پس از ادعای رویترز؛

رژیم صهیونیستی خواستار انتشار گزارش جامع آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران شد

رژیم صهیونیستی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تمام اطلاعاتی را که درباره تحقیقات اتمی ایران و اهداف آن در اختیار دارد منتشر کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رادیو فردا(ارگان سازمان سیا):بیانیه کابینه رژیم صهیونیستی در این باره روز جمعه، ۹ اسفند، به دنبال گزارش خبرگزاری رویترز منتشر شده است که مدعی شد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از انتشار یک گزارش جامع درباره تحقیقات اتمی ایران خودداری کرده است.

 رویترز مدعی شده بود، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سال ۲۰۱۳ قصد انتشار یک گزارش مهم درباره برنامه اتمی ایران را داشت که می‌توانست گویای تحقیقات تهران در رابطه با تسلیحات اتمی باشد، اما از آنجا که روابط جمهوری اسلامی ایران و جامعه جهانی بهبود یافت، این گزارش منتشر نشد.

هنوز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توضیحی در این باره نداده است، اما گزارش رویترز واکنش کابینه اسرائیل را به دنبال داشته است.

این خبرگزاری از انتشار بیانیه یووال اشتاینیتز، وزیر امور راهبردی اسرائیل، خبر داده است که تاکید می‌کند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید آن‌ چه درباره برنامه اتمی ایران می‌داند، منتشر کند.

اشتاینیتز در این بیانیه مدعی شد: «نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این است که تمام اطلاعات موجود درباره وجوه نظامی پروژه هسته‌ای ایران را در اختیار جامعه بین‌المللی بگذارد، نه آن‌ که به‌ خاطر حساسیت بین‌المللی از انتشار این اطلاعات خودداری کند.»

وی می‌افزاید: «از آنجا که ابعاد نظامی احتمالی [برنامه اتمی ایران] اهمیت بسیاری در توافق نهایی با ایران دارد، من از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهم که در اولین فرصت ممکن این گزارش را تکمیل و منتشر کند.»

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار