ايلام/

صادرات 42 هزار تنی کالا از مرز مهران به کشور عراق

رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان مهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون، پس از بازرسی ها، نظارت و کنترل های مستمر کارشناسان استاندارد ، 42 هزار و 205 تن کالای استاندارد از مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ جعفر فرهادبیگی با بیان این مطلب افزود  : سیمان، موزائیک، سنگ ساختمانی و محصولات فلزی ، بیشترین محصولات و کالاهای صادر شده استاندارد بوده است.
وی افزود: در 11 ماهه امسال بیش از 468 تن کالای وارداتی استاندارد شامل روغن زیتون بکر و نخ پنبه ای وارداتی از کشور سوریه و از مرز بین المللی مهران به کشور وارد شده است.
رییس اداره استاندارد  و تحقیقات صنعتی شهرستان مهران یادآور شد: همچنین در این مدت از صدور 129 تن لوله پلی اتیلن، گچ ساختمانی، پتو ، فرغون، چینی آلات بهداشتی و تجهیزات شهربازی کالا به علت نداشتن کیفیت مناسب و نداشتن پرونه کاربرد علامت استاندارد ، جلوگیری شده است.
فرهادبیگی تاکید کرد: 832 مورد آزمون تعیین ماهیت نیز در آزمایشگاه های این اداره انجام شده که بیشترین آن مربوط به سنگ های ساختمانی ، کربنات سدیم، سیلیس، متانول، نخ و پارچه بوده است.
وی ادامه داد: هم اکنون 99 درصد آزمایشات تعیین ماهیت در آزمایشگاه های استاندارد شهرستان شامل 50 نوع آزمون تعیین ماهیت انجام می شود.
رییس اداره استاندارد مهران بیان کرد: هشت مورد گواهینامه انطباق کالای وارداتی (coc) برای روغن زیتون بکر و نخ پنبه ای وارداتی صادر شده است.
فرهادبیگی بازدید کارشناسی از 33 واحد تولیدی و بازرسی از 135 مرکز عرضه شهرستان مهرن را از دیگر اقدام های نمایندگی استاندارد ایلام در بازارچه مرزی مهران طی 11 ماهه سال 92 عنوان کرد./س
 
 
 
 

برچسب ها: صادرات ، کالا ، مرز مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.