در دیدار مدیرکل فائو با با وزیر جهاد کشاورزی کشورمان عنوان شد:

داسیلوا: ايران الگوی امنيت غذایی منطقه/ حجتی: آمادگی ایران برای همکاری با فائو برای مقابله با کم‌آبی

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، جمهوری اسلامی ایران را الگوی امنیت غذایی در منطقه توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ خوزه گراسیانو داسیلوا، مدیر کل فائو در دیدار
با محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی کشورمان که برای شرکت در سی و دومین نشست منطقه‌ای خاور نزدیک به رم سفر کرده است از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم تاثیرگذار در ارتقا سطح امنیت غذایی در منطقه قدردانی کرد.

مدیر کل فائو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما در رم گفت:« ایران الگوی بسیار خوبی است برای این که ببینیم چگونه می‌توان در شرایط بسیار سخت به امنیت غذایی دست یافت. فائو و ایران همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند و ما در نظر داریم با ایجاد مرکزی در ایران به ویژه در دو بخش شیلات و آبیاری کشاورزی که کارشناسان ایرانی تجارب زیادی در ان دارند، به مردم منطقه آموزش دهیم».

 در همین حال وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در کنفرانس منطقه ای فائو، با اشاره به بحران جهانی آب، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری موثر با فائو برای مقابله با کم آبی در منطقه خاور نزدیک و شمال آفریقا اعلام کرد.
 
حجتی همچنین با تاکید بر نقش کشاورزی خانوادگی در توسعه روستایی و امنیت غذایی، یکی از اهداف توسعه کشاورزی و روستایی در ایران را توسعه بهره برداری‌های خانوادگی قلمداد کرد.
 
وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران با درک نقش و اهمیت زنان در بخش کشاورزی، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را به منظور افزایش دسترسی زنان روستایی به منابع مالی، رفع موانع فرهنگی و ارتقای نقش موثر آنها در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و دسترسی به فرصت های شغلی، به اجرا گذاشته است.

حجتی همچنین درباره خشکیدگی جنگل های زاگرس گفت:« متاسفانه در 3 سال گذشته بیش از یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس دچار خشکیدگی شده است که ما با رایزنی با مدیران و کارشناسان فائو به دنبال یافتن راه حل‌هایی هستیم که از توسعه و پیشرفت این خشکیدگی جلوگیری شود».

وضعیت غذا و کشاورزی، کمبود آب، توجه به بخش کشاورزی خانوادگی و نقش زنان در بخش کشاورزی از جمله محورهای مذاکرات سی و دومین کنفرانس فائو در منطقه خاور نزدیک و شمال افریقا در مقر این سازمان در رم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار