شهرکرد/

80 زائرسرا برای اسکان مسافران نوروزی در استان

سرپرست اداره کل اداره اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری گفت:80 زائرسرا در این استان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.

حجت الاسلام محسن غلامیان، افزود: در کنار برنامه ریزی برای اسکان مسافران/ طرح آرامش بهاری از 28 اسفند تا 15 فروردین ماه در بقاع متبرکه اجرا می شود،

وی گفت: اعزام  روحانی به بقاع متبرکه برای بر برپایی نمازجماعت، پاسخ به سوال های شرعی زائران و برنامه ریزی برای امور فرهنگی انان از جمله پیش بینهای طرح ارامش بهاری است.
غلامیان خاطر نشان کرد: هرساله در استان چهارمحال و بختیاری امامزادگان حمزه بن علی (ع) بلداجی، حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد، سید محمد در غرب مرکز استان، سید محمد روستای بارده، سیدبهاءالدین محمد روستای شیخ شبان، عزیزالله شهر کیان، سید سعید روستای چلیچه از توابع شهرستان فارسان، امامزاده محمد منجرموئی لردگان و امامزاده شاه البرز روستای آلیکوه شهرستان اردل بیشترین آمار زائران و گردشگران را به خود اختصاص می دهند.
سرپرست اداره کل اداره اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری همچنین از اجرای طرح خیمه معرفت در بارگاه امامزادگان استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این طرح در بارگاه امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد، حمزه علی (ع) بلداجی، محمد علی (ع) منجرمویی لردگان و بابا پیراحمد سامان برگزار می شود.
وی پیگیری اجرای طرح های جامع آستانه مقدس امامزادگان را اولویت اوقاف در این استان دانست و گفت: برای بقعه هر یک از امامزادگان، 30 میلیون ریال ودر مجموع 210میلیون ریال از اعتبارات اوقاف در نظر گرفته شده است.
در استان چهارمحال و بختیاری 97 بقعه متبرکه وجود دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.