معاون شهردار تهران در جمع یادگاران شهدا اعلام کرد:

خودکفایی صد در صدی ایران در ساخت تونل مترو / فرزندان شهدا باعث افتخار ملت و موجب اعتبار مسئولان هستند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع تعدادی از یادگاران شهدای دفاع مقدس گفت: در حوزه شهر و مسائل شهری، امکانات، تسهیلات و خدمات شهری می بایست به صورت عادلانه توزیع شود و از مصادیق این عدالت، توزیع عادلانه شبکه معابر شهری برای شهروندانی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، در مقابل شهروندانی است که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی که در جمع شماری از فرزندان شهدای شاخص دفاع مقدس حضور پیدا کرده بود، افزود: بیش از نیمی از جابه‌جایی‌های تهران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می‌شود اما سؤال این جاست که آیا نیمی از شبکه معابر شهری نیز به وسایل نقلیه عمومی اختصاص پیدا کرده است؟
 
وی با اشاره به این ‌که هر دستگاه اتوبوس دوکابین بیش از یک صد نفر را جابه‌جا می‌کند، اظهار کرد: این در حالی است که هر دستگاه خودروی شخصی عموماً تنها یک یا دو سرنشین دارد و از این رو اختصاص بخشی از ظرفیت شبکه معابر شهری به حمل و نقل عمومی از جمله رفت و آمد اتوبوس های تندرو عین عدالت است.
 
معاون شهردار تهران با بیان این که وظیفه مدیریت شهری این است که شهر را برای انسان‌ها و زندگی بهتر آن ها بسازد، تصریح کرد:‌ شهری که در آن حمل و نقل عمومی در دسترس عموم باشد و شهروندان بتوانند در شهر خود رفت و آمد ایمن، پاک و روان داشته باشند، شهری انسان محور است و تجربه اثبات کرده تقدم خودروها بر انسان‌ها در شهر یک خطای بزرگ تاریخی محسوب می شود.
 
وی با بیان این که هر قدر هم که پول داشته باشیم نمی‌توانیم پا به پای تولید خودروهای جدید معابر جدید  ایجاد کنیم و پاسخ‌گوی خودروهای بی شماری باشیم که هر روز به شهر اضافه می‌شوند، تصریح کرد: به این منظور توسعه حمل و نقل عمومی و از جمله توسعه سامانه اتوبوس های تندرو را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
 
مهندس تشکری هاشمی در پاسخ به پرسش یکی از فرزندان شهدا در خصوص دلیل عدم اجرای مونوریل در تهران گفت: مونوریل با توجه به ظرفیت  پایین جا به جایی، در هیچ نقطه ای از جهان وسیله حمل و نقل عمومی و راه حل مشکل ترافیک محسوب می شود،  بلکه در بسیاری از نقاط دنیا خطوط مونوریل را در مسیرهای تفریحی و توریستی و یا در طول جزایر و سواحل به کار می گیرند.
 
وی اقتدار و سربلندی ایران اسلامی و آرامش و امنیتی که در کشور شاهد آن هستیم را مرهون خون های پاک شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا شهدای هسته ای دانست و افزود: امروز وجود با برکت یادگاران شهدا به عنوان میراث ماندگار آن عزیزان باعث افتخار ملت و موجب اعتبار مسئولان هستند.
 
معاون شهردار تهران در پایان دیدار با فرزندان شهدا با تأکید بر این که فرزندان ایران اسلامی هر جا که باشند موجبات سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌نمایند، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در حال حاضر در زمینه تجهیز ایستگاه های مترو و تولید واگن‌های مترو نیز بیش از 60 درصد به خودکفایی رسیده ایم و در زمینه ساخت تونل‌ مترو نیز صد در صد خودکفا  شده ایم.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شهردار ، ترافیک ، تهران ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار