طی پیامی؛

رئیس مجلس تصویب قانون اساسی جدید تونس را تبریک گفت

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به همتای تونسی خود تصویب قانون اساسی جدید این کشور را تبریک گفت.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" رئیس مجلس طی پیامی تصویب قانون اساسی جدید را گام مهمی در استقرار دمکراسی، مردم سالاری و آغاز مرحله جدیدی در تثبیت دستاوردهای انقلاب تاریخی ملت تونس با پیشینه تمدنی و فرهنگی خواند.


متن کامل این پیام به شرح ذیل است:


جناب آقای مصطفی بن‌جعفر

رئیس محترم مجلس جمهوری تونس

السلام علیکم

باخرسندی فراوان مایلم صمیمانه‌ترین تبریکات و تهنیت‌های خود را به مناسبت تصویب قاطع قانون اساسی جدید کشورتان در مجلس موسسان ابراز دارم.

بی‌تردید این موفقیت بزرگ، گام مهمی در استقرار دمکراسی، مردم‌سالاری و آغاز مرحله جدیدی در مسیر تثبیت دستاوردهای انقلاب تاریخی ملت تونس با پیشینه غنی تمدنی و فرهنگی خواهد بود.

اعتقاد راسخ دارم در مرحله جدید ملت تونس نقش و جایگاه والا و تاثیر گذار خود را در مسیر تحولات فرهنگی اجتماعی و سیاسی منطقه و جهان اسلام باز خواهد یافت.

اینجانب ضمن تبریک مجدد به این مناسبت فرخنده مایلم بر اراده مجلس شورای اسلامی جهت حمایت از توسعه و گسترش همکاری‌های برادرانه فی‌مابین به‌ویژه مناسبات پارلمانی در دوران جدید تاکید نمایم.

معتقدم مراودات فی‌مابین مجالس دو کشور نقش مهمی در تحکیم و گسترش پیوندهای تاریخی و برادرانه فرهنگی دینی دو ملت خواهد بود.

در این راستا با تاکید مجدد بر دعوت خود در انتظار دیدار و گفتگوی قریب‌الوقوع با جنابعالی در فضایی آکنده از برادری و صمیمیت می‌باشم.

باردیگر سلامتی و توفیق روز افزون جنابعالی، دولت و ملت برادرجمهوری تونس را از خداوند منان خواستارم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار