محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مدیران دانشگاه‌ها اجازه دهند دانشجو در فضای علمی نظرات خود را بیان کند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مصوبه شورای انقلاب فرهنگی زمینه قانونی تحقق تبادل اندیشه در دانشگاه‌ها را فراهم کرده است، گفت: باید مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها اجازه دهند دانشجو در یک فضای کاملا فرهنگی و علمی نظرات خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جواد محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: دانشگاه باید همواره جلوتر از جامعه باشد و به واقع در محیط اجتماعی همواره حضور پویایی را در پیش گیرد.

وی با بیان اینکه استاد و دانشجو باید بتوانند نسبت به تحولات داخلی و خارجی تحلیل ارائه دهند تا در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتمائی تاثیرگذار بوده و مستقل از جریانات خارجی تصمیم بگیرند، تصریح کرد: چنین اتفاقی تنها با ارتقاء آگاهی‌ها و داشتن بصیرت بدست می‌آید.

محمدی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها بر ضرورت تحقق کرسی‌های آزاد اندیشی و تاثیر دانشگاهیان بر تحولات داخلی و خارجی تاکید داشتند، اگر این امر در دانشگاه پدید آید در این صورت ما شاهد آگاهی روزافزون در دانشگاه ها خواهیم بود و این خود می‌تواند فضای دانشگاه را غنی کرده تا دانشگاه بتواند به جامعه در مسیر اعتلای فرهنگی و سیاسی جهت دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی از همان ابتدا قدری ضعیف آغاز شد، علت آن نیز این بود که باید هم دانشجو این کرسی‌ها را به عنوان مطالبه حق خود دنبال کند و هم مسئولان، فضایی را ایجاد سازند که دانشجو بتوانند نظر خود را در فضای علمی و منطقی بیان کند و پاسخ خود را دریافت کند. لذا اگر هر دو طرف -دانشجو و مدیریت دانشگاه- مانند "دو بال" همراه نباشند، چنین پدیده‌ای رخ نمی‌دهد به همین دلیل باید سازوکاری طراحی شود تا هر دو طرف با همراهی و همکاری و اطمینان زمینه تحقق این مهم را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه شورای انقلاب فرهنگی زمینه قانونی این امر را فراهم کرده است، بیان داشت: باید مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها اجازه دهند دانشجو در یک فضای کاملا فرهنگی و علمی نظرات خود را ارائه دهند.

محمدی افزود: این عرصه لزوما سیاسی نیست، بلکه دانشجویان ظرفیت حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و علمی را نیز دارند و برای حل مشکلات مزبور می‌توانند راهکار ارائه دهند و مسئولان برگزاری این جلسات نیز باید سازو کار دریافت نظرات و پیشنهادات و ارایه آن به مراجع تصمیم سازی و تصمیم گیری برای بررسی و انشاء الله رفع مشکلات کشور را فراهم کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار