاز طبیعی استفاده می شود، تسهیل کند. وی همچنین به دنبال افزایش حفاظت از اراضی حساسِ زیست محیطی در مقابل کاوش های نفت و گاز است و قصد دارد صندوق جدیدی را برای آن دسته از کارگران ایجاد کند که از حقوق بازنشستگی محروم هستند. 

اوباما روز چهارشنبه در دومین ایستگاه توقف خود داخل کارخانه فولادسازی در حوالی پیتسبورگ، فرمان اجرایی لازم برای این تغییرات را امضاء کرد. 

اوباما گفت: ما می خواهیم همه مردم آمریکا که سخت تلاش می کنند و مسئولیت پذیرند، باید پس از ده ها سال کار صادقانه با احترام بازنشسته شوند. اینها راهکار عملی، واقعی و قابل حصول است تا اوضاع دوباره اندکی به سود قشر کارگر و طبقه متوسط آمریکا تغییر کند. 

کوامی هولمن خبرنگار پی بی اس در ادامه گزارش خود گفت بعید است اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در واشنگتن نیز مانند مردم در طول سفر اوباما، از برنامه های کاری او برای سال 2014 میلادی استقبال کنند. نمایندگان حزب جمهوری خواه در کنگره آمریکا، آشکارا تلاش اوباما را برای دور زدن جمهوری خواهان با استفاده از احکام اجرایی به چالش کشیدند و خاطرنشان کردند دستیابی به هر گونه دستاورد جدی، بدون حمایت آنها دشوار خواهد بود. 

میچ مک کانل، رئیس اقلیت جمهوری خواه در مجلس سنا روز چهارشنبه در صحن این مجلس گفت: واضح است که رئیس جمهور دیشب دچار اشتباه شد. اظهارات اوباما نتوانست به گونه ای بر جناح سیاسی مقابل (جمهوری خواهان) اثر بگذارد که به افزایش هرچه سریعتر فرصت های شغلی منجر شود. این خبر ناگواری برای کشور ما و بالاخص مأیوس کننده برای طبقه متوسط است». مک کانل افزود: « رئیس جمهور قصد دارد همان کار قدیمی و اصولاً همه سیاست های گذشته را  بدون دریافت اطلاعات کافی از جانب نمایندگان منتخب مردم در کنگره تکرار کند. 

احزاب دموکرات و جمهوری خواه به رغم اختلافات خود، شامگاه سه شنبه هنگام ادای احترام رئیس جمهور به «کوری رَمزبرگ»، گروهبان یکم ارتش آمریکا که بر اثر انفجار بمب کنار جاده در افغانستان به شدت مصدوم شده است، یا یکدیگر هم صدا شدند. رئیس جمهور آمریکا امیدوار است روز پنجشنبه نیز همزمان با تبلیغ برای برنامه های کاری خود در ویسکانسِن و همچنین تِنسی، بیشتر شاهد چنین اتحادی باشد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار