صلح دو طایفه بزرگ استان فارس پس از 9 سال/ 30 جلسه مصالحه برای دو پرونده قتل

پس از اختلاف طایفه ای در یکی از روستاهای توابع شهرستان کازرون دو قتل رخ داد که پس از تشکیل بیش از سی جلسه مصالحه پرونده با رضایت اولیاء دم با صلح و سازش مختومه شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران ، سید عبدالنبی نجیبی در مراسم صلح و سازش در پرونده قتل درشهرستان کازرون با تقدیر از خانواده اولیاء دم در پرونده قتل که با گذشت خود از قصاص ، رأفت اسلامی را به منصه ظهور گذاشتند گفت : هدف از برگزاری این مراسم گسترش فرهنگ صلح و سازش و برادری است.
 
نجیبی با بیان اینکه 90 درصد قتل های استان بدون سبق تصمیم واتفاقی و حاصل عدم بردباری افراد است افزود: طبیعی است اگر آستانه بردباری و تحمل مردم افزایش یابد کمتر شاهد قتل های اینچنین خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه کسانی که قادر به انتقام هستند لزوما انسان های بزرگی نیستند اما کسانی که قادر به بخشش دیگران هستند دارای شخصیت والا و کامل انسانی هستند که توانایی عفو و گذشت را دارند تصریح کرد : در چنین مواردی اگر خود را به جای یکی از خانواده اولیاء دم تصور نمائیم به بزرگی اقدام آنان درگذشت از قصاص و انتقام پی خواهیم برد.
 
وی همچنین بیان داشت: بسیاری از اختلافات ایجاد شده که در برخی موارد منجر به قتل می شود ناشی از سوء تفاهم های کوچکی است که با گفتگو و تحمل و بردباری قابل حل و فصل می باشد.
 
معاون قضایی دادگستری فارس اظهار امیدواری کرد با بخشش و گذشت این خانواده و همچنین بازتاب خوب این اقدام خداپسندانه آنان زمینه گسترش و ترویج بیش از پیش فرهنگ صلح و سازش در جامعه فراهم گردد.
 
در سال 1383 پس از اختلاف طایفه ای در یکی از روستاهای توابع شهرستان کازرون دو قتل رخ داد که پس از تأیید احکام قصاص قاتلین با تلاش شورای حل اختلاف ویژه استان و پس از تشکیل بیش از سی جلسه مصالحه پرونده با رضایت اولیاء دم با صلح و سازش مختومه شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار