در دیدار شهردار تهران و مدیرعامل گروه سرمایه گذاری سیتیک مقرر شد؛

سرمایه گذاری شرکت های چینی در زمینه ساخت شهربازی، هتل و نوسازی بافت فرسوده تهران

شهردار تهران با حضور در گروه سرمایه گذاری بین المللی سیتیک (CITIC BANK) با چان جان جیک، مدیرعامل و تعدادی از مدیران تابعه گروه بین المللی سیتیک چین دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدباقر قالیباف در جریان این دیدار با اشاره به اهداف سفر خود به شهر پکن گفت: این سفر به دعوت شهردار پکن و همچنین به خاطر تصمیمات جدیدی که برای پنج سال آینده تهران داریم، صورت گرفته است. چرا که ما برای شهر تهران برنامه ای کاملا مشخص را تنظیم کرده ایم که با 10 سال گذشته مقداری متفاوت است. در حقیقت قرار است تمامی کارهایی که در طول 27 سال گذشته با گروه سیتیک در شهر تهران انجام شده است، در یک دوره فشرده پنج ساله انجام شود.

شهردار تهران با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی مترو تهران گفت: در این مسیر تلاش داریم تا طول خطوط مترو را به بیش از 300 کیلومتر برسانیم و سرفاصله حرکت قطار را نیز به سه دقیقه کاهش دهیم. علاوه بر این در حوزه های سرمایه گذاری و ساخت سازهای شهری نیز موضوعاتی وجود دارد که در این بخش نیز سرفصل های جدیدی را با گروه سیتیک آغاز خواهیم کرد.

 قالیباف با اشاره به مذاکرات صورت گرفته درباره توسعه خطوط سه و هفت مترو تهران تاکید کرد: علاوه بر توسعه خطوط مترو، این آمادگی در شهرداری تهران وجود دارد تا کارهای مشترکی را با گروه سیتیک در زمینه سرمایه گذاری در هتل سازی، مراکز تفریحی، شهربازی های بزرگ و ساخت و ساز در بافت فرسوده آغاز کند.

همچنین در جریان این دیدار چان جان جیک، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری بین المللی سیتیک (CITIC BANK) با اشاره به همکاری بسیار خوب این گروه با ایران عنوان کرد: گروه سیتیک از 20 سال پیش وارد پروژه خطوط یک و دو مترو تهران شد که هم اکنون این دو خط مورد بهره برداری قرار گرفته است. علاوه بر این قراردادهایی نیز به منظور توسعه خطوط سه و هفت مترو تهران با گروه سیتیک منعقد شده است.

وی با اشاره به زمینه های مختلف فعالیت گروه سیتیک در بخش های مالی، فاینانس و صنعتی گفت: این گروه تجربیاتی در زمینه ساخت فروشگاه های زنجیره ای و ساختمانی در چین و سایر کشورهای دنیا دارد که بر این اساس آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پروژه های احداث شهربازی، مراکز تفریحی، هتل، توسعه فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های بزرگ شهری اعلام می کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهردار ، تهران ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار