رایگان درمان شوید/قسمت سوم

پاسخ سوالات خود را در زمينه گوش، حلق و بيني اینجا مشاهده کنید

قسمت سوم سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص 'گوش، حلق و بيني" پاسخ داده شد.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  
 
شما هم می توانید با مراجعه به حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.
 
اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "گوش، حلق و بيني" كه توسط دكتر محمدرضا عمراني متخصص اين رشته داده شده است، به شرح ذیل است:
 
***روشنا:
 
 سلام.بزرگ بودن لوزه ها تا چه سنی طبیعی است/ایا راهی برای کوچک کردن لوزه ها درسن زیر 4سال وجود دارد/آیارژیم غذایی خاصی میتواند به کوچک شدن لوزه ی کودکم کمک کند؟بسیارممنون
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: کوچک کردن لوزه‌ها تا 5 سالگی بعید نیست  به شرطی که آسیب رسان نباشد اما رژیم غذایی خاصی ندارد لوزه‌ها معمولا در برخورد با آلاینده‌های محیطی و آلرژی‌های بینی به وجود می‌آید.
 
***محمد:
 
سلام خسته نباشید محمد 27ساله چندسال میشه که هر دو گوش من بعضی موقع ها یجوری میشه عفونت نداره درد نمیکنه چند بار رفتم دکتر گفتن مشکلی نیست بیزحمت راهنمایی کنین ممنون از زحمات شما
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: خارش گوش خود خواسته است و در بیشتر آدمها به دنبال دستکاری گوش به وجود می آید و درمانش دستکاری نکردن و هنگام استحمام جلوگیری از ورود آب و کف به داخل گوش است.
 
***مسعود:
 
 15 سالکی موج انفجار و ضربه مغزی شدم پرده های گوش باره شدند 3 بار جراحی شدم جواب نداده صدای سوت شدید آزارم میده متخصصان مغزواعصاب وگوش وحلق نتونستن کاری کنم آیا راهی هست دارم دیونه میشم هر چه مسن تر میشم تحمل مشکل تر میشه
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی:  بهترین کار در صدای گوش پرهیز از توجه بيش از حد است چون در این مورد جراحی نداریم اما از سمعک‌هایی که صوت گوش را مهار می کنند. می‌تواند استفاده کند.
 
***کیارش:
 
با سلام ،خواهشمندم در مورد علل و رفع بیماری صدای گوش توضیحات کافی بدهید. این صدا به صورت "وز وز " و دائمی می باشد و هیچ وقت قطع نمی شود و خیلی آزار دهنده است و در محیط های ساکت بیشتر آشکار می شود. با تشکر از شما
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: در سوالات قبلي پاسخ داده شد.
 
***ناشناس:
 
 سلام وقتی سرمو روی بالش می‌ذارم گوش راستم درد می گیره و گاها صدای بوق میشنوم؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی:  ممکن است این درد مربوط به جمع شدن جرم  در گوش باشد که آن را بسته و منجر به تولید صدا می شود توصیه می شود اگر این گوش درد مزمن است به پزشک مراجعه شود و مورد معاینه قرار گیرد.
 
***ناشناس:
 
سلام هردو سوراخ بینی من همیشه کیپ بوده و سالهاست هیچ بویی را نمی فهم باید چه کنم باتشکر
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: این فرد باید مورد معاینه قرار بگیرد که مشخص شود گرفتگی بینی از پولیپ یا سینوزیت باشد که در این صورت با جراحی هوا به مخاط می رسد.
 
***علی:
 
با سلام من 26 سال دارم و از بدو تولد دچار مشکل انحراف بینی هستم به نظر شما در صورت درمان (عمل کردن مجرای تنفسی )مشکل به کلی رفع خواهد شد؟مشکل من بصورتی هست که همیشه یکی از دو حفره بینی ام مسدود است
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: انحراف بینی وقتی درمان می‌خواهد که راه بینی بسته باشد و بهترین درمان عمل جراحی است اما باید گفت کاملا برطرف نمی‌شود ولی بهتر می‌شود.
 
***عباس:
 
سلام من گوش خودرا یکبار جراحی کردم ولی دوباره پاره شده آیا اگر دوباره جراحی کنم خوب میشود یانه احتمالش چقدر است؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: موفقیت جراحی‌ها به 80 درصد رسیده است بهتر است این فرد به پزشک مراجعه کند.
 
***علی شاهسوندی:
 
این بخش یکی از بخشهای خوب این سایت می باشد سوال من این است که پرده یکی از گوشهایم سالهاست که پاره شده وهم اکنون از آن مایع عفونت گاهی بیرون می آید برای درمان چه باید کرد آیا برای جراحی پرده گوش دیر شده است
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی:  برای جراحی دیر نشده است و هر کسی که پرده ی گوشش پاره شده دچار عفونت می شود و اگر درمان نشود عفونت به مغز منتقل خواهد شد.
 
***عزیزی:
 
سلام من فردی نیمه شنوا هستم میگن نمیشه کاشت حلزون عمل کنی این عمل برای افراد ناشنوای مطلق انجام می گرددآیا این مسئله صحت دارد؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: در فرد نیمه شنوا جراحی می تواند شنوایی را بهتر کند در این میان استفاده از سمعک هم توصیه می‌شود.
 
***محمد:
 
دليل صداي وز (صداي زنگ) در گوش چيست؟ و راه درمان آن چيست؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: در سوالات قبلي پاسخ داده شد.
 
***محمد:
 
همیشه در گلویم احساس خلط و بدبویی می کنم چکار کنم؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی:  اگر خلط صبحگاهی باشد این ترشحات هنگام خواب از بینی وارد حلق شده است یا فرد دچار رفلاکس غیر عادی است اما اگر خلط دائمی باشد واکنش دستگاه تنفسی فوقانی است که باید به پزشک مراجعه شود.
 
***امیر:
 
پدرم62 سال سن دارد و مبتلا به سرطان حنجره است 40جلسه رادیوتراپی و6 مرحله شیمی درمانی را سپری نموده ایا احتیاج به عمل جراحی می باشد؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: ما باید درجه ی پیشرفت سرطان را بدانیم که آیا عمل می خواهد یا نه و نیازمند بررسی های دقیق بالینی و تصویر برداری است.
 
***باران:
 
با سلام مدتی است که داخل گوشم سر و صداست البته همیشه نیست ولی در روز 6-5 بار پیش میاد و فکر میکنم داره بیشتر میشه. لطفا راهنمایيم کنید چیکار کنم. با سپاس از شما باران اسدی 35 ساله
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: در سوالات قبلي پاسخ داده شد.
 
***کنعانی:
 
سلام و ممنون از اقدام مفیدتان،من زود به زود هنگام غذا خوردن تکه ای از غذا یا در حالت عادی مقداری از آب دهانم می پره به گلوم و گاهی به مراحل خطرناک هم می رسد، راهنمایی بفرمایید چکار کنم. باز هم متشکرم از زحماتتون
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: باید به پزشک مراجعه شود تا مورد بررسی قرار بگیرد که آیا اعصاب حسی حنجره به درستی کار می‌کند یا نه.
 
***ناشناس:
 
با سلام بنده چند سالی هست(حدودا 7سال) که صدایی رو تو گوشم میشنوم! و زمانیکه هندزفری رو تو یکی از گوشهام میذارم در گوش دیگرم صدایی مانند ترکیدن حباب میشنوم،چند سال پیش به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کردم،که بهم قرصهای آرام بخش داد که بعد از چند روز دیگه مصرف نکردم،چون نتیجه ای نداشت،حتی شنوایی سنجی هم رفتم،از نظر شنوایی هم مشکلی نداشتم!
خواهشا راهنمایی کنید که مشکل چیه؟ تو جاهای خلوت این صدا برام آزاردهندست.
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: باید مشخص شود این ترکیدن حباب در چه زمانهایی است و بررسی‌های لازم از نظر بالینی و شنوایی سنجی در زمانیکه این نشانه را دارند انجام دهند اما ممکن است یکی از تشخیص‌ها اسپاسم عضلانی در گوش میانی باشد.
 
***سجاد فلاح:
 
راه های برطرف کردن ضعیفی اعصاب گوش و رفع صدای وز وز از گوش چیست؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: راه برطرف کردن نداریم اما اگر ضعیف بودن اعصاب گوش شدید باشد از کاشت حلزون استفاده می‌شود.
 
***علی:
 
سلام و درود فراوان ببخشید من چند سال پیش در یک مدرسه کار میکردم که یهویی اژیر مدرسه فعال شد و صدای خیلی خیلی وحشتناکی داشت از اون موقع به بعد گوشهام به صدای ماشین و صدای بشقاب و جیغ زدن بچه ... گوشام خیلی اذیت میشوند خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید چند تا دکتر هم رفتم ولی فایده ای نداشت با تشکر
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: این به عنوان بیش شنوایی است یعنی فرد با صداهایی که آسیب رسان نیستند نیز تحریک می‌شود این فرد باید بررسی های شنوایی سنجی دوره‌ای داشته باشد.
 
***علی احمدی:
 
سلام-من وقتي با موبايل حرف ميزنم و بيشتر از 5دقيقه طول ميكشه گوشم به شدت گرم ميشه و درد هم شروع ميشه ميخواستم بدونم علتش چيه؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: موبایل امواج الکترومغناطیسی دارد که آسیب رسان است حتی‌المقدور گفتگو با موبایل را کاهش دهد و هنگام استفاده  از موبایل آن را روي بلندگو بگذارد.
 
***سید حیدر:
 
 سلام همیشه هروقت صبحها ازخواب بلند میشم نزدیک به دو ساعت آب ریزش بینی دارم:
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: شایعترین علت آبریزش در بامداد حساسیت یا آلرژی بینی است و توصیه می‌کنیم بعد از برخواستن از خواب داروهای ساده موضعی با تجویز پزشک مصرف کنند.
 
***ناشناس:
 
علت کم شنوایی چیست؟ وآیا با ساکشن درست می شود؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: کم شنوایی علتهای متعددی دارد مثل پارگی، عفونت یا ضعف عصب شنوایی و با ساکشن هم درمان نمی‌شود.
 
***کوروش:
 
با سلام مي خواستم بدانم چه عوامل و يا غذاهايي از وزوز گوش جلوگيري كرده يا آنرا كاهش مي دهد؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: فلفل، ادویه‌جات تند، شکلات، قهوه و چای پررنگ از غذاهای تشدید کننده وزوز گوش هستند.
 
***محمد:
 
 باسلام من پسری 24 ساله هستم 15سال میشه که پیوند کلیه زدم از خرداد امسال ماهی یک بار خون دماغ میشم تابستان پیش دکتر رفتم گفت حساسیت واسم قطره ویتامین آ+د با پمادتتراسیکلین برام نوشت .لطفا پاسخ بدین
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: ابتدا باید مشخص شود پیوند کلیه به خوبی انجام شده یا نه، عدم کارایی کلیه باعث عدم کارایی پلاکتهای خون می شود این فرد باید بینی‌اش را همیشه مرطوب نگه دارد و داروهای تجویز شده خوب هستند.
 
***رسول قادری:
 
علت خارش گوش درخردسال پانزده ماه چیست؟وچگونه رفع می شود؟آیامشکلی ایجاد نمی کند؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی:  علت خارش گوش در کودکان پاک کردن گوش آنهاست که باید از آن اجتناب کرد.
 
***مسلم:
 
 سلام من سی سال سن دارم واز کودکی گوشم چرکی بوده چند بارشستشودادم یک ماه خوب میشه دوباره به حالت قبل میشه و الان شنوایم ضعیف شده چکارباید بکنم؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: بهترین کار مراجعه به پزشک است تا بررسی شود که آیا گوش جرم ساز است یا خیر.
 
 
***مجید:
 
 با سلام .من معمولا هر روز صبح آبریزش بینی دارو و در مورد گوش همیشه احساس خارش دارم که باید با گوش پاک کن باهاش ور برم تا ساکت بشه؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: در سوالات قبلي پاسخ داده شد.
 
***احمد:
 
سلام گوش چپ من تحت جراحی تمپانوپلاستی قرار گرفته ،حدود چهار ماه اول بعداز عمل شنوایی کاملا نرمال بوده اما پس ازآن دچارتمپانواسگلرز شده و به مرور شنوایی انتقالی کاهش یافته ومیزان گپ در فرکانسهای زیر دو کیلو به حدود 40 تا 50 دسی بل رسیده،آیا امکان درمان قطعی وجود دارد؟
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: برداشتن اسکلرز قابل پیش بینی و با عمل جراحی امکان پذیر است. 
 
***davood:
 
سلام من گوشمو هشت سال پيش عمل كردم و پرده و استخوانچه چسر را برداشتن الان گوشم شنوايي ندارد ايا امكان ترميم هست كه شنوايي برگردد؟
  
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: در صورتیکه دچار عفونت کلستاتوم بوده‌اید ناچار جراح برای پیشگیری از عفونت به مغز این عمل را انجام داده ولی شنوایی برنمی‌گردد باید از وسایل کمک شنوایی استفاده شود. 
 
***حجت:
 
 باسلام جوانی 31 ساله هستم که سالهاست از گرفتگی بینی (گاهی وقتها از سمت راست و گاهی وقتها از سمت چپ و در بعضی مواقع از دو طرف) رنج میبرم 2 سال پیش به یک دکتر متخصص مراجعه کردم وي علت را انحراف بینی تشخیص و برای درمان عمل جراحی که توسط خود ایشان انجام شد ولی بهبودی حاصل نشد در مراجعه بعدی علت را آلرژی تشخیص دادند درحالی که گرفتگی بینی اینجانب همیشگی و مربوط به فصل خاصی نمی باشد لطفا" من را راهنمایی کنید. باتشکر
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی:  به نظر می‌آید دچار افزایش واکنش شاخکهای بینی به آلاینده‌های روی شاخک بینی باشند درمانهای دارویی دوره‌ای به شکل موضعی و خوراکی در بسیاری از افراد نشانه‌های گرفتگی را کاهش می‌دهد. 
 
***رضا:
 
می خواستم بدونم آیا سینوزیت باعث تشدید بیماری مینیر می شود یا نه؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی:  خیر مگر سینوزیت شدید باشد که راه بینی و گوش را مسدود کند. 
 
***افشار:
 
با سلام من 40 سال دارم و قاري قرآن هستم مدت 3 سال است كه به محض ارتفاع صوت دچار سوزش گلو و سرفه مي شوم علت چه مي تواند باشد؟ممنون
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: باید مورد معاینات دوره‌ای قرار بگیرید و در عین حال توصیه می‌کنم در صورت امکان با پزشک صحبت کنید. 
 
***محمد:
 
با سلام بنده 28 ساله ام کارمند شبکه بهداشت که مدتی است در گوش سمت راستم افت شنوایی پیدا کردم که با مراجعه به پزشک و شنوایی سنجی گفت که عصب گوشم ضعیف شده و یه پزشک دیگه گفت گوشت التهاب داره بنظرتون چیکار کنم.
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: در سوالات قبلي پاسخ داده شد.
 
***مجید:
 
مدت سه سالی است که گهگاهی بعلت استرس یاخستگی رنگ گوشهام بشدت سرخ میشه حتی دمای آن خیلی بالا میره به پزشک مراجعه کردم گفت مشکلی نداره لطفاراهنمایی کنید باتشکر
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: این سوال مربوط به گوش و حلق وبینی نیست اما نگرانی وجود ندارد. 
 
***علی نوروزی:
 
 با سلام خدمت شما و متخصیص گوش چند سال پپیش پرده صماخ گوشم به علت عفونت پاره شده بود و با درمان ترمیم شده است اما من نمی توانم بدون اینکه پنبه درون گوشم بزارم برم بیرون چون با حرکت خودم باد به گوشم میخوره و خیلی احساس درد و بیتابی میکنم .حتی یکی از فوق تخصصهای عزیز انرا از انحراف صفحه بینی من تشخیص دادند و گفتند باید مراقب باشی تا آب و فشار به پرده گوشت نیاید.حالا میخوام بدونم راهی برای درمان این عارضه وجود دارد.باتشکر
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: اگر پارگی تا 6 ماه جوش نخورد بهتر است عمل ترمیم دوباره شود تا از ورود عفونت به گوش میانی جلوگیری شود. 
 
***ناشناس:
 
 سلام و ممنون مخاط حلق و بینی من زیاد ترشح می شود بدون اینکه بیماری خاصی داشته باشم از داروی لیتوزین هم یک دوره استفاده کردم ولی بعد از اتمام دارو دوباره برگشت شد.
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی:  اگر ترشح پشت حلق دارد ولی مشکل دیگری ندارد جای نگرانی نیست می‌تواند به جای مصرف دارو شستشو با محلول‌های نمکی و بخور دادن علائم را تسکین دهد. 
 
***ناشناس:
 
سلام ته حلق و گوش من دچار خارش می شود اکثراً صبح ها بیماری خاصی ندارم.با تشکر
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: این خارش در اثر آلرژی و حساسیت است و درصورتیکه این مسئله آزار دهنده است با داروهای ساده قابل دفع است. 
 
*** solmaz: 
 
باسلام.علت گرفتگی عضلات صورت چیست؟چندسالی است که ازاین بیماری رنج میبرم بطوری که درطرف چپ صورتم کاملا مشهوداست که ازفشار زیاد به دندانهایم دندانهای فک بالا ازسمت چپ به بالا فشرده شده است.وفک سمت چپم به حدکافی بازنمی شود راه درمان آن چیست؟باتشکر
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی:  این مسئله علل مختلفی دارد که بعضی در حیطه‌ی گوش و حلق و بینی است و بعضی به مغز و اعصاب مربوط می‌شود پس باید به پزشک مراجعه شود. 
 
***Marzyeh:
 
دختری 19 ساله هستم. و طرف چپ بینیم کمی انحراف دارد و فقط زمانی که سرما خوردگیهای شدید میگیرم کمی در تنفس برایم مشکل ساز است و دیگه باهاش مشکلی ندارم چون انحراف زیادی نیست و در صورتم هم پیدا نیست . ایا به نظر شما باید عمل کنم؟ ایا در اینده برام مشکلی پیش میاد؟ 
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: این مسئله را باید چک کنند که آیا شبها هنگام خواب دهانش باز است یا نه. اگر باز باشد و از بینی نتواند نفس بکشد این انحراف را باید عمل کند. 
 
***یعقوب: 
 
ببخشید بنده 32سالم که بصورت مادرزادی حس بویایی ندارم واصلا هیچ بویی را از هم تشخیص نمی دهم تابه حال هم به دکتر در این مورد مراجعه نکردم می خواستم بدونم علتش چی میتونه باشه وچکارکنم؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: در سوالات قبلي پاسخ داده شد.
 
***سعید مسافر:
 
باسلام خدمت عوامل وآقای دکتر!من1ماه دیگه وارد23سال میشم میخواستم بدونم بینی من هردو راهش بیشتر وقتها بازهست برای تنفس ولی گاهی اوقات در روز سمت راست باز و سمت چپ بسته و یا برعکس شب ها هم موقع خواب با بینی نفس میکشم میخواستم بدونم دلیل بسته بودن بینی من دربیشتر اوقات چیست باتشکر
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: دلایل بسته بودن بینی بسیار متعدد است ولی شایعترین دلایل آن: آلرژی، انحراف تیغه‌ی بینی و سینوزیت مزمن است. 
 
***محمد:
 
با سلام من خلط داخل گلو دارم وحتی بعد از آب یا مایعات خوردن در داخل گلویم خلط زیادی به وجود می آید وگاهی اوقات مایع داخل گلویم کدر یا سیاه است یا بی رنگ وچسب ناک است واین موضوعی شده که غذا می خورم خرده های غذا داخل گلویم می ماند واین دلیل بر بوی بد دهان همیشگی ام است زیرا به متخصص معده رجوع کردم برای بوی دهانم گفت مشکل از معده ات نیست وصبح ها گلویم کاملا"خشک وبی خلط احساس میکنم ولی بوی دهانم شدید می آید ودر ضمن خیلی آنتی بیوتیک مصرف کرده ام ولی اثری نداشته است؟ باتشکر . اگر میشود جوابم را به آدرس ایمیلم بفرستید.
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: باید علت یابی شود گاهی بوی دهان تنفس دهانی هنگام خواب است یا مشکلات لثه و دندانهاست یا به علت لوزه‌هایی است که حالت حفره‌ای دارند و غذا در این حفره‌ها باقی می‌ماند و بوی بد ایجاد می‌کند. 
 
***علی: 
 
 من دراربعين حسيني رفتم به كربلا سرما خوردم به پزشكم مراجعه نكردم تا حالا سينه ام خلط غليظي داره و همش بايد سينه ام را صاف كنم گاهي هركاري ميكنم صاف نميشه بايد چكاركنم چي مصرف كنم ممنونم از لطف شما.
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: تا چند ماهی باید بخور استفاده کنند تا ترشحات روان‌تر شوند اما اگر بعد از چند ماه ادامه داشت باید معاینه شوند. 
 
***اسکندر: 
 
 41 ساله هستم تا یکسال پیش گوشهام خیلی حساس بودن درمیان خانواده به گوش تیزی معروف بودم ولی اخیرا هرچند که شنوایم کم نشده ولی احساس میکنم صداها را قاطی میکنم یعنی اصوات مبهم هستن نمیدونم چطوری بگم انگار نمیتونم مجزاشان کنم و تشخیص بدم طرف مقابلم چی میگه یعنی واضح نیست.
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: باید تستهای شنوایی انجام بشود تا براساس آن نوع کم شنوایی بررسی شود. 
 
***سینا:
 
من وقتي سمت راست گوشم ميخوابم احساس ميكنم يه چيزي جلوشو ميگيره ميخواستم بدونم علتش چيه... باتشكر از اين كه جواب سوالمو دادين؟
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: ممکن است از جرم داخل گوش باشد. 
 
***قاسمی:
 
سلام حدود پانزده سال است که دچار گرفتگی بینی می شوم دکترهای زیادی رفته ام هرکدام از انها نظرهای مختلفی دارند اخیرا دکتر آلرژی رفته ام و قرصهای ضد حساسیت مصرف کردم خوب نشدم ضمنا دوسال است که موقع خواب گوش سمت چپم درد می کند به توصیه دکتر گوش وحلق وبینی دندان عقلم راکشیدم ولی خوب نشده ام لطفا کمکم 
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی:  گرفتگی بینی به مدت طولانی باید بررسی شود چون اگر تنفس دهانی درمان نشود بخصوص در سنهای بالاتر مشکلاتی را برای سلامت ایجاد می‌کند باید به پزشک مراجعه شود تا درمان شروع شود. 
 
***سعیدی:
 
سلام. حدوداً بیست سالی هست کنار زبانم یک زائده زگیلی در آمده .اندازه اش تقریباً یک نخود است و هیچ گونه درد ی ندارد. و تا کنون هیچ مشکلی برایم بوجود نیاورده. می خواستم ببینم که این زائده یا زگیل چیه؟ علتش چیه؟ اگر عمل کنم مشکلی نداره؟با تشکر
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: اگر در این مدت طولانی تغییر نکرده جای نگرانی نیست اگر تخلیه شود مشکلی بوجود نمی‌آورد. 
 
***مسعود حسینی:
 
من هشت سال است که به سینوزیت مزمن مبتلا هستم علائمی از جمله گرفتگی شدید بینی و ترشحات زرد رنگ با قوام سفت دارم تمام سینوسهای من در عکس سی تی اسکن درگیر نشان داده شده تمام دوره های آنتی بیوتیک مختلف رو زیر نظر پزشکای مختلف مصرف کردم ولی جواب نگرفتم شما لطف کنید به ما بگید تکلیف ما چیه ممنون میشم.
 
پاسخ از: دکتر محمدرضا عمرانی، فوق تخصص گوش و حلق و بینی: ما برای درمان سینوزیت باید نوع آن را مشخص کنیم زیرا سینوزیت انواع زیادی دارد این فرد ابتدا باید معاینه‌ی سینوسها را انجام دهد.
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: گوش ، بینی ، حلق ، کلینیک ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دنیا سیفی
۲۱:۵۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید س ساعت پیش سیلی خیلی محکمی ب گوشم خورد همون لحظه توی گوشم باد پیچید و چند ثانیه بعد اون یکی گوشم هر دو کیپ شدن و صدای باد داخل جف گوشام بود الان باد کمتر شده ولی گوشام هر دو سنگینن و انگار سرما خورده باشی خیلی بدتر گرفتن و درست نمیشنوم این علت سنگینی و باد چیع و ممکنه پاره شده باشه اگ شده باشه تا چند روز وقت دارم برا پیگیری؟
Iran (Islamic Republic of)
دنیا سیفی
۲۱:۵۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید س ساعت پیش سیلی خیلی محکمی ب گوشم خورد همون لحظه توی گوشم باد پیچید و چند ثانیه بعد اون یکی گوشم هر دو کیپ شدن و صدای باد داخل جف گوشام بود الان باد کمتر شده ولی گوشام هر دو سنگینن و انگار سرما خورده باشی خیلی بدتر گرفتن و درست نمیشنوم این علت سنگینی و باد چیع و ممکنه پاره شده باشه اگ شده باشه تا چند روز وقت دارم برا پیگیری؟
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
امشب دوتا سیلی تو گوشم خورد گوشم درد گرفت حس میکنم پرده گوشم پاره شده به شدت استرس دارم و نگرانم وقتی میخوام نفس بکشم انگار بغیر از دماغم گوشم هم تنفس میکنه جلو دهن و دماغمو میگیرم نفس که میخوام بکشم هوا از گوشم خارج میشه خیلی زیاد نگرانم لطفا جوابمو بدید
Iran (Islamic Republic of)
پارسا یادگاری
۰۲:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام من وقتی نفس میکشم از گوش سمت چپم باد میره میاد خیلی اذیتم میکنه چه مشکلی داره گوشم؟
ممنون میشم جواب بدید
United States of America
افسانه
۱۷:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام من تقریبا ۳ ساله که آبریزش بینی و عطسه دارم در کل زکام هستم
بعضی وقتها گوشم صدا می کنه لطفا منو راهنمایی کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۵:۴۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
سلام وقتی صدای بلند میاد گوش چپم وروز میکنه با صدای کم مشکلی نداره وزوز قطع ووصل میشه مشکل شنوای ندارهولی باصدای بلند وزوز میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
سلام چرا جواب سوالات ما رانمیدید
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۵:۴۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشی من۴۷ سال دارم پشت گوشهام انگار مورچه را میره وقتی گرما میخورد توی موهام جابه جا میشود واز گوشهام باد خنک مانع خوردن گرما به گوش وموهام میشود تا این حد که فندک روشن تا نیم سانتی موهام میارم ولی کز نمیخوره خیلی میترسم وظعیت مالیم خوب نیست که دکتر برم ازتون کمک میخوام ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۸:۴۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام من سیزده ساله هستم گهگاهی گوشم صدای وز وز یا زنگ میدهد من را خیلی اذیت میکند علت چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید ستاری
۰۹:۲۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید ممنونم از جوابدهی و وقتی که برای سوالات میگذارید.
بنده چند وقتی هست که زمان غذا خوردن صدای زیادی از آن را در گوشم میشنوم مخصوصا تنقلات، و هنگام خواب یا ساکت بودن محیط دوتا گوشم با صدای بلند صوت میکشد.اگه امکانش هست علتش رو بهم بگید ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۲۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشین
۲۷سالمه یمدتیه گوش سمت راستم دردمیکرد با بالای گوشم(گیجگاه)چندباری رفتم دکترعمومی که گف عفونت کرده وقرص وقطره دادمصرف کردم بهترشد اما یککمی انگاری پنبه گذاشتن جلو گوشم،دردش بهترشده اما دوباره گوش سمت چپمم دردگرفته با بالای گوشم (گیجگاهم) که بعضی وقتا به دندونم میزنه..
رگهای پشت دستم بعضی وقتا ورم میکنه و تیرمیکشه دست چپ و پشت پا وگردنمم همینطور
دیگه کلافه شدم نمیدونم مشکل از گوشمه یا اعصابم
متشکر از راهنماییتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر وقتی کسی با من حرف می زند صدا ها را واضع نمی شنوم از چیست
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۰۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید � حدود یک ماه که یه مشکل دارم که نمیتونم وقتی که راه میرم یا میخوابم با دهان بسته بخوابم بیشتر با دهان تنفس می‌کنم شما میدونید مشکل چیه یه مشکلی دارم یک حالت عادی هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
Hasti
۰۰:۱۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر من چند سالی میشه گوشم خیلی میخاره و همیشه مایع زرد رنگ یه خورده سفت از گوشم میاد بیرون
چند فقط تو حمام توی گوشم رو پاک کردم الان مایع زدر رنگ کم شده ولی خارش داره از توی گوشم بعضی وقتا اعصابم خورده میشه خیلی بد میخارونم گوش پاک کن خیلی کم استفاده میکنم وقتی هم گوش پاک کن میکنم تو گوشم خیلی فرو میره انگار وارد یه جایه دیگه یه گوشم میشه گوش راستم خیلی درد میکنه وقتی گوش پاک کن میخوره توی گوشم چیکار کنم نمیدونم ربطی داره یا نه ولی دماغم هم باید زود به زود تمیز کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۱:۵۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید
همین الان به طور ناگهانی حس کردم چیزی تو گوشم بال میزنه. الان 2.3دقیقه میشه ولی هنوز همین حالتو دارم بااین حال چک کردم که چیزی توی گوشم نباشه و نیست.
توروخدا کمکم کنید دارم سکته میکنم خیلی حس بد و ترسناکیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد سعادتمند
۲۲:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر. بنده در کنار گوشم لاستیک ترکید و صداش خیلی بلند بود چون خیلی نزدیک لاستیک بودم و اکنون در گوش سمت چپم احساس پُری و کیپی میکنم ممنون میشم راهنماییم کنید باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام خوبین چرا یک گوش من به خوبی نمیشنوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام من وقتی به پهلو میخابم اون گوشم که سمت بالاس درد میگیره و احساس میکنم ی چیزی از گدشم وارد حلقم میشه و راه قورت دادن اب دهانم رو میبنده ی حس خفگی داره
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۱:۵۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام من ۱۶ سالمه چند وقتی میشه که وقتی به طور معمول حرف میزنم سردرد میگیرم نمیدونم مشکل از چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
Donya_Ansari
۰۷:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام دختری ۲۰ساله هستم یه گوشم کاملا سالمه ولی اون یکی گوشم زمانی ک میخوابم یا وقتی ک دستم رو میزارم روش کاملا بسته میشه(قبلا اینجوری نبودم) ولی اگ یکم باگوش پاک کن بازش کنم،باز میشه ولی بدجور رنج میبرم مشکل بخاطر چیه و راه حلش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ت س
۲۰:۰۵ ۲۸ دی ۱۳۹۹
سلام روز جمعه (امروز یکشنبه است و دو روز شده)مادرم به اسرار گوشم را خواست تمیز کند ، دستمال را لوله کرد و وارد گوشم کرد بعد گوشم درد گرفت و بعدشم صدا ها را مبهم شنیدم خیلی اذیتم میکنه پیش پزشک عمومی هم رفتم گفت مشکلی نداره و فقط یک بتازونیت برام نوشت الان هم اولین باره استفاده کردم خیلی اذیتم میکنه لطفا راهنماییم کنید ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۷:۳۸ ۲۴ دی ۱۳۹۹
باسلام گوشم ترشح زرد داره وبعضی وقتاشدید ترمیشه وگوش چپم وخیم تره و آب زرد حشک میشه وگوشم زخم میشه چکار باید کنم...ممنون
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۰:۴۲ ۲۲ دی ۱۳۹۹
سلام من احساس میکنم چیزی داخل بینیمع
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۰۰:۰۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام ببخشید من الان ۱۲ روزه که عمل لوزه انجام دادم مشکلی نداشتم ولی لوزه هام هنوز سفیدهستند بعد از عمل و اینکه حس اینکه چوب بستنی ته حلقم کشیده میشع بهم دست میده میخواستم بدونم علتش چیه ؟آیا مشکلی پیدا کردم
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۰:۳۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
سلام من گوشم ضربه خورده وخیلی دردمیکنه بینیموکه میگیرم فودمیکنم ازگوشم باد میاد قطره رختنی خیلی دردمیکنه میشه بگید چی شده
United States of America
v's
۰۳:۱۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
سلام
من سعی کردم باد گوشم از طریق بینی بسته و دهان باد کرده خارج کنم ولی متاسفانه این عمل رو گوش دیگم ج داد نمیدونم چه اتفاقی افتاد ولی خیلی دردناک بود الان بعد از هر آبریزش بینی میخوام پاکش کنم یا باد گلو دارم حین انجام هردو کار همون باد از گوش میانی میزنه بیرون و بعد از چند دقیقه احساس سردی تو کانال گوشم میکنم که پشت بندش عفونت گوشم عود میکنه خیلی دردناک مدام باید فکم و کانال گوشم سشوار بکشم چرب کنم تا دردشو کم کنم میترسم پرده گوشم آسیب ببین شایدم دیده نمیدونم ولی مطمعنم
مشکل داخلی پیدا کردم
کمکم کنید لطفا بگید درمانش چیه آیا درمانی براش هست؟
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۴:۴۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام .من حدود15 ساله که هنگام صحبت یا حتی وقتی دهانم بسته است باقورت دادن بزاقم صدای ترکیدن حباب در گوشم میشنوم و این کاملا برای اطرافیانیکه کنارم هستن قابل شنیدنه و خیلی ازارم میده تا حالا به پزشکان متخصص زیادی مراجعه کردم ولی هیچ فایده ای نداشته و این منو عذاب میده که با این پیشرفت علم یک چیز به این سادگی قابل درمان نیست و پزشکان حتی تشخیص نمیدهند.همه ازمایشاتم انجام دادم و موردی نبوده.این صدا صدای وزوز گوشم نیست.لطفا راهنماییم کنید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۰۷:۲۴ ۰۸ دی ۱۳۹۹
هر دو سوراخ گوش من کیپ هستند و هر کاری میکنم بهتر نمی شوند
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۸:۳۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخیر.۳۳سالمه وگوشم تقریبا هیچ وقت جرم نداره وتمیز.میخواستم بدونم این عادیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناسناس
۱۵:۰۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
سلام آیا آب سیب زمینی را در گوش کودکان میریزند
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۱:۱۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
سلام من 8سال گیش پلیپ بینی عمل کردم دوسال خوب بود بعداز دوسال دوباره رشت کرده 42 سال سن دارم دکتر گفت تا 45 سالگی دوباره بی فایده هستش عمل کردن آیادوباره عمل کنم پلیپ دوباره برمیگرده همیشه از راه دهن نفس میکشم ممنون میشم راهنمایی کنطد
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۹:۲۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
مادربزرگ من وقتی گرمیجات میخورن گوششون صدا میده علت چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سلام من تقریبا چند روز پیش گوشمو ساکشن کردم،ولی هنوز هم یکی از گوشام کیپه و با قورت دادن بزاق دهانم صدا میده.چه علتی داره
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۳۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
سلام من چهار روزه که تو گوش راستم صدای باد میپیچه ایل نیاز هستش برم دکتر .گلیسیرین فنیکه هم ریختم خوب نشد
Iran (Islamic Republic of)
ASMA
۲۳:۲۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
سلام
من ۱۷ سالمه
دراز کشیده بودم ک یکدفعه گوشم درد شدیدی گرفتم بعد ۵ دیقه متوجه شدم ک ی برامدگی پایینه گوشم از تو هست و خیلی درد میکنه
الانم هرچی میگزره دردش بدتر میشه ک گلومم درد گرفته
Germany
کوروش برامکی
۲۲:۲۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
من حس می کنم تو گوش چپم مایع هست که جیر جیر مثل وقتی از حموم میاییم بیرون!! محبت کنید پاسخم دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید چند هفته گوشم خیلی خارش داره وبعد حوصله صدای بچه‌ها راندارم چون صدا می پیچه توی گوشم وسرم یا دیوار خانه برام جلو عقب میشه چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۱۲:۳۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
سلام من مادرم یه تیکه کوچکی سیر رفته تو گوشش چکار کنیم بیاد بیرون
Iran (Islamic Republic of)
امیر شبانی
۰۲:۵۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
سلام
‌دکتر من ۱۶سالمه الان این دوروزه که توگوشم صداهای عجیبی می‌شنوم علتش چیه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۰۸:۴۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
من نزدیک سه ماه روزی ۳ ساعت با گوشی همرااه حرف زدم ،الان تا یک ذره حرف میزنم سرم و گوشام درد میگیرن،خیلی میترسم ، ممکنه چ بلایی سرم بیاد؟؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mehdi
۱۶:۵۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
با سلام گوش من يك ماه هست كه درد و تورم دارد وشنوايي ام كم شده ومايع زرد رنگ به طور مداوم از گوشم خارج ميشود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mehdi
۱۶:۵۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
با سلام گوش من يك ماه هست كه درد و تورم دارد وشنوايي ام كم شده ومايع زرد رنگ به طور مداوم از گوشم خارج ميشود
Norway
Nazanin
۰۱:۵۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام من چهار ساله از وز وز گوش یا هما تینتوس رنج می برم من در نروژ زندگی می کنم و تحته نظره یک دکتر هستم تا به هیچ داروی ندادن و به من یک بالش ویک بلنگو کوچک که شبها بتوانم بخواب با موزیک آرامبخش واقعا دیونه کننده است ولی من فقط با قرص خواب میتوانم بخوابم دو ساله اول فقط شبها بو الان روزها هم هست این وزوز ه گوش خسته شدم میشه راهنمای کنید لطفا. با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
نسیمه رجایی
۱۲:۴۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
ببخشید اقای دکتر ضمن عرض سلام من چند سالی هست یه چیزی مثل پنبه داخل گلوم هر چی میخورم میره پایین مجدد دوباره بر میگرده سر جاش هر چ بیشتر ذوق کنم اینم بزرگتر میشه یا اگه ناراحتم بشم این بازم بزرگتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
فائره
۱۵:۱۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سلام راستش من احساس میکنم وقتی غدا میخورم در گوشم میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من سه ساله پیش بینی سمت چپم کیپ شد الان هم یک سالی میشه سمت راست بینی کیپ شده اصلا از بینی به هیچ وج نمیتونم نفس بکشم خیلی اذیت میکنه بعضی وقتها توی گوشم صدای بی مثل باد میاد دکتر هم رفتم گفته انحراف بینی داری وبینی سمت راستم از داخل گوشت در آورد گفت باید عمل کنم میخواستم واقعا با عمل خوب میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
اکرم
۲۳:۲۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام وعرض ادب من طبق گفته نای مامان دیربه حرف اومدم تقریبا چها رسالگیم توهفت سالگی اتفاقی پای تلفن متوجه شدم که گوش راستم خیلی خیلی خیلی کم میشنود چندبارم توبچگی گوش دردشده بودم ویادمه کهگوش دردشده بودم وبادارودواهای خانگی خوب شده بودم حالا نمیدونم این گوش در اکی بوده وچ زمان قبل هفت سالگی نمی دونم بعد که توهفت سالگی متوجه شدم چوب کبریت توگوشم کردم واحساس درددرگلوم کردم تا دوسه سال پیش رفتم پیش دکترجرم گیری کردم ولی دکترگفت جرم ندارم اشتباه فکرمیکردم که جرم داذه الان گوش چپم احساس میکنم مثل گوش راستم دارد بسته میشه هنوزم گوش راستم وقتی گوش پاکن میخوام داخلش کنم احساس درد درگلوم دارم علت چه می تواند باشد باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ابوبکررئیسی
۲۱:۴۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
گوشم دردداشت الان ۱ ساعت خوبه ۱ساعت شنوایی ندارم ازیک گوش
Iran (Islamic Republic of)
حمید صانعی
۰۷:۱۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
باسلام. آقای دکتر خواهشمندم به سوال بنده جواب دهید. هر چند وقت به چند وقت احساس میکنم که از گوشم آب بیرون میاد. آیا خطر دارد و هیچ گونه درد هم ندارم...
Germany
ناشناس
۰۳:۳۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام
من سرم ضربه خود سیتی اسکن هم رفتم موردی نداشت ولی از همون لحظه با گوش سمت چپم صدای وزوز احساس میکنم و احساس خیسی داخلش میکنم تهوع و سرگیجه هم هست تشخیص دکتر تکون خوردن مایع گوشم بوده ولی جدیدا بیشتر بوی خون از طریق بینی و انتهای حلقم احساس میکنم
Iran (Islamic Republic of)
محمداحمدی
۱۲:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
من گلو با لوزه هام قرمز شدن هیچ گونه دردی هم نداره گلوم فقط احساس میکنم آب دهنم قورت میدم چیزی توی گلوم آیا مشکل از کجاست قرص سفکسیم هم خوردم ولی خوب نشده قرمزی گلوم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۲۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام و وقت بخیر خدمت شما،من لوزه حفره دار دارم،هر چند مدت یکبار پر میشه و مواد داخلش بوی نامطبوعی داره، درمان قطعی برای لوزه های حفره دار عمل جراحیه؟در ضمن من ۲۸ ساله هستم
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۱۷:۵۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام من داخل گوش سمت چپم احساس سوزش دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر من حدود ۲سال هست که وقتی حرف میزنم
صدام میپیچه تو گوشم خیلی اعصابم را خرد کرده
خیلی هم دکتر رفتم ولی میگن مشکلی نداره
وقتی میخوابم خوب میشه
لطفا کنید من را راهنمایی گنید
Iran (Islamic Republic of)
معین رضا
۲۲:۱۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
پسرم شبا وقتی هوا سرد میشه صبحش گوشاش گرفتن چکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
سلام گوش چپم یک هفته باد داره دارم عذاب می کشم هر کاری هم که لازم بود انجام دادم ولی خوب نمیشه . چه کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
من طولانی مدت با هندزفری آهنگ یا ویس های معلم ها را گوش میدم . میترسم گوشم آسیب دیگه باشد.

بعضی وقت ها صدا را تا ته می کنم .

احساس می کنم گوشم آسیب دیده . میشه راهنمایم کنید چیکار کنم خوب بشه . خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۳:۱۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر ،من چند سال پیش گوشمو شستشو دادم گفت خیلی جرم داره،بعدها هر وقت میرم استخر اگه کمی آب بره تو گوشم چند روز گوشم به شدت میگیره و همیشه وقتی میرم آرایشگاه وقتی سرمو به پشت خم میکنم که ریشمو بزنه گوش چپم تپ تپ صدا میده و کمی احساس سر گیجه میکنم اون لحظه فقط
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۶:۳۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
من‌چندروز‌است‌که‌گوشمو‌شستشو‌دادم‌‌دردمیکنه‌‌ازون‌موقع‌
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام حدود 8 یا 9 روز پیش وقتی داشتم در آب پشت دریچه جوب شنا میکردم یه مقدار آب داخل گوشم چپ من رفت از اون روز تا الان گوشم کپ شده و صدای وز وز میدهد و در سکوت صدایش بیشتر است اگر راه حلی است لطفا پاسخ دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام گوش شوهرم مدت یه هفته هست درد میکنه سیلی خورده همش اب چرک زرد از میاد یعنی پرده گوشش پاره شوده
Iran (Islamic Republic of)
حامدبرزین
۲۱:۳۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
س الان موقع کاریه حشره نمیدونم چیه رفت داخل گوشم داخل گوشم هی تکان میخوردبالاپایین پریدم گوشموتکان دادم ودست کردم داخل گوشم دیگه هیچ صدایی نمیده ولی بازمطمئن نیستم ک ازگوشم اومده بیرون یانه ولی دیگه تکان نمیخوره لطفاراهنماییم کنیدممنون.
Iran (Islamic Republic of)
رسول فضلی
۱۱:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام.من وقتی گوش چپ ام هوا میخوره درد میگیره چند بار هم دکتر رفتم جواب نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۰:۰۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام چند روزه گوش راستم موقع صحبت کردن یا شنیدن صدای طرف یه صدایی مثل وووو میکنه خواستم بدونم علتش چیه؟؟؟
Canada
علی نام شیرین
۱۸:۲۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
باسلام و وقت بخیر
مدتی است که بینی سمت چپ من مسدود شده وگوشهایم جرم زیاد تولید میکنه چکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام تقریبا یه ساله سوراخ سمت راست بینی کامل گرفته یه تقریبا. پرده سفید رنگی پیداست که راه تنفس رومسدود کرده چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۳:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید....
گوش سمت چپم یکم انحراف داره. چه عملی یا چه کاری باید انجام بدم که خوب بشه؟ بعد میخاستم بدونم که عملش عوارض نداره؟؟؟
با تشکر فراوان....
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۰۵:۵۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
استاد وقت بخیر...
چرا من جدیدا هر موقع هندزفری میزنم تو گوشم بعد چند دقیقه گوشم شروع می‌کنه به درد گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۵:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام من همیشه از حموم میام گوشمو با دستمال کاغذی خشم میکنم و اما دیشب موقع خوش کردن گوشم شروع کرد به خون ریزی و من دستمال کاغذی تو گوشم گذاشتن وتا صبح سه بار دستمال عوض کردم چون خونی شده بود ولی درد ندارم ممکنه به پرده گوشم آسیب رسیده باشه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۲:۲۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام من سینو زیت دارم و دکتر یه سروم برام نوشته و گفته قبل خواب با یه سرنگ با فشار بزن تو منم انجام میدادم دیشب داشتم مثل هر شب انجام میدادم ک اب از طریق بینیم رفت تو گوشان یه درد خیلی افتضاحیو تحمل دارم میکنم من باید چیکار کنم؟
New Zealand
مهدیس
۱۷:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام من چند وقت است که وقتی آب شیر باز می کنم از گوشم صدای تق می آمد ولی حالا با صدای آهنگ های بلند یا وقتی دارم با گوشی طرف راست گشوم صحبت می کنم صدای. تق تق مانند ضربان نبض خیلی این موضوع نگرانم می کنه و من در نیوزلند هستم خواهش می کنم یه راهنمایی به من بدهید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدیه
۲۳:۳۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام. چند روز پیش احساس اب گرفتگی تو گوشم داشتم بعد از اینکه چند بار با گوش پاک کن تمیز کردم یه مورچه از توش در اومد ولی الان احساس میکنم راه همون گوشم خیلی باز شده و احساس میکنم یکمم شنواییش کم شده ممکنه پرده صماخ سوراخ شده باشه؟ چیکار باید بکنم؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۳:۱۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر خسته نباشین
ببخشید یه چن ماهی میشه دائم فین فین میکنم هیچی ام نیس تو بینیم
عمل بینی ام انجام ندادم
خییلی بده
چیکار کنم خوب بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۲ تير ۱۳۹۹
سلام من دو روزه در ته زبانم جوش بوجود اومده چکارکنم السا بقایی ۱۵ سامه با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر غلامی
۱۴:۰۲ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سلام چندوقتیه هنگام خوردن اب دماغم شروع میکنه به تیرکشیدن مثل درد رگ گرفتگی علتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۱۰ ۲۰ تير ۱۳۹۹
بینیم خودبخود ازش اب چکه میکنه بینی سمت چپم وقتی دراز میکشم اینجوری میشم دلیلیش چیه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۷:۳۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر
به طور خیلی ناگهانی هر دو گوشم قرمز و ملتهب شد و همینطور داغ
سوزش و خارش هم داره
مشکل چیه؟ خیلی نگران شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام ببخشید من سرما خورده بودم و بعدش بستنی مصرف کردم بعد اون بعد اون صدام در نمی اومد حالا هم صدام نمیاد فقط با لبم حرف می زنم صدا نداره خواهش میکنم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ساحل منفردی
۰۴:۲۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام 15 سالمه
چرا من وقتی گریه میکنم گوش چپم میگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۰:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام من لیلا۱۸سالمه دوسالی میشه خیلی وقتا اطرافیانم باهام آروم حرف میزنن نمیشنوم دوباررفتم دکتریبار بهم دارو دادن گفتن بدنتون ضعیفه استفاده کردم هیچ نتیجه ندادیبارم یه ماه پیش بود دکترگفت گوشات عفونت سازه بهم دوتاقطرو چهارتاآمپول دادولی بازم خوب نشدم دکترشمامیتونیدبگین یکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی رضایی
۱۴:۲۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ممنون از زحمات شما دکتر عزیز
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۲۲:۴۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
۲روز پیش من از تردمیل پرتاب شدم پایین چونه ام به زمین خود شدید که فک ام شایدم درد گرفته یه دردی تا گوشیم رفت الان احساس میکنم به اندازه نخود داخل گوشیم چیزی تکون میخوره موقع غذا خوردن درد نداره داخل گوشم فقط فک ام نزدیک گوشم کمی درد میکنه درد ضعیفی هست

عکسم گرفتم مشکل نداشت من الان باید چی کار کنم این اذیت میکنه که داخل گوشیم حس میکنم چیزی تکون میخوره چی بخورم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی هنرمند
۰۱:۳۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب
من گاه گاهی احساس میکنم کسی داره گوشمو میکشه به حدی که گوشم داغ میشه، شاید خنده دارباشد قبلا احساس میکردم حتمآ کار بدی کردم که وجدانم یا مثلا کسی داره با اینکار بمن می فهمونه که خودمو اصلاح کنم.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۰:۲۸ ۰۶ تير ۱۳۹۹
سلامـ ۲۰سالمه ممنونم ازتون دوسه سالی هست که ووقتی هوا سرد میشه گوشم درد میگیره و میخاره مخصوصا بعد حمام اما دوروزه شبا درد شدید گوش دارم و همش از گوشم اب میاد که خیلی خیلی کم مایع زرد رنگم داخلشه چی کارکنم خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
دادخواه
۱۲:۴۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام من بیرون بودم دست زدم ب لاله گوشم ک توش گوشوارست بعد اومدم با الکل تمیز کردم گوشم و احساس کردم بعدش درد گرفت و ی حالت بدی شد اما هیچ علائم دیگه ای ندارم مشکل چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۱:۱۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام.من ۲۲سالمه. سه ماهی میشه ک احساس میکنم یه مایعی داخل گوشم حرکت میکنه وقتی سرمو کج میکنم حس میکنم داره خارج میشه و یه سوزش ایجاد میشه ولی چیزی بیرون نمیاد و گوشم خشکه . اما چرک میکنه گاهی گوشم. هردوگوشم اینجوریه. دکتر رفتم گفت جرم نگرفته .عفونت هم نکرده.عصب گوشمم سالمه. نمیدونم چیه تو گوشم ..چرا اینجوریه..
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۰:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
باسلام و درود فروان ب شما ، خداقوت من همیشه عادت ب گوشواره انداختن دارم شب خوابیدم صبح ک بیدارشدم دیدم پشتی گشواره رفته تو گوشتم راهنمایی بفرمایید
United States of America
fatme
۰۸:۵۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
من ۵ روز سرما خوردم صدام گرفته بود گلوم عفونت کرده بعد یه روز یهویی گوشم گرفت حس میکنم یه چیزی تو. گوشمه کمی درد دارم ن زیاد چه باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
نفیسه
۱۷:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر من چند وقته که وقتی صبح از خواب بلند میشم گوش چپ من کیپ میشه دلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
مجید حسبن زاده
۱۱:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
درود.من وقتی بصورت معمولی نفس میکشم از دمانم صدای نفسم بصورت گرفته میاد بیرون بصورتی که اطرافیانم اذیت میشن خواستم اگه ممکنه کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
انی
۰۰:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
باسلام خدمت اقای دکتر...دختر 6ساله دارم که بعد از فرستادن به پیش دبستانی شروع به سرماخوردگیهای مکرر کردن و بعد مدتی تورم لوزه...دکتر حلق بینی گفتن لوزه داره و الرژی شدید...و چون دخترم از کم شنوایی شکایت داشت گفتن مایع پشت گوشش هست که نیاز به عمل گوش نداره و فشار منفیه ..دوتا نوار گوش گرفتن ...اخرین نوبتش قبل از شیوع کرونا بود که اسپری مومتازون و قرص سیتیریزن دادن الان یه هفته میشه قطعشون کردم .. .قبلا خرخر شبانه داشت الان بهتر شده واز دوماه پیش بخاطر کرونا دیگه نتونستم ببرمش و از اونجایی که شهرمون وضعیت قرمز شده خیلی میترسم از دکتر رفتن.دکتر زیادی هم تو شهر نیس فقط یه دونه هست...خواهش میکنم راهنمایی کنین هنوزم اسپری رو ادامه بدم؟هنوزم از گوش چپش میناله میگه بستع میشه بازمیشه..و فکر کنم لوزهاش بزرگ شدن باز ..البته بگم قبل کرونا به دکتر حلق بینی گفتم دکتر معاینه که کرد گفتن این گوشش جرم هم داره وباید شستشو بشه....ممنون میشم راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
طیبه
۱۴:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید من مدتیه همش احساس میکنم یه چیزی تو گلومه و گوش درد و حالت تهوع و بدن دردم میشم گاهی اوقتا قفسه سینم درد میگیره بیشتر سمت چپ درد میگیره
United States of America
سارا
۲۳:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام
چند وقت پیش یه سرفه کردم و حس کردم ترشحات حلقم وارد گوشم شد بعد اون الان چند وقته اب دهنم رو قورت میدم صدای بدجوری تو گوشم میاد و اکثر اوقات صدای سوت تو گوشا و مغزمه
Iran (Islamic Republic of)
سایه
۲۱:۴۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید من حدودا دو روزی میشه که توی سوراخ سمت چپ بینیم حس میکنم که یه چیز غده مانند وجود داره و وقتی که بهش دست میزنم دردمیگیره حالا چه از بیرون و چه از داخل میشه راهنمایی کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۵:۴۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید دکتر من یک سال پیش گوشم رو خیلی دسکاری کردم فک میکنم سوراخ گوشم گشاد شده ینی انگشتم راحت ترازقبل میره داخل گوش وقتی رو گوشم می‌خوابم هم بلند که میشم یک صدا میده باید چیکارکنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام چراازدو گوش من اب میاید.
Iran (Islamic Republic of)
تاجیک
۲۳:۰۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ۷ ساله گوش سمت چپم میگیره کیپ میشه و صدا میاد داخلش مثل سماور هر چقدر دکتر رفتم نتونستن مداوا کنن تازگیا احساس میکنم یه طرف سرم لمسه صدا ها خفه هستن البته از این گوشم صدا همدیگه نمیشنوم خیلی خیلی کم تو رو خدا بگید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای دکتر یه چندروز هست موقع خواب از گوشم آب میاد بیرون.
(صدای ترکیدن حباب میشنوم)وبعد از تمیز کردن گوشم توسط دستمال چرک میاد بیرون.
روزا راحتم اما موقع خواب انگار از توی گوشم آب میاد بیرون.
Iran (Islamic Republic of)
معصومه جوادی
۱۵:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
گوشم سمت راستم شبها درد میگیره ۱۰ دقیقه
Iran (Islamic Republic of)
Zeynab
۱۳:۴۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام . من توگوشم حس میکنم که یه چیزی شبیه حشرات هست که هرانه ممکنه بیرون بیاد ولی چیزی نمیاد گوشمم درد نداره فقط وقتی دست میزنم حس میکنم یه لخته خون بزرگ هست که بیاد بیرون گوشم راحت میشم اگه میشه راهنمایی کنید.
آخرین اخبار