مازندران /

انقلاب اسلامی یک استثنا است/ تحریمهای ظالمانه را برمی چینیم

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک استثنا در تاریخ معاصر است، گفت : انقلاب اسلامی یک تحول اجتماعی کاملا متفاوت در تاریخ معاصر است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ˈ، محمدباقر نوبخت در جمع راهپیمایی ساوری در روز 22 بهمن گفت: انقلاب اسلامی را نمی توان با انقلاب روسیه، تحولات سیاسی سالهای اخیر در منطقه مقایسه و تشبیه کرد.

وی عنوان کرد: تمامی تحولات منطقه در نیمه دوم قرن 20 یا از سوی آمریکا و یا از سوی شوروی هدایت و فرماندهی می شد و دست پنهان این دو کشور در پشت تحولات منطقه ای وجود داشت و انقلاب اسلامی در این دوران یک استثنا بود و با شعار نه شرقی و نه غربی ایجاد شد و برخاسته از توده های مردم و به رهبری روحانیت مرجع امام خمینی (ره) بوده است.

سخنگوی هیئت دولت یادآور شد: بدون تردید در 35 سال گذشته این انقلاب با عنایت الهی و به خواست مردم، رهبری سنجدیده و درست امام به رغم آنچه که شرق و غرب می خواستند پیروز شد و این پیروی برای یک دوران پرمشقت دیگر یک سرآغاز بود.

پنج دوره مختلف فراروی انقلاب

وی افوزد: پس از پیروی انقلاب اسلامی که بدون تمایل قدرتهای جنگ سرد بوده است، اتفاقاتی شکل گرفت تا جمهوری اسلامی ایران نماند و پنج دوره در این 35 سال بر ما گذشت.

وی اظهار داشت: منازعات سیاسی از دوره ها بود که در این دوران شاهد ترورهای مختلفی بودیم که شهید مطهری، شهید مدنی، شهید دستغیب و ... با هدف از بین بردن مغزهای انقلاب ترور شدند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور یادآورشد: دشمن با ترور شهید رجایی و باهنر سعی داشت دستان و سرانگشتان انقلاب را قطع کند ولی شاهد هستیم که انقلاب به حرکت خود ادامه داده است.

وی اظهار داشت: نهایتا دشمن با 11 لشگر مکانیزه به پیکر انقلاب تاختند تا انقلابی که به رهبری رهبر فهیم و آگاه ایجاد شد را ساقط کنند.

مردم همچنان به آرمانها وفادار هستند

وی با اشاره به رشادتهای مازندرانیها در دوران دفاع مقدس افزود: امروز مردم نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی پس از گذشت 35 سال همچنان وفادار هستند.

نوبخت یادآور شد: پس از تهاجمهای نظامی ناموفق کار به تحریمهای اقتصادی کشیده شد و قانونی برای تحریمهای ایران مطرح شد تا شعله انقلاب را فروکش کنند و این طرح نیز ناموفق ماند.

معاون رئیس جمهور افزود: مرحله پنجم را به بهانه محورمیت ملت ایران اسلامی از حق مسلمش یعنی انرژی هسته ای آغاز کردند و تحریم ظالمانه را علیه ما آغاز کردند و امروز از چهار میلیون بشکه نفت در روز، ایران اسلامی فقط امکان صادرات یک میلیون بشکه نفت را دارد.

محمدباقر نوبخت اضافه کرد: تصور دشمنان این بود که انقلاب ما را که بدون اجازه شرق و غرب ایجاد شد را ساقط کنند ولی گزینه روی میز همان مقاومتی است که 35 سال گذشته در پیش گرفته ایم.

ملت برای تداوم انقلاب برنامه دارد/ تحریم ناجوانمردانه را دور می زنیم

سخنگوی هیئت دولت اظهار داشت: اگر دشمنان همه منابع نفتی را از منابع بگیرند این کشور برای پویایی و تداوم انقلاب همچنان برنامه دارد و آنها بدانند که ما برای ادامه این مقاومت برنامه هایی داریم که در شرایط بدبینامه هیچ قطره نفتی را نتوانیم صادر کنیم، ما تحریم ناجوانمردانه را با قدرت مردم و عنایت خداوند، دور خواهیم زد و سپری می کنیم.


اسلام هراسی توطئه جدید دشمنان

نوبخت یادآورشد: شرایط امروز ما با 35 سال قبل متفاوت است ، امروز در جهان، توطئه ای آغاز شد که با نیرنگ دشمنان در حال انجام است و آن اسلام هراسی است.

وی یادآورشد: متاسفانه عده ای چهره ای خشن از اسلام در جهان ارائه کرده اند و جنایاتشان را در کشورهای منطقه می توان دید و متاسفانه به عنوان نماد اسلام خواهی در حال معرفی هستند.

وی گفت: نمادهایی مانند طالبان، القاعده ساخت دشمنان است تا در برابر اسلام اصیل چهره ای معرفی کنند و امروز اسلام تکفیری را رواج دادند و باید بدانیم درکدام میدان با دشمن مقابله کنیم.


منافع ملت با رعایت عزتمندی پیگیری می شود

وی گفت: این حرکت ظالمانه دشمن است که منابع ما را بلوکه کردند و حق ماست که از حق خود دفاع کنم و برای پاسخگویی به مشکلات نیاز به منابع دارد و اینکه دولت تدبیر کند تا برخی منابع را در چارچوب منافع ملی با رعایت عزت تامین کند، حق کشور است.

نوبخت با تاکید بر اینکه نیاز داریم تا چهره مهربان اسلام را معرفی کنیم، ما هیچگاه بدی دشمنان را فراموش نمی کنیم ولی باید نسبت به تجدید نظر جهان که ایران را یک کشور غیرمنطقی معرفی کند، اقدام کنیم و بگوییم که ما منطق داریم.

محمدباقر نوبخت ادامه داد: اکنون چهره ای غیرمنطقی و غیرمعقول از اسلام و انقلاب به جهان معرفی می کنند و باید بدانیم مقابل این توطئه ها چه اقدامی کنیم.

دولت مسائل بحران برف را پیگیری می کند

سخنگوی هیئت دولت با اشاره به بحران برف غرب مازندران گفت: بلافاصله هیئت وزیران تشکیل جلسه داد و لحظه به لحظه مسائل را پیگیری کرد و رئیس جمهور، دو وزیر را به منطقه اعزام کرد.

نوبخت با عنوان اینکه به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور در استان مازندران حضور یافتم، اظهار داشت: هر چند حوادث مختلفی در استان ایجاد شده بود ولی متاسفانه منابع مصوبی برایش تخصیص داده نشده بود.

یکپارچی ملت و رهبری رمز پیروزی است

معاون رئیس جمهور با این پرسش که چرا پیروز شدیم، گفت:یکپارچگی ملی از جمله دلایل پیروزی است و اکنون در مصر، مصریها برابر هم قرار گرفتند ولی در انقلاب ما مردم یکپارچه در کنار هم قرار دارند.

وی اظهار داشت: در کدام کشور، رهبری داهیانه ای که ما داشیتم و داریم برخوردار بوده اند و این نعمت رهبری سنجیده در کنار یکپارچگی امر بسیار مهمی است.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: موفقیت برای ما آسان به دست نیامده است و باید در حفظ انقلاب تلاش کرد.

در پایان این مراسم، قعطنامه سراسری روز 22 بهمن قرائت شد و راهپیمایان ساروی با تکبیر الله اکبر، بندهای مختلف این قطعنامه را تایید کردند./ش

برچسب ها: انقلاب ، استثنا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.