علی لاریجانی:

راهپیمایی 22بهمن می‌تواند حرکت جدیدی درصیانت از حقوق هسته‌ای ملت باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهدیدهای واشنگتن برای بازسازی حیثیت بر باد رفته آمریکا در منطقه است، گفت: 22 بهمن امسال می‌تواند یک حرکت جدیدی برای صیانت از حقوق ملت در بحث هسته‌ای باشد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی در جمع خبرنگاران با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و 22 بهمن گفت: در مجموع حرکتی که ملت بزرگ ایران پس از انقلاب اسلامی آغاز کردند، یک حرکت زنده و پویا است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخلاف برخی انقلاب‌ها که بعد از تشکیل نهادهای حکومتی عملاً شورآفرینی خود را از دست می‌دهند، اما انقلاب اسلامی هر سال یک انرژی جدید را به سیستم‌های حکومتی وارد می‌کند و این بسیار در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موثر است.

وی ادامه داد: حیات انقلاب اسلامی از خصوصیات بارز این انقلاب است؛ بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران وفاقی در کشور به وجود آمد که حرکت جدیدی با حضور چشمگیر مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شد که این یک پشتوانه خوبی شد تا دولت فعلی توانست مذاکرات هسته‌ای را پیگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبعاً در این دوره از مذاکرات چالش‌هایی وجود داشته و دارد، افزود: به دلیل اینکه موضوع صیانت از حقوق ملت مطرح است، 22 بهمن امسال می‌تواند یک حرکت جدیدی برای صیانت از حقوق ملت در بحث هسته‌ای و همچنین پاسخ به شیطنت‌هایی که در منطقه علیه مسلمانان وجود دارد، باشد که این شیطنت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها را به کنار بیندازند.

وی با اشاره به اینکه از مهمترین مسائلی که در منطقه وجود دارد و خیلی آسیب‌رسان است، اختلاف‌افکنی بین فرقه‌های اسلامی است، تصریح کرد: همه فرقه‌ها مصمم هستند و می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند؛ اختلافات آنها ممکن است در فروعات باشد، اما جریان‌های افراطی که در پشت صحنه از آنها حمایت می‌شود، این اختلافات را برجسته کردند و رفتاری انجام می‌دهند که نتیجه آن استفاده رژیم صهیونیستی و آمریکا از این موضوع است.

لاریجانی ادامه داد: موضع قاطع ملت ایران در 22 بهمن و حضور چشمگیر آنها از یک ادبیات سیاسی و شکل‌گرفته در مکتب امام (ره) است که وحدت در فرقه‌های اسلامی، استقلال و دفاع از استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ملت از ارکان آن است که می‌تواند در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای و برخورد با رفتارهای غلطی که در منطقه رخ داده، موثر و پشتوانه‌ای برای آینده نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور درباره تهدیدهای اخیر آمریکایی‌ها افزود: این تهدیدها یک نوع ژست است و برای بازسازی حیثیت بر باد رفته آنها در منطقه است.

وی ادامه داد: تقریباً بعد از وقایعی که آمریکایی‌ها در عراق، افغانستان و جنگ 33 روزه ایجاد کردند، شرایط این کشور در منطقه دچار سکته‌های سیاسی شد یعنی دیگر نمی‌توانند مدیریت صحیحی در خاورمیانه داشته باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم تصریح کرد: حتی انقلاب‌های منطقه‌ای که رخ داد به دلیل اینکه آمریکا نتوانست موضوع را به خوبی درک کند، عملاً از دیکتاتورهای منطقه حمایت کرد، سپس سوار بر موج رفتار خود را تغییر داد و بعد از این تغییرات درصدد سوار شدن بر موج ثالثی بود و نتیجه آن مشکلاتی است که در حال حاضر با آنها مواجه است.

لاریجانی افزود: در واقع مردم شرایط آنها را به خوبی می‌شناسند؛ لذا برخی از مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند برای بازسازی شرایط گذشته آمریکا است؛ از طرفی تحریم‌هایی علیه ایران انجام داده‌اند تا ایران را از مسیر خود منحرف کنند، اما موفق نبودند؛ لذا در نظر دارند ادعا کنند که تحریم‌های نامشروع آنها کارساز بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر مسئولان آمریکایی مبنی بر اینکه منابع آزادشده ایران باعث بهبود وضع اقتصادی ایران شده است، گفت: این اظهارات آنها واقعا فضاحت‌آور است، این پول‌ها برای ایران است که آنها خیانت کردند و با قلدری در نظر داشتند پول‌های ایران را بلوکه کنند که اکنون بخشی از آن را آزاد کرده‌اند، این در حالی است که از ابتدای انقلاب اسلامی بسیاری از منابع ایران از سوی آمریکایی‌ها بلوکه شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به اظهارات مسئولان آمریکایی اعتنا کرد، تصریح کرد: برای پاسخ به این اظهارات، اراده ملت بسیار موثر است تا آنها بفهمند در شرایط فعلی ملت ایران پشتوانه حکومت، نظام و دولت است که در مسیر مذاکرات قرار دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش درخصوص راهپیمایی 22 بهمن افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات روز گذشته‌شان تقریباً ابعاد مختلف موضوع را مطرح کردند.

لاریجانی با بیان اینکه مهمترین مسئله در شرایط فعلی کشور وحدت درونی کشور است که باید آن را حفظ کرد و به اختلافات دامن نزد، افزود: به ویژه به توجه به اینکه دولت یازدهم به تازگی آغاز به کار کرده است، باید از آن حمایت کرد تا مشکلات پیش‌رو رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: موضوع دوم توجه دولت و سایر ارکان کشور به داخل است؛ موضوعی که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تاکید کرده‌اند.

لاریجانی ادامه داد: اگر به ظرفیت‌های بسیار خوب انسانی، تجهیزاتی، امکانات انرژی کشور، تولید داخل و صادرات به ویژه در منطقه پرجمعیتی که ایران قرار دارد، توجه شود، علاوه بر اینکه حفظ استقلال اقتصادی کشور را در پی دارد، در شرایط خارجی و مذاکرات بین‌المللی نیز تاثیرگذار است؛ این دو موضوعی است که رهبر معظم انقلاب بر آنها عنایت خاص داشتند و باید از راهبردهای مهم آینده کشور باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۰:۰۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
22بهمن روز پیروزی ملت ایران بر ظالم و زور گویان جهان مثل امریکا و روز قدرت جمهوری اسلامی ایران.
آخرین اخبار