تکرار/

شهنازی: تابع تصمیم هیئت اجرایی کمیته هستم/ هر وقت زمانش برسد، از آکادمی می‌روم

دبیرکل جدید کمیته ملی المپیک به عنوان رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک هم فعالیت دارد و هنوز در خصوص مسئولیت وی در آکادمی تصمیم‌گیری نشده است.

شاهرخ شهنازی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کارهای کمیته با مسئولان جدید به سرعت در حال انجام است و هر زمان که کارها سبک‌تر شود، هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک درخصوص تغییرات در آکادمی ملی المپیک تصمیم می‌گیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه نباید هر دو مسئولیت ریاست آکادمی ملی المپیک و دبیری کمیته ملی المپیک بر عهده یک نفر باشد، گفت: نباید اینطور باشد چون این دو عنوان، دو مسئولیت جداگانه است اما فعلا برنامه‌های آکادمی ملی المپیک طبق سیستم قبلی دنبال می‌شود و مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: فعلا هر دو مسئولیت دبیرکلی کمیته و ریاست آکادمی را عهده‌دار هستم و تا هر زمان که هیئت اجرایی کمیته بخواهد هستم و فعالیتم را ادامه می‌دهم تا تصمیم‌گیری شود به هر حال تابع نظر اعضای این هیئت هستم.

شهنازی در خصوص برگزاری بازی‌های غرب آسیا یا‌دآور شد: بعد از اینکه با بهرام افشارزاده دبیر کل سابق کمیته ملی المپیک و مسئول برگزاری بازی‌های غرب‌ آسیا صحبت کردیم، قرار بر این شد تا وی بازدیدی از امکانات جزیره کیش محل برگزاری این بازی‌ها داشته باشد و در این مورد اظهار نظر کند.

وی ادامه داد: افشارزاده در نامه‌ای که به فدراسیون غرب آسیا نوشته از استقبال کم برخی کشورهای منطقه گله داشته و گفته که هنوز امکانات کیش آماده نیست.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که با شرایط موجود آیا بازی‌های غرب آسیا طبق زمان پیش‌بینی شده یعنی در تاریخ 29 فروردین سال آینده برگزار می‌شود یا نه، عنوان کرد: نظر نهایی در مورد برگزاری بازی‌های غرب آسیا به میزبانی ایران را افشارزاده می‌دهد و او با توجه به مسئولیتی که به وی واگذار شده در این مورد می‌تواند اظهار نظر کند که مسابقات در تاریخ معین اعلام شده، برگزار می‌شود یا خیر.

گفتنی است، طبق قانون (IOC) کمیته المپیک هر کشور باید یک نهاد خصوصی باشد که در آن دولت‌ها دخالت نکرده و انتخابات آن آزاد برگزار شود.

تمامی کشورهای دارای کمیته ملی المپیک باید دارای بخشی به عنوان آکادمی ملی المپیک باشند تا طرح‌های آموزشی و سالن های برگزاری اردو و تمرینات رشته‌های مختلف ورزشی را در آن داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار