عضو هیئت مذاکره کننده مخالفان مدعی شد

درخواست مخالفان سوریه از ابراهیمی برای بررسی موضوع تشکیل شورای انتقالی

یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه در ژنو 2 اعلام کرد هیئت مخالفان در نشست دیروز از اخضر ابراهیمی در سوریه خواسته است جدول زمانی مشخصی در خصوص اعلام آمادگی هیئت نظام حاکم برای آغاز گفتگوی سیاسی که منجر به تشکیل شورای انتقالی با اختیارات کامل در سوریه شود، تعیین کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه در ژنو 2 اعلام کرد هیئت مخالفان در نشست دیروز از اخضر ابراهیمی نماینده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در سوریه خواسته است جدول زمانی مشخصی در خصوص اعلام آمادگی هیئت نظام حاکم برای آغاز گفتگوی سیاسی که منجر به تشکیل شورای انتقالی با اختیارات کامل در سوریه شود، تعیین کند.

 انس عبده به خبرگزاری المان گفت: به نظر می رسد نظام حاکم سوریه هیچ تمایلی برای بررسی موضوعات مربوط به تشکیل شورای انتقالی در سوریه ندارد و هیئت اعزامی دولت سوریه به کنفرانس ژنو 2 از گفتگو  درباره مسایل مندرج در مفاد بیانیه ژنو یک در خصوص ماموریت شورای انتقالی گریزان است.

عضو هیئت مخالفان دولت در کنفرانس ژنو 2 مدعی شد: به نظر می‌رسد نظام حاکم با مانع تراشی‌های خود می‌خواهد گفتگوها به نتیجه نرسد  و این مسئله  کاملا برای همگان روشن است که  از آغاز اعتراض در سوریه در اواسط مارس سال 2011، دمشق هرگز به فکر راه حل سیاسی نبوده و همواره بر راه حل نظامی و امنیتی برای برون رفت از بحران داخلی تاکید  داشته است.

انس عبده در ادامه گفت گروههای مسلح و مخالف که در سوریه با نظام حاکم مبارزه می کنند ، موضع واحد و یکسانی در برابر کنفرانس ژنو 2 ندارند اما بیشتر آنان با اصل گفتگو و راه حل سیاسی در سوریه مخالفتی ندارند ولی به صداقت  نظام در گفتگوها اعتمادی ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار