آبادان/

راه اندازی پرواز جدید آبادان – مشهد

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خوزستان از راه اندازی پرواز جدید آبادان – مشهد در فرودگاه آبادان در آینده ای نزدیک خبرداد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران آبادان ؛ عباس رئیسی به مناسبت پنجم اسفندماه سالروز تاسیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر چه تاريخچه پروازهاي بازرگاني در ايران به سالهاي 1320و 30 خورشيدي باز مي گردد اما در پنجم اسفند سال 1340 بود كه براي نخستين بار يك شركت هواپيمايي بازرگاني ملي تاسيس شد. اين شركت با نام بين المللي IRAN AIR و عنوان هواپيمايي ملي ايران با نام اختصاري «هما» امكانات ساير شركتهاي خصوصي كه تا پيش از آن تاريخ در ايران فعاليت مي كردند را در اختيار گرفت.

وی افزود: هم اکنون این شرکت در استان خوزستان به صورت هفتگی 32 پرواز رفت و برگشت یا به عبارتی 64 پرواز دارد. در این میان دو پرواز به دبی و یک پرواز به کشور کویت به صورت هفتگی در این فرودگاه انجام می شود.

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خوزستان در خصوص تعداد مسافران این شرکت در خوزستان گفت: در 11 ماه نخست امسال تعداد 671 هزار مسافر از طریق این شرکت از استان خوزستان خارج شده اند.

رئیسی همچنین گفت: به زودی پرواز آبادان مشهد از سوی این شرکت در فرودگاه آبادان و هفته ای یک بار راه اندازی می شود که به احتمال فراوان از نیمه نخست فروردین ماه سال آینده شاهد راه اندازی این خط خواهیم بود./س



انتهای خبر/

برچسب ها: آبادان ، مشهد ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.