تأکید بر تاثير مثبت انقلاب اسلامي بر جهان در کنفرانس لندن

در کنفرانس سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی در لندن شرکت کنندگان بر تاثير جهانی انقلاب اسلامی ايران تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وی ، هر سال در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران گردهماييهايي در لندن برگزار مي شود. بسياري از کساني که در اين گردهماييها شرکت مي کنند غيرايراني و از فرهنگهاي مختلف هستند.اين خود نشان مي دهد در خارج از ايران انقلاب اسلامي همچنان براي بسياري از مردم اهميت دارد و تاثيرگذار است.

يکي از زنان شرکت کننده در کنفرانس لندن گفت انقلاب اسلامي ايران فقط به اين کشور محدود نبوده است. انقلاب ايران همانند زمين لرزه اي بزرگ بود که کانون آن در تهران قرار داشت و کل جهان تحت تاثير اين انقلاب قرار گرفت. 

يک شرکت کننده ديگر گفت در سراسر جهان مردم تحت تاثير انقلاب ايران قرار گرفتند و به ويژه انقلاب امام خميني (ره) براي ملتهاي مظلوم بسيار مسرت بخش و الهام بخش بود. 

يک نفر ديگر گفت پس از انقلاب ايران ما به اهميت و موقعيت خود پي برديم. ما متوجه شديم رهبري در انقلاب چه قدر مهم است و اکنون تاثير آن را در انقلابهاي کنوني در جهان شاهديم. 
يک زن گفت به نظر من انقلاب اسلامي ايران اهميت زيادي براي همه ما دارد زيرا پيام آن فقط براي شيعيان يا مسلمانان نيست بلکه همه مي توانند از انقلاب ايران بياموزند. 

نظير احمد عضو مجلس عوام انگليس که در اين کنفرانس شرکت کرده بود گفت قبل از انقلاب،ايران بيشتر به عنوان يکي از ايالتهاي آمريکا تلقي مي شد. ايران آن زمان حکومتي پادشاهي داشت و شاه براي همه تصميم مي گرفت. اما امروز در ايران دموکراسي وجود دارد و اين کشور پارلماني بسيار قدرتمند و همچنين دولتي دارد که براي مردم کار مي کند. 

جرمي کوربين نماينده پارلمان انگليس هم گفت در انگليس درک صحيح از تاريخ وجود ندارد و توجه کافي به تاريخ انقلاب ايران و اهميت آن براي مردم ايران نمي شود. براي من بسيار جالب بود که در سفرم به ايران با بسياري از ايرانيها درباره تاريخ صحبت کردم و نظرات آنها را شنيدم. به نظر من ضروري است به تاريخ ايران احترام گذاشته و تاريخ اين کشور درک شود تا زمينه بهبود روابط در آينده فراهم شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار