گزيده‌اي از اخبار فضاي مجازي در سال 92؛

با محارم خود عقد ازدواج بخوانيد!/ حرف‌هاي ناگفته اولين وزير اخراجي احمدي‌نژاد/ گفتگو با مرد پشت‌پرده مذاکرات ایران ـ آمریکا

با محارم خود عقد ازدواج بخوانيد!!، مصاحبه با یک شاهد عینی هولوکاست!، ساپورت‌پوشان ایرانی، سوژه فرانس، حرف‌هاي ناگفته اولين وزير اخراجي احمدي‌نژاد، گفتگو با مرد پشت‌پرده مذاکرات ایران ـ آمریکا، مقايسه واژگاني سخنراني روحاني با احمدي‌نژاد در سازمان ملل، دست دادن با "پا" در سازمان ملل، تفاوت نامه‌ ارسال شده از سوي اصلاح‌طلبان و سناتورها به اوباما، مقايسه هزينه سفر احمدي‌نژاد با روحاني در سفر به نيويورك، خوابيدن زن كنار ديوار حرام است و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري 1 تا 9 مهر 92 است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي سال 92 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

لزوم اصلاح قانون "نبود آتش‌نشاني در جاده‌ها" در مجلس

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم، با بيان اينكه از بین 44 نفر فوت‌شدگان حادثه تصادف در جاده قم، دو جسد هنوز شناسایی نشده‌‌اند، اظهار داشت: قبل از بروز این حادثه برخي مسافران به راننده تذکر داده بودند که ماشین ایراد دارد، اما راننده توجهی نکرده است كه به دليل اين بي‌توجهي حوادث بسیار تلخی برای مسافران رخ داده و عزيزان آن‌ها در جلوي چشمانشان سوخته‌اند.

وي در گفتگو با ايسنا، استاندارد نبودن خودروها را مشکلي دانست كه بايد مورد توجه مسوولان مربوطه قرار بگيرد،گفت: موضوع دیگر مشکل جاده اتوبان تهران - قم است که دیگر این اتوبان ظرفیت تردد این حجم از خودروها را ندارد همچنین طبق قانون، آتش‌نشانی برای شهرداری است و تنها مسوول ارائه خدمات به داخل شهرهاست و مسوولیتی برای خدمت‌رسانی در جاده‌ها ندارد و آتش‌نشانان نمی‌توانند به داخل جاده‌ها بروند كه در اين حادثه آتش‌نشانی بعد از 16 دقیقه و اورژانس بعد از 6 دقیقه در محل حادثه حضور پیدا کرده‌اند و باید این قانون در مجلس هرچه سریعتر اصلاح شود.

سرمايه‌گذاري‌ كلان صعودي‌‌ها در حمايت تروريسم با وجود رشد فقراي عربستاني    

عربستان در اختصاص بیشترین تولید ناخالص داخلی برای هر فرد در سال 1980 رتبه چهارم را در جهان به خود اختصاص داده بود، در سال 1990 به رتبه 28 و سپس در سال 2000 به رتبه 53 سقوط کرد و در سال 2010 به رتبه 43 در رده بندی جهانی رسید كه طی 30 سال گذشته بیش از 39 کشور در رقابت رشد و توسعه اقتصادی از عربستان پیشی گرفته‌اند و این در حالی است که عربستان سعودی تا به امروز سایه هیچ‌گونه تحریمی بر سر خود ندیده است.






به گزارش مشرق، عربستان اگر بخواهد از منجلاب مذکور نجات پیدا کند گزینه ای جز تسریع چرخ‌های رشد اقتصادی واقعی ندارد، رشد اقتصادی موجود مبتنی بر افزایش حمایت ناپیوسته دولتی یا هزینه دولتی مرتبط با افزایش درآمدهای نفتی نیست، زمانی که مردم در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از کاهش درآمدها شکایت کرده و آن را ناکافی دانسته‌اند، شکایت آن‌ها واقعی و قابل توجیه است؛ ولی آنچه مردم عربستان از آن رنج می‌برند عارضه‌ای از عوارض بیماری اقتصادی اين كشور است كه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اما با تمام مشکلات اقتصادی كه مردم عربستان روز به روز بیشتر درگير آن مي‌شوند، آل‌سعود همچنان به اقدامات تروریستی خود در منطقه ادامه داده و با کمک به تروریست‌های سوری، مردم منطقه و به ویژه مردم سوریه را با آشوبي پایدار همراه ساخته است.

لزوم رفع ابهامات طرح جرم سياسي

طرح جرم سیاسی ارائه شده توسط تعدادی از نمایندگان مجلس مناسب است كه زير نظر کارشناسان فنی و حقوقی مورد بررسي قرار بگيرد اما اجمالا طرح مذکور ابهاماتی دارد که ضروری است طراحان محترم افکار عمومی را روشن کنند، در ماده اول طرح آمده است: هرگاه رفتاري با انگيزه نقد عملكرد حاكميت يا كسب يا حفظ قدرت، واقع شود بدون آنكه مرتكب، قصد ضربه‌ زدن به اصول و چهارچوب‌هاي بنيادين نظام جمهوري اسلامي ايران را داشته باشد، جرم سياسي محسوب مي‌شود، این حرف یعنی چی؟ الان بالاخره کسی نقد کند یا نکند؟

به گزارش الف، در این طرح توهین به اصول انقلاب ولايت فقیه و قانون اساسی و جمهوریت و غیره استثنا شده است. از نظر طراحان این موارد شامل اقدام علیه امنیت داخلی است و خارج از شمولیت جرم سیاسی، با این تعریف این طرح کمکی به وضع موجود نمی‌کند. بسیاری از کسانی که در حال حاضر زندان هستند با این دست اتهامات دادگاهی شدند. ضمن اینکه تشخیص سیاسی بودن یا نبودن اتهامات نیز بر عهده قاضی است و نگرانی از سلیقه‌ای برداشت کردن‌ها همچنان وجود دارد و در بخش دیگری از طرح آمده است که به رئیس کشورهای خارجی و نماینده ها آنها نباید توهین شود. این بخش نیز ابهام دارد. الان تکلیف شعار مرگ بر آمریکا چه می‌شود؟

آغاز سال تحصیلی جديد با حضور روحانی در دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) تهران





ساختن قهرمان‌هاي غير واقعي از زندانيان سياسي

عماد افروغ نماينده مجلس هفتم، با اشاره به آزادی شماری از زندانیان سیاسی مرتبط با فتنه 88 گفت: ما باید متوجه باشیم جامعه‌شناسی شرایط بحران و غیرعادی با شرایط عادی متفاوت است و باید به فصل سوم قانون اساسی که مربوط به حقوق مدنی و سیاسی ملت است پایبند باشیم و تا آنجا که فصل سوم قانون اساسی اجازه آزادی بیان را به شهروندان داده با سعه صدر برخورد شود و آنجایی که پای تهمت به اشخاص به میان می‌آید افراد می‌توانند اقامه دعوی کنند و به جای اینکه طرف مقابل زندانی شود، من پیشنهاد جریمه نقدی هنگفت را می‌دهم.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: بدین وسیله کسی هم به خودش اجازه نمی‌دهد که به دیگری تهمت بزند و علاوه بر آن این نوع جریمه باعث شود که حرف‌ها مستند و مستدل باشد و این کمک می‌کند فرهنگ سخن از روی ادله و مدرک و سند اشاعه یابد، از روز اول چندان موافق زندانی کردن این افراد نبودم الان هم خوشحالم که آزاد شدند و اعتقادم بر این است بدین وسیله ما یک قهرمان‌های غیرواقعی تحویل جامعه می‌دهیم‌.

آغاز سال تحصيلي با حضور قاليباف





560 بار حمله شیمیایی به ايران از سوی عراق

محمدرضا سروش مدیرعامل انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی گفت: سازمان بهداشت جهاني، جنگ را به عنوان یكی از علل مرگ و میر در رتبه بیستم قرار داده است و پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 به رتبه 15 برسد همچنين از ایجاد مرکز اسناد عوارض کاربرد سلاح شیمیایی در جنگ و همچنین کتابخانه تخصصی کاربرد عوامل شیمیایی و بانک اطلاعاتی در مرکز پژوهشکده دبیرخانه انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی اشاره کرد.

به گزارش ايلنا، سروش در در نشستی که به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع حملات شیمیایی عراق به ایران برگزار شده بود، اتفاق مهم جنگ ایران و عراق را استفاده از سلاح کشتار جمعی دانست و بيان داشت: کشور ژاپن با تجربه‌ای که در این زمینه داشت سلاح اتمی را بهانه‌ای برای دیالوگ جدید در جهان به کار برد و ژاپن محوریت صلح شد اما کشور ما از این ظرفیت استفاده نکرد در حالی که 560 مورد حمله شیمیایی به ایران انجام شد.

سروش گفت: یک میلیون نفر در معرض گاز شیمیایی قرار گرفته‌ و 100 هزار نفر در معرض عوارض و آسیب‌های حاد آن بوده‌اند و امروزه 75 هزار نفر آمار رسمی از جانبازان تحت پوشش به خاطر مسائل شیمیایی داریم  و طي اين جنگ 100 هزار پرتاب علیه ایران انجام شد كه عراق اعتراف كرده یک میلیون و هشتصد هزار تن گاز اعصاب و 600 تن سالین که عامل اعصاب است علیه ایران استفاده کرده است.

محتواي "پرسش مهر" از خاتمي تا روحاني

از مهر ماه سال 76 محمد خاتمی در ابتدای سال تحصیلی رسمی را پایه گذاری کرد که در آن سوالی توسط رییس‌جمهور برای پرورش روحیه پرسشگری، نقد و تحلیل پدیده‌ها، ایجاد تعامل بیشتر بین معلمان و بچه‌ها، حساس کردن فضای فرهنگی، شادابی، ترویج پژوهش، شناسایی مشکلات جامعه و ارائه راهکار، مسئولیت‌پذیری و خودباوری، شناسایی استعدادهای بالقوه، گسترش و تقویت فعالیت گروهی مطرح می‌شد.

در دوران خاتمی این سوالات بیشتر در زمینه آزادی و قانون‌مداری و تنش‌زدایی از روابط بود و در دوران احمدی‌نژاد سوالات سمت و سوی عدالت محورانه داشت و در این بین سوالی که مطرح مي‌شود این است که آیا این سوالات با پیش‌زمینه قبلی مطرح می‌شوند یا رییس‌جمهورها زمانی که در امپاس این سنت حسنه می‌مانند اقدام به طرح آن می کنند؟

شبستان در اين گزارش آورده است كه پیشنهاد ما به رییس‌جمهور جدید این است سوالات را به نحوی طرح کند که کلی نباشد زیرا اگر قرار است آینده‌ساز مملکت روحیه پرسش‌گری پیدا کنند یا اینکه تعامل بین مسئولان و دانش‌آموزان بیشتر شود بهتر است آن‌ها نیز با تامل و تعمق بیشتر به طرح سوالات بپردازند همچنین این سوالات با روند مشخصی دنبال شود و با نقشه راه درست و هدایت هوشمند پژوهش‌ها توسط اموزش و پرورش اینگونه کارها هدفمند انجام شود تا حاصلی داشته باشد و در سطح یک شو باقی نماند.

تقلاي اسرائيل از ديدار احتمالي روحاني و اوباما از زبان رسانه‌هاي بيگانه

روزنامه‌ الشرق‌الاوسط چاپ لندن نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به واسطه طرح رییس‌جمهور ایران، نزدیکی روابطی که اخیرا بین تهران و واشنگتن ایجاد شده است، نگران است و نتانیاهو مدعی شده که آنچه روحانی انجام می‌دهد چیزی جز دروغ و نیرنگ نیست و او تنها درصدد قانع کردن آمریکایی‌ها است و بعد از اينكه رژیم‌صهیونیستی تماس‌هایی را با آمریکایی‌ها در این زمینه انجام دادند، اطمینان حاصل كردند که هرگونه نزدیکی در روابط تهران –واشنگتن هرگز مواضع فعلی آمریکا را تغییر نخواهد داد.

به گزارش انتخاب، روزنامه عبری معاریو نیز نوشت که مسوولان آمریکایی در مذاکرات خود با همتایان صهیونیستی‌شان به آن‌ها اعلام کردند که آمریکا مواضعش را در قبال نیات هسته‌ای ایران تغییر نداده است. نیویورک تایمز نيز در گزارش خود نوشت، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با افزایش تلاش‌ها برای مانع‌تراشی برای تلاش‌های دیپلماتیک ایران قصد دارد در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل كه يك هفته بعد از سخنراني رئيس‌جمهور و اوباماست مدعی شود که یک توافق هسته‌ای با دولت ایران حکم دامی مشابه دامی را دارد که کره شمالی هشت سال پیش پهن کرد و وی قصد دارد شروطی را که در هر توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران برای رژیم صهیونیستی قابل پذیرش خواهد بود، مطرح کند زيرا يك توافق بد را از فقدان توافق بدتر مي‌داند.

كف‌زدن آمريكايي‌ها براي سخنان روحاني نشانه تاييد اصول منطقي ماست!

منصور حقیقت‌پور، نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينكه حتما آقای رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری همه موارد را هماهنگ کرده‌ است، گفت: تصور می‌کنم دو اتفاق در این سفر بیفتد، نخست اینکه با این وضعیت آمریکايي‌ها در زمان سخنرانی رئيس‌جمهور ایران جلسه را ترک نکنند و اینکه ما منتظر هستیم آمریکاییان بعد از سخنرانی روحانی برای وی دست بزنند که اگر برای وی دست بزنند یعنی اصول منطقی، عقلی و درست ما را تأیید کرده‌اند.

حقیقت‌پور در گفتگو با شبستان در پاسخ به اینکه سال گذشته برای تیم ایرانی چنین اتفاقی رخ نداد و این تغییر رفتار آمریکاییان برای چیست، بیان داشت: به هر حال یک‌سری تغییر است و جابجایی‌هایی در کشور اتفاق افتاده است و شاید در سال گذشته رویکرد ما رویکرد جذمی بود و رویکردی نبود که نرمش قهرمانانه را داشته باشیم اما امسال قطعا اصل انعطاف‌پذیری و نرمش قهرمانانه کمک می‌کند که ما از موانع عبور کنیم.

فشار سناتورها و صهيونيسم به اوباما براي ادامه تحريم‌ها عليه ايران

در شرایطی که دولت جدید ایران خواستار تعامل سازنده با جهان و حل و فصل اختلافات در مورد برنامه هسته‌ای این کشور شده است، سناتورهای آمریکایی از اوباما خواسته‌اند همچنان بر سیاست فشار و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران پافشاری کند.

به گزارش جام‌نيوز، موضع نمایندگان آمریکا بی‌شباهت به مواضع اخیر صهیونیست‌ها علیه کشورمان نیست که از نفوذ و اعمال قدرت‌ لابی‌های صهیونیست بر سیاست‌مداران آمریکایی حکایت دارد و در روزهای گذشته، عده‌ای از اعضای لابی طرفدار اسرائیل در ایالات متحده با انتشار انتقاداتی از حسن روحانی در رسانه‌های آمریکایی، وی را به تلاش برای فریب غرب متهم کرده‌اند.

نامه جبهه اصلاح‌طلبان به اوباما

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در خصوص تشکیل جبهه اعتدال در فضای سیاسی کشور گفت: احزاب و تشکل‌ها متناسب با فضای سیاسی روز نیازها را مورد بررسی قرار می‌دهند و درحال حاضر فضای اعتدال به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود، اما نباید جبهه اعتدال را دولت ساخته دانست و یا آن را به دولت ربط داد.

وی در گفتگو با تسنيم، در مورد نامه 31 تشکل سیاسی اطلاح‌طلب به باراک اوباما، تصریح کرد: این نامه از سوی جبهه اصلاح‌طلبان و جبهه اعتدال‌گرایان نگاشته شده است و این نامه به تصویب اکثر اعضاء جبهه اصلاح‌طلبان رسیده است البته دو،سه حزب در آن جلسه غایب و عده‌ای مخالف این نامه بودند، اما نامه به تائید اعضاء رسیده است و درخصوص عدم هماهنگي با مصطفي كواكبيان و بي‌اطلاعي وي،  موضوع اين نامه در جلسه شورای مرکزی مطرح و به تائید اکثر اعضاء رسید، اما به احتمال زیاد کواکبیان در آن جلسه حضور نداشته است.

 37 سال براي ساخت يك نيروگاه

نیروگاه اتمی بوشهر با تحویل موقت از سوی پیمانکار روسی به طرف ایرانی، از این پس به مدت دو سال با تولید 1000 مگاواتی برق، تحت مدیریت مهندسان ایرانی و همزمان تحت گارانتی شرکت روسی قرار خواهد داشت و در صورتی که در این مدت دو ساله، مشکلی در نیروگاه روی دهد؛ این تاسیسات دوباره تحویل روسیه می‌شود. بعد از این مدت دو ساله، نیروگاه اتمی به صورت نهایی تحویل ایران می‌شود.

به گزارش عصر ايران، نیروگاه اتمی بوشهر با قدرت ظرفیت تولید 1000 مگاوات برق در 18 کیلومتری جنوب شرقی شهر بوشهر در میان دو روستای بندرگاه و هلیله قرار دارد، از این رو بی‌مناسبت نیست سالشمار ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را مرور كنيم؛ 1353 تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران

- 3خرداد 1354: امضای قرارداد همکاری بلندمدت میان سازمان انرژی اتمی ایران و بخش تکنولوژی و تحقیقات سازمان انرژی اتمی آلمان غربی.


- مهر 1355 : آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه اتمی بوشهر توسط پیمانکار آلمانی. شرکت کرافت ورک یونیون، یکی از شرکت‌های وابسته به زیمنس آلمان ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی هر یک به توان اسمی ۱۲۹۳ مگاوات و توان خالص ۱۱۹۶ مگاوات را در  بوشهر آغاز کرد.
- 1357 : تکمیل 75 درصد از واحد اول و 60 درصد از واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر تا سال 57.

- 1357 : پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، توقف فعالیت ساخت نیروگاه اتمی بوشهر و بروز مخالفت های شدید در داخل با ادامه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر.



- 1360 : شکایت ایران از شرکت پیمانکار آلمانی نیروگاه اتمی بوشهر در دادگاه داوری بین المللی. براساس رای 13 مارس 1982 این دادگاه، همه قطعات و دستگاه‌های ساخته شده دو نیروگاه بوشهر تا آن زمان، به علاوه نیمی از سوخت هسته‌ای به مالکیت ایران درآمد و پیمانکار موظف شد که این قطعات را در بندر بوشهر، به ایران تحویل دهد.

- ازسرگیری فعالیت ها در نیروگاه اتمی بوشهر در دهه 60 با حضور کارشناسان آلمانی.
- بمباران نیروگاه اتمی بوشهر در حملات هوایی جنگنده های عراق در جنگ 8 ساله عراق علیه ایران و انصراف آلمانی ها از ادامه همکاری.
-1368 : سفر علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت به شوروی و تدوین موافقتنامه همکاری هسته ای میان دو کشور.

- 1371 : امضای موافقتنامه همکاری های هسته ای ایران و روسیه.

-  1372 : قرارداد تکمیل واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر میان ایران و روسیه به ارزش 1.2 میلیارد دلار امضا شد.  قرار بود ساخت این نیروگاه تا سال 2000 میلادی به پایان یابد.
-  1373 : از سرگیری ساخت نیروگاه اتمی بوشهر توسط پیمانکار روسی "شرکت روس اتم" .

- توافق برای پرداخت 52 میلیون دلار از ایران به روسیه بابت سوخت نیروگاه اتمی بوشهر به انضمام همه هزینه های حمل تا محل ساخت.
-7 اسفند 1387 :  ورود نیروگاه اتمی بوشهر به مرحله پیش راه اندازی.



ماکت نیروگاه اتمی بوشهر

-12 شهریور 1390 : راه اندازی اولیه نیروگاه اتمی بوشهر با اتصال برق این نیروگاه به شبکه برق با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و سرگی شماتکو وزیر انرژی روسیه.
- مرداد 1391 : رسیدن ظرفیت تولید نیروگاه اتمی بوشهر به 1000 مگاوات

- 1 مهر 1392 : تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر از سوی پیمانکار روسی به طرف ایرانی

 

نیروگاه اتمی بوشهر در ساحل شمالی خلیج فارس


دموكراسي يا دماكراسي؟!

 رجانيوز در مطلب طنزي نوشت: همانطور که همه ما در کتاب های درسی دبیرستان خوانده ایم «دموکراسي»(Democracy) واژه ای لاتین است که از ترکیب دو واژه «دمو» به معنای مردم و «کراسی» به معنای سالاری یا حکومت تشکیل شده است و سر جمع یک چیزی می شود تو مایه های »مردم سالاری» و از این جور مسائل! کلا هم حرف حساب طرفداران این مکتب و سفره! این است که مردم بایستی حکومت کنند و کسی حق ندارد بر مردم حکومت کند!! البته این ادعا جای حرف و لگد بسیار دارد! اما فعلا ما قصد نداریم چیزی لای چرخ این واژه بگذاریم! لذا با ادامه بحث همراه باشید!

اخیرا یک مکتب(یا همان سفره) علمی-سیاسی تحت عنوان «دِماکراسی» در کشور ایجاد(پهن) شده است که این اصطلاح یک واژه لات¬ین و متشکل از سه کلمه «دِ» ؛ «ما» و «کراسی» می باشد. کلمه «دِ» که در فرهنگ داش مشتی ها بسیار پرکاربرد است معنایی کاملا روشن اما غیرقابل بیان دارد! برای فهم بهتر معنای این کلمه بایستی آن را در چند جمله کاربردی مشاهده کرد. مانند: « دِ مگه با تو نیستم؟!» یا «دِ بجنب دیگه!» و... که احتمالا متوجه معنای کلمه «دِ» در واژه «دِماکراسی» شده اید! کلمه «ما» نیز طبیعتا واضح است که به معنای ما یا همان ضمیر متکلم مع الغیر می باشد. یعنی دقیقا خود ما ! و کلمه «کراسی» هم که قبلا توضیح داده شد. به طور کلی معنای کاربردی و ساده این عبارت این است که «دِ مگه نمی گم ما سالاریم؟!!» یا چیزی تو همین مایه ها!

پیروان این مکتب معتقدند که معنای اصیل و واقعی آن مکتب دموکراسی که همه به آن ارجاع می دهند و خیلی هم مقدس و مهم است همین است که ما می گوییم! یعنی اگر در فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... ما سالار بودیم و نقش ما تعیین کننده بود که فبها المراد! اگر این طور نبود قطعا دموکراسی هم در کشور رعایت نشده است.

شاهد مثال این ادعا نیز همین اتفاقی است که در روزهای اخیر در ماجرای انتخاب شهردار تهران و برخورد این عده با یکی از هم حزبی های خود کردند. ببینید فضای داخلی خود این دوستان تا چه حد دموکراتیک است که اختلاف نظر میان خودشان هم به حدی آنها را به هم می ریزد که به راحتی اقدام به حذف یکدیگر از مجموعه و حزب خود می کنند! سخنگوی این حزب در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد اخراج خانم الهه راستگو از حزب کار، که پرسید: چرا همچین غلطی کردید؟! : گفت: می خواست به قالیباف رای نده!

در انتخابات ریاست جمهوری هم این عده معتقد بودند که اگر در انتخابات ریاست جمهوری امسال، کاندیداهای آنها بدون در نظر گرفتن سوابق و سلایق و خلایق! آنان، توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند خب دموکراسی در کشور وجود دارد و همه چی آرومه... اما اگر خدای ناکرده زبانم لال کاندیداهای آنان رد صلاحیت شوند دیگر این کشور جای ماندن نیست و مهمترین اصل حقوق بشر که «دِماکراسی» است در اینجا رعایت نشده است. پس حکومت هم هر چه دید از چشم خودش دیده است!

در سال 88 نیز پیروان این مکتب معتقد بودند که اگر نام کاندیدای آنها از داخل صندوق بیرون آمد قطعا دموکراسی رعایت شده و جامه ی ریاست جمهوری فقط برازنده قامت رعنای داماد آنهاست! اما اگر نام کس دیگری غیر از داماد آنها از صندوق خارج شود به اصل اساسی حقوق بشر یعنی «دِماکراسی» لطمه خورده و همه با هم یکصدا فریاد می زنیم: رای ما رو پس بده!
کلا حال خوشی دارند این عده...

درخواست كتبي مطهري از روحاني براي لغو مجوز دانشگاه احمدي‌نژاد

علی مطهری خواستار لغو امتیاز دانشگاه ایرانیان وابسته به محمود احمدی‌نژاد شد.

به گزارش انتخاب؛ این نماینده تهران در تذکری کتبی خطاب به رئیس‌جمهور که در پایان جلسه علنی امروز قرائت شد، خواستار پیگیری لغو امتیاز دانشگاه ایرانیان به دلیل تخلفات مالی و گرایشات فکری غیر اسلامی شد.


عكس ديده نشده از هاشمي و روحاني



مقايسه هزينه سفر احمدي‌نژاد با روحاني

رئیس‌جمهور جدید ایران برای شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با همراهی ۷۰ نفر از جمله یکی از نمایندگان کلیمی مجلس شورای اسلامی راهي سفر به نيويورك شد، البته سفر ۵ روزه احمدی‌نژاد به نیویورک در سال ۹۱ با همراهی بیش از ۱۲۰ نفر که در میان آنها همسران و فرزندان برخی از مقامات نیز دیده می‌شد، با انتقادات فراوانی همراه شد و پرونده بررسی تخلف از قانون و هزینه‌های هنگفت در آخرین سفر احمدی نژاد در قامت رئیس جمهوری به نیویورک به محلس شورای اسلامی نیز کشیده شد.

به گزارش پارسينه، رسانه‌ها گمانه‌زنی كرده‌اند كه یک طبقه کامل از "هتل " Millennium UN Plaza به صورت کامل برای رییس‌جمهور و همراهانشان رزرو شده است و از سوی دیگر "مارک والاس" نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل که هم‌اکنون مدیر موسسه اتحاد علیه ایران اتمی است، پذیرایی از رئیس‌جمهور ایران و تیم همراهش در هتل سازمان ملل را برای این هتل نامناسب اعلام کرده  است.

سال گذشته محل اقامت هیئت همراه محمود احمدی‌نژاد"هتل وارویک" در منهتن بود كه گفته می‌شد هیئت همراه احمدی‌نژاد برای اقامت ۵ روزه خود در هتل وارویک ۱۰۰ الی ۱۱۰ اتاق را در اختیار داشتند كه در جدول زیر حداقل هزینه‌های ناشی از اقامت پنج روزه هیئت ۱۴۰ نفره ایران در آخرین سفر احمدی‌نژاد به نیویورک در هتل وارویک منتهن آمده است. با توجه به این آمار می‌توان گفت هزینه اقامت پنج روزه هیئت ۱۴۰ نفره ایرانی در این هتل که تنها شامل هزینه اتاق و دو وعده غذا می‌شود، مبلغی در حدود یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان خواهد بود.

هزینه‌ها در سفر احمدی نژاد

قیمت به دلار

قیمت به تومان

هزینه ها در سفر روحانی

قیمت به دلار

قیمت به تومان

هزینه یک شب اقامت در هتل برای هر نفر

700دلار

یک میلیون و 750 هزار تومان

هزینه یک شب اقامت در هتل برای هر نفر

300 دلار

870 هزار تومان

هزینه 5 شب اقامت در 100 اتاق هتل برای هر نفر

350هزار دلار

هشتصد و 75 میلیون تومان

هزینه 5 شب اقامت در 70 اتاق هتل برای هر نفر

105 هزار دلار

304 میلیون تومان

هزینه دو وعده غذا برای یک نفر

200دلار

500هزار تومان

هزینه دو وعده غذا برای یک نفر

200 دلار

500هزار تومان

هزینه دو وعده غذا برای 140 نفر

28هزار دلار

70میلیون تومان

هزینه دو وعده غذا برای 70 نفر

14 هزار دلار

40 میلیون و 600 هزار تومان

هزینه دو وعده غذا برای 140 نفر به مدت 5 روز

140هزار دلار

350میلیون تومان

هزینه دو وعده غذا برای 70 نفر به مدت 5 روز

70 هزار دلار

203 میلیون تومان

کل هزینه هتل و دو وعده غذا به مدت 5 روز برای 140 نفر

490هزار دلار

1میلیارد و 225 میلیون تومان

کل هزینه هتل و دو وعده غذا به مدت 5 روز برای 70 نفر

175 هزار دلار

507 میلیون و 500 هزار تومان



ترك سالن هنگام سخنراني روحاني اسرائيلي‌ها را به مخالف صلح تبديل مي‌كند

در جریان سخنرانی حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، نمایندگان رژیم اسرائیل تصمیم به ترک سالن و تحریم این سخنرانی گرفتند كه در اين ميان یائیر لاپید، وزیر اقتصاد رژیم امور مالی رژیم اسرائیل و عضو کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، از تصمیم هیئت این رژیم در سازمان ملل برای ترک سالن مجمع عمومی در زمان سخنرانی روحانی انتقاد کرده و آن را یک "اشتباه" خوانده است و اظهار داشته: اسرائیل نباید به عنوان مخالف دائمی راه‌حل‌های صلح‌آمیز شناخته شود. ما باید کاری کنیم که ایرانی‌ها مخالف صلح جلوه داده شوند.
 


به گزارش تابناك، در همین حال روزنامه تایمز اسرائیل نیز با انتشار تحلیلی اشاره کرده که رژیم‌اسرائیل امسال در مخالفت خود با ایران در اجلاس مجمع عمومی، تنهاست و هیچ کشوری این رژیم را همراهی نمی‌کند. این روزنامه اشاره می‌کند در شرایطی که کشورهای غربی همگی آماده تعامل با دولت روحانی هستند، نتانیاهو همچنان نسبت به عملکرد و اهداف واقعی وی هشدار می‌دهد و نتانیاهو قصد دارد در سخنرانی خود در سازمان ملل، ضمن مقایسه ایران با کره شمالی، نسبت به نیات ایران در موضوع هسته‌ای القای تردید کند.

کند و اشتباهات انجام داده در حق مردم ایران را اصلاح كند، ديگر رابطه با آمریکا موضوعی دور از دسترس نیست این رابطه در دستان آمریکایی‌ها است و آن‌ها باید گام‌های محکمی بردارند و اشتباهات گذشته را پاك كنند.

واكنش نتانياهو به سخنان روحاني در مجمع سازمان ملل متحد

بنیامین نتیانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد و گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت سخنان رئیس‌جمهور ایران عیبجویانه و پر از ریاکاری بود و در حالی درباره حقوق بشر سخن می‌گوید که نیروهای ایران در قتل عام شهروندان بی‌گناه در سوریه دست دارند(؟!) و همچنین ادعا کرده كه در سخنان رئیس‌جمهوری ایران هیچ پیشنهاد واقعی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای یا تعهدی برای پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت مشاهده نمی‌شد.

به گزارش آنا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنانی از رئیس‌جمهور ایران که از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به دست "جنايتكاران" انتقاد كرده بود، مدعي شد: روحانی در حالی تروریسم را محکوم کرد که رژیم ایران در ده‌ها کشور در سرتاسر جهان مرتکب تروریسم است(!) و همچنین درباره سخنانی از رئیس‌جمهور ایران که برنامه هسته‌ای ایران را به صراحت در راستای اهداف صلح‌آمیز خواند، گفت: ایران از لحاظ نفت یکی از ثروتمندترین کشورها است و برای تولید برق روی موشک‌های بالستیک و تأسیسات هسته‌ای سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

دست دادن با "پا" در سازمان ملل

به گزارش عصر ایران، یکی از اعضای کمیته معلولان سازمان ملل متحد با استفاده از پا با يكي از ميهمانان مجمع عمومي سازمان ملل در كنار جان کری دست داد. (منبع: رویترز)
 


تفاوت نامه‌هاي ارسال شده از سوي اصلاح‌طلبان و سناتورها به اوباما

نامه اخیر سناتورهای آمریکایی و مشخصا باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا،به اوباما مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران تا توقف کامل فعالیت‌های هسته‌ای که به نوعی به عنوان پیش شرط مذاکرات احتمالی آینده مطرح شده است، از میزان قاطعیت سیاستمداران آمریکایی در پیشبرد اهدافی که ۳۴ سال در حال برنامه‌ریزی و اجرای آن هستند حکایت می‌کند، سیاستمدارانی که لبخند این روزهای برخی مسئولین کشور از طرح آغاز گفتگوهای ایران و آمریکا را، دلیلی بر موفقیت برنامه‌هایشان می‌پندارند!

به گزارش عصر امروز، اگر نامه سناتورهای آمریکایی را با نامه اخیر برخی از احزاب اصلاح‌طلب که نگذاشتند مهر حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری خشک شود و عجولانه دستی چدنی که در پوششی از مخمل مخفی مانده است را بیرون آوردند! مقايسه كنيم، میزان ساده‌لوحی وعدم بصیرت در این حضرات مصلح! به خوبی سنجیده می‌شود.

بنابراین گزارش، آن چیزی که باید مورد توجه حضرات اصلاح‌طلب قرار بگیرد، پشتکار و میزان وطن‌دوستی و سیاستمداری سناتورهای آمریکایی است که حاضر نیستند در این شرایط که از لحاظ تبلیغاتی جهان منتظر نشستن سیاستمداران دو کشور پای میز مذاکره‌اند، از مواضع‌شان کوتاه بیایند و عقب‌نشیی کنند و به نظر می‌رسد پیش‌شرط‌های دولت آمریکا برای مذاکره مسائلی همچون انرژی هسته‌ای و موضوع رژیم صهیونیستی بسیار جدی است که این موضوع کار را برای انجام مذاکرات احتمالی سخت می‌کند و باید دید دولت حسن روحانی با تدبیر خود چگونه در برابر های و هوی دولتمردان آمریکایی ایستادگی می‌کند تا موانع و مشکلات مردم حل شود.

مقايسه واژگاني سخنراني روحاني با احمدي‌نژاد در سازمان ملل

این بار شاهد ادبیات دیپلماسی جدیدی در سطح بین‌الملل بودیم، ظریف نیز با ظرافت خاصی با نمایندگان کشورهای مهمان در مقرر سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد، دیروز در کنار رودخانه "هادسن" اتفاقی جالب و جدید برای ما افتاد، راه رفتن و به قولی مذاکره در فضای آزاد ظریف و داود اوغلو برای ایرانی‌ها جالب بود و با توجه به آنکه ایران در خصوص مسائل سوریه و ارمنستان ارتباط مناسب در سطح دیپلماسی با تُرک‌ها نداشته است اما مصاحبت دیروز به نوعی قابل تامل بود.

در طی 8 دور سفر دولت گذشته شاهد یک موضوع بودیم و آن هم نبودن اتحاد و حاشیه‌های فراوان دولت بود؛ دیشب متن سخنان رئیس‌جمهور تفاوت چندانی با دوره‌های قبلی نداشت زیرا از سوریه و فلسطین دفاع شد تا انرژی هسته‌ای؛ از غیرعادلانه بودن تحریم‌ها و عدم فشار بر رژیم صهیونیستی بخاطر سلاح‌های کشتار جمعی نیز انتقاد شد، پس دلیل خالی نشدن صندلی‌ها چه بود؟ حال باید تامل داشت بر کلیدواژه‌هایی که رئیس‌جمهور پیشین و حال جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل داشتند.

آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی نخست خود از آمریکا و ساختار سازمان ملل انتقاد کرد و مساله هسته‌ای ایران یکی از عمده‌ترین محورهای سخنرانی احمدی‌نژاد بود، به ترتیبی که از کلیدواژه "هسته‌ای" بیش از هر واژه دیگری در سخنرانی او به کار رفت و پس از واژه هسته‌ای کلمات "عدالت"، "صلح"، "جمهوری" و "اسلامی" در کنار ایران، دیگر کلمات پرکاربرد این سخنرانی آقای احمدی‌نژاد بودند. او همچنین بارها به "مردم"، "ملت‌ها"، "بشر"، "جامعه جهانی" اعتماد" و "آرامش" ارجاع داد، دگرگونی جهت‌گیری‌های آقای احمدی‌نژاد در هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش به ترتیبی بود که در آخرین سخنرانی او خبر چندانی از پرکاربردترین واژه سخنرانی اول او (هسته‌ای) نبود.

حسن روحانی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بیش از هر چیزی از "ایران" گفت، "خشونت"، "جهان"، "مردم"، "صلح"، "منطقه"، "افراط" و "امید" کلمات بعدی پرکاربرد او بودند. کلماتی که گویای محور اصلی سخنرانی آقای روحانی بودند، ارائه تصویری از بحران‌های خشونت‌بار جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه و در عین حال امیدواری به این که اراده مشترک جهانی برای حل این مشکلات شکل بگیرد.

آقای روحانی همچنین از "اعتدال"، شعار دولتش، گفت و تحریم‌های وضع‌ شده علیه ایران را به انتقاد گرفت. "هسته‌ای" هم به کلمات پرکاربرد رئیس‌جمهور ایران بازگشته است.

بازتاب گسترده سخنراني روحاني در سازمان ملل

همان‌گونه که مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی از چند روز پیش همه تمرکز خود را بر حضور روحانی در سازمان ملل معطوف کرده بودند، توجه ویژه‌ای را نیز به سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی از خود نشان داده‌اند.

به گزارش تابناك، خبرگزاري "آسوشيتدپرس" موضوع آمادگی ایران برای مذاکرات هسته‌ای را به عنوان تیتر خبر خود درباره سخنرانی روحانی انتخاب کرده و این خبرگزاری همچنین اشاره می‌کند که روحانی از آمادگی کشورش برای گفتگو با آمریکا برای مدیریت اختلافات سخن گفته است و خبرگزاری "رويترز"، نیز سخنرانی روحانی در مرکز توجه خود قرار داده و می‌نویسد رئیس‌جمهور ایران در این سخنرانی به شدت از تحریم‌های وضع شده علیه ایران انتقاد کرده است.

سايت شبكه خبري "بلومبرگ" نیز به همین موضوع پرداخته و می‌نویسد روحانی تحریم‌ها را ناقض حقوق بشر و صلح دانسته است، سايت شبكه خبري "راشا تودي" نیز به سخنرانی روحانی پرداخته و می‌نویسد به اعتقاد رئیس‌جمهور ایران، تبلیغات معطوف به تهدیدآمیز جلوه دادن ایران، برای امنیت بین‌المللی خطرناک است و سايت شبكه خبري "ان بي سي" نیز تیتری با این مضمون را برای مطلب خود انتخاب کرده است: "روحانی: ایران تهدید نیست. تحریم‌ها خشونت‌آمیز هستند".

"گاردين" نیز همین مضمون را برای تیتر خبر خود انتخاب کرده و به نقل از روحانی می‌نویسد ایران هیچ تهدیدی را متوجه جهان نمی‌کند و همچنين سخنان روحاني مورد توجه مطبوعات اسرائیلی نیز قرار گرفته است و "يديعوت آحارانوت" در تیتر مطلب خود درباره سخنرانی روحانی می‌نویسد: روحانی به اوباما: صلح در دسترس است. این روزنامه اشاره می‌کند که به اعتقاد روحانی، اگر آمریکا از تن دادن به فشارهای گروه‌های فشار جنگ‌طلب خودداری کرده و به موضع برابر، احترام متقابل و اصول حقوق بین‌الملل پایبند باشد، در این صورت صلح در دسترس خواهد بود.

در نهايت روزنامه "واشنگتن پست" نیز در چند خبر مجزا به بخش‌های مختلف سخنرانی روحانی پرداخته است و در یکی از این بخش‌ها اشاره می‌کند که به گفته روحانی، هر مسئله‌ای را می‌توان از طریق اعتدال و نفی خشونت حل و فصل كرد.

دولتمردان، ادب ايراني را به دنيا نشان دادند

روز گذشته هم اوباما سخنان مثبت و موثری درباره ایران گفت و هم آقای روحانی که به قول یکی از یادداشت‌نویسان آمریکایی "به جای نشان دادن خشم و ناراحتی، لبخند بر لب داشت تا منتقدان دولت قبلی را که در معرض لفاظی‌های اغراق‌آمیز قرار گرفته بودند، خلع سلاح کند و آقای روحانی هم آیه قرآن خواند و هم تک بیتی از حکیم فردوسی خواند تا بر هویت اسلامی و ایرانی خود و کشوری که او نماینده آن است تاکید کند.

بر خلاف کسانی که معتقدند آقای روحانی باید در مراسم ظهر سه‌شنبه و ناهار دبیرکل حضور می‌یافت و مصافحه‌ای با اوباما انجام می‌داد، نظر من این است که تصمیم بر عدم ملاقات با اوباما در سر میز ناهار، فارغ از این که عمده دولت‌های اسلامی به دلیل سرو مشروب در این مهمانی حضور نیافتند، دولت آقای روحانی در مجموع به این جمع‌بندی رسید که تحول باید آرام و منطقی باشد و نباید همه تخم مرغ‌ها را در یک روز شکاند و صرف کرد بر همان تدبیر دولت متکی است.

به گزارش انتخاب، اما نکته‌ای که شاید چندان مهم به نظر نرسد‌ اما سلوک و سخنان تیم اعزامی ایران به آمریکا نشان داد تا چه اندازه اهمیت دارد، روابط عمومی خوب و برخورد مودبانه و محترمانه است. غربی‌ها به پرنسیب‌های افراد بسیار اهمیت می‌دهند. این که چگونه سخن بگویید و چگونه راه بروید، ارتباط چشمی شما با طرف مقابل چگونه باشد و ده‌ها سلوک رفتاری که سبب می‌شود طرف مقابل حس کند، این فرد متمدن است، حتی اگر لباس روحانیت بر تن دارد و دیگری نه، حتی اگر لباس شخصی بر تن کند.

آغاز به كار زيرپوستي خبرگزاري جوان همه‌كاره

تیم رسانه‌ای يكي از نمایندگان مردم تهران در مجلس و از جوانان نزدیک به محمود احمدی‌نژاد که از دوران مدیریت بر شرکت سایپا توانسته بودند با راه‌اندازی روزنامه وطن امروز جایی در رسانه‌ها برای خود دست و پا کنند، اکنون با راه‌اندازی سایتی خبری که به نظر می‌رسد به زودی به خبرگزاری تبدیل خواهد شد و توان خود را جهت ورود به رسانه‌ها آنلاین متمرکز کرده‌اند.

به گزارش تدبير 24، سایت وطن‌آنلاین که دامین آن متعلق به رضاشکیبایی است هر چند اخیرا در جست و جوگر گوگل قابل شناسایی شده است اما سابقه نشر اخبارش نشان می‌دهد که از مدت‌ها پیش کار خود را آغاز کرده است كه نشان می‌دهد که تیم آقای نماينده، برنامه گسترده‌تری برای آینده کاری خود در نظر گرفته‌اند.

رهبري انقلاب شايسته‌ترين شخص براي دوران حساس ايران

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات، مطلبی را با عنوان "طبیعت مرگ" در وب سایت خود منتشر کرده و در ذیل آن با این پرسش مواجه شده است: "در مورد رهبری آقای خامنه‌ای نظر روشن شما چیه؟ تا چه اندازه قبول دارید رهبری ایشون رو؟" وی در پاسخ اذعان داشته است: "رهبری ایشان را کاملا قبول دارم. بی‌تردید ایشان شایسته‌ترین شخص برای رهبری کشور ما در این دوران بسیار حساس و مهم هستند".

جام‌نيوز نوشت: مهاجرانی پیشتر و طی سخنانی در کتابخانه کنزینگتون لندن، 2 تفاوت عمده ایران و مصر را این گونه مورد تاکید قرار داده بود: اول، استقلال بی‌نظیر ایران و عدم هرگونه وابستگی در برابر وابستگی مصر به آمریکا و دوم، عدم فساد اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای در برابر فساد مبارک و خانواده‌اش. خود من که از آغاز انقلاب در مجلس بودم و در دولت بودم و آیت‌الله خامنه‌ای را می‌شناسم به عنوان منتقد ایشان اقرار می‌کنم که یک نقطه خاکستری حتی -نه تاریک- در زندگی اقتصادی ایشان و خاندانشان نمی‌شود پیدا کرد.

بيشترين تصاوير رويترز به عكس رئيس‌جمهور اختصاص يافت

به گزارش جام، خبرگزاری رویترز در حالی اولین گزارش تصویری از سازمان ملل را در صفحه خود به نمایش گذاشت، که بیشترین عکس به سخنرانی رئیس جمهوری ایران اختصاص یافته بود.












تماس تلفني اوباما و روحاني يك لحظه دراماتيك در روابط واشنگتن ـ تهران بود

خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: اولین تماس تلفنی غافلگیرکننده روز جمعه بین باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نه تنها یک لحظه مهیج و دراماتیک در روابط ایران و آمریکا بود بلکه یک لحظه دراماتیک در زمینه دیپلماسی دیجیتال نیز بوده است.

این خبرگزاری سپس به پیام توییتری رئيس‌جمهور ايران اشاره کرد که نوشته شده بود: در یک مکالمه تلفنی بین روسای جمهور ایران و آمریکا، حسن روحانی: روز خوبی داشته باشید! باراک اوباما: متشکرم، خداحافظ (به زبان فارسی (خبرگزاری فرانسه در توضیح واژه فارسی خداحافظ نوشت: "خداحافظ" یک عبارت فارسی است که برای بدرود و وداع استفاده می‌شود اما تحت‌الفظی اینگونه ترجمه می‌شود "خدا محافظ شما باشد".

دولت امارات موضوع اخراج ایرانیان را لغو كرد

در حالی که تعدادی از ایرانیان مقیم امارات برای تعیین تکلیف اقامت خود به مراکز مربوطه به وزارت کشور امارات فراخوانده شده بودند، ماموران اماراتی به آنها اعلام کردند که می‌توانند در امارات باقی بمانند، بر اين اساس جمعی از ایرانیان مقیم امارات در تماس تلفنی این موضوع را به ایسنا اعلام کردند و گفتند که دولت امارات تصمیم‌ گرفته موضوع اخراج ایرانیان را لغو و ایرانیانی که برای تمدید اقامت خود مراجعه کرده بودند بدون هیچ مشکلی پذیرفته شده و اقامت آنها تمدید شده است.

همچنین بخشی از ایرانی‌هایی که پس از لغو اقامت برای بازگشت به کشور به فرودگاه‌های امارات مراجعه کرده‌اند در این باره گفتند که ماموران فرودگاه به آنها اعلام کردند در صورت تمایل می‌توانند همچنان در این کشور به کار و زندگی خود ادامه دهند ماه گذشته در گفتگوی تلفنی وزیر خارجه امارات با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به مناسبت تبریک آغاز فعالیت وی، ظریف با تاکید بر روابط صمیمانه دو کشور ایرانیان مقیم امارات را پلی برای توسعه روابط ایران و امارات معرفی کرده بود.

عذرخواهي اوباما از همتای ایرانی خود

سایت (الحیاة عربستان) با اشاره به تماس تلفنی اوبا ما با روحانی نوشت: اوباما از روحانی به دلیل به زحمت افتادن در سفر به نیویورک عذرخواهی کرد.

به گزارش عصر امروز، علی‌رغم اینکه مکالمه میان رئیس‌جمهور آمریکا و ایران روز جمعه، اولین مکالمه از سال ۱۹۷۹ تا‌کنون بود اما این دو مرد مضطرب بودند، به گونه‌ای که اوباما از همتای ایرانی خود به خاطر به زحمت افتادن در سفر به نیویورک عذرخواهی کرد همچنین رئیس‌جمهور ایران از حسن مهمانی و تماس تلفنی اوباما تشکر کرد و روز خوشی را برای وی آرزو کرد.

توانایی‏‏های رایانهای ایران بیش از انتظار سازمانهای امنیتی آمریکاست

در حالی که مقامات رسمی آمريكا مدعی هستند شواهدی مبنی بر دستیابی هکرها به اطلاعات حساس وجود ندارد‌ اما نسبت به حملات مشابه ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مهر، وال‌استریت ژورنال ضمن انتشار این خبر گفت كه هکهای پیشینی که از مبدا ایران انجام شده بود علیه شرکتهای بانکی و انرژی بوده است و به نقل از منابع خود نوشت "گزارشِ رخنه فوق و واکنشی که نسبت به آن صورت گرفته به چاک هیگل  ـ وزیر دفاع ـ و ژنرال مارتین دمپسی -رئیس ستاد مشترک ارتش- داده شدكه" وزارت دفاع آمریکا حاضر به تایید این مطلب نشد.

مقامات رسمی همچنین اعتراف کردند که رخنه به نیروی دریایی نشان می‌دهد که توانایی‏‏های رایانهای ایران بیشتر از انتظار سازمانهای امنیتی آمریکاست.

فرصت ديپلماسي در دوره احمدي‌نژاد از دست رفت

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه می‌تواند در مذاکره با غرب کمک شایانی به دولت کند، اظهار داشت: اگر طرفین گفتگو و مذاکره بتوانند بر سر یک زمانبندی و چهارچوب موضوعی به توافق برسند که تنش ها را کاهش دهند، موفقیت حاصل خواهد شد.

وی در گفتگو با فردا، وضعیت سیاست خارجه در دوران ریاست‌جمهوری‌ احمدی‌نژاد را نابسامان دانست و گفت: در دوران احمدی‌نژاد غرب از گفتگوی انتقادی که در دوران اصلاحات داشت دست کشیده و فرصت ایجاد شده بود که مذاکرات در فضایی مناسب انجام شود اما عدم نرمش در سیاست خارجه دولت احمدی‌نژاد این فرصت را از بین برد.

کارشناس امور بین‌الملل با اشاره به اينكه نظام بعد از جنگ، موضعی معتدل را در مسائل سیاست خارجی و امور بین‌الملل داشته است، تصريح كرد: اما افراطی‌گری‌های دوران احمدی‌نژاد باعث شد تا این اعتدال در سیاست خارجه از بین رود، از همین‌رو ادعاهای‌ احمدی‌نژاد بر تعداد دشمنان نظام افزود و بهانه‌های آنان را افزایش داد.

درخواست درگوشی کری از ظریف چه بود؟

" آسوشیتد پرس" نوشت: "جان کری" وزیر خارجه آمریکا که در نشست شب گذشته گروه 1+5 با ایران کنار وزیر خارجه ایران نشسته بود در حالی که جلسه رو به اتمام بود با خم شدن به سمت وزیر خارجه ایران درخواستی را مطرح کرد.

به گزارش مهر، وی در این درخواست خواستار صحبت با محمدجواد ظریف شد و گفت: می‌توانیم چند دقیقه‌ای با هم صحبت کنیم؟

ديدار رهبران اسلامي نيويورك با رئيس‌جمهور



ديدار رئيس‌جمهور با ايرانيان مقيم آمريكا

به گزارش مشرق در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، ديدار دكتر روحاني با ايرانيان مقيم آمريكا برگزار شد.




انزوای صهیونیست‌ها در نیویورک؛ سکوت رسانه‌ای در تل آویو

رسانه‌ها و خبرگزاری‌های اسرائیل بعد از مذاکرات ۵+۱، تنها به ذکر اخبار مربوط به آن اکتفا کردند و این در حالی اتفاق می‌افتد که پیش از این، هر جلسه مذاکرات هسته‌ای با جریان‌سازی رسانه‌های صهیونیستی همگام با رهبرانشان علیه ایران همراه بود.

به گزارش افكار نيوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بدون پوشش اخبار مربوط به ایران به دستور دستگاه اطلاعاتی اسرائیل از ارائه هرگونه تحلیل و خبر در این خصوص خودداری می‌کنند و وزیر اطلاعات صهیونیست‌ها تهدید کرد که در سخنرانی هفته آینده نخست‌وزیر اسرائیل در سازمان ملل، نتانیاهو قصد دارد تا اطلاعاتی را افشا کند که کسی تا به حال از آنها خبر نداشته و در مقابل تصویری است که حسن روحانی از خود نشان داده است.

ظاهرا نتانیاهو در حال پرونده‌سازی برای برنامه هسته‌ای ایران است تا با مدارک جعلی خود بر غرب فشار وارد کند! این بار نتانیاهو تنها مانده است؛ چرا که در زمان سخنرانی رییس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل، نماینده‌های اسرائیل به تنهایی سالن را ترک کردند! نتانیاهو در حالی ایران هسته‌ای را تهدیدی برای خود می‌بیند که رژیم تحت‌سلطه‌اش به پیمان خلع سلاح‌های هسته‌ای نیز پایبند نیست و تاکنون حاضر نشده است این پیمان را امضا کند.


تدبير 24/جواني محمدجواد ظريف در كاليفرنيا



بازتاب سخنان مسئولان وزارت خارجه در مطبوعات جهان

اظهارنظرهای مقامات وزارت خارجه ایران درباره موضوعات مختلف، از جمله برنامه هسته‌ای کشور، از جمله موضوعاتی است که در شماری از مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشته است،  رویترز  سخنان محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران را در گفتگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز آمریکا مورد توجه قرار داده و به نقل از وی می‌نویسد ایران به هیچ‌وجه درباره حق غنی‌سازی اورانیوم در خاک خود مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش تابناك، خبرگزاری فرانسه اظهارات معاون وزیر خارجه ایران را مورد توجه قرار داده که از آمادگی ایران برای محدود کردن غنی‌سازی اورانیوم به عنوان بخشی از توافق با غرب خبر داده است و افزوده اما ايران هرگز حاضر به تعلیق کامل این فرایند نخواهد شد.

خبرگزاري ترند اقدام به بازتاب اظهارات وزیر خارجه انگلیس کرده که رویکرد دیپلماتیک جدید ایران را مورد ستایش قرار داده است و به نوشته این خبرگزاری، ویلیام هیگ اظهار داشته سخنان و مواضع مطرح شده از سوی دولت جدید ایران، بسیار مورد استقبال است.

اما رویکرد نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در قبال ایران، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات بین‌المللی را به خود اختصاص داده است و روزنامه واشنگتن پست می‌نویسد نتانیاهو در سفر به نیویورک، حامل پیامی برای کاخ سفید است مبنی بر اینکه "گول ایران را نخورید!".

روزنامه دیلی‌استار لبنان می‌نویسد، شش ماه پس از آنکه اوباما ضمن سفر به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با نتانیاهو، اقدام به ترمیم روابط دوجانبه کرد، این دو تن اکنون با بزرگترین آزمون برای سنجش احتمال ادامه همکاری با یکدیگر روبه‌رو هستند. به عقیده این روزنامه، لحن آشتی‌جویانه ایران نسبت به آمریکا، به ناگهان یک شکاف را میان کاخ سفید و دولت نتانیاهو به وجود آورده است.

استقبال مردم تهران از ستارخان

عکس پیش رو را که صراط منتشر کرده، ثبت لحظه استقبال مردم از ستارخان در دروازه دولت تهران است.



فتواي جديد شيخ وهابي: با محارم خود عقد ازدواج بخوانيد!!

ناصر العمر شیخ وهابی که در شبکه سلفی "وصال" سخن می‌گفت، اجازه داد که مجاهدین مسلح می‌توانند در غیاب زنان مجاهد نامحرم، با محارم خود عقد ازدواج بخوانند!!

به گزارش شبستان، وی افزوده است: از مجاهدین خستگی‌ناپذیری که بر ضد کفر و ظلم رژیم سوری ـ ایرانی(!) می‌جنگند تشکر می‌کنم.

ناصر العمر به انتقاداتی که علیه فتاوای ضد انسانی و ضد اسلامی آنان می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها دائماً از فتوایی که برای خدمت به برادران مجاهدمان در سوریه صادر می‌شود انتقاد می‌کنند اما از جرم جنایت و کشتار زنان و کودکان حرفی نمی‌زنند، وی چندی پیش نیز گفته بود زنان شیعه را به اسارت ببرید و در میان رزمندگان به صورت عادلانه تقسیم کنید.

زنی که به دنبال "سرکیسه کردن" ایران است

دکتر "شری وایز" دندانپزشک 43 ساله کانادایی ساکن ونکوور روز جمعه دادخواست خود برای دریافت میلیون‌ها دلار غرامت از ایران را به دادگاه عالی "‌بریتیش کلمبیا" کانادا تقدیم کرد، وی به بهانه حمایت ایران از حماس خواهان توقیف اموال و دارایی‌های ایران در کانادا و دریافت غرامت خود از محل این دارایی‌ها است، وزارت خارجه کانادا اخیرا لیستی از اموال و دارایی‌های ایران در کانادا را به دادگاه ارایه کرده است، کانادا از شهریور ماه سال گذشته با خارج کردن دیپلمات‌هایش از تهران روابط سیاسی و اقتصادی خود با ایران را قطع کرده است.



به گزارش عصر ایران، خانم وایز در سال 1997 و هنگامی که در اورشلیم و در یک مرکز دندانپزشکی مخصوص کودکان محروم مشغول به کار بود، در یک انفجار زخمی شد و گروه حماس مسئول این انفجار شناخته شد.

بازتاب استفاده از تانک برای تخریب دیش‌های ماهواره‌ای در رسانه‌ها

به گزارش عصر ایران، سایت العربیه در این باره با انتشار یکی از عکس‌های این اقدام در خبری با عنوان "استفاده از تانک ها در جنوب ایران برای نابودی دیش‌های ماهواره‌ای" نوشت: در برنامه‌ای برای ترویج مشاهده برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی دولتی، از  تانک‌ها برای نابودی دیش‌های ماهواره‌ای استفاده شد.






رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که 800 دیش و دستگاه گیرنده برنامه‌های ماهواره‌ای (رسیور) که به صورت داوطلبانه توسط مردم شيراز تحویل بسیج داده شده است در برنامه‌ای ویژه توسط غلطک، تانک و خودروهای زرهی نابود شدند.

ايران "سردار سليماني‌هاي بسياري" دارد

يکي از روزنامه‌هاي عربي با انتشار مقاله‌اي به قلم "حسن العيسي" با عنوان "ما کجا و ايران کجا؟" با اشاره به تماس تلفني روساي‌جمهور آمريکا و ايران نوشت: مسئولان کشورهاي خليج فارس بايد احساس ناراحتي کنند زيرا اين تماس نشان‌دهنده ايجاد روابطي دو طرفه در آينده بين جمهوري اسلامي ايران و ايالات متحده آمريکا خواهد بود، بنابراين هم اکنون نگراني مقامات کشورهاي شوراي همکاري خليج‌فارس را فرا گرفته است زيرا نگهباني همچون آمريکا از منافع کشورهاي خليج فارس از آنها روي گردان خواهد شد و براي اولويتهاي اين کشورها اهميتي قائل نخواهد بود؛ البته در عقب نشيني از حمله نظامي به سوريه نيز اين مسئله به خوبي نمايان شده است.

به گزارش عصر هامون، اين روزنامه مدعي است: البته هنوز زود است که بگوييم کوه‌هاي يخ موجود بر سر راه روابط ايران و آمريکا در حال ذوب شدن است زيرا رژيم اسرائيل در اين ميان وجود دارد که مهمترين مسئله آن ايران است. البته مشکلات ديگري نيز بر سر راه ايجاد روابط بين تهران و واشنگتن وجود دارد و منافع ايران و آمريکا را در تعارض قرار مي‌دهد.

اين روزنامه در ادامه به قدرت بالاي اطلاعاتي و نظامي ايران پرداخته و بعنوان مثالي از قدرت بالاي اطلاعاتي ايران به هوشياري سردار قاسم سليماني اشاره کرده و نوشته است: موارد بسياي از هوشياري اطلاعاتي قاسم سليماني وجود دارد که در اين مقاله نمي گنجد. الجريده در پايان مي‌نويسد: بنابراين ايران تلاش مي‌کند رقيب سرسختي براي بزرگترين و قدرتمندترين کشور جهان باشد، در حالي که کشورهاي خليج فارس را مي‌بينيم که سر در گريبان خود کرده‌اند و تحرکات محدودي در جهان عربي دارند و کودک اين تحرکات را در گاهواره خود نگه داشته‌اند و رشد نداده‌اند و زرنگي ايران را ندارند. بنابراين ما کجا و آنها کجا؟!

واکنش خوزستانی‌ها به انتخاب شمخانی

شفاف نوشت، از خوزستان خبر می‌رسد انتخاب امیر دریابان علی شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده رهبر معظم انقلاب در این شورا با استقبال خوبی در بین مردم خوزستان و بخصوص شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی استان مواجه شده است. نقش دریابان شمخانی در دفاع مقدس در خوزستان و ارتباطات مردمی وی یکی از دلایل محبوبیت او در بین مردم و بخصوص عشایر عرب خوزستان است. دو برادر وی نیز در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

خوابيدن زن كنار ديوار حرام است

به گزارش تدبير 24 جدیدترین فتوای وهابیت منتشر شد.




خاتمي:  چه اشکالی داشت من هم از کشور‌هاي خارجي پول بگيرم

سید محمد خاتمی برای اولین بار به صورت صریح درباره دیدار با جورج سوروس و دریافت کمک‌های مالی برای موسسه بین‌المللی گفتگو ی تمدن‌ها پاسخ داد.

به گزارش پارسینه، رییس‌جمهوری پیشین ایران که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تصویب پیشنهاد گفت و گوی تمدن‌ها در سازمان ملل متحد با دو ماهنامه «اندیشه پویا» گفت وگو کرده بدون آن که از کیهان نام ببرد به اتهامات مکرر مدیر این روزنامه درباره ملاقات یا رابطه خود و «سوروس» پاسخ داده و گفته است که شان من بالاتر از خیلی کسانی است که آن‌ها می‌گویند با آن‌ها ملاقات کرده‌ام. باید افتخار بدهیم که اینها بیایند وقت ملاقات بگیرند و صحبت بکنند. اما من وقت ملاقات ندادم. صحبت هم نکردیم. به دروغ می‌نویسند فلانی برای ایران نسخه نوشته و با خاتمی مذاکره کرده که بیاید آن را در ایران پیاده کند. من برای این انقلاب خون دل خورده‌ام. من روحانی‌ام. سابقه‌ام در انقلاب مشخص است. من می‌خواهم جمهوری اسلامی الگو باشد تا مسلمان و غیر مسلمانِ آن بگویند من می‌توانم در اینجا زندگی کنم، کار کنم و پیشرفت داشته باشم. من می‌خواهم حقوق بشر، روابط مطلوب با جهان، توسعه، زندگی آبرومند و امن در ایران تضمین شود.

متهم هستیم که میلیاردها دلار از این و آن کمک مالی دریافت کرده‌ایم. در حالی که من یک ریال از کسی نگرفتم. حتی احتیاط‌هایی کردم. الان آقای کلینتون هر جا بخواهد برای سخنرانی برود قبل از آن 300 هزار دلار به حساب او می‌ریزند. آقای گورباچف هر جا بخواهد سخنرانی کند 50 هزار دلار می‌گیرد. ماندلا در دوران ریاست‌جمهوری من به منطقه آمد. به عربستان و کویت و امارات رفت. از هر کدام 8 تا 14 میلیون دلار گرفت. به ایران هم آمد. با کمال افتخار یک میلیون دلار گرفت و در نهایت با 30 یا 40 میلیون دلار بنیاد ماندلا را برای کمک به بیماران ایدز راه‌اندازی کرد. چه اشکالی داشت من هم این کار بکنم و بروم 40-30 میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در این کار بگیرم. اما من این کار را نکردم.

ساپورت پوش ایرانی، سوژه فرانس 24

سایت شبکه "فرانس ۲۴" در گزارشی با عنوان "‌حمله شلوارهای تنگ به تهران جنجال برانگیز شد" نوشت: شلوار ساپورت شلوار تنگ زنانه‌ای است که ایران را در بر گرفته است. مشکل آنجاست که این نوع از پوشش مورد تایید مقامات ایرانی نیست. آنها این نوع پوشش را بسیار دور از لباس اسلامی‌ می‌دانند و زنانی که ساپورت بپوشند در معرض بازداشت هستند(؟!)

به گزارش عصر هامون، ظهور این شلوارها در ایران بحث و جدل‌هایی را نیز به همراه داشته است. بخشی از محافظه‌کاران صفحه‌ای را در فیس‌بوک با عنوان "از ساپورت بدم می‌آید" راه‌اندازی کرده‌اند و این افراد معتقدند زنانی که این شلوار را به تن کنند چارچوب‌های اسلامی را رعایت نمی‌کنند و همچنین این عبارت "حمله لشکر ساپورت‌ها به تهران" رواج بسیاری در میان محافظه‌کاران ایرانی داشته است.

مصاحبه با یکی از شاهدان عینی ماجرای واقعی هولوکاست

رجا‌نيوز نوشت، امروز و با توجه به بحث‌هاي اخير،  برای شما عزیزان مصاحبه ای خواندنی با یکی از شاهدان عینی ماجرای واقعی و مستند هولوکاست انجام داده‌ایم که متن آن از نظر شما خواهد گذشت:

ـ سلام آقای شاخوی خاخوی خولان! اول از همه کمی درباره خودتان بگویید. اصلاً چطور شد که شاهد هولوکاست شدید؟
ـ سلام. پاسخ سوال خیلی واضح است به این دلیل که بنده خودم یکی از قربانیان هولوکاست در اردوگاه‌های آلمان هیتلری بودم.
ـ چه جالب!
ـ بله، نگاه کنید این تاولی که نوک انگشت من زده، مال همان موقع‌ها و همان کوره های آدمپزی است.
ـ ممکن است برای ما ماجرا را کمی بیشتر تعریف کنید.
‹در میان هق هق گریه›: «راستش هیتلر همین جوری از ما بدش می‌آمد و چون آدم بیرحمی بود، از جمعیت یک میلیونی یهودیان اروپا، شش میلیون نفر را در کوره های آدمپزی انداخت تا خوب بپزند و روغنشان دربیاید و از روغن آنها صابون، تاید، کرم، پودر، عطر، ادکلن، گاز برای مصرف در کپسول پیکنیک و خیلی چیزهای دیگر درست کند.
ـ یعنی فقط شش میلیون یهودی را سوزاند؟
ـ آره، ما که آنجا بودیم کسی دیگر را ندیدیم.
ـ پس جنگ جهانی دوم میان هیتلر و یهودی‌ها بود؟
ـ دقیقاً.
ـ بعد چه شد؟
ـ بقیه اینقدر ترسیدند که پا به فرار گذاشتند و آمدند در یک جای خیلی دور دور که اسمش فلسطین بود، قایم شدند که دست نازی ها بهشان نرسد.
ـ خُب حالا که سال‌ها از جنگ میگذرد، نمیخواهید به شهر و خانه تان برگردید؟
ـ مگر جنگ تمام شده؟
ـ بله سالهاست.
- ما این را نمیدانستیم، ولی به هر حال ما اینقدر از هیتلر و دار و دسته اش متنفریم که حاضر نیستیم ریختشان را ببینیم. نه، اصرار نکنید. ما به آنجا برنمیگردیم. ما آنها را جریمه کردیم برای این‌که ادب شوند. قرار شده آنها تا هفتصد پشتشان به ما غرامت بپردازند. آخر سوزاندن شش میلیون آدم که شوخی نیست.
ـ اِ... راستش یک سؤال دارم که خجالت میکشم بپرسم.
ـ بپرس جانم خجالت ندارد.
ـ شما در بعضی از مقاله‌ها و کتاب هایتان تعداد سوخته ها را کمتر از این مقدار بیان کرده‌اید؟
ـ خُب در آن زمان امکانات نبود. هرچه زمان می‌گذرد، ابعاد این جنایت بیشتر آشکار می‌شود. دلیل دوم ما هم این است که بالاخره آن زن‌ها و مردهایی که سوزانده شده‌اند، اگر بودند حالا کُلی بچه و نوه و نتیجه داشتند.
ـ خُب چرا یک تحقیق دقیق، علمی و جامع نمی‌کنید تا همه ابعاد این فاجعه مشخص شود؟
با شنیدن این سوال صورت ایشان مثل لبو قرمز شد و داد و بیداد کرد که از اولش هم میدانستم که شما جاسوس گشتاپو هستید. بیرحم‌ها، نازیها، نئونازیها، تروریستها، بنلادنها، سنگدلها، جنایتکارها و ... .

ما هم که دیدیم اوضاع قمر در عقرب است، دفتر و دستکمان را برداشتیم و پا به فرار گذاشتیم.

يك ايراني صاحب محموله 20 میلیارد یورویی فرودگاه مسکو است؟!

یک محموله 20 میلیارد یورویی پس از شش سال همچنان در فرودگاه مسکو بلامعارض است و کسی مدعی آن نشده و گفته می‌شود که می‌تواند ثروت مخفی صدام حسین باشد، این پول‌ها هم‌اکنون در یک انباری با امنیت بالا قرار داده شده است.

به گزارش انتخاب، گمرک روسیه خواسته است که مالک واقعی این پول‌ها، خود را معرفی کند تا این مقدار وجه را تحویل گیرد با این حال تلاش‌هایی از سوی برخی افراد برای دستیابی به این وجوه شکل گرفته اما با موفقیت همراه نبوده است، در اين راستا یک مقام اطلاعاتی روسیه گفت: امکان دارد که این پول صدام حسین باشد و این پول‌ها که اسکناس 100 یورویی است در سال 2007 و از فرودگاه فرانکفورت به فرودگاه شرمتیوف مسکو منتقل شد.



گفته می‌شود که دیکتاتور عراق 7.5 میلیارد یورو را در کیف‌های دیپلماتیک قرار داد و پیش از برکناری و دستگیری به مسکو ارسال شد و اسناد نشان می‌دهد که "فرزین مطلق" که یک ایرانی است ارسال کننده این پول به مسکو است اما او همچنان برای گرفتن پول مراجعه نکرده است اما "فرزین مطلق" در سال 2010 متهم به طراحی و ربودن 14 میلیارد دلار پول از بانک مرکزی ابوظبی شده است و دیلی میل مدعی شده که او پس از ایراد اتهامات علیه وي به ایران فرار کرده با این حال هرکس که صاحب این پول ها شود، شخصی ثروتمندتر از آبراهوموویچ در روسیه محسوب می‌شود!

حرف‌هاي ناگفته اولين وزير اخراجي دولت نهم


پرویز کاظمی اولین وزیری بود که از کابینه محمود احمدی‌نژاد اخراج شد، البته چنانکه خودش می‌گوید وقتی به این نتیجه رسید که نمی‌تواند با دولت نهم کار کند استعفا داد؛ وزیری که رئیس کابینه نهم حتی در جلسه رأی اعتمادش در مجلس گفت "کاظمی را خدا به من معرفی کرد" ۱۰ ماه از عمرش در کابینه نگذشت که به دلیل آنچه استفاده از افراد چندپستی در وزارت رفاه و نداشتن خروجی مناسب عنواان گرفت از دولت رانده شد.

كاظمي در گفتگو با افكارنيوز، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه از چه زمانی متوجه شدید احمدی‌نژاد با کسی که پیش از این تصور می‌کردید متفاوت است، اظهار داشت: دو موضوع در این بحث وجود دارد، در آن زمان که دولت نهم به ریاست محمود احمدی‌نژاد تشکیل شد افرادی که قابلیت کار در زمینه‌های مختلف را داشته باشند در اطراف احمدی‌نژاد نبودند و یا کم بودند که همین امر باعث شد تا دولت با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود و از طرف دیگر افرادی که منتسب به وی بودند وقتی به مجلس معرفی می‌شدند رای اعتماد نمی‌گرفتند، گویا شخص احمدی‌نژاد باورش نشده بود رییس‌جمهور شده است و بعد از گذشت زمان به این نتیجه رسیدم که به علت کمبود نیرو به ما پیشنهاد وزارتخانه را دادند و بعد از گذشت مدتی دنبال افرادی بودند که صرفا "بله قربانگو" باشند؛ كه من در این مورد انتقادات شدیدی داشتم.

وي در پاسخ به تسلط مشايي و بقايي بر احمدي‌نژاد گفت: من باورم بر این است که مشایی و بقایی مسلط بر احمدی‌نژاد نیستند برخلاف آن چیزی که سیاستمداران و تحلیلگران می‌گویند، بلکه کاملا برعکس است و این احمدی‌نژاد است که حرف‌ها، اهداف و کار‌هایش را از جانب مشایی می‌گوید. اگر حتی به روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری نگاه کنیم، می‌بینیم که احمدی‌نژاد دست مشایی را بالا گرفت و اصلا مشایی در فضای دیگری بود.

وزير دولت نهم با اشاره به اينكه امكان كانديدا شدن احمدي‌نژاد در انتخابات دوازدهم به تمایل خودش مربوط است، تصريح كرد: اهداف و برنامه‌های احمدي‌نژاد براي ورود به میدان مهم است و دومین رویکرد، اقبال عمومی است که آیا جامعه پذیرا هست شخصی مثل احمدی‌نژاد یکبار دیگر دولتداری را بعهده بگیرد یا خیر؟ که ایشان علاقه عجیبی به خدمت دارند! ولی با توجه به عملکرد مدیریتی خود در روزهای پایانی اقبال عمومی اجازه چنین کاری را یکبار دیگربه احمدی‌نژاد نمی‌دهد.

كاظمي در توضيح علامت تعجبی که به كار برد، افزود: یعنی شخص محمود احمدی‌نژاد فکر می‌کند که خدمت می‌کند ولی اینطوری نیست هرکاری انجام می‌دهد جزء خدمت کردن و وي در پاسخ به اينكه تاسيس دانشگاه احمدی‌نژاد را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: به هر حال بهتر از بیکاری است.

گفتگو با مرد پشت پرده مذاکرات ایران – آمریکا

 رایان کروکر، یکی از باتجربه‌ترین مقامات آمریکایی نسل خود در دیپلماسی خاورمیانه است، وي مدت‌ها سفیر آمریکا در لبنان، کویت، سوریه و پاکستان بود و در سال‌های 2007، تا 2009 به عنوان نماینده ویژه آمریکا در عراق معرفی شد. کروکر در سال‌های 2011 و 2012، سفیر ویژه آمریکا در افغانستان بود. او در جریان دو سمت آخر خود روند همکاری آمریکا با ایران را تسهیل می کرد. هفته 'گذشته بنا به دعوت هیات ایرانی حاضر در نیویورک، کروکر به طور خصوصی با مقامات عالی ایران ملاقات کرد. رادیو آزاد اروپا با کروکر پس از ملاقات با مقامات ایرانی گفتگو كرده است.

به گزارش شبكه ايران، كروكر رفتار رئیس‌جمهور ایران را خوشایند خواند و اظهار داشت: اما نشانه‌ای از متعهد شدن ایران به اقدامی در آن وجود نداشت، اکنون باید وارد عمل شویم و از روحانی بخواهیم اقدامات لازم برای تعدیل نگرانی‌های بین‌المللی بر سر برنامه‌های هسته‌ای ایران را انجام دهد و مذاکرات سختی پیش رو خواهد بود.

وي استنباط خود را از اظهارات مقامات ایرانی این‌طور بيان كرد: آن‌ها به دنبال نتیجه‌ای هستند که در آن نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی تعدیل شود و در مقابل حق پیشرفت هسته‌ای صلح‌آمیز با سطحی از غنی‌سازی که مورد تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد، برای تهران حفظ شود.

سفير سابق آمريكا در افغانستان در پاسخ به اينكه عادی‌سازی روابط ایران و آمریکا چه تاثیری بر منطقه خواهد داشت، تصريح كرد: من در عراق و افغانستان سفیر بوده‌ام و می‌توانم بگویم که این تحول مورد استقبال آن‌ها قرار خواهد گرفت، گاهی عراقی‌ها احساس می‌کنند بین ایران و آمریکا گیر افتاده‌اند. آن‌ها تاریخ خود و مشکلات خود را با ایران دارند و من شنیده‌ام ازسرگیری روابط ایران و آمریکا، زندگی را در عراق و افغانستان آسان‌تر می‌کند البته کشورهایی نیز در منطقه نگران از سرگیری روابط ایران و آمریکا هستند و ما باید به آن‌ها اطمینان دهیم که بهبود روابط تهران – واشینگتن به نفع ثبات منطقه است.

مناجات دوستان سرمايه‌دار ناراحت از گفتگوي تلفني

عصرايران در مطلب طنزي نوشت: روزها، همزمان با احتمال گشایش در روابط ایران و آمریکا، آدم‌های مختلف در جاهای مختلف فکرهای مختلفی را در سر دارند و زیر لب نجواهایی می‌کنند، این حقیر سراپا تقصیر، تعدادی از این نجواها را شنود کرده و برای اولین بار افشا می‌کند:
 
یک بنده خدایی در همین حوالی حین تماشای صحنه ورود روحانی به نیویورک: ییییی روزگار... چه خاطره‌هایی داشتیم! قرار بود امسال هم بقیه فامیل‌ها و در و همسایه رو بردارم برم اونجا، خدا هیچ‌کس رو شرمنده زن و بچش نکنه ...حق منو خوردن! راستی چه لذتی داشت هواپیما سواری! یعنی میشه چهار سال بعد دوباره؟!

- یکی دوست بسیار متشخصی در یک دفتر بازرگانی در خیابان میرداماد: همه ارزش‌ها رو دارن به باد می‌دن، مگه انقلاب شد که اینا برن با اونا دست بدن؟ پس تکلیف بیزینس ما چی میشه؟ از فردا هر ننه قمری راه میفته میره از آمریکا جنس میاره و اونقدر دست زیاد می‌شه که ... گرفتاری شدیما!

- شیخ آل‌چی‌چی‌بن‌آل‌چی‌چی در امارات متحده عربی: الهی و ربی و سیدی! عفواً عفواً و غلط کردم، خمس دخل یک سنه واحده بندر جبل علی را هبه می‌کنم به فقرای امت اسلامی قربة الی‌الله، در مقابل یا مولای و یا سیدی، این حسن و حسین با هم لا مصالحه یا الله و انت قادر و قدیر؛ اِرحَم یا رب العالمین.

- جینگ جونگ جانگ‌، عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست خلق چین: ای خدا! ما که از همون اولش ایمان درست و حسابی به تو نداشتیم، کاری نکن این ایمان نیم‌بندی که چند وقتی هست بهت پیدا کردیم رو از دست بدیم. آخه چرا با ما این کارو می‌کنی؟ تازه داشت کاسبی با ایران مزه می‌کرد. خدایا ما رو دوست داشته باش! یک میلیارد و نیم نفوس رو نفروش به 75 میلیون نفر. کاری نکن دوباره انکارت کنیم. از ما گفتن بود!

- سریشتا ماناهی کرتا عضو کابینه هند: این پپه حقیر سراپا تقصیر، از بین همه زبان‌هاي دنیا، فقط همین یک قلم هندی را بلد نیست ولی حس می‌کند چیزی باشد در مایه‌های همان حرف‌های دوست چینی‌مان فقط کمی رمانتیک‌تر.

ادعاهاي رئیس پیشین دستگاه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی

آموس یادلین، رییس پیشین دستگاه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ا‌یی ایران از بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر این رژیم خواست که "رویکرد مثبتی" را اتخاذ کند که از مذاکرات موثر به عنوان ابزاری که نسبت به یک اقدام نظامی برای حل موضوع هسته‌ا‌یی ایران ارجحیت دارد، استقبال می‌کند، ولی تاکید داشته باشد "مذاکره به نوبه خود هدف نیست، بلکه چارچوبی برای روندی است که هدف از آن خنثی کردن تهدید هسته‌‌ایی نظامی ایران است."

به گزارش ایسنا، يادلين با بیان اینکه "ایرانیان در مذاکرات استادند و باید با تیمی هم سطح خودشان مواجه شوند" مدعی شد: که ایران با وجود میانه‌روی که در روزهای اخیر از خود نشان داده است، هنوز هیچ مصالحه‌ای نکرده‌ است.

یادلین در بخشی دیگری از ادعاهایش مدعی شد که تنها دلیل اینکه ایران راضی به مصالحه شده است فشار تحریم‌ها است و به همین دلیل اقداماتی مانند لغو تحریم‌ها می‌تواند در آغاز مذاکرات مورد توافق قرار گیرند،‌ ولی تنها باید زمانی اجرا شوند که ایران کاری را که باید انجام دهد و دامنه برنامه هسته‌ا‌یش را به نحو قابل توجهی کاهش دهد.

آرامگاه احمد رضایی فرزند محسن رضایی



سايتي براي كاريكاتورهاي هولوكاست

یک مؤسسه فرهنگی مجموعه‌ای از کاریکاتورهای مازیار بیژنی و برزو بیطرف در موضوع افسانه هولوکاست را به چهار زبان در یک سایت جمع‌آوری کرد.

به گزارش جهان، سایت www.holocartoons.com توسط موسسه فرهنگي "خاکريز ايمان و انديشه" طراحي، راه‌اندازي و پشتيباني می‌شود.

نخستين حضور ايراني متهم به جاسوسي از رژيم‌‌ صهيونيستي

به گزارش جهان نيوز، رژیم اسراییل امروز برای نخستین‌ بار یک شهروند ایرانی تبار بلژيكي را که ادعا می‌کند برای ایران جاسوسی می‌کرده، در دادگاهی در تل‌آویو حاضر کرد.




"مرگ بر آمريكا" از آغاز تا به امروز

در پی مکالمه بی‌سابقه  حسن روحانی رییس‌جمهوری اعتدال‌گرای ایران با باراک اوباما رییس‌جمهوری ایالات متحده در پنجم مهر ماه 1392 در نیویورک برخی در داخل نگران نوع انطباق این رخداد با شعار "مرگ بر آمریکا" و سرنوشت آن هستند و در نگاه این عده مرگ بر آمریکا یکی از اصول ثتبیت شده دیپلماسی جمهوری اسلامی تلقی می‌شود، اما آیا واقعا مرگ بر آمریکا یکی از اصول لایتغیر و عدول‌ناپذیر است و سیاست خارجی ما بر این شعار استوار؟

به گزارش عصرايران، به گواه دیده‌ها و شنیده‌ها و تاریخ انقلاب در نیمه دوم سال 57 که تظاهرات اعتراضی افزایش یافت شعار "مرگ بر آمریکا" (با همین واژه‌ها) شنیده نمی‌شد، این شعار در واقع "پسا انقلابی" است، زیرا در سه راه‌پیمایی بزرگ و اصلی تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی در سال 57 نیز این شعار شنیده نمی‌شد و "این شاه آمریکایی اعدام باید گردد"، "چین، شوروی، آمریکا - دشمنان خلق ما" كه شعاری به منزله مرزبندی آشکار با امپریالیسم، چپ مارکسیستی و مائوئیست‌ها بود، داده مي‌شد.

پس از فرار شاه در 26 دی 1357 شعار "بعد از شاه نوبت آمریکاست" نیز بر سر زبان‌ها افتاد که بیشتر ساخته گروه‌های چپ بود تا مذهبی‌ها اما "مرگ بر امپریالیسم جهانی به سرکردگی آمریکا" شعاري بود که بعد از پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 اندک اندک به "مرگ بر آمریکا" تبدیل شد.

در خرداد 58 مجلس سنای آمریکا علیه اعدام سران رژیم پهلوی در ایران موضع گرفت و پس از آن آیت‌الله منتظری در اطلاعیه‌ای از دانش‌آموزان و دانشجویان خواست علیه این موضع‌گیری در روزهای سوم و چهارم خرداد ماه راه‌پیمایی کنند و بعد از آن دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه دولت موقت اعلام کرد كه دولت ایران "والتر کاتلر" را به عنوان سفیر پیشنهادی آمریکا نمی‌پذیرد و روابط تیره شده بود اما مرگ بر آمریکا شنیده نمی‌شد و زماني كه سفارت آمریکا اشغال شد و دانشجویان با شعار "خمینی می‌رزمد، کارتر می‌لرزد" وارد محوطه سفارت شدند، همین شعار را بر سر در سفارت نصب کردند، از این پس بود که شعار "مرگ بر آمریکا" اندک اندک رایج شد و به تکبیرها پیوست اما با این حال شعار سردر وزارت خارجه همچنان "نه شرقی نه غربی" بود نه "مرگ بر آمریکا".

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، آمریکا ، رژیم پهلوی ، والتر کاتلر ، تاسوعا ، عاشورا ، اربعین حسینی ، حسن روحانی ، اسراییل ، هولوکاست ، محسن رضایی ، احمد رضایی ، نتانیاهو ، افغانستان ، سفیر ، کروکر ، اروپا ، رادیو آزاد ، مشایی ، دولت نهم ، کاظمی ، روسیه ، مسکو ، فرانس ، خاتمی ، جورج سوروس ، وهابیت ، شمخانی ، خوزستان ، امنیت ملی ، سلیمانی ، العیسی ، تانک ، محارم ، وهابی ، ازدواج ، وصال ، شیعه ، شری وایز ، ونکوور ، ایران ، کانادا ، ناصر العمر ، ستارخان ، لبنان ، اوباما ، ویلیام هیگ ، ظریف ، کالیفرنیا ، جان کری ، مارتین دمپسی ، الحیاة عربستان ، وطن امروز ، گاردین ، یدیعوت ، سازمان ملل ، باب منندز ، هاشمی ، مطهری ، دانشگاه ایرانیان ، نیروگاه اتمی ، بوشهر ، خلیج فارس ، قالیباف ، جرم سیاسی ، تروریسم ، فقرای عربستانی ، بقایی ، ترکان ، دانشگاه ، شهید ، توفیقی ، جهانگیری ، فیسبوک ، فرودگاه ، شرمتیوف ، اسکناس ، فرزین ، مطلق ، احمدی نژاد ، رایان ، نیروگاه بوشهر ، دستگاه اطلاعات ، احمدی روشن ، آلن ایر ، فرزین مطلق ، امپریالیسم ، عکس ، رهبر انقلاب ، ویژه ، پشت پرده ، مارکسیستی ، مائوئیست ، rohani ، rohany ، rowhani ، rowhany ، rouhani ، rouhany ، iran ، israel ، america ، us ، torkan ، ahmadinejad ، cnn ، negotiations ، sms ، moscow ، airport ، facebook ، mossad ، tel aviv ، alan eyre ، zionist regime ، farzin motlagh ، farzin motlaq ، holocartoons
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار