تروریست اردنی خواستار خروج عناصر مسلح از داعش شد

ابو قتاده تروریست معروف فلسطینی الاصل اردنی، از اعضای گروه تروریستی داعش خواست تا از این گروه خارج شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، عمر محمود عثمان ملقب به ابوقتاده امروز پنجشنبه از عناصری که تحت فرمان گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) می جنگند، خواست از آنجا که این گروه به جهالت و نادانی خود ادامه می دهد، از آن خارج شوند.

ابوقتاده فلسطینی الاصل که تابعیت اردنی دارد، درسومین جلسه محاکمه خود در اردن از عناصر داعش خواست تا درصورتی که گروه این گروه به جهالت خود ادامه می دهد، از این گروه خارج شوند چرا که این جهالت و نادانی منجر به انحراف و نابودی داعش خواهد شد.

ابو قتاده همچنین ازدادگاه خواست تا توافقنامه میان اردن و دولت انگلیس را اجرا و رییس دادگاه در مقابل خبرنگاران پایبندی خود را به بندهای این توافقنامه اعلام کند و تهدید کرد که جلسات محاکمه خود را تحریم خواهد کرد.

در توافق انگلیس و اردن تاکید شده است که اردنی ها روند محاکمه ابوقتاده را منصفانه برگزار کنند و از اعتراف های قبلی که گفته شده است زیر شکنجه گرفته شده ، علیه وی استفاده نکنند.

دادگاه در این جلسه به شهادت کارشناسان دادستانی کل که همگی متخصصان مواد منفجره و کارشناس کامپیوتر هستند، گوش فرا داد.

هیات مدنی دادگاه وابسته به امنیت دولت تصمیم گرفت تا رسیدگی به این دعوی را به تاریخ 13 فوریه آتی موکول کند.

یادآور می شود که ابو قتاده از سوی چندین کشور متهم به تروریسم است و نامش در قطعنامه بین المللی شماره 1267 صادره از شورای امنیت در سال 1999 آمده است این قطعنامه ویژه افراد و نهادهایی است که به گروه القاعده و یا جنبش طالبان مرتبط هستند.

ابوقتاده که انگلستان در تابستان گذشته وی را به اردن تحویل داد، اینک به اتهام "همدستی برای انجام اقدامات تروریستی" در خصوص دو فقره مرتبط به زمینه سازی برای انجام برخی اقدامات احتمالی در اردن، محاکمه می شود این درحالی است که در سالهای 1999 و 2000 در اردن حکم غیابی علیه ابوقتاده صادر شده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ابو ، قتاده ، تروریست ، داعش ، عضویت ، خروج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار