روایتگری از تلخ‌ترین حادثه‌ای که احزاب در سال 92 متحمل شد

فوت حبیب امام و رهبری بر پیشانی تقویم در آبان 92 / وداعی تلخ اما سعادتمند در محرم‌الحرام

6 شهریور ماه 1392 حبیب امام و رهبری به دلیل وجود برخی نارسایی‌های قلبی در بیمارستان بستری شد و درست پس از گذشت بیش از 2 ماه روز سه‌شنبه 14 آبان ماه سال 1392 حوالی ساعت 11 صبح، درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی 81 ساله صدر اخبار تمامی رسانه‌ها شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، تقویم هر ساله سیاسی آبستن حوادث تلخ و شیرینی است که گهگاهی دسته‌ای از آنها در پیچ و خم روزمرّگی به دست فراموشی سپرده می‌شوند اما طعم دسته‌ای از تلخی و شیرینی‌ها تا همیشه در کام این ملت انقلابی باقی می‌ماند که مرور آنها خالی از لطف نیست.

6 شهریور ماه 1392 حبیب امام و رهبری به دلیل وجود برخی نارسایی‌های قلبی در بیمارستان بستری شد و درست پس از گذشت بیش از 2 ماه  روز سه‌شنبه 14  آبان ماه سال 1392 حوالی ساعت 11 صبح، درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی 81 ساله صدر اخبار تمامی رسانه‌ها شد.
 
بر اساس پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران از بیمارستانی که وی تحت نظر قرار داشت مشخص شد که صبح همان روز حال عمومی این یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) وخیم شد اما تلاش‌های بی وقفه تیم پزشکی جهت بازگشت وی به زندگی ناکام ماند.


 
جای بسی تقدیر و تشکر است که در این مدت چهره‌ها و فعالان سیاسی بسیاری از جمله حجت‌الاسلام معزی نماینده مقام معظم رهبری، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا نهاوندیان، علی‌اکبر ولایتی، آل اسحاق، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، محمدرضاباهنر، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی ، سید حسین هاشمی، و ... به ملاقات این مبارز انقلابی رفته و از وی عیادت کردند.

مراسم تشییع پیکر حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری و یار باوفای انقلاب ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه  16 آبان‌ماه در میان خیل دوستداران انقلابی از مدرسه شهید مطهری آغاز شد.



از ساعت 9 صبح مسجد عالی شهید مطهری مملو از جمعیت دوستداران و عاشقان پیر موتلفه بود و همرنگ شدن پیراهن مشکی حاضران با اعزای سالار شهیدان رنگ بوی خاصی به این مراسم داده بود.

تمامی اعضای حزب موتلفه اسلامی در غم از دست دادن این مجاهد صادق لباس مشکی برتن داشتند و اهالی رسانه اعم از تصویری و مکتوب از ثبت لحظات غم‌بار این مراسم غافل نبودند.  
 
امتناع شخصیت‌های برجسته نظام از مصاحبه سیاسی نشان از احترام آنان برای بزرگداشت مراسم این مرحوم بود.

در آیین آغاز مراسم پس از تلاوت قرآن کریم اقامه نماز میت به امامت آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری انجام گرفت.



صفوف نمازی که خیل عظیم تشییع کنندگان بر پیکر مرحوم عسگراولادی بسته بودند، چشم‌ها را خیره می کرد و تنها این سوال را در ذهن جاری ساخت، حبیب امام و رهبری چگونه زیستی که این چنین بدرقه‌ات کردند؟

نکته جالب توجه اینکه همسن سالان مرحوم عسگراولادی در عزای این مرحوم اشک می‌ریخته و ناله می‌کردند، با توجه به رسالت و کمک‌رسانی بر موتلفه به محرومان و مستضعفین جامعه در مراسم تشییع پیکر وی نیز شاهد حضور این اقشار بودیم که از شخصیت‌های سیاسی از جمله غلامعلی حدادعادل و علی‌رضا زاکانی درخواست کمک می‌کردند.

پس از آن تشییع کنندگان با قرائت ذکر "لااله الا الله" در بهشت زهرا(س) پیکر مرحوم عسگراولادی را تا قطعه 72تن همراهی کردند و شعار " بهشتی بهشتی مهمان برایت آمده/ رجایی رجایی مهمان برایت آمده  این یار دیرین امام را همراهی کردند.

ذکر تلقین میت مرحوم عسگراولادی توسط آیت‌الله حائری شیرازی  قرائت شد و این مهم در حالی بود که پیکر حبیب امام راحل در میان حزن و اندوه دوستدارانش در قطعه 72 بهشت زهرا(س)  کنار یاران و همرزمان شهیدش به خاک سپرده و روح این مبارز نستوه و خستگی ناپذیر با شهدای کربلا محشور شد.

این یار دیرین هفتاد و دو شهید حزب جمهوری اسلامی به یاران خویش پیوست. شدت ناراحتی یاران قدیمی مرحوم عسگراولادی همچون محسن رفیق‌دوست و اسدلله بادامچیان به قدری بود که در لحظات جدایی و وداع با این یار قدیمی اشک و ناله سر دادند. 


 
چه وداع تلخ و سعادتمندی بود، وداع معتمد امام و رهبری در روز سوم محرم‌الحرام.

مراسم ختم حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز جمعه 17آبان ماه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

بعد از ظهر 18 آبان مجلس بزرگداشت دیگری در مسجد ارک تهران با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی  شد.

مراسم هفتمین روز درگذشت دبیرکل فقید جبهه پیروان خط امام و رهبری در هوای ابری گرفته و آلوده آن روزهای پایتخت در میدان شهدا برگزار شد.

همانطور که انتظار می‌رفت جمعیت بیشماری جهت عرض تسلیت و ادای احترام به این مراسم آمده بودند؛ در حاشیه مراسم هفته نامه حزب موتلفه اسلامی با درج آخرین وصیت مرحوم و ویژه‌نامه درگذشت معتمد امام(ره) و مقام معظم رهبری در میان حاضران توزیع شد که مورد استبقال همه قرار گرفت چشم می‌چرخاندیم و کودکان کار به همراه متکدیان پایه ثابت مراسم ختم مرحوم عسگراولادی را دوباره مشاهده کردیم.

این مراسم با حضور چهره‌ها و شخصیتهای سیاسی همچون محمدنبی حبیبی، محسن رفیق‌دوست، مرتضی نبوی،‌ انوری، اسدالله بادامچیان، ناطق نوری، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی، وحید حقانی ، جعفر شجونی، خاموشی، صولت مرتضوی، عبدخدایی، شهیدی محلاتی، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی، عبدالرضا مصری، یحیی آل اسحاق، حجت‌الاسلام طباطبایی، مرتضی تمدن، نماینده آیت‌الله حکیم ، سفرای برخی کشورهای عربی از جمله سوریه و جمعی از دوستداران و علاقمندان آن مرحوم در مسجد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) برگزار شد.

سرانجام عصر روز 21 آذرماه مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم "حبیب‌الله عسگراولادی" معتمد امام(ره) و رهبری در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد. 


 
در این مراسم شخصیت‌ها و فعالان سیاسی، اعضای جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری، اعضای حزب مؤتلفه اسلامی از جمله محمدنبی حبیبی و اسدالله بادامچیان، محسن رفیق دوست،‌ انواری، انصاری، علی لاریجانی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، مصطفی کواکبیان، آیت الله جنتی، ناصر سراج، محمدرضا باهنر، حسن غفوری فرد، عبدالله جاسبی، آیت‌الله خزعلی، علی مطهری، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، بیژن زنگنه، علاءالدین بروجردی، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، محمدحسین صفارهرندی، آیت‌الله امامی کاشانی، آل اسحاق، محجوب، حجت‌الاسلام صدیقی و....حضور داشتند.

"حبیب‌الله عسگراولادی" دبیرکل جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري در مرداد ماه سال 1392 آخرین گفتگوی سیاسی خود را با باشگاه خبرنگاران انجام داد و نکته جالب توجه در آن جمله ای به یاد ماندنی مبنی بر این بود که "هیچ‌گاه نباید رقیب را ضعیف دانست"

حضور فعال و صادقانه "عسگر اولادی" در صحنه انقلاب اسلامی و دفاع از آن و میدان‌های سیاسی ولایی و تشکل اسلامی، گویای نمونه‌ای برجسته از یک سیاستمدار انقلابی اسلامی است.
 
که در این میان ذکر خاطراتی از وی خالی از لطف نیست.
 
مرحوم "حبیب‌الله عسگراولادی" در پايان برنامه رونمایی از کتاب خاطرات خود در بهمن ماه 89 ضمن تشكر از همه دست اندركاران برنامه رونمايي از كتاب خاطراتش ، گفته بود : دو آرزو دارم يكي اينكه مسلمان بميرم و ديگر اينكه به صالحان ملحق شوم.

وي با گلايه نسبت به تعريف و تمجيدهاي صورت گرفته از خود در اين مراسم ابراز داشت: اين همه تعريف در انسان اثر مي‌گذارد ، همانگونه كه ديده شده اين تمجيدها در بسياري از افراد اثر گذاشته و اين تعابير را پذيرفته‌اند.

وي در این مراسم، با ذكر خاطره‌اي از حضرت امام (ره) گفت: وقتي در زمان افتتاح مجلس اول "فخرالدين حجازي" نسبت به امام (ره) تعابير ستايش آميزي را به كار برد ، چهره ايشان آنقدر متغير شد كه گمان برديم سخنان حجازي را قطع خواهد كرد.

به گفته وي، امام (ره) در واكنش به تمجيدهاي او فرمودند: اين تعاريفي كه شما از من مي‌كنيد از روي حسن نيت است، اما مي‌ترسم كه مرا فاسد كند ، مي‌ترسم كه مرا ساقط كند.

دبيركل اسبق جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به فرار حضرت امام (ره) از تعريف و تمجيدها گفت: مسوولاني كه مورد توجه و احساسات مردم هستند ،خيلي بايد دقت كنند كه اين تعريف‌ها در آنها اثر نكند.

وي با بيان اين نكته كه اگر انسان خود را در چارچوب انجام وظايف و ترك منهيات قرار دهد، خداوند براي او حراستي قرار خواهد داد، افزود : من در پايان زندگي و خدمتم بايد عرض كنم كه من عاجزترين عضو مجموعه‌هايي بوده‌ام كه در آنها خدمت كرده‌ام ،اما چيزي كه مرا از اين عجز خارج مي‌كرد، همان ذكر خدا بود.

عسگر اولادي گفت: امام (ره) مي‌فرمودند وقتي مسايل به شما فشار آورد، ذكر "لاحول و لا قوه الا بالله"را تكرار كنيد و خودم هم شاهد بودم كه وقتي حادثه‌اي خدمت ايشان عرضه مي‌شد كه بايد پاسخ مي‌دادند، زير لب اين ذكر را به زبان مي‌آوردند.

وي با اشاره به جمعیت حاضر در مراسم رونمایی کتابش، گفته بود: از پروردگار استدعا دارم كه حضور اين جمعيت را به عنوان شهادت چهل نفري كه جواز ورود به قيامت است، بپذيرد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار