هاشمیان: باشگاهها قبل از عقد قرارداد نسبت به تایید جنیست بازیکنان اقدام کنند

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: آیین‌نامه و دستورالعمل تعیین جنسیت بانوان حاضر در رقابتهای رسمی فوتبال و فوتسال بانوان کشور را به هیئت‌ها و باشگاههای حاضر در این رقابتها ابلاغ کردیم.

احمد هاشمیان رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع تعیین جنسیت بانوان در سطح ملی و بین‌المللی در هیئت رییسه فدراسیون فوتبال این موضوع تدوین و ابلاغ شد.

هاشمیان در ادامه اظهار داشت: ما در کمیته پزشکی بعد از ابلاغ هیئت رییسه فدراسیون فوتبال این موضوع را نظارت کردیم، بر این اساس در طول یک دوره سه ساله و بررسی‌های انجام شده هفت بازیکن از تیم‌های فوتبال و فوتسال بانوان مشخص شدند که برای ادامه فعالیت‌شان نیاز به آزمایشات پزشکی داشتند.

وی در ادامه بیان داشت: به هر حال این هفت بازیکن برای اینکه ادامه حضورشان در تیم هایشان بلامانع باشد باید آزمایشهای پزشکی رویشان انجام می‌شد.

هاشمیان بیان کرد: ما هفت بازیکن تیم فوتسال و فوتبال بانوان را شناسایی و اسامی‌ آنها را اعلام کردیم تعدادی از این بازیکنان اقدام و درمان پزشکی کردند وبه رقابت ها بازگشتند وبازی هم می‌کند.

وی بیان کرد: برخی از بازیکنان توانایی پرداخت هزینه درمان را نداشتند بر این اساس فدراسیون فوتبال هزینه درمان آن‌ها را تقبل کرد.

وی بیان کرد: باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال وفوتسال بانوان طبق دستورالعمل وظیفه دارند قبل از عقد قرارداد نسبت به پرونده پزشکی بازیکنان اقدام کنند همچنین معاینات پزشکی بازیکنان باید توسط متخصص زنان انجام شود وتایید جنسیت بانوان صادر شود.

وی بیان کرد: ما هر ساله تعدادی از این باشگاه‌ها را به طور اتفاقی انتخاب و پرونده بازیکنان آن‌ها را بررسی می‌کنیم که دستورالعمل را اجرا کرده باشند.

هاشمیان تصریح کرد: فیفا مسئله تعیین جنسیت بانوان را یک سال پیش به صورت دستورالعمل بین المللی صادر کرد واز همه کشورها خواست که این کار را انجام دهند.

وی بیان کرد: ما دو سال پیش زودتر از فیفا، آیین نامه تعیین جنسیت را تنظیم کردیم وکشور ما در این زمینه پیشتاز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درکنگره اخیر علم و فوتبال با حضور بلاتر و پروفسور و رژاک رییس پزشکی فیفا که در ایران برگزار شد و رژاک بیان کرد که درباره موضوع تعیین جنسیت بانوان تجاربی دارد که می‌تواند در اختیار فیفا وسایر کشورهای عضو قرار دهد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: هاشمیان ، جنسیت ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار