کینکت در مرزهای کُره نگهبانی می دهد

تغییر کاربری سنسور تشخیص حرکت مایکروسافت "کینکت" از بازی های رایانه ای به پاسبانی از آخرین مرزهای جنگ سرد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ سنسور حرکتی کینکت هم اکنون توسط ارتش کُره جنوبی  برای امور امنیتی در منطقه غیر نظامی حائل دو کُره بکار می رود، این امکان توسط برنامه نویسان کره ای فراهم گشته است.
محوطه ای به عمق چهار کیلومتر و با طول 248 کیلومتر خالی از سکنه که توسط موانع نظامی و مین های زمینی حفاظت می شود بعد از جدایی دو کره که از نظر فنی هنوز در جنگ هستند، باقی مانده و توسط دو کشور به شدت زیر نظر می باشد. از دید نظامی این منطقه در حقیقت گروگان جنگ سرد است اما جالب است که این منطقه حفاظت شده تصادفا یکی از بهترین پارکهای حیات وحش زمین می باشد.



برنامه نویسان که روی کینکت کار می کردند توسط ارتش کره بکار گرفته شدند تا به آنها در تشخیص انسان و حیوان کمک کنند، یکی از برنامه نویسان می گوید، دستگاه آنها صدا، حرکت و جهت حرکت هرکس یا چیزی که در منطقه حفاظت شده حرکت کند را تشخیص داده و گارد مرزی کره جنوبی را با خبر می سازد.
سنسورهایی که در حال حاظر بین مرز کار گذاشته شده اند هم بسیار کارا و دقیق هستند اما نمی توانند فرق بین انسان و حیوان را تشخیص دهند در نتیجه اطلاعات غلطی به مرزبانان ارسال می کند، اما با استفاده از سیستم کینکت محور، انسان از حیوان و حتی انواع حیوانات از هم قابل تشخیص هستند.
ارتش کره اعلام کرده در سیستم فراگیر خود که سال دیگر راه اندازی می شود قصد دارد از نسل جدید کینکت مایکروسافت که برای ایکس باکس وان طراحی شده استفاده کند که می تواند ضربان قلب و دمای بدن را هم زیر نظر داشته باشد.





برچسب ها: کینکت ، مرز ، کره ، نگهبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار