یانوکوویچ در روسیه:

گروهی از ملی گرایان و نازی ها بر دولت اوکراین تسلط یافتند/باید در اوکراین همه پرسی برگزار شود

رئیس جمهور برکنار شده اوکراین پس از پناهنده شدن به روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی از تسلط گروهی از ملی گرایان و هواداران نازی بر دولت این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه روسیاالیوم:"ویکتور یانوکوویچ" روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر روستوف روسیه گفت:گروهی از ملی گرایان و نازی ها بر دولت اوکراین تسلط یافتند و باید هرچه سریعتر در مورد اقدامات خشونت آمیز در اوکراین تحقیق شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست اتخاذ شده از سوی غرب مبنی بر بی مسئولیتی در قبال تحولات به بحران در اوکراین منجر شد و تاکید کرد:باید هرچه سریعتر همه پرسی فراگیر در اوکراین برگزار شود.

رئیس جمهور برکنار شده اوکراین همچنین بر ضرورت اجرای اصلاحات قانون اساسی که باعث برقراری توازن می شود تاکید کرد.

"یانوکوویچ" افزود:به ناچار و به دلیل تهدیداتی که بود،خاک اوکراین را ترک کردم و دولت من هنوز سرنگون نشده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تسلط یافتگان بر قدرت در اوکراین نماینده اکثریت مردم نیستند گفت:مصوبات پارلمان اوکراین پس از تهدید اعضای آن باطل است.


رئیس جمهور برکنار شده اوکراین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت:به دلیل نگرانی از تهدیدات از اوکراین فرار کردم.

وی افزود:پس از ورود به منطقه "خارکف" اطلاعات امنیتی مبنی بر ورود گروه های افراط گرا به این منطقه دریافت کردیم و نوه کوچک من در فهرست اشخاصی قرار گرفته که باید از سر راه برداشته شوند.

"ویکتور یانوکوویچ" با بیان اینکه باید از خودگردانی شبه جزیره کریمه محافظت کرد اضافه کرد:پس از ورود به روسیه با "پوتین" دیداری نداشتم بلکه به صورت تلفنی با وی گفتگو کردم اما هنوز موعد دیدار با رئیس جمهور روسیه را نمی دانم.

رئیس جمهور برکنار شده اوکراین همچنین اعلام کرد زمانی که امنیت او تضمین شود به این کشور بر می گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار