70درصد کودکان کار اتباع بیگانه هستند

70درصد کودکان کار را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند که فاقد کارت اقامت بوده و برای خانواده‌هایشان منبع درآمد خوبی به شمار می‌آیند

دکتر محمد نفریه معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: حدود 14سال است که مسئولیت ساماندهی کودکان خیابانی به سازمان بهزیستی کشور سپرده شده که پیش از آن این وظیفه بر روش شهرداری‌ها بوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه 30درصد از کودکان کار در کل کشور را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند که این رقم در شهرهای بزرگی مانند تهران به 70درصد می‌رسد که این امر می‌تواند برای سازمان بهزیستی معضلی بزرگ محسوب شود.

نفریه با اشاره به اینکه اغلب این کودکان و خانواده‌هایشان فاقد کارت اقامت هستند افزود: بسیاری از این کودکان توسط خانواده‌هایشان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و به نوعی برای والدینشان منبع درآمد محسوب می‌شوند و اوقاتی را که می‌بایست در مدرسه سپری کنند در خیابان می‌گذرانند.

وی خاطرنشان کرد: کار کردن کودکان زیر 15سال ممنوع بوده و نوجوانانی که بین 15تا18 سال سن دارند در مواقع به خصوص و با شرایط ایمنی و در محیط کاری مناسب می‌توانند کار کنند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: اتباع ، بیگانه ، کودک ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار