چهارمین «طره» با پرونده ویژه "تابلوفرش" منتشر شد

چهارمین شماره از دوماهنامه اطلاع رسانی، آموزشی و تحلیلی فرش دستباف ایران با نام «طره» با پرونده ویژه ای درباره "تابلوفرش" منتشر شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛گفت و گو با دکتر سارا سریعتی درباره هنرمندان قالیباف از منظر جامعه شناسی هنر، گفت و گو با دکتر تورج دریایی تاریخ فرش ایران، بررسی وضعیت صادرات فرش ایران در نیمه نخست امسال و گزارشی از بیست و دومین نمایشگاه فرش ایران از جمله مطالب منتشر شده در سومین شماره «طره» است.

یادداشت هایی از آیدین آغداشلو، پرویز کلانتری، ساعد نیک ذات، شیرین صوراسرافیل، شهاب مرادی و... نیز در کنار مجموعه مقالاتی درباره فرش دستباف ایران از دیگر مطالب چهارمین طره است.

در طره چهارم، پرونده ویژه ای درباره پدیده "تابلوفرش" باز شده است که در آن گزارش میدانی از کارگاه های تابلوبافی در سردرود، مشروح میزگرد تخصصی "بی پرده درباره تابلوفرش" و مطالب متنوعی در این زمینه به چشم می خورد.

دوماهنامه تخصصی «طره» بر آن است تا با رویکردی نو به فرش دستباف ایرانی به عنوان مهم ترین کالای صادراتی غیر نفتی و با تاکید بر پیشینه هنری آن، بنگرد و تلاش دارد تا بروندادی شایسته برای فرش دستباف ایرانی باشد.

این نشریه با تاکید بر قدمت دیرینه این کالا و سهم عمده و قابل توجه آن در اقتصاد و صادرات غیر نفتی و همچنین توجه خاص آن به جنبه های فرهنگی هنری این کالا منتشر می شود و بررسی آخرین رخدادهای حوزه فرش دستباف، معرفی، نقد و بررسی تشکل ها، کتاب ها، پایان نامه ها و پایگاه های اینترنتی مرتبط با فرش دستباف، نگاه تاریخی به این هنر- صنعت، تحلیل های بازار و اقتصاد فرش دستباف از جمله مطالب مورد توجه در "طره" است.

طره با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی "حمید کارگر" و سردبیری "داود شادلو" منتشر می شود.

چهارمین شماره «طره» در 108 صفحه رنگی و به بهای 8 هزار تومان در نمایندگی های این نشریه عرضه می شود و پایگاه اینترنتی آن به نشانی www.torreh.net  نیز در دسترس علاقه مندان است.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: طره ، تابلو ، فرش ، دستباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار