اظهارات ضدایرانی نخست وزیر جدید ایتالیا:

ایران یکی از تهدیدهای اصلی خاورمیانه است!

"متیو رنتزی" نخست‌وزیر ایتالیا که روز شنبه بعنوان چهارمین نخست‌وزیر ایتالیا در ظرف چهار سال انتخاب شد، ضمن حمایت از اسرائیل مدعی شد: ایران یکی از تهدیدهای اصلی خاورمیانه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، وی طی اظهاراتی مدعی شد: ایران یکی از منابع مشکل‌ساز برای خاورمیانه است.

رنتزی در حین اظهارات سال 2012 خود گفت: مشکل اصلی منطقه ایران است، اگر ما این مشکل را رفع نکنیم، نمی‌توانیم نزاع اسرائیل و فلسطین را رفع کنیم.

وی در عین حال، ضمن ابراز تردید درباره تلاش فلسطین برای عضویت در سازمان ملل از تصمیم ایتالیا برای دنبال کردن دیگر کشورهای اروپایی در حمایت از این اقدام فلسطین انتقاد کرد.

رنتزی این اظهارات را در حین جنگ هشت روزه غزه 2012 بیان کرد و گفت: اسرائیل کشوری است که توسط آنهایی محاصره شده است که خواستار تخریب آن هستند و در وهله اول ایران قرار دارد. 

چپگرایان ایتالیا باید یاد بگیرند که بگویند اسرائیل حق دارد بدون هرگونه تهدیدی به حیات خود ادامه دهد زیرا اغلب اوقات چپگرایان رویکرد ضداسرائیلی غیرقابل تحملی دارند.

بر اساس این گزارش، رویکرد رنتزی موجب شد که در بین جامعه کوچک یهودیان ایتالیا مورد حمایت قرار گیرد و در حالیکه رهبران این جامعه رسماً او را مورد تأیید قرار ندادند اما یهودیان به نفع او کمپین برگزار کردند و از شبکه‌های اجتماعی و زنجیره «پیامک» برای ترغیب دوستان و خویشاوندانشان به منظور رأی‌ دادن به نفع او در انتخابات مقدماتی دموکراتیک استفاده کردند.

با اینحال عقاید رنتزی موجب برانگیخته شدن انتقاداتی از او شده بود و وبلا‌گ‌های چپگرا روزانه او را متهم می‌کردند که از سوی اسرائیل و آمریکا تغذیه می‌شود و بودجه دریافت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۰۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
دستت رو بنداز پایین فقط تو یکی رو کم داشتیم مسخره!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیرمسعود
۱۵:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
اینکه در دنیا مرسوم شده هر کس بخواد به قدرت برسه باید حمایت آمریکا رو داشته باشه لازمه این حمایت هم حرف تند زدن به ملت ایران هست ولی در مجموع باید گفت همه اینکارا فقط چاپلوسی است و دیگه برای مردم جهان رنگی نداره چون بالآخره دنیا با فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور ما که برگرفته از اسلام ناب محمدی است آشنا خواهند شد و ما پیروزیم انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۵:۱۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
از کی پیاز هم جزء میوه ها شده است؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۴۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
دیگه تو چی میگی بابا.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۴:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
تا منظور شما از خاورمیانه که باشد اری اگر اسراییل است ایران بزرگترین تهدید اوست!!
آخرین اخبار