مسافران غریب؛

ماجرای یخ‌نوردانی که "یخ‌زده" راهی المپیک شدند

المپیک زمستانی سوچی در حالی از هفت فوریه آغاز شده است که نمایندگان یخ نوردی کشورمان پس از روزها بلاتکلیفی ، فردا به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، قرار است در حاشیه برگزاری المپیک زمستانی 2014 سوچي،مسابقات نمایشی یخ‌نوردی نیز برگزار شود، رقابت‌هایی که دو نماینده از کشورمان نیز در آن شرکت خواهند کرد.
 
زهره عبدالله‌خانی و مسعود زینالی فردا پنجشنبه راهی سوچی می‌شوند، در حالی که گلایه‌های آنها از فدراسیون کوهنوردی همچنان ادامه دارد،
 
 جالب این جاست که قرار است در روزهایی که دو نماینده المپیکی کشورمان در سوچی حضور دارند مسابقات قهرمانی کشور یخ‌نوردی برگزار شود و این یکی از گلایه‌های یخ‌نوردان کشورمان است که چرا پس از سه سال وقفه این رقابت‌ها باید دراین زمان كه آنها در كشور نيستند،برگزار شود .اين تنها بخشي از دغدغه هاي دو نماينده المپيكي كشورمان است.ورزشکارانی که تنها و بدون سرپرست به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.
 
زهره عبدالله خانی اولین مدال‌آور تاریخ یخ‌نوردی بانوان ایران و تنها دختر ایرانی کسب کننده سهمیه المپیک در رشته یخ نوردی است.
عبدالله خانی در مسابقات قهرمانی یخ نوردی آسیا 2014 کره جنوبی رتبه سوم را کسب کرد وبه مدال برنز رسید.

مسعود زینالی دیگر المپیکی کشورمان نیز که دارنده مدال نقره آسیا در مسابقات قهرمانی یخ نوردی کره جنوبی 2014 است تنها مرد ایرانی کسب کننده سهمیه المپیک در رشته یخ نوردی است.

البته رشته یخ نوردی امسال به صورت آزمایشی و نمایشی در المپیک زمستانی برگزار می‌شود و در واقع برنامه‌ای حاشیه‌ای در این رقابت‌ها ست .عبدالله خانی پیش از این در جام جهانی کره جنوبی رتبه 10 ومسعود زینالی نیز رتبه 17 را در این رقابت‌ها کسب کرده بودند.
مسافران غریب یخ نوردی کشورمان فردا به سوچی می‌رونند تا در رقابت‌هايي كه از 14 تا 24 فوریه به طول می‌انجامد شرکت کنند وکاش یخ‌های بی‌تفاوتی مسئولان برای این یخ نوردان آب شود.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار