ترفند اورژانس IT؛

علامت‌های عجیب‌ جایگزین حروف فارسی شده‌اند

اگر شما هم از کاربران ویندوز xp و یا 7 هستید و هنگام استفاده از برنامه‌های ویندوزی با مشکل جایگزینی علامت سوال و یا علامت‌های عجیب به جای حروف فارسی هستید، مقاله‌ی زیر را دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران، اگر شما از کاربران ویندوز xp هستید، طبق دستور زیر عمل کنید.

1. control panel را از منوی استارت انتخاب نمایید.

2. اگر کنترل پنل شما به حالت Category view می‌باشد، بر روی
Date,time,language and regional option بروید و سپس regional and language option را انتخاب نمایید ولی اگر کنترل پنل شما به حالت classic view است، بر روی گزینه‌ی regional and language option کلیک و زبانه‌ی advance را انتخاب نمایید.

1.در قسمت Select a language to mach the language version of the non-unicode programs you want to use از منوی انتخاب گزینه‌ی فارسی(farsi) را انتخاب نمایید.

ممکن است با پیغامی مبنی بر این‌که به CD یا DVD ویندوز نیاز دارید اعلام شود که در مواجه به این پیغام باید CD ویندوزی که نصب کرده‌اید را داخل سی دی رام قرار دهید و در آخر ویندوز خود را ریست کنید ولی اگر از کاربران ویندوز 7 هستید، از منوی استارت، control panel را انتخاب نمایید.

اگر کنترل پنل شما به حالت category باشد، گزینه‌ی clock,language and region را انتخاب و بر روی region and language بروید اما گر کنترل پنل شما به حالت large icons و یا small icons است، گزینه‌ی regional and language را انتخاب کنید.

سپس بر روی زبانه‌ی administrator کلیک کنید. در قسمت language for non-unicode programs دکمه‌ی change system locale را بزنید. حال از منوی انتخاب زبان Persian را برگزینیدT با انجام مراحل بالا دیگر از دست علامت سوال و علامت‌های عجیب خلاص می‌شوید.



انتهای پیام/

برچسب ها: ویندوز ، سی دی ، کنترل پنل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.