این رژیم لاغری، باعث "افزایش وزن" می‌شود

برای داشتن اندام متناسب، انجام فعالیت ورزشی و برنامه غذایی سالم ضروری است.

دکتر شهرزاد محمدیان، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عوارض یک رژیم لاغری مناسب متعدد است که از جمله آن می‌توان به افزایش وزن، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی، اختلال در سوخت و ساز، فشار بر روی اندام‌های داخلی بدن، پوکی استخوان، تغییرات در خلق‌وخو، ضعف جسمی و غیره اشاره کرد. 

وی افزود: بر اساس این نوع رژیم‌های لاغری نامناسب، فرد مصرف غذا را به حداقل می‌رساند به طوری که بدن به معنای واقعی گرسنگی می‌کشد. 
بدن قادر به ذخیره کردن انرژی نیست و روند سوخت وساز کند می‌شود. فرد با رسیدن سرعت کاهش وزن به حداقل، انگیزه خود را برای ادامه دادن این رژیم غذایی از دست می‌دهد و دوباره شروع به پرخوری می‌کند که نتیجه آن اضافه وزن در آینده است. 

دکتر محمدیان همچنین تصریح کرد: اتخاذ رژیم‌های ناسالم، باعث کمبود ویتامین و مواد معدنی حیاتی در بدن، مانند سدیم و پتاسیم می‌شود این دو عنصر نقش حیاتی در عملکرد عصبی بدن و عضلات دارند و کمبود آن‌ها به سکته قلبی فرد نمی‌گردد. 

این متخصص تغذیه اذعان داشت: از آنجا که دیگر میزان انرژی دریافتی و میزان سوخت وساز بدن نامعلوم است، بدن مجبور است انرژی را از بافت‌های عضله به دست آورد این بافت‌ها که ممکن است از اندام‌های حیاتی مانند قلب، کبد، کلیه و غیره باشد روی عملکرد اعضا تاثیر می‌گذارد. 

دکتر محمدیان افزود: زنان با اتخاذ این رژیم دچار کمبود کلسیم و در موارد حاد دچار پوکی استخوان می‌شوند، همچنین در این رژیم نادرست، فرد همواره دچار سرگیجه، ضعف و خستگی مفرط می‌شود بعضی از مواد غذایی در تولید کلسترول مفید هستند که کم کردن آن باعث کاهش کلسترول و در‌‌ نهایت بروز بیماری‌های قلبی می‌گردد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار