مدیر کل دفتر آمار سازمان ثبت احوال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کاهش "باروری‌ها" از خط قرمز هم عبور کرد

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور از کاهش نرخ باروری ایران و عبور آن از خط قرمز‌های استاندارد خبر داد.

محزون در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: شاخص نرخ باروری در دهه‌ 60 به طور متوسط 5/6 فرزند بود و از آن زمان به بعد بحث سیاست‌های کنترل جمعیت مطرح شد و در برنامه اول توسعه راهکارهایی را برای کنترل و کاهش نرخ باروری برنامه‌ریزی کردند تا جایی که نرخ باروری در سال 1390 به چهار فرزند کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: این در حالی بود که در ابتدای دهی‌ 70 ما به کاهش نرخ باروری برنامه‌ریزی شده سال 90 یعنی ما به میزان باروری چهار فرزند دست پیدا کردیم.

مدیر‌کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال افزود: در حال حاضر نرخ باروری در ایران به 1/74 رسیده یعنی 1 تولد و 74 صدم درصد احتمال مرگ و میر است.

محزون تاکید کرد: در گزارش‌های سازمان ملل که چشم‌انداز جمیعت جهان است و هر دو سال یک بار منتشر می‌شود پیش‌بینی شده جمیعت ایران رادر سالهای 2035 تا 2045 با 5/84 میلیون نفر متوقف خواهد شد و بعد از آن رشد منفی جمعیتی شروع خواهد شد.

وی گفت: از هم‌اکنون باید برای پیری جمعیتی که در آینده با آن رو به رو خواهیم شد مسئولان ذیربط باید چاره‌اندیشی کنند.
انتهای‌ پیام/
برچسب ها: امار ، جمعیت ، ثبت ، احوال ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتی نتوان بر فردای خود برنامه ریزی کرد چگونه به فکر ازدیاد جمعیت خانوار کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۱۳:۱۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر مشکلات اقتصادی کم می شد اگر گرانی ها کم می شد اگر بیکاری کم می شد اگر اجاره ها کم می شد و اگر ... بعدش مجرد کم می شد نتیجه جمعیت زیاد می شد. وقتی در پله اول مانده ایم چطور به پله های بالا بریم؟!
-
دلسوخته
۱۱:۱۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
حالا این پیش بینی و چشم انداز خوبه یا بده...؟ والله خوبه بالله خوبه یه خورده به دور و برمون نگاه کنیم جوونای بیکار و مایوس از زندگی رو ببینیم که هنوز دستشون تو جیب بابای بیچاره تر از خودشونه ... بزاریم لااقل جوونای بیست سال دیگه زندگی بکنن تا شاید با اندیشه و روانی آزاد بتونن به پیشرفت مملکتشون فکر کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
آن ها كه در آمد دارند .....بچه بياورند ماكه سر دوتا بچه سي و25ساله بابي كاري دست وپنجه ميزنيم اعصابمان هم خراب شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
مگر چند درصد جمعیت ما مرفه هستند!؟ این هم پیشنهادی خوبی رشد جمعیت ما نیست.
-
جواد
۱۳:۲۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
سلام. به نظر من جمعیت زیاد برای ایران ما باعث ایجاد مشکلات بیشتر می شود. الان همه چیز مکانیزه شده پس نیازی به نیروی کار زیاد نداریم. هرچه جمعیت بالاتر بره بیکاری و فقر و مصرف گرایی زیاد میشه. باید همه ژول نفتو صرف واردات برای سیر کردن شکم ایج جمعیت بیکار و درسخون و مصرف گرا کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
روستائیان ما هر چه تلاش کنند بهتر برداشت می کنند پس چه بهتر که کار آفرینی کنیم نه این که خود را به کار بودن در جامعه یا نبودن آن خود را گره بزنیم و بگوییم کار نیست؛ پس ازدواج هیچ بچه هم هیچ. اگر از کسانی که ده سال پیش ازدواج کردند بپرسید که اگر شما ازدواج نکرده بودید الان این مقداری که دارید را هم داشتید جوابشان منفی است پس ازدواج عقب رفتن نیست. پیشروی به آینده است. منتهی تلاشی مضاعف را می طلبد و یک کمی خوش فکری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
احتمال رشد جمعیت با اقتصاد موافقتی بالا میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
مردم که خداوند رزاق را فراموش کنند و به فکر دو دو تای فکر خودشان حساب کنند به این نتیجه هم می رسند والا اگر با تلاش بیشتر و با حس توکل به خدا پیش بروند حالشان بهتر از حالایشان خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۸:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
سلام.با اين وضعيت گراني ها ونبود اشتغال و مسكن براي جوانان و بالا بودن هزينه ها به نظر من رشد زاد و ولد بايد هم كم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
اگر مردم این قدر رفاه زده نباشند و عاقلانه فکر کنند و از توهمات خود می کاستند ...
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس حسینی
۰۷:۳۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
با سلام, با این وضعیت اقتصادی (ایران 400 میلیون نفری) و زمان زیاد برای تحصیلات عالیه و نبود شغل , قطعا آمار فرزند آوری مخصوصا برای قشر متخصص و تحصیلکرده در یک فرزند متوقف می شود, بنده مهندس و همسرم متخصص اطفال است و در حدود چهل سالگی یک فرزند 2 ساله داریم و به هیچ وجه تمایل به فرزند بیشتر نیستیم و اصلا حوصله بچه داری نداریم و بایستی به فکر تامین معاش و منزل و آینده همین یکی و خودمان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
ناراحت نشوید اما بچه ها که سن آنها بیشتر می شود اگر یکی حسن معاشرت داشته باشد خوب است اما بعضی از فرزندان یکی هم زیاد است اما از نوع دیگر صد تا هم کم است. یک نگاه محبت آمیز بعضی از فرندان که خوب هستند ارزش بالایی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ایدا
۲۲:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
ناامید کننده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
خدا بچه هایتان را زیاد کند انشالله
آخرین اخبار