کلاهبرداری به بهانه کمک به فقرا

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری فردی که به بهانه امور خیریه و کمک به فقرا و نیازمندان از زنان مسن و کهن سال کلاهبرداری می‌کرد،‌ خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ رسولی‌فر در تشریح جزییات این خبر گفت: پرونده وقوع یک فقره سرقت طلا و جواهرات از زنی مسن و کهنسال به این پلیس ارجاع شد.
 
وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی و بنا بر اظهارات مالباخته، این کلاهبرداری توسط فردی به ظاهر خیر و به بهانه کمک به نیازمندان انجام شده است.
 
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی ویژه پرونده در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و تلاشی شبانه‌روزی خودروی کلاهبردار شناسایی شد.
 
رسولی‌فر با اشاره به شناسایی محل اختفای متهم در تهران، تصریح کرد: تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس با هماهنگی‌های لازم قضایی اعزام، در عملیاتی ضربتی کلاهبردار 41 ساله را دستگیر و به سمنان منتقل کردند.
 
وی با اعلام کشف برخی وسایل متهم که برای کلاهبرداری استفاده می‌شده، ادامه داد: در بازدید از خودوری متهم، تعداد زیادی لوازم خودرو مانند ضبط و باند، جک و... کشف شد.
 
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: متهم در بازجویی‌های تخصصی پلیس به چندین فقره کلاهبرداری از بانوان مسن به بهانه کمک به نیازمندان اعتراف کرد.
 
رسولی‌فر با بیان اینکه تاکنون یکی از مالباختگان شناسایی شده، اظهار کرد: تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان همچنان ادامه دارد.
 
وی با بیان این مطلب که کلاهبردار از عواطف زنان مسن برای رسیدن به هدف خود سوء استفاده کرده است، به عموم شهروندان توصیه کرد: در صورت برخورد با این افراد از دریافت و یا اهدای هر گونه کمک و هدیه به آنان خودداری کنید.
 
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان ادامه داد: از افرادی که خود را نماینده نهادها و موسسات خیریه معرفی می‌کنند، کارت شناسایی بخواهید و در صورت مشاهده موارد مشکوک، بی‌درنگ مراتب را با مرکز فوریت‌های پلیس 110 اعلام کنید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار