رایگان درمان شوید/قسمت اول

پاسخ سوالات خود را در زمينه "گوش، حلق و بيني" اینجا مشاهده کنید

قسمت اول سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص 'گوش، حلق و بيني" پاسخ داده شد.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  
 
شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.
 
اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "گوش، حلق و بيني" كه توسط دكتر علی اصغر شیرازی متخصص اين رشته داده شده است، به شرح ذیل است:
 
***سیدجلال: 
 
آیا برای وزوز گوش درمانی است؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش و حلق و بینی: بستگی به علت وزوز دارد ،برخی از وزوزها قابل درمان مستقیم است و برخی قابل درمان نیست مثلا پارگی پرده گوش و یا چسبیدگی استخوانهای گوش ایجاد وزوزمی کند که با جراحی خوب می شود واگر عصب گوش صدمه دیده باشد خوب نمی شود اما در کل باید علت را از پزشک جویا شد و طبق تشخیص پزشک متخصص درمان را آغاز کرد. 
 
***علی خسروی: 
 
باسلام و خسته نباشید میخواستم ببینم بینی من نصف روز بازه و نصف روز بسته کیپ میشه دلیلش چیه و راه درمانش چیه؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش و حلق و بینی: دو علت دارد یا آلرژی معمولی است یا اینکه گرفتگی و ترشح دارد. التهاب داخل بینی (رینیت)بستگی به مواد آلرژی زا دارد واگررینیت وازوموتور است که اختلال سیستم عصبی خودکار بینی است و بینی گرفته می شود .کیپ شدن بینی درمان دارد به پزشک مراجعه کنید. 
 
***معصومي: 
 
مدتي است دچار سرگيجه شده ام دكترهاي متعدد رفتم گفته اند از گوش داخلي مشكل دارم .چه دارويي برايم خوب است .داروهاي داده شده اكثرا آرامبخش و خواب آور است سرگيجه ام را خوب نكرده و هنوز حفظ تعادل كامل را ندارم. دارويي كه سرگيجه ام را بر طرف كند چيست؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش و حلق و بینی: درخصوص سرگیجه یکسری سوالات باید از بیمار پرسیده شود و پیچیده است و در برخی موارد نیز باید آزمایشاتی صورت گیرد. 
 
 
***هادی:
 
گوش راست من مدت 3 سال است که صدایی شبیه دیگ زودپز می دهد من به متخصص مراجعه کردم نتیجه حاصل از آزمایش این شد «تینیتوس گوش راست از نوع تونال با فرکانس حدود 8000HZ می باشد» SRT 25 ،MCL 55 ،SDS 95% می خواستم ببینم آیا این مشکل من درمان قطعی دارد یا خیر؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش و حلق و بینی: باید مشکل بررسی شود اگر شنوایی کم شده این امکان وجود دارد که با درمان کاهش شنوایی مشکل وزوز هم برطرف شود و اگر شنوایی کم نشده پس از مدتی برطرف می شود البته ممکن است چند سال طول بکشد. 
 
***مهدی:
 
من چند ساله که سینوزیت دارم و ریه هام حساس هستند اگه تو هوای سرد برم بیرون سینوس هام چرک میکنن دماغ هام بسته میشن و چرک ها که کم کم به درون ریه هام میرن سرفه ام میگیره تا زمانی که سینوس هام خالی بشن. یه بار طوری چرکی شدن که متخصص گفت اگه تا 10 روز دیگه به آنتی بیوتیک جواب ندن مجبوریم چرک ها رو تخلیه کنیم اما خوشبختانه با آنتی بیوتیک های قوی خوب شدن می خواستم ببینم مشکل سینوس های من درمانش چی هست؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش و حلق و بینی: اینکه سرما ایجاد سینوزسیت می کند خیلی علمی نیست اما سرما خوردگی و ورود باکتری به داخل سینوس ایجاد سینوزیت چرکی می کند .خیلی اوقات افراد درد دارند و علت آن صددر صد معلوم نیست  معمولا اختلاف هوا در داخل سینوس است یا اینکه استخوان پیشانی به سرما حساس است اما دلیل عفونت نیست و خیلی از مواقع افراد با سرما سردرد می گیرند و سینوزیت ندارند و اگر بعد از این مساله دچار ترشح چرکی شود در گلو ،حنجره تحریک می شود و سرفه می آورد که باید درمان شود و اگر چرک دارد با مصرف آنتی بیوتیک میتوان مشکل را رفع نمود و نیاز به جراحی ندارد . 
 
 ***محمد 
 
سلام مدت 6 ماه است که به زنگ گوش دچارم. هردو گوش تقریبا ولی گوش چپم بیشتر است. نوار گوش و ... گرفته ام و نشان می دهد که وزوز گوشم در هردو گوش است در ضمن سرم هم به جایی نخورده ولی بخصوص وقتی صبح ها از خواب بیدار می شوم وزوز گوشم خیلی زیاد است تقریبا یک ماهی بود که خوب بودم و وزوز نداشتم ولی یک هفته ای است که باز هم به سراغم آمده و زندگیم را مختل کرده . لطفا اگه راه حلی است بهم بگید ممنون میشم . البته دکتر هم رفتم انواع قرصها هم تجویز کردند مثل ویتامینها و ضد افسردگیها و آنتی هیستبن و ... ولی جواب نداد ممنون از زحمات شما امیدوارم که همیشه همیشه سلامت باشید نعمتی که همه ما دیر قدرش را می دانیم.؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش وحلق و بینی: وزوز علت گوناگون دارد اما آنچه که در همه مشترک است مسائل روحی و روانی است که علت اصلی وزوز است یا علت کمکی باید بررسی شود و اگر شنوایی شما کاهش نداشته بیشتر علت روحی روانی خواهد داشت. 
 
***ناشناس:
 
راههاي درمان وزوز شديد گوش چيست؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش و حلق و بینی: در سوالات قبلی پاسخ داده شد 
 
***محسن:
 
سلام من 30سالمه و از گلوم همیشه خلط میاد بعد از یک ساعت ورزش خلط بیشتر میشه وتا ساعتها ادامه داره.؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش و حلق و بینی: اگر خلط چرکی است نشان دهنده سینوزیت چرکی مزمن است واحتمال جراحی روی سینوس زیاداست. 
 
***mojtaba: 
 
چند وقتیه قسمت درونی گوشم میخاره..رفتم دکتر قطره داد خوب شد..بعد چند مدت دوباره خارش میاد خیلی؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش و حلق و بینی: خارش گوش خارجی یا مجرای گوش است که میتواندبه مواد خوراکی  یا محیط حساس باشد و نکته مهم این است که علت روحی و روانی دارد و ممکن است دراثر مشکلات پوستی مثل اگزما یا حساسیت یا عفونت مجرای گوش باشد که هرکدام یک نوع درمان میخواهد اما درمان عمومی ندارد. 
 
***ناشناس 
 
سلام چند وقتی میشه که داخل گوش هایم به شدت دچار خارش شده و با دستمال سعی در برطرف کردن آن میکنم ولی تاثیری ندارد..ممنون میشم اگه راهی برای برطرف کردن این مشکل بگویید..؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش وحلق و بینی: وقتی داخل حمام هستید با صابون وشامپو گوش را تمیز نکنید برخی افراد اصرار دارند انگشت خود  را داخل مجرای گوش کنند که نیازی به اینکار نیست و ممکن است که جرم گوش باشد که بطورکلی توصیه می شود زیاد دستکاری نشود و ازگوش پاک کن نیز استفاده نکنید و به پزشک برای تشخیص علت مراجعه کنید 
 
***بهسا: 
 
چند روزی بود گوشم درد میکرد از بیرون چیزی مشخص نبود بعد از چند روز حس کردم خونابه و چرک بیرون میاد دو روز این وضعیت ادامه داشت تا خوب شد دیگه هم درد نکرد منم دیگه دکتر نرفتم بنظرتون علتش چیه و نیازه حتما به دکتر مراجعه کنم؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش وحلق و بینی: اگر شنوایی شما خوب است و مشکل ندارید نیازی به مراجعه به پزشک نیست اما بهتر است یک معاینه از گوش انجام شود و احتمال پارگی پرده گوش نیز مطرح است. 
 
***mohsen:
 
با سلام من پسری 21 ساله هستم که حدود 7 سال است وزوز گوش دارم ام ار ای هم انجام دادم چیزی نبود ادیومتری هم چندین بار انجام دادم نرمال بوده خیلی دکتر رفتم هیشکی نتونسته تشخیص بده وقتی دندونامو رو هم فشار میدم صداش زیرتر و بلند تر میشه. فقطم وقتی همه جا ساکته یا گوشم رو میگیرم احساسش میکنم. تو خوابم هم اختلال به وجود نیاورده و راحت میخوابم کلا با خودش مشکل ندارم فقط نگرانیم ازاینه که نشانه بیماری دیگه ای نباشه؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش و حلق و بینی: چون جواب آزمایشات سالم است نشان بیماری نیست و اگر هر دو گوش این مشکل را دارد و شنوایی نیز کاهش داشته بهتر است به متخصص مراجعه شود در غیر اینصورت علت عصبی دارد. 
 
***محمد:
 
سلام . من به مدت 5 ماه است که سرماخوردگی گرفتم ، آبریزش و گرفتگی بینی زیادی دارم بعد از مراجعه به دکتر موقتا خوب میشم . جدیدا اسکن انجام دادم ولی نشون داده سینوزیت ندارم اما انحراف بینی دارم. لطفا علت و درمان چیست؟ متشکرم 
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش و حلق و بینی: اگر مشکل دارید بایدجراحی شوید به پزشک متخصص مراجعه کنید. 
 
***javad:
 
خانم بنده در کودکی بیماری دچار بیماری اوریون شده و بعد از اون شنوایی یکی از گوش هاش رو از دست داده .تا حالا به چند متخصص مراجعه کرده ولی هیچ کدوم نتونستن راهی پیدا کنن.اگر منو راهنمایی کنید و آدرس جایی که بتونن به ما کمک کنن رو به ما بدید ممنون میشم.؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش و حلق و بینی: اوریون شایعترین علت کری یکطرفه است ودرمانی بطورمستقیم ندارد. اگر هر دو گوش مشکل دارد دریک روش جدید که هزینه بر است پروتزی روی جمجمه کار می کنند که صدا را بشنود اما اگر یک گوش باشد با کاشت حلزون میتواند مشکل را برطرف کند. 
 
***saeed:
 
باسلام-من دو بار انحراف بینی ام را در شیراز نزد دکتر کوشش عمل کردم اما با این حال بیشتر طول سال گرفته است. همچنین هر از گاهی ک میخواهم بینی ام را تمیز کنم ازان لکه های خون بیرون میاید ضمن اینکه بار اول سال88 و بار دوم سال89 عمل کردم.؟
 
پاسخ: از دكتر علی اصغر شیرازی، متخصص گوش وحلق و بینی: بایدمعاینه شویدتا علت مشخص شود 
 
در ادامه دکتر فرامرز معماری فوق تخصص جراحی گوش وحلق و بینی به مابقي سوالات كاربران پاسخ داد. 
 
***ناصر:
 
مدتي است كه در گوش هايم صداي سوت ممتد شنيده مي شود و اين در بعضي مواقع غير قابل تحمل مي گردد آيا ارتباطي به فشار خون و يا استرس دارد؟
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: میتواند مربوط به یکی از اینها یا هر دو باشد اما باید یک چکاب کامل از نظر فشار خون، قند و چربی انجام دهید همچنین یک سنجش شنوایی نیز انجام شود تا علت آن مشخص شود. 
 
***حمید:
 
با سلام چرا تعرفه مشخصی برای عمل جراحی بینی نیست و چرا روی این مراکز نظارتی صورت نمی گیرید؟ 
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: عمل جراحی زیبایی بینی از طرف سازمان های بیمه گر به عنوان یک کار طبی شناخته نشده است و چون از نظر پزشکی ضروری نیست پزشکان هرکدام تعرفه ای را برای انجام آن در نظر گرفته اند. 
 
***مریم:
 
سلام. خیلی ممنون بابت این کارتون... من چند وقتیه گوش سمت راستم درد می کنه و خارش میده تا حدی که می خوام گوش و از جاش در بیارم. وقتی لاله گوش و میکشم یا حتی اتفاقی دستم بخوره بهش هم درد می گیره. در ضمن سنگین هم شده، دکتر هم رفتم دارو مصرف کردم ولی نتیجه نداشت. خیلی ممنون 
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: علائم مطرح شده با علائم عفونت هماهنگ است لذا باید معاینه صورت پذیرد تا اگر مشکلی دارد، مشخص شود اما در بیشتر موارد با مصرف قطره ی گوش مشکل برطرف می‌شود و نیازی به مصرف داروی خواراکی یا تزریقی ندارد. 
 
***هادی 
 
4 سال پیش در اثر ضربه به مدت یک هفته احساس سنگینی شدید و گرفتگی گوش داشتم که پس از مراجعه به ادیولوژیست تشخیص پارگی پرده صماخ داده شد و صرفا جراحی به عنوان تنها راهکار پیشنهاد شد که من به علت مشکلات مالی نتوانستم این راه را پیگیری کنم. اکنون احساس می کنم شنوایی گوش آسیب دیده کمی کاهش پیدا کرده. آیا با عمل جراحی می توان این کاهش شنوایی را برطرف کرد؟ آیا هزینه این عمل با بیمه تامین اجتماعی قابل پرداخت است؟
در صورت امکان لطف نموده و حداقل هزینه فعلی جراحی را بفرمایید. از لطف شما و راهنماییتان بی نهایت سپاسگزارم 
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: در بیشتر موارد آسیب تروما یا ضربه پارگی پرده‌ و در رفتگی استخوانچه شنوایی است که هر دو با عمل جراحی بهبود می یابد و مشکل شنوایی هم برطرف میشود. این عمل تحت پوشش بیمه میباشد و بسته به نوع بیمه ی بیمار قیمت جراحی متفاوت است. 
 
***arash:
 
گوش چپ من یه صدایی مانند نویز سوت مانندی میده تقریبا" از 4 ماه پیش شروع شده و 24 ساعته من این صدا را توو گوشم میشنوم حتی میتونم بگم این صدا رو اعصابم هم تاثیر گذاشته-قبلا رفتم دکتر گفتن که چیزی نیست یه سری قرص آرام بخش و اینا دادن بازم خوب نشدم-اینو بگم تقریبا" 6 ماه پیش من هر دو گوشم عفونت کرده بود که هر دوتاشو دکتر شستشو کرد و چند تا قرص و آمپول داد که مصرف کردم خوب شدم ولی دو ماه بعد یه صدای نویز سوت مانند که گفتم داخل گوش چپم شروع شده و تا حالا نزدیک 4 ماهه این صدا رو میشنوم-توو رو خدا کمکم کنید حیاتیه واسه من چون این صدا بعضی وقتا بد جوری منو اذیت میکنه. 
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز عمراني، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: در این موارد باید ابتدا بررسی کامل گوش با میکروسکوپ انجام شود و اگر اختلال ظریفی در گوش وجود داشته باشد، توسط پزشک تشخیص داده شود همچنین آزمایشات شنوایی باید انجام شود تا بسته به جواب آزمایش ها کارهای درمانی روی بیمار صورت گیرد. 
 
***ناشناس:
 
من یه دختر 30 ساله مجرد هستم حدود 10 سال هست در گوش چپم صدای فس فس میشنوم وبعضی مواقع هم سرگیجه وحالت تهوع بهم دست میده واین برام خیلی درد آور هست و خیلی اذیت میشم و قبلا" هم درمحیط پر سر وصدا دستگاه کار میکردم وبه همین خاطر هم کارم را رها کردم و خیلی دکتر رفتم ولی بهتر نشد و در نوار صوتی گوشم هم سالم بود وام آر آی هم گرفتم ولی سالم بود فقط یه ذره هیپوفیزم بزرگ بود که اون هم دکترها با مشورت هم تشخیص دادن که بعضی دخترها همینطوری هست و جای نگرانی ندارد من الآن نمیدونم چیکار کنم؟
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: علائم مطرح شده مینیر را نشان میدهد که با افزایش فشار مایعات گوش داخلی همراه است. این مشکل درمان دارد . 
 
***میانشهر فسا:
 
سلام مدت دوماه است که درگلویم احساس خلط دارم و نمیتوانم حرف بزنم به تمام متخصصان گوش و حلق وبینی و متخصصان گوارشی مراجعه کردم ولی بهبود نیافتم و کلیه داروهای گیاهی مربوطه استفاده نمودم لطفا راهنمائی نمایید. 
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: در مواردی که ترشحات پشت حلق به طور مزمن وجود دارد بررسی از نظر آلرژی ضروری است و همچنین سیتی اسکن از بیمار باید انجام شود تا اگر سینوزیت مزمن دارد مشخص شود که در این صورت امکان جراحی نیز هست. 
 
***میلاد اصل: 
 
با سلام: مدتی است که گوشهایم درد خفیف دارند و هر وقت به دکتر مراجعه کرده ام چند بسته قرص و شربت تجویز کرده اند و بعد چند وقت بازهم گوش درد سراغم آمده میخواستم ببینم مشکل کجاست من باید چه کار کنم؟ با تشکر 
 
پاسخ: از دكتر علی فرامرز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: گوش درد خفیف حدود 50 درصد در اثر عفونت مجرای گوش خارجی است و در 50 درصد موارد نیز ارجاعی است یعنی مشکل در جای دیگری از ناحیه سر و گردن است (مانند دندان درد ؛لوزه یا حتی سینوسها)که  فرد درد آن را در گوش حس می کند. 
 
***رضاب:
 
سلام من بینی ام را 4سال پیش عمل کردم درماه بعضی وقت ها بینی سمت راستم یک بار شروع به خون آمدن می کندبدون هیچ علتی پیش پزشک رفتم 1قرص آنتی بیوتیک داده و1 اسپری بینی و گفته باید سیتی اسکن ازمغز بگیرم یعنی چی علت چیست این رو گفته.ممنون 
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: خون بینی ناشی از دو علت است که یکی مشکلات موضعی داخل بینی می باشد و دیگری در اثر فشار خون است که اگر مربوط به بینی باشد با معاینه باید علت آن معلوم شود و اگر مربوط به بیمای فشار خون است با درمان فشار خون این مشکل برطرف خواهد شد. 
 
***رضا ب: 
 
سلام من 5ماهی است که گوشهایم پرازهوا می شود وخیلی اذیت می کند به طوری که مجبورم هربار بینی را گرفته وباد کرده تا باد از گوشهایم خالی شود علت چیست؟ 
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: علائم مطرح شده مربوط به اختلال شیپور استاش میباشد یعنی مجرایی که بینی را به گوش متصل می کند و فشار هوای گوش از طریق بینی متعادل می شود لذا اگر مشکل بینی یا سینوسی دارید این مساله برای شما مشکل ساز می شود بنابراین از گوش نبوده و با معاینه توسط پزشک باید نسبت به رفع آن اقدام کنید 
 
***ناشناس:
 
سلام پدرم گوشش مشکل داره مخصوصا وقتی دراز میکشه دجار سرگیجه شدید میشه علتش جیه؟
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: احتمالا سرگیجه وضعیتی خوش خیم است که اگر با معاینه توسط پزشک مربوطه این تشخیص داده شود با فیزیوتراپی خاص برطرف می شود. 
 
***رضا ب ب:
 
سلام خواهرم گوشهایش چرک کرده به طوری که به راحتی حجم چرک زیاد درگوشهایش دیده می شود و به پزشک داخلی و متخصص مراجعه و شستشو گوش انجام داد ولی باز چرک می کند و گوشهایش پر می شود دکترها می گویند طبیعی است.10سال سن دارد.راه حل چیست. 
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: اگر گوش چرک کرده نباید شستشو دهند زیرا رسیدن آب به گوش باعث افزایش چرک می شود و اگر جرم گوش باشد بدون ورود آب زیر میکروسکوپ باید تمیز گردد. 
 
***پريناز:
 
مادرم هنگامي كه در حالت دراز كش قرار ميگيرد دماغش مي گيرد و وقتي به پهلوي راست متمايل مي شود سمت راست بيني مي گيرد و سمت چب بيني باز مي شود و برعكس وقتي به پهلوي چب مي خوابد سمت سمت چپ بيني مي گيرد و سمت راست باز مي شود. قرص رقيق كننده ترشحات پشت حلق هم استفاده كرده ولي بي فايده بوده. و برخي روزها شدتش بيشتر و گاهي كمتر مي شود. چه كار بايد كرد؟ 
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: حالتی که عنوان شده طبیعی است اما اگر بعد از معاینه مشخص شود که انحراف بینی داشته یا شاخک بینی بزرگ است نیاز به جراحی دارند 
 
***ناشناس:
 
سلام.گوش سمت چپ من 20 سال پیش کم شنوا شد و چند بار هم اونموقع به بیمارستان امیراعلم رفتم ولی جواب درست وحسابی نگرفتم البته گفتن پرده پاره نشده. و اینم بگم که دوست ندارم از سمعک استفاده کنم. سوالم این است ایا علم پزشکی نسبت به 20سال پیش که پیشرف کرده درمانی برای ناشنوایي من دارد؟ سپاسگزارم 
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: علم پزشکی پیشرفت داشته اما مساله ای که عنوان کردید به نوع کاهش شنوایی بستگی دارد اگر این کاهش شنوایی انتقالی باشد در 99 درصد قابل درمان است و اگر حسی –عصبی باشد در برخی موارد درمان دارد و در برخی موارد ندارد. 
 
***محیا: 
 
من 5روزه که گوشم کیپ شده و گوشم سوت می کشه بااینکه گوش هایم رو تمیز میکنم نمیدونم علتش چیه و خیلی آزارم میدهد صدا هارو خیلی خوب نمیشنوم. 
 
پاسخ: از دكتر علی فرامز معماري، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: به پزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید و احتمالا مربوط به اختلال شیپور استاش است یعنی مجرایی که بینی را به گوش وصل می کند و فشار هوای گوش از طریق بینی متعادل می شود.
 
گفتني است قسمت دوم پاسخ به سوالات كاربران فردا 28 بهمن ساعت 16 منتشر خواهد شد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدیس
۱۵:۴۷ ۳۰ دی ۱۴۰۲
سلام من حدود یه هفته پیش دستم رو بردم نوی گوشم که بخارونمش یک دفعه کیپ شد وای بعد از حدود یه هفته ذره ذره باز شد و دوباره که از حموم اومد دستم رو گوشم کردم باز کیپ شد ولی این دفعه دیگه با باد کردن گوش توسط بینی هم درس تغییری ایجاد نمیشه مشکل چی میتونه باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین زاده
۰۲:۳۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سلام . من یه مدته گوش راستم شنواییش کم شده و به حالت بم هست هیچ درد و خارشی نداره فقط سنگینه و صدا خیلی کم شنیده میشه .مشکلش چیه و درمانی داره؟.و اینکه با خمیازه یا جوییدن درست نشده
Iran (Islamic Republic of)
SULIN
۰۳:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۰
سلام
من دخترم و 14 سالمه و تقریبا 3 ساله گوش هام وزوز میکنه
من افسردگی شدید هم دارم ولی نمیدونم تاثیر داره یا نه اما راحت مشکلاتم رو نمیتونم نشون بدم یا بیان کنم و تو این 3 سال فقط یک بار پیش متخصص رفتیم و بهمون گفت از دندان عقل هست اما من فکر کنم بیشتر از اینها باشه چون جدیدا هم بینی و حلقم و گوش یهویی شروع به تیر کشیدن شدید میکنند و من نمیتونم تحمل کنم دردش رو اما باز هم نمیتونم به کسی بگم
لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۲۳:۱۱ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
من ۴۰سالم هست وگوش سمت چپ عفونت شدیدی همراه با دردونزده دکتر رفتم و قطره بتامتازون و سیپلکس داد موقعی که قطره میزارم ازگوشم پایین نمیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
سلام.من.مادرم.یه.دفعه.نمیشنود.ایرادش.چیه
Iran (Islamic Republic of)
گلاویژ
۰۲:۰۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام دکتر من یه مشکلی دارم ربطی به گوشم داره یه مدت گوش راستم بود الان گوش چپم اینجوری شده ویز ویزی صدا اهسته نمیشنوم قبلا دکتر رفتم خوب شدم بعد یهویی اینجوری شدم ترس حموم رفتن دارم که گوشم به کل کیپ شه چیکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام من هردرگوشم کیپ شده بود سمت راستیه قطره ریختم جرمهااومدن بیرون ولی سمت چپیه هیچی بیرون نمیادقطره میریزم دردمیکنهمثل اینکه خنجرتوگوشم فرومیکنن بعد انگشتم رومیزارم درگوشم احساس میکنم هوامیره توگوشم دکترهم رفتم قطره داده گفته بریز شایدلازم بسه یابشوریم یاسکشن کنیم میخواستم ببینم گوش سمت چپم پردش پاره شده ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
من چجوری سوال کنم از دکتور
Iran (Islamic Republic of)
عسکری
۱۹:۰۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام بابای من جا افتاده هست دوساله که سوند معده داره الان یک هفته هست که ته گلویش صدامیکنه مثل خور خور خیلی بلند میخواست دلیلشو بدونم یا ببینم کجا مراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل عظیمی
۰۹:۰۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
من هر صبح که پامیشم انگار تو گوشم آب هستند بار خمیر هم گذاشتم ولی خوب نشده دندونم هم درد می‌کنه سمت چپ
Iran (Islamic Republic of)
السا
۱۶:۳۵ ۰۳ تير ۱۴۰۰
سلام.
من مدتیه گوشم تیر میکشه چجوری خوبش کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد بختیاری
۲۳:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
گو شم درمیکنه اوتیسپت دکتر دادبهم میریزم تو گو شم خیلی درد میکنه چی کار کنم تحمل ندارم دو بار قطره ریختم تو گو شم
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۱۷:۳۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
گوش من انگار بازه هوا رو که میکشم تو انگار از گوشم هم هوا میره تو
خیلی میترسم مشکل چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا قائدی
۲۱:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
باعرض سلام خدمت دکتر عزیز..من نظامی هستم.بیشتر مواقعه در معرض صدای گلوله هستم.مدتی هست که از گوش سمت چپ .احساس صدایی حالت باد که فوق الاده شدید خارج میشه.به دکتر متخصص مراجعه کردم که با تست های انجام شوده متوجه شودیم که از نظر حسی عصبی خیلی ضعیف شوده.داروهای ارام بخش و قطرهای گوش و قرص بتاهیستین و ویتامین ب ۶ مصرف کردم.اما روز به روز صدای باد بیشتر میشه.بیشتر اخر شب که همه جا ساکت هست خیلی خیلی اذیت میکند. حتی با گذاشتن پنبه در گوش هیچ گونه کمکی به رفع صدا احساس نمیکنم.لطفا راهنمایی بفرمایید.با سپاس فراوان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
با سلام امروز بعدازظهر گلوم انگار یک حباب دمش رو گرفته باید چکار کنم لطفا بگید ممنونم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
گمنام:)
۱۴:۱۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام من توی گوشم دکتر گفتش قطره بریز شست و شو بدم
ریختم الان گوشم درد می کنه و وز وز می کنه
علتش چیه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زهره قره بهادری
۲۱:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام آقا دکتر خسته نباشید بند خانمی هستم ۳۳ساله گوش چپ پرده پاره گوش راست کم شنوایی ۷۰درصد پیش چند دکتر رفتم فایل نداره هر دکتر یک تشخیص میده دکتر ها منو نامیده کردن نتیجه نگرفتم وزوز گوشم دارم شدیدالان چند روز سرما خوردم صدا گرفته میشنوم باسعمک تورخدا کمکم کنیدزیر پوشش بهزیستی هستم و کسی رو نداری کمکم کنه خواهش میکنم آقای دکتر منتظر جواب شما هستم
Iran (Islamic Republic of)
مهرناز اموزگار
۰۹:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام دکتر من از دیروز تا حالا بینی سمت چپم درد گرفته وچشم سمت چپم دایم اب میات ایا مشکلی هست
United States of America
peymanj.2000
۲۲:۴۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
سلام من مدت ۶ماه هستش که از طریق گوش حلق و بینی دچار خلط شدید شدم بارها وبارها نزد دکترین متخصص و فوق تخصص مراجعه نمودم وانواع دارو را مصرف نموده ام بطور مثال روزی ۳بار پنی سیلین ۱۲۰۰۰۰تزریق نمودم اما همچنان درگیر این عفونت مرموز هستم؟
Iran (Islamic Republic of)
قربانی
۱۲:۴۰ ۲۷ دی ۱۳۹۹
سلام من نزدیک دو یکماه میشه که ساکشن گوش رو انجام دادم ولی باز هم مث قبل گوشم درد میکنه علتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
Ali amirzade
۲۰:۵۴ ۲۳ دی ۱۳۹۹
سلام
من چند مدتیه که احساس میکنم از سرم چرک ترشح میکنه و به گلوم میریزه و بهد همیشه مجبور به دفع خلط گلوم میشم و گه گداری احساس گرما در دهان و بینی خود دارم به کلی دکتر مراجعه کردم و دارو چرک خشک کن استفاده کردم و نتیجه نگرفتم اسکن هم شدم که از طرف راست سرم چرک جزیی نشون داد به نظرتون لطفا راهنمایی کنین که دلیلش چیست خیلی اذیت میشوم ممنون ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۰۷:۳۸ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام من دیروز رفته بودم میدان تیر برای اموزشو اینجور چیزا و گلوله در نزدیکی گوش من شلیک شد و وزوز (صوت) میکشید دیروز خیلی شدید بود ولی الان کم تر شده ایا گوش من اسیب دیده
Iran (Islamic Republic of)
محمد احمدی
۰۹:۱۲ ۰۳ دی ۱۳۹۹
سلام
من ۴۸ سالمه حدود بیست ساله سالی یکبار گوشم پر میشه وخلط دهنم زیاده مخصوصا صبح ها که از خواب پا میشم سالی یکبار میرم دکتر جرم گوش رو تخلیه می کنم ولی زود پر میشه دیگه خسته شدم چیکار کنم وقتی پر میشه درد می گیره دیگه عادت کردم خودم گلیسیرین میریزم میرم به صورت مکشی تخلیه میشه من را رانمائی کنید
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۰:۲۰ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام . میخواستم بگم که من یکی دوسال هست که بعضی موعقه‌ها که از خواب بیدار میشم گوشه چپم نمیشنوه و انقد با گوشم ور میرم تا داخلش باز شه دوباره بشنوم . لطفا بگید که این مشکل جدی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
Payam
۱۳:۱۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
سلام من چند روزه گوش سمت راستم کیپ شده دکتر هم رفتم گفت عفونت کرده و یه امپول و یه قطره جنتکس بهم داد گفت اگه خوب نشد بیاین واسه شتسو.ایا راه درمان دیگری نداره؟
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سلام من بیستو دو سالمه عصب گوشم جفتش ضعیفه راه درمانش چیست ایا درمان دارد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا مقیمی
۱۳:۰۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخیرمن ۲۵سالمه وتقریبا ۸سال پیش به دلیل سوراخ بودن پرده گوش هر دو گوشمو عمل کردم و بعد اون تحت درمان بودم و گفتن کاملا پیوند خورده و مشکلی نداره .اما یه مدت گوشم جرم گرفته بود و پیش جراح گوش رفتم ساکشن انجام دادن و بعد نوار گوش گرفتن گفتن جفت گوشام بازم پردش سوراخ شده و نیاز ب جراحی داره .الانم که بعد ساکشن گوشم کامل گرفته و صداهارو سخت میشنوم .میخواستم بدونم اگه دوباره عمل کنم امکان داره کامل خوب بشه یا باز پنجاه پنجاه و اینکه الان چیکارکنم که این گرفتگی رفع بشه قطره ام نمیتونم بریزم تو گوشم چون سرگیجه و حالت تهوع میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
Hana
۰۰:۵۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
سلام . من چند روزه ک وقتی از خواب بیدار میشم گوش سمت چپم بی حس هس هیچ صدایی نمیشنوم. اکثر مواقع هم هنزفری استفاده میکنم .ولی گوشم بیش از حد حساس شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
من گوشم درد زیادی داره نمیتونم بشنوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
کم خونی ربطی به وزوز گوش داره من از مشهد هستم و ۳۲ سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
گوشم همش خارش میده چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
گوشم همش خارش میده چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۳:۵۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
ببخشید الآن من گوشم نه وز وز میکنه نه هیچی به دکترم رفتم اونم چیز خاصی نگفت به شنوایی سنجی هم رفتم همه شو درست شنیدم اما فقط یه سوال الآن چرا گاهی وقتا که به موسقی گوش میدم حس میکنم عصب گوشم تحریک میشه علتش از چی میتونه باشه صدای موسیقی هم زیاد نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام نا خواسته شیلنگ خودکار به گوش همسرم فر و رفت الان درد میکنه ایا پرده گوشش پاره شد ?
Netherlands
آتنا
۱۲:۱۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر
من 3 هفتس گوشمو شستشو دادم
الان حالت چسبندگی داره و شبها که میخوابم حس میکنم جداره هاش به هم میچسبه می خوام ببینم الکل بوریکه 3 درصد میتونه مناسب باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین قدمیاری
۲۳:۴۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
باسلام . من پسر۸ساله ای دارم که از۴سال قبل متوجه شدیم کم شنواست و بامراجعه به چندین پزشک متخصص سمعک براش تجویزشد . ولی باهمه مراجعات به پزشکان هیچ کدام دلیل روشن و واضحی برای این مشکل بیان نکردند.سوال من این هست که برای فهمیدن دلیل کم شنوایی باید چکارکنم . ایا روش هایی مثل سی تی اسکن وآزمایش و... قادربه تشخیص علت کم شنوایی ایشان هستند یاخیر؟وسوال دوم چگونه بایدمطمئن شوم که آیاهیچ درمانی برای این مشکل وجود دارد یاخیر؟؟ و اینکه باید به کدام مرکز تخصصی یا پزشک متخصص مراجعه کنم تا به پاسخی قطعی برسم؟باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۱:۴۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سلام.من داخل بینیم گرفته شده.سرما نخوردم.خیلی وقته که دیگه نمیتونم از بینیم فین کنم همش حس میکنم گلوم درد میکنه بعد آب دهنمو که محکم قورت میدم میبینم دماغم میاد تو گلوم.ممنون میشم علتشو بگید.
Iran (Islamic Republic of)
علی دیداب
۱۸:۱۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
سلام یکسال هست که وزوز گوش دارم چند ماه اول گوش چپم بود ولی بعدش هر دو گوشم وزوز کردن به چندین دکنر مراجعه کردم که همگی میگویند گوشت تمیز هست عفونت نداره پرده صماخ سالم هست ولی تو فرکانسهای بالا یه کم ضعیف شده لطفا راهنمایی کنیپ
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار قاسمی
۱۶:۵۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
من حس میکنم چیزی در نرمه لاله گوشم است که شبیه به جوش است چیزی بیرون پیدا نیست فقط وقتی دست میزنم حسش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۴:۱۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
گوشم به شدت درد میکنه میخاره واحساس میکنم از داخل در گوشم به هم چسبیده کپ شده قرص عفونت خوردم ولی جواب نداده
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۱۷:۲۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
ایا قطره استریل چشمی برای درمان گوشی که کیپ شده موثر است؟
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۵۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
من دیشب خوابیدم امروز از صبح که پا شدم تو گوش راست هی صدای وزوز یا س فسه یه چی تو این مایه ها میشنوم و واقعا اذیت میشم دلیلش چیه؟
Germany
محمدی
۱۲:۰۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
سلام من چند روز پیش گوشم ضربه خورد و همون لحظه حس کردم ک شنواییمو از دست دادم ولی بعدش ی کم میشنیدم ولی گوشم کیپ شد.
رفتم دکتر گفت گوشت جرم داره و نمیتونم پرده گوشت رو ببینم باید شستشو داده بشه
قطره گلیسرین و یه قطره دست ساز بهم داد گف تا ده روز بریز بعد برگرد
الان سه روزی میشه دارم میریزم ولی از دیروز وقتی قطره میریزم یا بعضی وقتا خودبخود گوشم خیلی درد میگیره در حدی که کل سرم درد میگیره
آیا این معلمولیه و علتش چیه؟ و یه سوال دیگه م ببخشید اگه پرده گوشم پاره شده باشه اشکال نداره شستشو داده بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
Mohmad
۱۲:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
من حدود ۲ ماهه گوشم درد میکنه التهاب داره ۳ بار دکتر رفتم ولی هنوز خوب نشده باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید
Finland
توران قوی دل
۲۰:۲۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
اقا دکتر خوبین؟
من گوش راستم بعد اینکه تو هواپیما طولانی بودم
الان ۱۲ روزه گوش راستم کلا نمیشنوم همش ی طرف بخوابم ترشح رقیق زرد خیلیم کمرنگ و بدون بو میریزه و ورم داره و دردو احساس نمیکنم ولی اوایل فقط شب خیلی خیلیی کم درد داشتم
ایا چی میتونه باشه؟ بینیمو کاملا ببندم هوای گوشم خالی کنم ناجووور صدا میده انگار صدای سوت ، پچ پچ پچ انگاری ، ایا شنواییم‌ از دست دادم؟ دیروز دکتر رفتم گفتم کمی عفونت خارجی شده و قطره ciplex دادن ، ولی هنوزم شنواییم باز نشده ...
Iran (Islamic Republic of)
Azari
۰۳:۲۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
سلام من دختری 20 ساله هستم....حدود 3 ماه پیش متوجه شدم که گوش سمت راستم با شنیدن صداهای تیزی مثل قاشق چنگال یا تقه ....دچار صدایی مثل تاپ تاپ هوا میشه ...شنواییم کم نشده ولی احساس کیپی در دو گوش رو دارم..گوش دیگمم دچار این حالت به صورت خفیف تر شده ...جالب اینجاست که وقتی به سوراخ گوش دیگم دست میزنم اون صدای تاپ تاپ بازم تو گوش دیگم میاد دلیلش چیه واقعا داره عصبیم میکنه گاهی هم سوت میکشن
Iran (Islamic Republic of)
الی
۰۸:۳۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
سلام ببخشبد ایا عمل گوش هر دو همزمان درست هست ؟ چند ساعت طول میکشد یکی پیوند غضروف برای پرده گوش و دیگری ترمیم پرده گوش و استخوانچه های گوش؟ گوششون مرتب عفونت میکنه سن بیمار ۵۷ ساله خانم هستند طحال و کیسه صفرا خارج شده و تحت نظر دکتر خون هستند.
Iran (Islamic Republic of)
نسا
۲۳:۲۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام.‌من یک هفته س بینی م رو عمل کردم ولی هنوز سرگیجه دارم. علت چیه؟ ب خاطر داروهای بیهوشی هست یا نه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۲:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام من به مدت ۷سال است که وقتی میخواهم خمیازه بکشم گوش هایم گرفته میشود ا یا وقتی میخواهم تند حرف بزنم یا آب گورت بدهم گوش هایم گرفته میشود ولی میشنوم ولی انگار هوایی وارد گوش هام میشود
Netherlands
رضا
۱۳:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام.
من بعلتی که گفتند سکته شنوایی یاSSHL می باشد شنوایی هردو گوشم را از دست داده ام.همراه با سرگیجه شدید دایم و تینیتوس تقریبا دایم.
واقعا با جراحی پروتز جمجمه میتونم بشنوم؟
و این سرگیجه؟ باید مرتفع میشد ولی الان 22 ماهه که ناشنوایی و بدتر از آن سرگیجه شدید خانه نشینم کرده و حتی برای کارهای بیمه که رفتم کارت معلولیت برایم صادر شد.
ممنون میشم کمک کنید تا راه حلی برای بازگرداندن زندگی ام پیدا کنم چون کاشت حلزون و پروتزها و.... بسیار دست و پاگیر است.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا فلاح
۱۱:۳۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام من ۱۸ سالمه
پنج ماه پیش رفتم دکتر گوش حلق بینی گفتم فکم بر اثر فشار صدا میده و دچار قفل شدن زود گذر میشود گفت که خوبدمیشود ولی نشد
ودچار سردرم شدم حالا من چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۳:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
با سلام من وقتی ک 6-7 سالم بود ب دلیل کم شنوایی عمل کردم البته تواون عمل لوزه هامم عمل کردن الان ک 20سالمه یکی ازگوشام 60 درصد شنوایی داره یکی 30درصد .دکتر ک رفتم گف شاید بخاطر مصرف داروهایی میکردی پرده ب استخون گوشت چسبیده باشه و باید عمل بشی .میشه لطفا راهنمایی کنید منو راه حل دیگ ای وجود نداره جز عمل؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۰۸:۵۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام. آقای دکتر من چند سال پیش گوش سمت چپم را عمل کردم .و چند روز پیش بر اثر ضربه روی بینی،گوش سمت چپم صدا میده، موقع خوابیدن یا بیدار شدن سرم گیج میره،موقع نگاه کردن به سمت چپ یا راست صدا میده؟علتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیلی
۲۳:۱۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام من حدود4 ناه عفونتقارچی گوش گرفتم گوشمو دوبار ساکشن کزدم.دارو مصرف کردم عفونت بهترشده ولی گوشم پاره شده ووزوز میکنه.الان خیلی اذیتم میکنه نمیرونم چیکارکنم خیلی دارم اذیت میشم.
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا صمدی
۲۳:۵۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام شرمنده من هفت ماه پیش سردرد وسرگیجه داشتم نوار از گوشم گرفتن گوش چپم التهاب داخلی داشت قرص مصرف کردم خوب شدم الان هم مدتی اب از گوشم میاد در حد یک قطره میشه لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
donya
۱۸:۴۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام چند روزه شنواییم کم شده رفتم دکتر گفت پرده گوشت پاره شده بهم قرص داد گفت دوسه روز بخور ک تعطیلات تموم شه بری متخصص رفتم متخصص قطره بهم داد یکیش آرتلاک ادونسد هس گفت به گوش پاکن بزن اروم تو گوشت بچرخون با این مشکل ندارم ولی دوتا دیع قطره دیگه میریزم گوشم میسوزه و درد میگیره اسم قطرش رابت و سیپلکس هس خواستم بدونم علت دردش و سوژش چیه؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام مدت یک هفته عدم تعادل داشتم و خارش گوش بعد گوش سمت چپم درد گرفت وبه گردن و لوزه سمت چپ زد دکتر رفتم گفتن التهاب داره گوشت آزیترومایسین و قطره جنتامایسین دادن کمی خوب شدم ولی هنوز کمی گردن سمت چپ و هر دو گوشم تیر میکشه مشکل من چی هست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلتم.من ۴۵ سالمه چند روز پیش بعد از خواب حس شنوایی یکی از گوش هام از دست دادم ، رفتم دکتر گفت عفونت و خوب میشه ولی نزدیک یک هفته اس چیزی خوب نشد علت چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
M.V
۱۴:۱۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید با چکوش خورده پشت گوشم و یکم زخم شده بعد دور گوشمم سیاه کرده و وقتی تف میکنم از گلوم یکم خلط خونی میاد گوشم کیپ چسبیده و صدای وزوز میاد
Germany
حیدری
۰۴:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام من طی یه سال چندبار گوشم عفونت کردش‌ . رفتم دکتر و تشخیص دادن که اگزما داره گوشم و دوتا قطره برای من نوشتن که استفاده کنم ولی وقتی قطره رو میریزم توی گوشم نمیره و هر چقدر هم دراز بکشم بازم بلندشدنی قطره از گوشم میریزه بیرون
Iran (Islamic Republic of)
پریساآقایی
۰۸:۵۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام ،من دوهفته پیش به کرونامبتلا شدم ،کرونای خفیف،۲۰درصد ریه درگیر شده بود،از هفته دوم بینیم کیپ شد وهمزمان صدای سوت ممتد تو گوشم افتاده شب و روز بدون قطع شدن ،مشکل شنوایی نداشتم ولی گوشم صدای چسبندگی و کف هم میداد ،انگار کف صابون تو گوشم باشه ،دیشب با گوش پاک کن با احتیاط جرم داخل گوشم و پاک کردم که شاید بهتر بشم بدتر شدم والان به غیر از اون صدا گوشم هم سنگین شده دقیقا مثل زمانی که داخل استخر آب توی گوش میره ،ترو خدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم ،هیچ ترشحی هم از گوش ندارم ،هم گوشم صدا میده هم سنگین و پر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر گوش راست من خیلی میخواره حتی خواهش در گلو خمیازه رفتم دکتر گفت حساسیت فصلی است قطره هم داد ولی قطره داخل گوشم نمیرسه بیرون میاد میشه راهنمایی کنید ممنون میشم چه علتی داره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۰۸ ۲۴ تير ۱۳۹۹
یه هفته میشه گوشم عمل جراحی کردم ما با رفیقها خو جمعه فوتبال بازی میکنیم اگر برم بازی کنم اشکالی دارد
Iran (Islamic Republic of)
مساعد
۰۱:۱۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
چه قطره برای گوش بهترین قطره گوش درمان کند
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد افشاری
۱۰:۲۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام من امیر محمد هستم هدود1ماهی هست توی گوشم آب جمع شده وبه خواطر شیوع کرونا هم به دکتر مراجعه نکردم و آب هم از گوشم خارج نمی شه و تویه مقاله های زیادی هم خوندم ماندن زیاد آب در‌گوش منجر به کیست می شود ومی خواستم بپرسم علاعم کیست و چگونه وچه دارو هایی برای در آوردن آب از گوش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
مصرف همزمان قطره الکل بوریکه و قطره سیپلکس اشکال داره
دکتر داده گفته هشت ساعتی سه قطره من یک ربع بیست دقیقه فاصله میدم
کدوم اول بندازم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام گوش راستم بر اثر ضربه سنگین شده ایا قابل درمان است ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید آقای دکتر من حدود یک ساله پشت گوشم ورم کرده که بادست هم حرکت میکنه واون یکی گوشم هم خیلی درد می کنه وهرچی قطره میریزم تو گوشم پاین نمیره علتش چیست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۹:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام من دخترم تازه به دنیا اومده الان نگاه میکنم یه سوراخ ریز دیگه بجزسوراخ گوشش داره این مشکلی نداره
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۱:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید آقای دکتر من حدود 7سال هست دوتا گوشم کم شنوا شدن پیش چندتا دکتر رفتم میگین حسی عصبی درمانی نداره فقط سمعک .میخواستم بدونم راه دیگه ای نداره مثل عمل یا دارو
Iran (Islamic Republic of)
سید یحیی موسوی
۲۳:۰۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
ببخشید من گوشمو مامانم زد گوشمم درد میکرد بد تر شد راستی وزوزم میکنه از کیه
Iran (Islamic Republic of)
بنیامی
۱۱:۰۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام من بنیامین هستم ۱۴ سالمه چند ماه پیش من تب شدیدی گرفتم ولی باز فوتبال بازی کردم الان از اون تب چند ماه میگذره ولی حالم یه مدت خوب شد ولی وقتی به فوتبال برگشتم باز خلط ها شروع شد احساس کوفتگی دارم
Iran (Islamic Republic of)
Abbss
۱۶:۴۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید من داخل گوشم یک نی بادکنک رفت تقریبا پنج سانتی رفت تو گوشم ببخشید الان تثریبا یه ساعته کمی درد دارم نیاز به معالجه هس میترسم یا نه
اگه دردش رفت چزور
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید من ۲سال پیش تصادف کردم و یک گوشم ناشنوا شد به سرم ضربه شدید وارد شده بود و الان سرم درد میکنه گوشام تیر میکشن حتی گوشم که سالم هست تیر میکشه ایا نظرتون در این مورد چیه؟
Germany
Nasi
۲۳:۰۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
حدود ۱ ماهی میشه ک گوش سمت راستم سوت خفیفی داره ک الان حس میکنم بیشتر شده و ی حالت پری و گرفتگی هم دارم
دکتر رفتم تست های مختلفی گرفت و تشخیص ایشون مشکل در شیپور استاش گوشم بود و کاهش شنوایی مشاهده نشده ک اسپری بینی و قرص آلپروزولام و امپول ضد حساسیت دادن
حالا سوالم اینه مشکلم با این قرص ها برطرف میشه؟
خیلی از این میترسم ک شنواییم رو از دست بدم و اینکه این صدا و گرفتگی خیلی اذیت کنندس واسم
ممنون میشم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی علایی
۲۱:۳۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
وقتی عفونت مثل اب میاید گوش شروع به خارش میشود

ووقتی تمام شد
وقتی تمیز میکنم درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی علایی
۲۱:۳۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
وقتی عفونت مثل اب میاید گوش شروع به خارش میشود

ووقتی تمام شد
وقتی تمیز میکنم درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام.من حدود سه ماه پیش دچار عفونت گلو شدم وبعداز اون همگوش راستم دچار گرفتگی شد ویه مدتی بعدش رفع شد اما یه مدتی بعدش دچار وزوز و گرفتگی شد والان هم بیش تر شده.دکتر رفتم گفت احتمالا عفونت کرده وقطره اوتیسپت بهم داد ولی با مصرف حدود 4روز بدتر شد وگوش چپ رو هم درگیر کرد چون دکتر گفته بود هر دوتا گوش داره.این موضوع باعث سردرد شدیدی شده و مخصوصا توی ناحیه پشت سرم بیش تره و شب ها هم نمود بیش تری داره تا نزدیک صبح به بیشترین مقدارش میرسه.نمیدونم پیش چه تخصصی برم و اینکه مشکل از چیه.چون کنکوری هم هستم وضعیت بدتر شده.ممنونم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام، اگر قطره اوتیسپ اشتباهی وارد چشم شود چکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام گوش سمت راستمو وقتی روی بالشت میزارم هیچ نمیشنوه فقط رو بالشت بعد بلند میگ تق میشه علتشو بگین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
راحله احمدی
۰۹:۳۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
حدود ۵ سال است پرده گوشم پاره شده و ترمیم هم نشده و مدام چرک می کنه الان ۴ ناهههر دارویی مصرف می کنم خوب نمیشه و به شدت می خاره و بوی تعفن میده راهکارش چیه لطفا راهنمایی بفرمایید
Turkey
شهناز صفری
۰۲:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام خانمی هستم ۴۳ساله،مدت یک ماهه که سرماخوردم و ترشحات سبزرنگ از بینیم خارج میشه،باشروع ماه رمضان دو هفته روزه گرفتم ،که علاوه بر مشکل سرماخوردگی کیپی گوش هم اضافه شد الان دوهفته‌ست که گوش چپم کیپ شده ،درد نداره ولی شنواییم خیلی افت کرده ،احساس میکنم هواگرفته،صدام موقع صحبت تو گوشم میپیچه ،به دکتر مراجعه کردم گفت عفونت کرده دارو داد ،سه روزه دارم مصرف میکنم ولی بهبودی حاصل نشده فقط ترشحات بینیم کمتر شده ،تو اینترنت سرچ کردم علائم اتونوفی رو دارم ،میخواستم بدونم آیا مشکلم موقته،یا دائم؟؟؟درمانی براش وجود داره ،؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۲:۳۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
گوشم ۴ساله چرکه هرشب میخوابم روی بالشت چرک سرازیر میشه رفتم دکتر ولی هیچ ب هیچ شنوایم خیلی کم شد اصلا زیادی نمیشنوم با گوش راست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من هم ۲ماهیه ک احساس کیپی و خارش ودارم و وقتی موزیک گوش میدم دچار حالت تهوع و سرگیجه میشم میشه علت رو بدونم؟خیلی نگرانم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پرشنگ اسماعیلی
۰۲:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام .من حدود 10 روز گوش دردشدید گرفتم رفتم پیش دکتر گفت عفونت قارچی گرفتی وجرم گوشم را ساکشن کردو سه تا قطره ی الکل بوریکه وقطره چشمی سیمپلکس وبتامتازون داد الان درد گوشم کم شده ولی وزوز گوشم خیلی زیاد شده.سوال من اینکه اگه مصرف قطره هام تموم بشه وزوز گوشم خوب میشه.چقد طول میکشه تا خوب بشه؟چون واقعا خیلی زیاد اذیتم میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۴:۳۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشید من ۱۷ سالمه و گوشم تیر میکشه و احساس میکنم باد کرده چه کاری باید انجام دهم
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۱۰:۲۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
توپ فوتبال رو گوش تاثیر داره
Iran (Islamic Republic of)
رها موسوی
۰۰:۱۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من مدتی گوشم کیپ شده دکترم رفتم دارم قطره گلیسیرین فنیکه استفاده میکنم اما بازم کیپ شده چاره چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چند روزی هست که وقتی از خواب بیدار میشم گوشم میگیره و بعد از چند دقیقه درست میشه دلیلش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من دارو برای گوشم مصرف میکنم برای عفونت ولی یکی از داروها وقتی وارد گوشم میشه شروع به تیر کشیدن میکنهحتی میفهمم وارد گلو م میشه فکر کنم پرده گوشم پاره است وارد پشت پرده میشه تیر میکشه وصدا وسنگین شده به نظر شما قطره رو استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
لاوین
۰۲:۰۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ۱۸سالمه تقریبا از ۱۰سالگی روزی دو سه ساعت با هدفون اهنگ گوش میدادم بعد الان چند ماهیه که وزوز دایم دارم نمیاونم تشخصی بدم برای کدوم گوشه دقیقا ولی بیشتر برای سمت راستو احساس میکنم و اینکه احساس سنگینی توی فک رو هم احساس میکنم حالا اینا به کنار من بعضی وقتا وقتی دستمو روی یه قسمتی از سرم قرار میدم رگ های سرم حالت ظربان دارن و زیر انگشتم احساسش میکنم و وقتی هم سرمو میزارم رو بالش صدای ضربان رو میشنوم
خیلی وقتها هم گردنم خیلی زود خسته میشه و حالت سفتی به خودش میگیره میتونه یه مشکل جدی باشه ؟
Germany
مجتبا محمدی
۰۰:۴۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام احترامات من گوشم یخوردش نیست می‌شه جرایی اگرمیشه حوالشوبمن بدی ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مارتا
۰۰:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید.چند روز مدام حین درس خوندن عادت کرده بودم یا با انگشت کوچک یا با دستمال کاغذی در گوشم فرو کنم و تمیزش کنم.که به صورت ناگهانی بعد این کار گوش چپم کیپ شد و الان گرفته و خوب نمیشنوم فقط گوش چپ
Iran (Islamic Republic of)
Mojtaba
۰۴:۵۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من صبح وقتی که از خواب پاشدم گوش سمت چپم نمیشنید .علتش چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
حکمی
۱۴:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام یک هفته میشه احساس فشار روی گوشهام به خصوص گوش سمت راست دارم. درد نداره گوشهام. این فشار به چشمهام و بینی هم رسیده.
یه خورده سرگیجه دارم.
دکتر رفتم بهم گفت پشت پرده گوش ورم داره. داروهای ضد احتقان و قطره بینی دادن.
خواستم بدونم علت ورم چیه؟
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۶:۱۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام . گوش من هنگام خواب و دراز کشیدن کیپ میشود. وبا تکان دادن و هواکش کردن خوب میشود.
هنگام خواب کامل هر دو گوش کیپ میشه که بسختی کسی منو میتونه بیدار کنه
Iran (Islamic Republic of)
زینت
۰۰:۲۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دکتر من دوماهه گوشم و حلقم میخاره جندین دکتر رفتم خوب نمیشه چیکار کنم
Germany
Mahtab
۰۴:۲۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ببخشید من دکتر رفتم برا سینوزیتم گوشمو معاینه کرد دکتر محلول گلیسیرین داد ولی نگفت باید برم برا شست و شو گفت روزی۵ قطره در ۵ روز بریز من روز ۵ که استفاده کردم گوشم کیپ شده و صداهارو گنگ میشنوم.دکتر رفتم گفتم گوشم چرک نداره ولی التهاب پیدا کرده سه تا قطره دادن برا شست و شو استفاده میکنم ولی این کیپ بودن گوشم از بین نمیره به شدت عصبیم کرده.چیکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۳:۳۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. من چند تا مشکل که دارم. خیلط پیش بینی. سرفه خشک. التهاب زبان. دارم. دکتر رفتم آنتی بیوتیک ب همن داد خوب نشدم لطفاً راهنمایی کنید ممنون.
آخرین اخبار