نامه 600 مسئول بسيج دانشجويي به رئيس جمهور؛

دولت با پشتوانه توان و ظرفیت‌های داخلی تمام قد وارد میدان شود/ سیاست خارجی دولت را با سه اصل عزت، حکمت و مصلحت هدايت كنيد

600 مسئول بسيج دانشجويي در پایان مجمع سراسری مسئولان بسیج دانشجویی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشتند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، 600 مسئول بسيج دانشجويي در پایان مجمع سراسری مسئولان بسیج دانشجویی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشتند.

متن این نامه به شرح زیر است:
 
بسمه تعالی
 
رئيس جمهوري اسلامي ايران

جناب حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني

با سلام و احترام
 
اکنون در آغاز سی‌و‌ششمین سال انقلاب كبير اسلامی، نهال انقلاب تبدیل به درختی تنومند شده است که با وجود دشمنی‌های خارجی مستکبران و کم‌کاری‌های داخلی، با اقتدار در پهنه جغرافیای منطقه و جهان ایستاده و امید مستضعفین جهان است.

حال در این پیچ تاریخی که رسالتی سنگین بر دوش جنبش دانشجویی است ما دانشجویان بسیجی که برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و صيانت از حریم ولایت با شهدا عهد و پیمان بسته‌ایم، بر خود لازم می‌دانیم که از باب روحیه انقلابی و مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی توآم با واقعیت برخی مسائل را که به عنوان دغدغه‌های اساسی مطرح می‌باشد با شما در میان بگذاریم.  
 
رئيس جهور محترم
 
تجربه تحریم و فشارهای اقتصادی سلطه‌گران جهانی بر کشور در سال‌های اخیر به بهانه‌های مختلف از جمله انرژی هسته‌ای، حقوق بشر و حمایت از تروریسم، لزوم توجه هر چه بیشتر به ساخت درونی قدرت که مقام معظم رهبری نیکو به آن اشاره داشته‌اند را نشان می‌دهد. لذا شناخت ظرفیت‌های داخلی و تلاش برای بارور ساختن آن ضروری و مهم به نظر می‌رسد. در همین راستا اهتمام به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار همه مسئولان نظام قرار گیرد.
 
عزت و اقتدار جهانی ناشی از پیشرفت درونی‌ست و شکوفایی اقتصادی تنها با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی محقق می‌شود. با توجه به این مسئله خطیر، لازم است تا با نظر به ظرفیت‌های داخلی، حوزه‌هایی که توان درآمدزایی، اشتغال‌زایی و کاهش تورم در کشور دارند را بررسی کرده و زمینه‌های پیشرفت در آن را مشخص کنیم.
 
اما به نظر می‌رسد عزم راسخی در برخی از دستگاه‌های اجرايي کشور و مسئولان در جهت بهبود شرایط اقتصادی با تکیه بر افزایش قدرت داخلی و ایجاد یک اقتصاد مقاومتی واقعی، آن‌چنان که نیاز است وجود ندارد. البته اگر این نحوه رفتار، ناشی از تاکید دولت بر اثربخشی دیپلماسی خارجی و احتمال تغییر در میزان فشارهای بین‌المللی باشد، باید گفت که تلاش در راستای مقاوم کردن اقتصاد کشور و تکیه بر توان داخلی، تعارضی با دیپلماسی دولت ندارد و همچنین به مراتب از آن با اهمیت‌تر و پایدارتر است، چرا که مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران، همواره با دشمنی‌ها و ایجاد موانع همراه خواهد بود و تنها در زمان‌های مختلف، اشکال آن متفاوت است.
 
برای تحقق این مهم دولت محترم باید علاوه بر پیگیری روند مذاکرات و توافق‌نامه هسته‌ای، فعال‌سازی ظرفیت‌های درونی را نیز بیش از پیش مدنظر قرار دهد. اما آن‌چه در نمای بیرونی فعالیت‌های دولت به چشم می‌خورد صرف تمام توان دولت برای پیگیری روند مذاکرات بوده که این برای کشور ما که ظرفیت‌های فراوانی دارد مطلوب نیست.

در این زمینه ما دانشجويان بسيجي همچون گذشته مصمم هستيم تا با استفاده از ظرفیت جوانان دغدغه‌مند و نخبه دانشگاهی و با واکاوی درست مسائل کشور و ارائه نقشه راه درست آمادگی خود را برای پیشرفت درون‌زای کشور نشان دهیم.
 
انتظار می‌رود تا به منظور تحقق منویات رهبری معظم انقلاب و ارتقاء وضعیت معیشتی آحاد مردم دولت با پشتوانه توان و ظرفیت‌های داخلی تمام قد وارد میدان شود.  
 
جناب آقاي دكتر روحاني
 
در این برهه که مذاکرات هسته‌ای در صدر اقدامات دولت قرار گرفته است، ما دانشجويان از شما می‌خواهیم تا سیاست خارجی دولت را با سه اصل عزت، حکمت و مصلحت هدايت كنيد و از شما مطالبه داریم تا سياهه جنايات دولت آمريكا، اين جهان‌خوار بزرگ را همواره مد نظر قرار دهيد. ما دانشجويان انقلابي، كشوري را سراغ نداريم كه از اعتماد به آمريكا جز عقب افتادگي و وابستگي دستاورد ديگري داشته باشد. لازم دانستيم اين نكته را به شما نيز ياد آور شويم.
 
رئيس محترم شورای عالي انقلاب فرهنگي
 
از شما مطالبه داريم که با نظارت دقیق بر عملکرد حوزه فرهنگي دولت در هنر،‌ سینما و مطبوعات با هرگونه تساهل سكولاريستي مقابله نمایيد تا به اسم اعتدال و آزادی فرصت برای جولان برخی هنرمندان ضد ارزشی فراهم نشود و هنر ارزشی و انقلابی در سایه بی‌توجهی به مسلخ نرود. همچنين نگرانيم مطبوعات و مطبوعه‌نگاراني كه در گذشته نه چندان دور اهانت به عقايد ملت انقلابي ايران را دركارنامه خود دارند، به صحنه برگشته و به تكرار اهانت‌های خود پرداخته و شارلاتانيزم مطبوعاتي دوباره احياء شود.
 
رئيس جمهور محترم  
 
برخی افراد روسیاه که در فتنه 88 از هیچ کوششی برای ضربه زدن به انقلاب دریغ نکردند امروز خود را طلب کار کشور دانسته و متاسفانه در برخي منصب‌های مختلف دیده می‌شوند که این امر به هیچ‌وجه قابل چشم‌پوشی نیست لذا از شما می‌خواهیم که قاطعانه با این انتصابات برخورد نموده و از حضور اصحاب فتنه در مدیریت‌های میانی نظیر معاونين وزراء، استانداران و مدیران کل و... جلوگیری نمایيد.

ما نگران رسوخ برخي حاميان فتنه در دولت، به اسم اعتدال‌گرايي هستيم.
 
جناب حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني
 
بسیج دانشجویی به‌عنوان فراگیرترین تشکل دانشجویی کشور همواره از ابتدای شکل‌گیری خود در همه دولت‌ها پیگیر و مطالبه‌گر برخورد با مفاسد اقتصادي بوده است و اکنون نیز از شما می‌خواهیم با قاطعیت هرچه تمام‌تر با رويكرد جهادی برخورد با مفاسد اقتصادی را در اولویت امور قرار دهيد و صدها هزار دانشجوی بسیجی را پشتیبان خود در این مسیر بدانید.

برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی مسیر را برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم مي‌نماید. مردم خوب می‌دانند که اگر مسئولان در دولت و ساير قوا عزم خود را بگذارند، برخورد با مفاسد اقتصادی امكان پذير است. لذا از شما می‌خواهیم که اجراي فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در برخورد با مفاسد اقتصادی را در اولویت كاری خود قرار دهيد.
 
600 مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه هاي سراسر كشور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار