"استرس" در این افراد به شدت واگیردار است

دانشمندان هشدار می‌دهند که استرس می‌تواند در برخی افراد به شدت مسری باشد و به دیگران منتقل شود و به همین دلیل لازم است تا این افراد روش کنترل استرس در خود را بیاموزند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، داشتن استرس به ویژه در دوران بارداری می‌تواند خطرات مختلفی را متوجه مادر و نوزاد نماید. 

 گفتنی است، براساس تحقیقات جدید استرس در دوران بارداری در مادر حالت مسری دارد و حتی می‌تواند به نوزاد نیز منتقل شود و او را دچار استرس پس از تولد نماید. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این نتایج براساس تحقیق بر روی حدود ۶۹ مادر باردار و رصد ضربان قلب آن‌ها و نوزادشان و همینطور وضعیت خلقی نوزادان بدنیا آمده و در آینده به دست آمده است. 

دانشمندان دریافته‌اند، حتی نوزادان تازه به دنیا آمده می‌توانند استرس والدین و به ویژه مادر خود را حس کنند و متناسب با آن واکنش به صورت گریه و یا حتی افزایش ضربان قلب پیدا کنند. 

دانشمندان معتقد هستند که نوزادان به وقت به صدای والدین لحن گفتار و تغییر چهره آن‌ها حساس هستند و می‌توانند واکنش‌های منفی را به سرعت تشخیص دهند. 

نوزادان حتی می‌توانند بوی استرس را از اطرافیان خود احساس کنند به همین دلیل پزشکان توصیه اکید به کنترل احساسات و به ویژه استرس در والدین دارند زیرا استرس در سنین خردسالی می‌تواند پیامدهای روحی و جسمی در کودکان و حتی تا سنین بزرگسالی آن‌ها از خود به جای بگذارد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: استرس ، کنترل ، آرامش ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار