سی و پنجمین قرار انقلابی مردم در سال 92 باز هم حماسه آفرید/

پاسخ راهپیمایان تهرانی به دشمنان: ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم/ محکومیت اظهارات مقامات آمریکایی/ حاشیه‌های خواندنی

راهپیمایان تهرانی در قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهارات بی‌ادبانه، موهن و تهدید‌آمیز برخی مقامات آمریکایی مبنی بر"روی میزبودن گزینه نظامی" را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، امروز سی و پنجمین قرار انقلابی‌ است تا بار دیگر حماسه 22 بهمنی دیگر را با مشت‌های کوبنده خلق کنیم و گزینه روی میز خود را بر دشمنان نشان دهیم.



تردیدی نیست که گذشت سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم این سرزمین را آبدیده‌تر از هر زمان دیگری کرده است، لیکن ضرورت مراقبت و هوشیاری انقلابی و ایمانی در این عرصه پرتلاطم همچنان احساس می‌شود و این که باید بیش از هر زمانی آگاه و بصیر باشیم.

امروز بار دیگر حماسه وحدت و شعور بالای ایرانیان خلق می‌شود و سرود غیرت و مردانگی در خیابان‌ها و میادین این مرز و بوم با حضور امت بصیر و انقلابی، همنوایی می‌گردد تا بلکه این حضور یکرنگ و معنادار به سان خاری باشد در چشم دشمنِ زبونی که چشم دیدن سربلندی و توفیق ایران و ایرانی را ندارد.
 
امروز، روز ایرانیان است.

به گفته مدیرکل مطبوعات خارجی وزارت ارشاد 194 خبرنگار مقیم و غیرمقیم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را انعکاس می‌دهند.

سی و پنجمین راهپیمایی عظیم و شکوهمند ملت همیشه در صحنه این آب و خاک آغاز ساعت 9 صبح آغاز شد و همزمان با حضور مردم در خیابان‌های تهران و مسیرهای ده گانه منتهی به میدان آزادی میادین اصلی و مسیرهای اعلام شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی همه یکصدا "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" را فریاد می‌‍زنند.

اقشار مختلف مردم از پیر و جوان، زن، مرد، کوچک، بزرگ و همه مردم با دیدگاه‌های سیاسی مختلف به دفاع از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح شهر حضور دارند تا فارغ از هرگونه مشکل داخلی پیام انسجام خود را به گوش جهانیان برسانند. 

به گزارش خبرنگار میدانی باشگاه خبرنگاران، مردم پایتخت در نقاط مختلف سطح شهر خود را به مسیرهای ده‌گانه از پیش تعیین شده رسانده‌اند تا ضمن سردادن فریادهای کوبنده خود حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری را در سال جاری تکمیل کنند.

لازم به ذکر است؛ در مسیرهای پیش‌بینی شده نمایشگاه‌هایی برپا شده تا مردم ضمن حضور در راهپیمایی از غرفه‌های در نظر گرفته شده نیز بازدید کنند. 

ساعت 9:20 دقیقه صبح است و میدان آزادی تهران مملو از جمعیت شده است و راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعار‌های کوبنده خود را به میدان اصلی می‌رسانند و هر لحظه بر تعداد جمعیت موجود که خود را به خیابان‌های اصلی نزدیک می‌کنند، افزوده می‌شود.

ساعت 9:25 دقیقه است، راهپیمایان تهرانی پرچم‌های 3 رنگ جمهوری اسلامی ایران را دست دارند و با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم» به سمت میدان آزادی در حرکت هستند.

ساعت 9:30 دقیقه است
، خبرنگار میدانی باشگاه خبرنگاران از نصب بیلبوردهای صداقت آمریکایی در حاشیه‌های مسیر راهپیمایی خبر می‌دهد. خیابان‌ها هر لحظه شلوغ‌تر می‌شوند و موج خروشان ملت تمامی ندارد، تمام نشانه‌ها حاکی از تکمیل حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری است.  
 
به نظر می‌رسد گزینه ملت ایران هر گزینه دیگری را از روی میز محو کرده است. 

لازم به ذکر است، ساعت 9:34 دقیقه است، اقوام مختلفی از جمله بلوچ، لر و اهالی خراسان درحالیکه لباس‌های محلی به تن کرده‌اند در میدان آزادی حضور دارند.

ساعت 9:45 دقیقه است،‌ نکته جالب توجه اینکه "بنرهای صداقت آمریکایی" این بار روی دیگری از خود نشان دادند بنرهایی که با همان عکس معروف مستشار آمریکایی خودنمایی می‌کرد که در کنار آن نوشته شده بود "اگر غلطی از آنها سر بزند پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه را نابود خواهیم کرد."

بیانات معمار کبیر انقلاب بر روی بنرهای صداقت آمریکایی این گونه نوشته شده بود "اگر آمریکا و اسرائیل لاالاالله بگویند ما قبول نداریم چراکه آنها می‌خواهند سر ما کلاه بگذارند."

امروز مسیرهای منتهی به میدان آزادی با پرچم‌های زرد رنگ "ما برای نبرد بزرگ آماده‌ایم" مزین شده است پرچم‌هایی که بر فراز آسمان شکوه زیبایی را به حماسه امروز بخشیده‌اند حماسه‌ای که بزرگ‌تر از 24 خرداد رقم خورده است.

ساعت 9:50 دقیقه است، همزمان با آغاز مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن که اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور دارند برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون علاءالدین بروجردی، یعقوب جدگال، مهدی کوچک‌زاده و ... در میان راهپیمایان تهرانی حضور یافتند.

ساعت 9:55 دقیقه است، خیابان‌های منتهی به میدان آزادی هر لحظه شاهد حضور گسترده مردم، پیر و جوان و کوچک و بزرگ است، پخش سرود «مرگ بر آمریکا» به خوانندگی "حامد زمانی" در خیابان انقلاب و ابتدای خیابان بهبودی شور و حالی دیگر به حضور مردم داده است و این مهم مردم را بیشتر ترغیب می‌کند تا با مشت‌های گره کرده خود شعار «مرگ بر آمریکا» را سر دهند.

ساعت 10:5 دقیقه است، راهپیمایان تهرانی همچنین پلاکاردهایی را حمل می‌کنند که بر روی آن در پاسخ به اظهارات جان کری و وندی شرمن از مقامات آمریکایی نوشته شده است «ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم».

بر اساس گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران، راهپیمایانی که در حال حرکت از میدان انقلاب به سمت میدان آزادی بودند، پلاکاردهایی در دست داشتند که ضمن درج تصاویر فرماندهان نیروهای مسلح از جمله سرلشکر سید حسن فیروزابادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، نوشته شده بود: «آقای کری! ما برای نبرد بزرگ آماده‌ایم»

ساعت 10:15 دقیقه است، "امیر حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دقایقی پیش با حضور در چهارراه ولیعصر(عج) تهران به خیل عظیم راهپیمایان تهرانی پیوست.

ساعت 10:20 دقیقه است، مردم حاضر در مراسم باشکوه 22 بهمن به صورت نمادین مراسم تشیع جنازه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را برگزار کردند.

یکی دیگر از وجهه‌های همه ساله راهپیمایی 22 بهمن حضور چهره‌های سیاسی مختلف میان مردم است.

امروز نیز مطابق هر سال چهره‌های مختلفی از جمله آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس دستگاه قضایی، امیر سر لشگر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشورمان، آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت شهر تهران، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، سرلشکر حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر فرزاد امیراسماعلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور، محمد حسین صفار هرندی سیاستمدار، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم شهر تهران، پرویز داوودی معاون اول دولت نهم، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت،‌ آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه دخترش فاطمه هاشمی، علی اکبر ولایتی  رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر سابق آموزش پرورش، عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همراه سید عباس عراقچی،‌ تخت روانچی و ابراهیم رحیم پور، غلامحسن الهام سخنگوی رییس جمهور سابق کشورمان،حجت‌الاسلام‌ حمید رسایی نماینده مردم تهران، شهین دخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی از اعضای دو حزب موتلفه اسلامی و جامعه اسلامی مهندسین، سید حسین هاشمی استاندار تهران، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، سعیدی‌کیا وزیر سابق مسکن، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رضا روستاآزاد رییس دانشگاه شریف، فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ادیب یزدی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، محمدزارع فومنی رییس دبیر کل حزب مردمی اصلاحات، درجمع مردم حضور یافتند.

ساعت 10:55 دقیقه است و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی به جمع راهپیمایی کنددگان تهرانی پیوست.

همچنین علی لاریجانی رییس قوه مقننه از دقایق ابتدایی صبح امروز در جمع راهپیمایی کنندگان شهر قم حضور یافت.

ساعت حدود یازده صبح است و میدان آزادی مملو از جمعیت مشتاقی است که علاقه مند هستند خود را به جایگاه سخنرانی رییس جمهور کشورمان نزدیک کنند.

همچنین، چتربازان تیپ 65 نوهد ارتش همزمان با آغاز مراسم اصلی روز 22 بهمن در میدان آزادی تهران، به اجرای نمایش چتربازی بر فراز میدان آزادی پرداختند.

ساعت 11:05 دقیقه است،‌ اجرای مسابقه "بزن به هدف جایزه بگیر" نیز از دیگر برنامه‌های جانبی و سرگرم کننده‌ای است که برای دانش‌آموزان در اطراف میدان آزادی تدارک دیده شده که در آن هر کس در پرتاب دمپایی به آدمک اوباما و نتانیاهو هدف را بزند جایزه‌ ویژه این مسابقه را می‌برد.

دقایقی پیش نیز محمد جواد ظریف به همراه هیئت همراه از غرفه ماهواره شریف - صدر مقابل دانشگاه شریف بازدید کرد.

گفتنی است، با حضور محمد جواد ظریف در دانشگاه شریف، دانشجویان تجمع کننده خواهان بیان اظهارات و مطالبات خود به وزیر امور خارجه کشورمان هستند.

ساعت 11:20 دقیقه است، بر اساس گزارش خبرنگار میدانی باشگاه خبرنگاران، راهپیمایان در مسیر‌های راهپیمایی از روی پرچم‌های آمریکا و اسرائیل عبور می‌کنند؛ پرچم‌های شیطان بزرگ و اشغالگران قدس در تقاطع خیابان‌های انقلاب و نواب زیر پای راهپیمایان قرار دارد.

ساعت 11:23 دقیقه است،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی میان جمعیت حاضر در میدان آزادی در جایگاه حاضر شده و تا دقایقی دیگر سخنرانی وی در یوم‌الله 22 بهمن آغاز خواهد شد.

ساعت 11:25 دقیقه سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی در جمع راهپیمایی کنندگان تهرانی آغاز شد.

ساعت 11:40 دقیقه است، برخی از اعضای دو حزب موتلفه اسلامی و جامعه اسلامی مهندسین با در دست داشتن پلاکاردهایی در جمع راهپیمایی کنندگان حضور یافتند. در پلاکاردهای حزب موتلفه اسلامی عکس‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب نمایان بود و همچنین در پلاکاردهای حزب جامعه اسلامی مهندسین شعار "برخیزید فجر انقلاب است امروز" نمایان بود.

ساعت 11:50 دقیقه است و رییس جمهور کشورمان کماکان در حال سخنرانی است.

ساعت 11:55 دقیقه علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در جمع راهپیمایی کنندگان حضور یافت و از دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف بازدید به عمل آورد.

ساعت 12 ظهر است
، راهپیمایی کنندگان در مقابل دانشگاه صنعتی شریف پرچم 60متری آمریکا را به نشانه اعتراض نسبت به 60سال سلطه گری آمریکا و غرب در کشورمان به آتش کشیدند. در جریان آتش زدن پرچم آمریکا مردم شرکت کننده در راهپیمایی فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، الله اکبر و لا اله الا الله سر دادند.

ساعت 12:05 دقیقه است، در مسیر راهپیمایی تصاویری از شهدای هسته‌ای همچون شهریاری، علیمحمدی، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن در دستان مردم است که بیانگر این پیام است که مردم از حقوق مسلم هسته‌ای خود کوتاه نیامده و دفاع از حقوق هسته‌ای کشورمان را از مسئولان مطالبه می‌کنند.

ساعت 12:10 دقیقه است و همچنان رییس جمهور کشورمان در حال سخنرانی است، مردم همیشه در صحنه با سر دادن شعارهای "استقلال، آزادی جمهوری اسلامی،" آسمان شهر و فضای میدان آزادی را پرشور تر ساختند.

ساعت 12:20 دقیقه سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران مستقر در سطح شهر، در طول مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن تراکت‌هایی با مضمون نقد مذاکرات‌ هسته‌ای میان مردم پخش می‌کردند. در این تراکت‌ها مطالبی در نقد عملکرد دستگاه دیپلماسی در مذاکرات‌ هسته‌ای، بیاناتی از مقام معظم رهبری و همچنین عکس‌هایی از شهدای هسته‌ای منتشر شده است. گفتنی است؛ این تراکت‌ها توسط جنبش مردمی دفاع از استقلال ایران پخش می‌شود.

ساعت 12:30 دقیقه است، راهپیماییان تهرانی در قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهارات بی‌ادبانه، موهن و تهدید‌آمیز برخی مقامات آمریکایی مبنی بر"روی میزبودن گزینه نظامی" را محکوم کردند.

ساعت 12:40 دقیقه است، همزمان با پایان رسمی راهپیمایی 22 بهمن و رسیدن به وقت شرعی اذان ظهر به افق تهران صف‌های نماز جماعت در سرتاسر خیابان انقلاب تشکیل شد. راهپیمایان تهرانی که با حضور گسترده و باشکوه خود در راهپیمایی امسال 22 بهمن حماسه دیگری خلق کرده بودند نماز اول وقت خود را در پیاده‌روهای خیابان انقلاب اقامه کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
امروز امریکا یکی از گزینه های روی میز را با چشم بینا می بیند نه در کاغذ.زنده باد ملت ایران که به ندای رهبری لبیک گفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
میز ابرقدرتها پوسیده است چه برسد به گزینه هایی نخ نما که روی آن باشد
آخرین اخبار