تلاش غواص قرچکی برای بیرون کشیدن جسد پسر جوان

غواص قرچکی نحوه اجرای عملیات کشف جسد در قنات روستای حسین‌آباد ورامین را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، جلیل فتحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این عملیات را طی چهار روز به همراه همکارانم اسماعیل زبرجدی و رضا سلیمان‌پور انجام دادیم و در روز پایانی به موفقیت رسیدیم. در مرحله اول بدون امکانات خاصی اقدام کردیم که موفقیتی به همراه نداشت. در نهایت با تهیه دستگاه «آی وی اُ» به همراه غواص داخل قنات که عمق 30 متر داشت به اجرای عملیات ادامه دادیم ولی با توجه به گل آلودبودن آب دید به هیچ عنوان وجود نداشت و از طرفی هم هر لحظه امکان داشت جانمان را از دست بدهیم.
 
این غواص قرچکی ادامه داد: بارها برای پیدا کردن جسد داخل آب رفتیم ولی نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد. ولی به خاطر خانواده این جوان که بسیار بی‌تابی می‌کردند تصمیم گرفته بودیم هر طوری که هست جنازه را پیدا کنیم.
 
فتحی افزود: در روز چهارم زبرجدی به داخل آب رفت و به علت دید کم راه را گم کرده بود و فقط با توجه به طنابی که به وی بسته شده بود می‌توانست راه را پیدا کند و با تلاشی که انجام داد، موفق شد جنازه را که در زیر قنات گیر کرده بود پیدا کند و به سختی بیرون آورد.
 
این غواص گفت: در شهرستان‌های قرچک، پیشوا و ورامین تنها تیم غواصی هستیم که فعالیت می‌کنیم و امیدواریم شهردار ورامین با نگاهی مثبت بحث اشتغال ما را حل کند و زمینه استخدام ما را در آتش‌نشانی فراهم سازد.
 
فتحی عنوان داشت: در تمام مناطقی که قنات و چاه وجود دارد، نیاز است فنس‌کشی شود تا از بروز این نوع مشکلات جلوگیری کرد.
 
گفتنی است این غواصان در گذشته نیز در یکی از چاه‌های روستای صالح‌آباد قرچک، به عمق 70 متر، در روستای محمودآباد کهنه شهرستان پیشوا در استخر عمیق کشاورزی و در کانال شریف‌آباد به سمت ورامین موفق به بیرون کشیدن جسد شده بودند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار