گزيده‌اي از اخبار فضاي مجازي در سال 92؛

تعجب صدای آمریکا از روحیه عاطفی سردار سلیمانی / لطف احمدی‌نژاد در حق پسر خاتمی!

این زن‌ها در اوین شکنجه شده‌اند، تعجب صدای آمریکا از روحیه عاطفی سردار سلیمانی، ساخت گوشی حلال برای یهودیان، تفاوت معاون اول رئيس‌جمهور و مدیر مسئول روزنامه کیهان، حضور عضو شوراي شهر در زندان عراق، تروریستی که سر 378 سوری را از تن جدا کرد، مقایسه عزل و نصب‌های دولت‌ احمدی‌نژاد با روحانی، تشبیه "ظریف" به جیمزباند و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري 20 تا 28 مهر 92 است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار فضای مجازی سال 92 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

تحليل رويترز از ادامه شعار "مرگ بر آمريكا"

ادامه استفاده از شعار "مرگ بر آمریکا" در ایران، موضوعی است که مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه‌ها‌ از جمله "رویترز" قرار گرفته است. این خبرگزاری در مطلبی به بررسی این موضوع پرداخته و می‌نویسد، شعار مرگ بر آمریکا، دیپلماسی رئیس‌جمهور ایران را دچار چالش ‌می‌کند.



به گزارش تابناك، در شرایطی که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران تلاش دارد تا شکاف‌های موجود در رابطه با آمریکا را کاهش دهد، سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در روزهای جمعه، می‌تواند درباره آمادگی ایران برای رسیدن به توافقی در موضوع هسته‌ای‌ در میان کشورهای غربی تردید ایجاد کند. رویترز در ادامه به بیان گزارشی از متن و حواشی نماز جمعه روز گذشته تهران پرداخته است.

شفاف/ خوي آدم‌كشي در شوخی صدام با همسرش!



جمع‌آوري 6000 سكه واتيكان به دليل غلط‌املايي

بر روی سکه‌هایی که به مناسبت اولین سالگرد دورۀ پاپ جدید فرانسیس اول ضرب شده، غلط املایی وجود دارد. این غلط ممکن است برای واتیکان هزینه زیادی داشته باشد. در سکه‌های ضرب شده کلمه جیزس(Jesus) به معنای عیسی مسیح لیزس (Lesus) حک شده است.



به گزارش خبرآنلاين، واتیکان برای جشن اولین سالگرد انتخاب پاپ فرانسیس اول، این سکه‌ها را ضرب کرده بود و هم‌اکنون قصد دارد آن‌ها را به فروش برساند كه گفته می‌شود واتیکان قصد دارد بیش از 6000 سکه را از بازارها جمع‌آوری کند که 200 عدد آن‌ها از طلا، 3000 عدد از نقره و 3000 عدد از برنز بوده است.

این زن‌ها در اوین شکنجه شده‌اند!

تصویری که می‌بینید جمعی از زنان زندانی سياسي هستند که در هفته‌های اخیر آزاد شده‌اند. رسانه‌های غربی و اپوزیسیون همواره از شکنجه و اعتصاب غذای آن‌ها می‌گفتند.

عصر امروز، تصاویر اين زنان را به همراه اسامي‌شان منتشر كرده است: ژیلا بنی یعقوب، شیوا نظرآهاری، فائزه هاشمی، نسیم سلطان بیگی، مهسا امرآبادی، منیژه نجم عراقی، نازنین خسروانی، مریم جلیلی و میترا زحمتی (پنجشنبه ۲۹ شهریور)



زنانی که نجفی به آن‌ها اعتماد کرد

محمدعلي نجفي رییس سازمان میراث فرهنگی تاکنون مسئولیت چند موزه و سمت‌هایی مانند مشاور گردشگری، مشاور امور بین‌الملل و مشاور امور زنان،‌ خانواده و جوانان را به زنان سپرده است.

به گزارش خبرآنلاين، در جدول زیر نام زنانی که تاکنون برای سطوح مدیریتی سازمان میراث فرهنگی انتخاب شده‌اند را می‌بینید؛

نام

سمت منصوب شده

سابقه فعالیت

حمیرا زمانی فراهانی

مشاور گردشگری

-دارای دکترای مدیریت جهانگردی از مالزی

- پژوهشگر صنعت جهانگردی و مولف چندین کتاب و مقاله

 

آفرین امامی

مدیر کاخ نیاوران

- تحصیل‌کرده در مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی در رشته موزه‌داری

- دبیر کمیته کارشناسی ثبت آثار غیرمنقول و منقول

- دبیر کمیته تدوین دستورالعمل ثبت آثار منقول

- مسئول بانک اطلاعاتی اشیای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و معاون موزه‌های این مجموعه

- مسئول کاخ اختصاصی نیاوران

پروین ثقه‌الاسلام

مدیر کاخ گلستان

- عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم تهران

- رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تربیت معلم تهران

- مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی گلستان

مهناز عبدالله‌خان گرجی

مدیر موزه ملی

-  مدیر بخش مرمت و حفاظت از آثار تاریخی موزه ملی ایران

اعظم رضایی انزهایی

سرپرست موقت کاخ موزه سعدآباد

مسئول موزه هنرهای زیبا، موزه هنر و مردم و تاریخ معاصر در کاخ سعدآباد

مهساسادات شریفی

مشاور امور زنان، خانواده و جوانان

-  دارای دکترای روانشناسی

- عضو کانون نخبگان کشور

- 8  سال تدریس در مراکز آموزش عالی

-  تالیف چند کتاب در زمینه روانشناسی و مشاوره

صدیقه ببران

مشاور امور بین‌الملل

-  دارای دکترای ارتباطات و استاد دانشگاه

- مدیر مرکز روابط عمومی سازمان محیط زیست

- مشاور در امور بین الملل مرکز تحقیقات استراتژیک

صف دولتي‌‌ها براي معطر شدن

آیت‌الله جنتی در نماز جمعه تهران وزير كشور را معطر مي‌كند.



احمدي‌نژاد 6 ماه ديگر پاسخ انتقادات دولت را مي‌دهد

به گزارش مشرق، شنیده‌ایم محمود احمدی‌نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت و در واکنش به امکان پاسخگویی به انتقاد‌هایی که توسط دو تن از اعضا علیه دولت دهم گفته شد، تاکید کرده: "شما وقت بدهید اما برای شش ماه دیگر، انشاالله آن موقع پاسخ می‌دهم".

سایتی برای تبریک تولد سید محمد خاتمی

21 مهر روز تولد رئیس دولت اصلاحات است و طرفداران محمد خاتمی سایتی را با عنوان "یاری" طراحی کرده‌اند که مردم می‌توانند در آن‌جا تولد رئیس بنیاد باران را تبریک بگویند و پیام‌های خود را ثبت کنند!

به گزارش پارسينه، این نوع تبریک گفتن برای اولین‌بار است که به این شکل انجام شده است.



نوازندگی گیتار توسط وزیر امور خارجه در هواپیما


جام نوشت، اين تصوير جان‌ کری وزیر امور خارجه آمریکا را در حال خوانندگی و نوازندگی در هواپیما نشان مي‌دهد.


رئیس‌جمهور سابق و همسرش در زمان دانشجويي

به گزارش آفتاب‌نیوز، اين تصوير بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و همسرش هیلاری وزیر خارجه سابق را قبل از ازدواج نشان مي‌دهد و اين تصویر متعلق به سال 1970 و دوران دانشجویی کلینتون‌ها است.



عکسي كه بدون حضور هنرمندش جایزه‌هاي بین‌المللی را گرفت

عکس گرفته شده توسط "احمد حمیدان" هنرمند بحرینی توانست در نمایشگاه بین‌المللی عکس در "صربستان" دو جایزه بین‌المللی را از آن خود کرد و توانست مدال طلای مسابقه Man & Work را از یک جمعیت آمریکایی به خود اختصاص دهد و در همین مسابقه مدال برنز "سالون" را نیز به دست آورد اما اين هنرمند بحرینی به دلیل بازداشت بودن نتوانست در این مراسم حاضر شود.



وفاق
نوشت، حمیدان 140 جایزه بین‌المللی کسب کرده و از نظر تعداد جوایز در سطح کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس جایگاه دوم را دارد. این در حالی است که وی به دلایل امنیتی از 28 دسامبر 2012 در بازداشت است، که البته بازداشت و محاکمه حمیدان اقدامی انتقامجویانه و به خاطر پوشش حوادث کشورش بوده است.

20 جایزۀ اخیر صلح نوبل به چه کسانی رسید؟

در اینفوگرافیگ ذیل شخصیت‌ها و سازمان‌هایی که از سال 1993 جوایز صلح نوبل را دریافت کردند، می‌بینید:




تعطیلی دولت، زمان خوبی برای ساختن جهانی غیرآمریکایی است

خبرگزاری 'شین‌هوآ' در گزارشی نوشت: حالي که پس از تعطیلی دولت آمریکا، سیاستمداران این کشور در برگرداندن آن به حالت عادی شکست خورده‌اند، زمان خوبی برای ساختن جهانی غیر آمریکایی است.



به گزارش نسيم، در این جهان جدید، منافع تمام ملت‌های کوچک و بزرگ باید به طور یکسان مورد احترام قرار گیرد.

فراخوان عجیب وزارت نفت برای انتخاب سخنگو

وزارت نفت در اقدامی شگفت‌انگیز و عجیب برای انتخاب سخنگوی وزارت نفت فراخوان عمومی صادر کرد و اداره كل روابط عمومي وزارت نفت با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كرد، اين وزارتخانه در نظر دارد فردي را از بين همكاران صنعت نفت به عنوان سخنگوي وزارت انتخاب كند.

به گزارش فرارو، اين فرد بايد علاوه بر آشنايي مطلوب به مسائل صنعت نفت، داراي قدرت بيان متناسب براي انجام اين ماموريت و تسلط به محاوره به زبان انگليسي باشد. در شرايط مساوي خانم‌ها در اولويت هستند و انتخاب نهايي پس از مصاحبه با افراد واجد شرايط صورت خواهد گرفت، این اقدام عجیب در حالی صورت می‌پذیرد که سخنگوی وزارت نفت باید از معتمدین وزیر و متخصص در امور این وزارتخانه باشد، سخنگویی یک نهاد دولتی از حساس‌ترین و مهم‌ترین پست‌های آن نهاد محسوب می‌شود. اگر این نهاد وزارت نفت باشد این سمت از اهمیت دو چندانی برخوردار می‌‌شود.

آيا دختر شايسته ونزوئلا رئيس‌جمهور آينده خواهد بود؟

ونزوئلا سرزمین هیجانات زودگذر که در دهه‌های اخیر تحت تاثیر حاکمیت سوسیالیست‌ها به رهبری هوگو چاوز، به چالش ایالات متحده در آمریکای لاتین تبدیل شده است، هر چقدر با جشن و شادی نزدیک است با سیاست و تکنولوژی نامانوس است و این‌بار خانم اورینته کاستا "دختر شایسته" ونزوئلا در سال 2013 با اعلام تمایلش برای ورود به عرصه سیاست و احتمالا نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری دور آینده این کشور سبب شده تا دوباره این کشور و رئیس‌جمهور آتی‌اش خبرساز شوند.



به گزارش پارسينه، اين دختر خانمی 5 فوت 7 اینچ(171 سانتی‌متر) ، بور و چشم سبز ، دانشجوی علوم سیاسی و ارتباطات در کالج دولتی زولیا و جوانترین دختر در بین 26 فینالیستی که به دنبال کسب تاج دختر شایسته ونزوئلا و نماینده این کشور در مسابقات جهانی بود حالا به دنبال کسب ریاست‌جمهوری این کشور لاتینی است.

هر چند این دختر خانم 26 ساله در برنامه زنده‌ای که نزدیک به 80 درصد مردم ونزوئلا آن را مشاهده می‌کردند، تاکید کرده بود که به دنبال اتحاد مردم و یکپارچگی ملت این کشور است. اظهار نظرات و در این برنامه زنده تلویزیونی سبب شد رسانه‌های داخلی این کشور و همچنین رسانه‌های آمریکایی از احتمال کاندیداتوری خانم اورینتز در رقابت‌های ریاست‌جمهوري خبر دهند.

تعجب صدای آمریکا از روحیه عاطفی سردار سلیمانی

مهدی فلاحتی، مجری شبکه صدای آمریکا(VOA)، این هفته در برنامه خود، به زندگینامه سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و سیاه‌نمایی علیه این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: "سلیمانی با کسانی که با آن‌ها کار می‌کند و به خصوص آن‌هایی که از اول انقلاب در کردستان و سرکوب کردها (سرکوب گروهک‌های تروریستی کومله و دموکرات) و جنگ بین ایران و عراق با او بوده‌اند، یه رابطه عاطفی دارد که از یک فرمانده نظامی، آن هم نیرویی مثل قدس، با آن شایعاتی که درباره خشونت او، نمی‌دانم خبر یا شایعه، مطرح است و خود سپاه قدس، بعید به نظر می‌آید چنین روحیه‌ای".

 وی در ادامه با نمایش فیلم گریه‌های "حاج قاسم سلیمانی" در فراق سردار کاظمی گفت: "ببینید این گریه‌ها حقیقی است، دروغ نیست؛ این دلدادگی‌ها به دوست حقیقت است؛ هر چند در خدمت اسلام بودن دوست، یکی از دلایل دلدادگی باشد، یعنی حتی اگر دوستی، ایدئولوژیک باشد؛ این دلدادگی و این گریه از دست دادن دوست حقیقی است. این را نشان دادیم تا یک بعد مهم از شخصیت حاج قاسم سلیمانی را ببنیم".

ديدار شمخانی و جلیلی در جلسه

قانون نوشت، علی شمخانی و سعید جلیلی دبیران فعلی و سابق شورای عالی امنیت ملی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام.



 میدان نفتی در آمریکا


رجانيوز نوشت، این عکس را "فتوگرافر" منتشر کرده و در شرح آن نوشته است: میدان نفتی - کالیفرنیای آمریکا



پول بابک زنجانی دقیقا کجاست‌؟

جمهوريت در مطلب طنزي نوشت: بیژن زنگنه، وزیر نفت، گفت: بابک زنجانی، بیش از 2 میلیارد دلار پول حاصل از فروش نفت را به خزانه دولت واریز نکرده است و مسعود میرکاظمی، رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: بابک زنجانی 2.8 میلیارد دلار میعانات و فرآورده را با تبانی شرکت نیکو از کشور خارج کرده و پولش را برنگردانده است.



- بابک زنجانی معتقد است که این پول به حسابش ریخته شده اما این حساب از طرف آمریکایی‌ها بلوکه شده است؛ پول بابک زنجانی: پول بابک زنجانی کجاست دقیقا؟

الف- توی چندتا تریلی در ترکیه و جاهای دیگر دنیاست.

ب- لولو برد. گویا لولو در چندسال گذشته خیلی اضافه‌کاری داشته.

پ- آمریکا خورده پس یک دلیل داریم تا بگوییم مرگ بر آمریکا.

حالا که خاوری 3 هزار میلیارد را بخور بخور کرد و رفت بغل سلین دیون، همسایه‌شان شد، بابک زنجانی می‌رود بغل کی دقیقا، همسایه‌شان می‌شود؟ بابک زنجانی که اکنون به‌گفته خودش 13.5 میلیارد دلار ثروت دارد، کار خود را در سال 1999 از رانندگی رییس‌کل بانک مرکزی ایران شروع کرد. برخی‌ها بابک زنجانی را با یک مرسدس بنز 500 اس‌ال و ساعتی 30 هزار دلاری در دست می‌بینند. (نیویورک تایم)

ساخت گوشی حلال برای یهودیان

اگر چه یهودیان افراطی فرقه حریدیم استفاده از تلفن‌ همراه را ممنوع می‌دانند ولی به تازگی نوعی گوشی ویژه بین این افراد طرفداران زیادی پیدا کرده است سال گذشته گروهی از این عناصر تندرو به دور یک خاخام یهودی جمع شدند تا وی را که می خواست آیفون خود را با تبر از بین ببرد، همراهی کنند! بنابر عقیده این گروه افراطی که به گروه حریدیم شهرت دارند، تلفن‌های همراه هوشمند با سرعتی شتابان در حال فتح جهان و به ویژه جوامع سکولار است و این امر می‌تواند به آسانی، تعالیم و افکار متعصبانه آن‌ها را تهدید کند.

به گزارش جام‌نیوز؛ در همین راستا شرکت اسرائیلی رامی لیو (Rami Levy) توانسته با ساخت یک گوشی کاملاً "کوشر" این مشکل را حل کند و کوشر به غذایی گفته می‌شود که بر پایه تعلیمات دین یهود تهیه می‌شود و تقریباً مشابه اصطلاح "حلال" نزد مسلمانان است بنا به گفته شرکت سازنده، این گوشي نکسوس ۴ است كه در واقع یک "گوشی گوگل بدون گوگل" است.

دبیرکل جبهه پایداری در سوییس

به گزارش جمهوريت، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری از همراهان رئیس مجلس در اجلاس بین المجالس کشورهای جهان بود.


 
فراخوان رانندگی زنان عربستانی در 26 اکتبر


در گذشته رانندگی یک زن در خیابان‌های عربستان به دلیل ممنوع بودن آن مسأله‌ای بسیار نادر و استثنائی بود، ولی در سایه تمایل زنان برای زیر پا گذاشتن این محدویت، منع رانندگی زنان رو به زوال گذاشته است. گروهی از زنان عربستان در راستای برنامه "رانندگی زنان حق آن‌هاست" اخیراً در خیابان‌ها رانندگی کردند و با تصویربرداری از این اقدام خود آن را در سایت‌های ارتباط اجتماعی منتشر کردند.

به گزارش جام‌نیوز؛ این زنان به همراه گروهی از مردان از دولت عربستان خواستند که رانندگی زنان را به عنوان حق مسلّم آن‌ها به رسمیت بشناسند؛ طراحان برنامه "رانندگی زنان حق آن‌هاست" طوماری را برای تأکید بر حق رانندگی زنان آماده کرده‌اند که تاکنون بیش از 15 هزار مرد و زن این طومار را امضاء کرده‌اند‌.



زنان فعال عربستانی کمپین جدیدی برای به رسمیت شناخته شدن حق رانندگی زنان این کشور به راه‌انداخته و 26 اکتبر را به عنوان زمان به چالش کشیدن ممنوعیت رانندگی زنان عربستانی تعیین کرده‌اند؛ عربستان تنها کشور دنیاست که زنان در آن حق رانندگی ندارند.

استقبال صميمي رئيس‌جمهور

به گزارش صراط، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری با حضور دکتر روحانی در دانشگاه تهران برگزار شد.



پسر حسن روحانی پای سخنرانی پدر

در اين تصوير پسر حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دیده می‌شود كه در رديف عقب، نفر سوم از سمت راست (با عینک) دیده می‌شود.



حضور سياسيون طراز اول در مراسم برائت از مشركين 20 سال پيش

اين تصویر از مراسم برائت از مشرکین در ۲۰ سال پیش است که شخصیت‌های حوزوی و سیاسی طراز اول کشور در آن دیده می‌شود. این تصویر متعلق به حج تمتع در سال ۱۳۷۱ است و شماری از شخصیت‌های حوزوی و سیاسی طراز اول کشور دیده می‌شود که در مراسم برائت از مشرکین حضور داشته و از اسرائیل غاصب برائت جسته‌اند.



به گزارش خبرآنلاين، ا) تصویر آیت‌الله امامی کاشانی، 2) مرحوم آیت‌الله شیری، 3) آیت‌الله مظاهری، 4) آیت‌الله ری شهری، 5) آیت‌الله مکارم شیرازی، 6) مرحوم آیت‌الله خلخالی، 7)آیت‌الله مصباح یزدی، 8) مرحوم حجت‌الاسلام علی دوانی، 9) حجت‌الاسلام مجید انصاریان، 10) دکتر محسن رضایی، 11) علی‌محمد بشارتی و 12) آیت‌الله مهدی گیلانی در این عکس دیده می‌شود.

حضور عضو شوراي شهر در زندان عراق


خانم معصومه‌آباد پزشك حاذق و عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۳۴۱ در آبادان متولد شد و به سال ۱۳۵۹، هنگامی که برای کمک به مردم مناطق جنگ زده، عازم به شهر آبادان بود، در ۱۲ کیلومتری جاده ماهشهر-آبادان به اسارت نیروهای بعثی درآمد و چهار سال از عمر خود را در "زندان الرشید بغداد" و اردوگاه‌های "موصل" و "الانبار" گذراند.



به گزارش شرق، اين عکس که توسط نماینده گان سازمان صلیب سرخ جهانی، از خانم ها "معصومه آباد" (نفر سمت چپ) و "شمسی بهرامی" در بیمارستان الرشید در بغداد گرفته شد و در مورخه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۱ برای خانواده آنان ارسال گردید.*



اين عکس ارسالی توسط توسط نماینده‌گان سازمان صلیب سرخ جهانی، از اردوگاه الانبار (عنبر)، دو نفر نشسته از راست خانم‌ها معصومه آباد و فاطمه ناهیدی و نفرات ایستاده از راست، مریم... و حلیمه آزموده

39 کشوري كه اتباع ایرانی می‌توانند بدون روادید به آن سفر كنند

بیشتر از یک سال است که پرونده‌ی لغو روادید ایران با 60 کشور پیشنهادی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری‌ روی میز معطل است و ظاهرا ارگان‌های دخیل در این موضوع، تا‌کنون به اجماع نظر نرسیده و به جای آن، گزینه‌های دیگری را روی میز گذاشته‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت اطلاعات‌، وزارت امور خارجه‌، پلیس مهاجرت و گذرنامه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ارگان‌های تصمیم‌گیرنده درباره‌ی موضوع لغو روادید هستند. گویا تا به حال نیروهای امنیتی موافقت 100 درصد خود را به‌شکل شفاف و عمومی با این موضوع‌، اعلام نکرده‌اند. موضع وزارت امور خارجه نیز این بوده است که لغو روادید با سایر کشورها در یک فرآیند متقابل باید انجام شود. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم پس از تغییر کردن مدیرانش، با تأکید بر مواضع قبلی می‌خواهد برای تسهیل کردن شرایط صدور روادید برای اتباع برخی کشورها و همچنین لغو روادید با کشورهایی که محدودیت و مانع ندارند، تلاش کند.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه ایران‌، اتباع تمام کشورها به‌ جز 10 کشور کلمبیا،‌ سومالی‌، آمریکا‌، انگلیس، کانادا،‌ بنگلادش‌، اردن‌، عراق‌، افغانستان و پاکستان‌ می‌توانند در فرودگاه‌های ایران، روادید بگیرند و از سوی دیگر، اتباع ایرانی می‌توانند به 39 کشور جهان بدون روادید یا با گرفتن روادید فرودگاهی سفر کنند،‌ کشورهایی مانند ارمنستان، کوزوو‌، ترکیه‌، ساموآ،‌ تووالو‌، پالائو،‌ کیپ‌ورد،‌ کومور‌، جیبوتی‌، کنیا،‌ ماداگاسکار‌، موزامبیک،‌ سیشل،‌ تانزانیا‌، توگو،‌ اوگاندا‌، بولیو‌ی، دومینیکا‌، اکوادور‌، گویان‌، هائیتی‌، نیکاراگوئه‌، ونزوئلا، کردستان عراق‌، لائوس‌، ماکائو‌، مالدیو‌، مالزی، نپال‌، سریلانکا،‌ تیمور شرقی،‌ سوریه و لبنان. اردن نیز به‌تازگی اعلام کرده است که از ابتدای سال 2014 میلادی، روادید‌ش را برای اتباع ایران، با انگیزه‌ی افزایش شمار گردشگران خارجی و مذهبی لغو می‌کند.

نامه بزرگترین اقلیت یهودی خاورمیانه به اوباما

به گزارش هشت صبح، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یهودیان ایران در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از او خواستند از فرصت موجود و غیرقابل تکرار فعلی یعنی وجود رئیس‌جمهور معتدل در ایران برای اصلاح روابط واشنگتن - تهران استفاده کند، این درخواست در قالب نامه سرگشاده مطرح شده است، این نامه توسط همايون سامه‌يح نجف آبادی رئیس انجمن کلیمیان (یهودیان) تهران نوشته شده است و در این نامه آمده است: اگر آمریکا و جامعه بین‌الملل از این فرصت طلایی و غیر قابل تکرار استفاده نکنند در این صورت، وضعیت به سود همه کسانی خواهد بود که مخالف عادی‌سازی روابط میان ایران و آمریکا هستند.

در بخش دیگری از این نامه سرگشاده می‌خوانیم: چنین شرایطی باعث می‌شود افراد بدبین به راحتی در حسن نیت آمریکا ابراز شک و تردید کنند و بزرگترین اقلیت یهودی خاورمیانه، در ایران زندگی می‌کند، تعداد یهودیان ایرانی 300 تا 350 هزار نفر است که هم‌اکنون 250 هزار نفر از آنها در اسرائیل، 80 هزار نفر در آمریکا و 10 هزار نفر آنها در ایران زندگی می‌کنند. بیشتر یهودیان ایرانی در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز زندگی می‌کنند.

ميلياردرهاي قاره آفريقا

چه كسي فكرش را مي‌كند كه در قاره فقيري هم‌چون آفريقا، 55 ميلياردر زندگي كنند كه مجموع دارائي آن‌ها بيشتر از 143 ميليارد دلار باشد، بنابر اعلام مجله "ونچرز آفريكا" دارائي 55 ثروتمند اين قاره 143 ميليارد و 88 ميليون دلار است كه در رأس آن‌ها "آليكو دانگوت" كارخانه‌دار نيجريه‌اي است كه دارائي بيش از 2. 29 ميليارد دلار در اختيار دارد و همچنين ثروتمندترين زن قاره آسيا نيز كه صاحب يك شركت نفتي است، آلاكيجا نام دارد که 63 سال سن دارد و دارائي او در حدود 3. 7 ميليارد دلار تخمين زده شده است.



به گزارش تدبیر24، وي در نيجريه متولد شده و در كودكي چهار سال در مدرسه‌اي در ولز تحصيل كرده و سپس در لندن در رشته طراحي مد درس خوانده است. امروزه او صاحب چندين شركت مد و رسانه است. از سال 1993 او در حوزه نفت سرمايه گذاري كرده و بيشترين مجوزهاي حفاري در سواحل نفت خيز نيجريه متعلق به اوست.
 
تفاوت معاون اول رئيس‌جمهور و مدیر مسئول روزنامه کیهان

به گزارش صراط، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفتگو با سایت تدبیر و امید، یکی از ده‌ها رسانه حامی دولت به سوالی که به عنوان یک شوخی و سوال پایانی پیرامون تفاوت نام محمد شریعتمداری با حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان پرسیده شد اینگونه پاسخ داد:

تفاوت در نام کوچکشان است یکی حسین یکی محمد ولی به لحاظ ماهوی تفاوت است، ایشان خوب است و من خیلی بدم.

شفاف/ دختران بالا شهر تهران در زمان قاجار



دريافت جايزه صلح نوبل رئيس‌جمهور

طنز/ ما برخی مواقع دسترسی پیدا می‌کنیم به ماشین زمانی که اخیرا از یکی از دوستان چینی‌مان خریده‌ایم، منتها به دلیل آنکه این دستگاه چینی است چندان نمی‌شود به دستاوردهایش اطمینان داشت!

به گزارش عصر ايران، در همین راستا سری به سال‌های آتی زدیم و متوجه شدیم رئيس‌جمهور هر چند امسال، جایزه نوبل نگرفت، اما چند سال بعد این اتفاق می‌افتد و تیترهای زیر هم منتشر خواهد شد: شمقدري: تعریف از خود نباشه اما باز هم این لابی ما بود که جواب داد!
احمدی‌نژاد‌: اسامی اونایی که پشت پرده این جایزه بودن تو جیبمه! ظریف در فیس‌بوکش‌: این صلح نوبل چندتا لایک داره؟!

عصرایران: روحانی جایزه صلح نوبل گرفت (+عکس)، ایران: ناگفته‌های صلح نوبل‌! جهان‌نیوز: آقای روحانی! معنای اعتدال همین بود؟! ... جایزه صلح نوبل؟! ... چرا کلیدهایت را برای این موارد شخصی به هدر می‌دهی؟!  رجانیوز: دولت می‌گوید کسری بودجه دارد و توانایی پرداخت یارانه به همگان را ندارد، اما رئیس‌جمهور برای دریافت یک جایزه بی‌اهمیت این همه پول هواپیما داده و به خارج می‌رود! واقعا که!!

جواد لاریجانی: برنده شدن روحانی در صلح نوبل توطئه صهیونیست‌ها بود! روحانی بعد از دریافت جایزه باید آن را در حلق داور جشنواره فرو می‌کرد تا دیگر آن‌ها هوس برنده کردن یک ایرانی را نکنند! روزنامه کیهان: جایزه صهیونیستی صلح نوبل در دستان روحانی!/ آیا واقعا این جایزه اینهمه خوشحالی دارد؟! فردا نیوز: یک جایزه این همه پُز دادن ندارد؛ قالیباف یک عالمه از این جوایز دارد اما رو نمی‌کند! غرضی: یک سؤال دارم، آیا جایزه صلح نوبل در طول حرکت می‌کند یا عرض؟! آیا این جایزه موجود زنده است؟!

صفار هرندی: جایزه صلح نوبل مسئله جامعه نیست! ... کلا مسئله‌های جامعه رو من تشخیص می‌دهم و لاغیر! وزیر اقتصاد: آقای روحانی! پول نداریم یارانه بدهیم، اگه میشه جایزه تون رو بدید به ما تبدیل به ریالش کنیم بدیم به مردم!

فیس‌بوک مهدی هاشمی هم آغاز بکار کرد

به گزارش رويداد، مهدی هاشمی که پرونده قضایی وی همچنان باز است در آسودگی خاطر صفحه فیس‌بوک خود را بروز می‌کند.



الف/ دختری از پرو در دیدار رهبری



فتوایی که نجس را حلال کرد

به گزارش الجزیره، مفتی‌های سوریه غوطه دمشق و مناطق جنوبی آن که از ماه‌های طولانی در محاصره‌اند، طی بیانیه‌ای به جواز خوردن گوشت گربه، سگ و الاغ به خاطر نرسیدن مواد غذایی به این مناطق فتوا دادند، این بیانیه ضمن هشدار نسبت به تداوم این وضعیت، اعلام کرد: اگر این وضعیت به فاجعه بینجامد، مردم منجر به خوردن گوشت اموات می‌شوند.

به گزارش جنوب‌ نیوز، این فتوا در حالی صادر شده است که در ماه آگوست نیز مفتی‌های حمص سوریه، خوردن گوشت گربه را جایز دانستند.


عکسی که مصطفی چمران از سید احمد و سید حسن خمینی انداخت

شبکه‌ایران/ سید احمد و سید حسن خمینی در لبنان - عکاس: مصطفی چمران



تصاويري براي تهديد ايران

رژیم صهیونیستی با انتشار فیلم هواپیماهای دور پرواز درصدد ارسال پیام به ایران بوده است. این فیلم هواپیماهای رژیم صهیونیستی را در حال سوخت‌گیری مجدد در آسمان نمایش می‌دهد.



به گزارش انقلاب‌نیوز ، چند رسانه غربی مدعی شدند رژیم صهیونیستی با انتشار فیلم جدیدی از تمرین هواپیماهای خود در یوتیوب در نظرداشته پیامی را برای ایران در آستانه مذاکرات این کشور با 5+1 ارسال کند و روزنامه نشنال پست با انتشار عکسی مدعی شد رژیم صهیونیستی با انتشار فیلم تمرین هواپیماهای دور پرواز در صدد ارسال پیام به ایران بوده است. این فیلم هواپیماهای رژیم صهیونیستی را در حال سوخت‌گیری مجدد در آسمان نمایش می‌دهد.

این نشریه همچنین زمان انتشار این فیلم را که دقیقا قبل از آغاز  دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران بوده در ارسال پیام به ایران موثر دانسته است. همچنین شبکه تلویزیونی مسیحیان آمریکا نیز با تحلیل ارسال پیام به ایران از این رویداد یاد کرد. این شبکه در گزارش خود اضافه کرد که این تهدید اسراییل علیه ایران در حالی است که ایران به تازگی کنفرانس ضدصهیونیستی خود را تعطیل کرده است و شبکه فاکس‌نیوز نیز در گزارشی به بررسی تصمیم ایران برای ارسال سه ماهواره به فضا و اقدام رژیم صهیونیستی در یوتیوب برای فضاسازی علیه ایران پرداخت.

تروریستی که سر 378 سوری را از تن جدا کرد

به گزارش شبکه العالم، "الحدث نیوز" نوشت: "مسلم چچنی" مشهور به "ابو ولید" که از اعضای گروهک "جبهه النصره" بود؛ وی در ماه می 2012 از مرزهای ترکیه وارد سوریه شد. این تروریست چچنی به عنوان خشن‌ترین جنگجو در میان گروه‌های شبه نظامی مخالف سوریه، شهرت یافت.
 


به گزارش تابناك، یک تروریست چچنی به نام "ابو ولید مسلم"، سر 378 نفر از سوری‌ها را از تن جدا کرده است. پایگاه‌های وابسته به تروریست‌ها اعلام کرده‌اند که عملیات سربریدن طرفداران نظام سوریه در سراسر مناطق تحت کنترل شورشیان به مسلم واگذار می‌شد، و گاهی این تروریست چچنی دهها کیلومتر سفر می‌کرد تا سر یک شهروند نگون‌بخت سوری را که به دست شورشیان و تروریست‌ها افتاده است از تن جدا کند.
 
49 دیدار دیپلماتیک در دو ماه نخست فعالیت دولت یازدهم

به گزارش خبرآنلاين، دو ماه از آغاز فعالیت دولت یازدهم می‌گذرد و تشریح برنامه‌های ایران در سیاست خارجی یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان دولتی بوده است. حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز در همین زمینه گفته است که دولت در 50 روز نخست به اندازه 500 روز در حوزه سیاست خارجی فعالیت کرده است.



عکسی دیده نشده از سید احمد خمینی در حج

پارسينه نوشت، در این تصویر آیت‌الله امام جمارانی، مرحوم حجت‌الاسلام منهاج، حاج احمد آقا، آیت‌الله سیدمحمد هاشمی و حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر آشتیانی حضور دارند. مکه سال 1367



همراهي دکتر روحاني در سفر رهبر معظم انقلاب به چين

آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ 19 اردیبهشت ماه 1368 قبل از رحلت حضرت امام خمینی (ره) به عنوان رئیس‌جمهور کشورمان به چین سفر کردند كه اين سفر به مدت 6 روز برنامه‌ریزی شده بود، با توجه به اینکه در کشور چین غذاهای مختلفی پخت و پز می‌شود که با احکام اسلامی همخوان نیست، آیه‌الله خامنه‌ای و تیم همراه تصمیم می‌گیرند به رستوران عمومی "المطعم الاسلامی" که فقط غذای حلال تهیه و آماده می‌کند بروند.



به گزارش ديدبان، دکتر ولایتی وزیر امور خارجه وقت و دکتر حسن روحانی از اعضاي تیم همراه آیه‌الله خامنه‌ای بوده‌اند. يكي از حاشيه‌هاي اين سفر اين بود كه قبل از نشستن هواپیمای حامل تیم ایرانی در فرودگاه پکن، اعلام می‌شود که به دلیل بیماری رهبر چین، دیدار وی با رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه لغو شده است و از ابتکارات آیه‌الله خامنه‌ای این بود که پس از اطلاع از این موضوع، دیدار با مقامات دیگر چینی را لغو کردند تا به صورت غیر‌مستقیم این پیغام را به چینی‌ها بدهند که سطح نمایندگان ملت ایران کمتر از رهبر چین نیست.



 این مسئله باعث شد که نخست‌وزیر چین شخصا برای عذرخواهی به حضور آیه‌الله خامنه‌ای برسد و گفتنی است این ابتکار و شجاعت آیه‌الله خامنه‌ای جدا از اینکه باعث شد همگان به جایگاه هیأت عالی رتبه ایرانی سر تعظیم فرود آورند، موجب شد رهبر چین به صورت جداگانه و دو برابر زمان تعیین شده پذیرای رئیس‌جمهور ایران و هیأت دیپلماتیک همراه باشد.

دروغ‌‌هاي برملا شده "ب.ز"

"ب.ز" در سلسله داستان‌های دنباله‌دار خود از چگونگی میلیاردر شدن به نام محسن نوربخش رئیس کل فقید بانک مرکزی اشاره كرده و مدعی است در مسیر کاری خود برخورد با مرحوم نوربخش موجب شده کارمزدی 17 میلیون‌ تومانی به دست آورد كه در آن زمان به طور متوسط قیمت آپارتمان در تهران حداکثر 170 هزار تومان بوده است و آقای میلیاردر می‌گوید با این پول در خیابان میرداماد یک دفتر خریده است.

به گزارش فرارو، یزدان‌پناه سال‌های سال رئیس دفتر مرحوم نوربخش در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بوده است و شخصی که نزدیک‌ترین ارتباط کاری را با او داشته است و بدون شک کسی را که قریب به دو سال راننده رئیس کل بوده و نامه در کارتابل وی قرار می‌داده از یاد نمی‌برد اما وي با صراحت می‌گوید: مرحوم نوربخش هیچ‌گاه راننده‌ای به نام بابک زنجانی نداشته است.

حسن معتمدی مدیر سیاست‌ها و مقررات ارزی نیز می‌گوید: راننده رئیس کل بانک هیچ‌گاه سرباز نبوده است و چهره‌هایی که این مسوولیت را داشتند، تماماً چهره‌های جا‌افتاده بودند، اما شاید نکته کلیدی را محمد‌رضا شجاع‌الدینی معاون اداری و مالی پیشین بانک مرکزی بیان کرده است كه از دوستانش در معاونت مالی و اداری خواسته تا سابقه بابک زنجانی را در این بانک بررسی کنند.

پاسخ معاونت مالی و اداری جالب بوده است: هیچ‌گونه سابقه‌ای از بابک زنجانی در کارگزینی بانک مرکزی وجود ندارد، شاید بازگشت پول وزارت نفت به بهانه تحریم طول بکشد، خانه‌های اطراف گود ایران زمین را با پول بخرد، در ماجرای رشوه خود را کنار بکشد اما در این ماجرا پس از تکذیب مدیران مرحوم نوربخش باید اثبات ادعا کند.

فرزندان شهيد در قابي مشترك

پارسينه/ به تریتب: 1- فاطمه عبادیان (فرزند شهید محمد عبادیان) 2- حمیدرضا عبادیان (فرزند شهید محمد عبادیان) 3- رضا عسکری 4- سید مهدی دستواره (فرزند شهید سید محمدرضا دستواره ) 5- احمدرضا عبادیان (فرزند شهید محمد عبادیان) 6- داود کریمی (فرزند شهدی عباس کریمی) 7- علی پازوکی (فرزند شهید اسدالله پازوکی) 8- خانم اکبری



لطف احمدی‌نژاد در حق پسر خاتمی!

فرزند سید محمد خاتمی در گفتگویی با روزنامه آفتاب یزد گفت: پدرم که بازنشسته شد، مبلغی به عنوان بازخرید در ماه‌های مرداد و شهریور 84 پرداخت کردند و دیگر حقوق بازنشستگی ندادند تا اردیبهشت یا خرداد 85 و ما در آن ماه‌ها از پس‌اندازمان خرج می‌کردیم. آن موقع معاونت اجرای ریاست‌جمهوری ـ آقای سعید‌لو ـ  باید دستور پرداخت را می‌داد، اما ماه‌ها پرداخت حقوق بازنشستگی به تعویق افتاد و در نهایت یک جا پرداخت کردند.

بولتن‌نیوز نوشت، پدرم تصمیم گرفت کل این مبلغ را به عنوان هدیه قبولی در دانشگاه تهران برای خرید یک پراید به من بدهد که این ماشین را تا اسفند 90 داشتم. مادرم می‌گفت اگر آنها پرداخت حقوق بازنشستگی را ماه‌ها به تعویق نمی‌انداختند ما نمی‌توانستیم برای تو یک پراید بخریم، چون هیچ‌وقت چنین رقمی در حساب ما نبود. این هم شاید لطفی بود که دولت احمدی‌نژاد در حق من کرد.

ديدار ملاله با ملكه انگلستان

ملاله یوسف‌زی دختر 16 ساله پاکستانی که پس از ترورش از سوی طالبان تبدیل به چهره‌ای نام آشنا در عرصه فعالیت‌های حقوق بشر و حقوق زنان شده است، روز گذشته در کاخ باکینگهام با ملکه بریتانیا دیدار کرد‌.



عصرايران
نوشت، ملاله هفته گذشته نیز با حضور در کاخ سفید با رییس‌جمهور آمریکا و خانواده‌اش دیدار کرد. ملاله در حال تقدیم کتابش "من ملاله هستم" به ملکه بریتانیا است.

رد صلاحيت مشايي براي جلوگيري از اعتراض هاشمي بود

علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، مدیر موسسه مطبوعاتی ایران و مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد در دوران تصدی شهرداری تهران و ریاست‌جمهوری، با اشاره به اينكه پس از ۳۲ سال فعالیت بی‌وقفه انتظار نداشتم دستگاه قضایی، مجازات ناصواب حبس را تشدید کرده و بنده را به مدت پنج سال از مشاغل رسانه‌ای و سیاسی محروم کند، گفت: اصولا در ایران نشریات خیلی درآمدزا نیستند و من فکر می‌کنم بنیه اقتصادی اصلاح‌طلبان از حامیان دولت سابق قوی‌تر است.

وي در گفتگو با افكارنيوز، با تاكيد بر اينكه از آمدن مشایی جلوگیری شد تا فرصت اعتراض از آقای هاشمی گرفته شود، تصريح كرد: همانطور که بنده نیز همزمان با مهدی و فائزه هاشمی بازداشت و به زندان فرستاده شدم تا بهانه‌ای برای اعتراض آقای هاشمی باقی نماند به هر حال آقای احمدی‌نژاد برای تایید صلاحیت آقای مشایی شانس قائل بود همانطورکه اصلاح طلبان و اصولگرایان هم نه برای تایید صلاحیت، بلکه حتی برای رییس‌جمهور شدن آقای مشایی شانس قائل بودند.

بيانيه سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا عليه رفع تحريم‌هاي ايران

سنارتورهای جمهوری‌خواه آمریکا با بی‌توجهی به درخواست باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا گفتند که در تلاشند طرحی را که برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران ارائه شده است بی‌توجه به اعتراضات کاخ سفید درباره اینکه هرگونه قانون جدیدی باید تا پایان دور مذاکرات هسته‌ا‌یی با ایران به تعویق بیافتد،‌ پیش ببرند و سناتور مارک کرک، یکی از اعضای کمیته بانکداری سنای آمریکا مدعی شد که پایان مذاکرات هفته گذشته در ژنو که به ادعای وی تغییری در رفتار ایران را به همراه نداشت، به این مفهوم است که سنا باید با وجود مخالفت‌های کاخ سفید تشدید تحریم‌ها را به پیش ببرد.

به گزارش ايسنا، کرک در واکنش به گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره اینکه دولت اوباما در حال بررسی کاهش تحریم‌ها علیه ایران از طریق رفع انسداد دارایی‌ها ایران در خارج از کشور است، بیانیه‌ای را با مشارکت لیندسی گراهام،‌ سناتورر کارولینای جنوبی و کلی آیوت،‌ سناتور نیو همپشایر منتشر کرد ‌با اين مضمون كه اکنون زمان تشدید تحریم‌های بین‌المللی و آمریکایی است،‌ نه تعضیف آن‌ها.

تا زمانی که ایران فعالیت‌های غنی‌سازی هسته‌یی‌اش را به حالت تعلیق در نیاورد آمریکا نباید تحریم‌های جدید را به تعلیق بیاندازد و یا رفع انسداد دارایی‌های مسدود شده را مدنظر قرار دهد و كاخ سفید گزارش روزنامه نیویورک تایمز را انکار نکرد، ولی برنادت میهان،‌ یک سخنگوی شورای امنیت ملی باراک اوباما گفت كه گفتگو درباره روش‌های مشخص لغو تحریم‌ها زودهنگام و همراه با گمانه‌زنی است.
 
ردپای دو نفر در تصمیمات مهم روحانی

حسن روحانی که با نماد کلید موفق شد رئیس‌جمهور ایران شود، حالا کلیدهای طلایی خود را در اختیار دو نفر از هم‌قطاران قرار داده است تا پس از 100 روز نخست فعالیت دولت تدبیر و امید، درباره اقتصاد و دیپلماسی به مردم گزارش دهند و دو ماه و اندی از تشکیل دولت یازدهم می‌گذرد؛ دولتی که با محوریت حسن روحانی به طور خاص در دو حوزه اقتصاد و دیپلماسی گام برمی‌دارد و معتقد است اگر در این دو حوزه با تحول مواجه شویم، سایر حوزه‌ها نیز سامان می‌یابند.

به گزارش فرارو، در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی، نخستین کلید طلایی در اختیار محمدجواد ظریف قرار گرفته که از نحوه آرایش تیمی در دولت یازدهم در بیش از دو ماه و اندی گذشته هم کاملا این موضوع محسوس است و در حوزه اقتصادی است که او ترجیح داده است این کلید را در اختیار محمد نهاوندیان، رئیس دفتر خود قرار دهد. حال باید منتظر ماند و دید سرانجام کلیدهای طلایی حسن روحانی می‌‌توانند قفل مشکلات را در اقتصاد و سیاست خارجی باز کنند و امسال حداقل بودجه با کاهش تحریم‌ها داشته باشیم و یا اینکه وعده‌های داده شده در این باره توخالی از آب درآمده است؟

مقایسه عزل و نصب‌های دو ماهه اول دولت‌های نهم و یازدهم

حجت‌الاسلام حسن روحانی همزمان با مراسم تحلیف خود در مجلس، کابینه اش را هم در 14 مرداد به مجلس معرفی کرد و 25 مرداد با کسب رای اعتماد برای وزرایش دولتش را تشکیل داد. حال آنکه محمود احمدی نژاد 30 مرداد 84 ورزایش را معرفی کرد و 2 شهریور دولتش را با وزرایش تشکیل داد.

به گزارش خبرآنلاين، اگرچه وجه اشتراک هر دو دولت عدم کسب رای اعتماد برای سه وزیر است اما دولت یازدهم در دو ماه اول عمر خود با 28 انتصاب مدیران و معاونانش از دولت نهم با 19 عزل و نصب در همین مدت جلوتر است. البته 10 انتصاب دیگر هم در دولت یازدهم مربوط به انتخاب استانداران بوده و در دولت نهم، 8 استاندار در این مدت تغییر کردند. در میان منصوبینی که با حکم رئیس‌جمهور بر مسندی قرار گرفته‌اند، تنها "علی‌اصغر فانی" است که از هر دو رئیس‌جمهور کنونی و پیشین حکم گرفته و هر بار هم سرپرست وزارت آموزش و پرورش شده است.

در دو جدول زیر به بررسی احکام صادر شده از سوی روسای‌جمهور نهم و یازدهم بر اساس اخبار مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری پرداخته شده است:

سمت

فرد منصوب/زمان انتصاب در دولت نهم

فرد منصوب/زمان انتصاب در دولت یازدهم

معاون اول رییس جمهور

پرویز داوودی/21 مرداد

اسحاق جهانگیری/14 مرداد

رئیس دفتر رئیس جمهور

غلامحسین الهام/24 مرداد

محمد نهاوندیان/14 مرداد

دبیر شورای عالی امنیت ملی

علی لاریجانی/24 مرداد

علی شمخانی/ 19 شهریور

مشاور ارشد رییس جمهور

مجتبی ثمره هاشمی/24 مرداد

اکبر ترکان/ 4 شهریور

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت

حیدر مصلحی/24 مرداد

....

رییس گروه مشاوران جوان

مهرداد بذرپاش/27 مرداد

....

رییس سازمان میراث فرهنگی

رحیم مشایی/27 مرداد

محمدعلی نجفی/26 مرداد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی

فرهاد رهبر/27 مرداد

محمدباقر نوبخت/20 مرداد

سرپرستهای وزارتخانههایی که رای اعتماد نگرفتند

داود مددی،محمدناظمی اردکانی، کاظم وزیری هامانه سرپرستان وزارت رفاه، تعاون و نفت/ 5 شهریور// علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش9 شهریور

جعفر توفیقی و سیدرضا صالحی امیری سرپرستان وزارتخانههای علوم و ورزش 26 مرداد/ علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش27 مرداد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر

....

عبدالرضا رحمانی فضلی/2 شهریور

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

....

ولیالله سیف/ 5 شهریور

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و سرپرست موقت شورای عالی امور ایرانیان، جنبش عدم تعهد، معاونت امور بین‌الملل رییس‌جمهور و سازمان فضایی ایران

....

اکبر ترکان/ 5 شهریور

معاون رییس جمهور ی و رییس سازمان انرژی اتمی

غلامرضا آقازاده/ 7 شهریور

علیاکبر صالحی/26 مرداد

معاون رییس جمهور ورییس سازمان ملی جوانان

علی اکبری/ 7 شهریور

....*

معاون رییس جمهور در امور حقوقی و مجلس

احمد موسوی/ 7 شهریور

الهام امینزاده معاونت حقوقی 20 مرداد/ مجید انصاری معاونت مجلس9 شهریور

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

حسین دهقان/ 9 شهریور

محمدعلی شهیدی/16 شهریور

معاون رییس جمهوری در امور اجرایی

علی سعیدلو/19 شهریور

محمد شریعتمداری/16 مرداد

نماینده رییس‌جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی

....

مسیح مهاجری/ 28 شهریور

سرپرست مرکز ملی فضای مجازی و سرپرست دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی

....

محمود واعظی**/30 شهریور

مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده

نسرین سلطانخواه/3 مهر

شهیندخت مولاوردی/16 مرداد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی

محمد علیآبادی/3 مهر

....*

مشاور رییس‌جمهور در امور فرهنگی

....

حسامالدین آشنا/9 مهر

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

....

علی یونسی/ 9 مهر

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

....

حبیبالله حقیقی/ 9 مهر

نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

....

حسامالدین آشنا و عبدالرضا رحمانی فضلی***/11 مهر

معاون علمی و فناوری رییس جمهور

....

سورنا ستاری/13 مهر

رییس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی

....

سیدصفدر حسینی/14 مهر


تشبیه ظریف به جیمزباند

گروهی از کاربران حزب‌اللهی شبکه‌های اجتماعی تصویر زیر را منتشر کرده‌اند.



جهان‌نيوز/ شهید ستاری در كنار رهبر معظم انقلاب 



سرمايه‌هاي عربستان در جيب خاندان حاکم آل‌سعود

"بوگاتی ویرون" طلاکاری شده
 


 
افكارنيوز/ شیوه حمل متهم در قدیم



انتشار لیست 100 نفری از زنان نخست ایرانی در بي‌بي‌سي

رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی فارسی در یک اقدام بحث برانگیز به انتشار لیست 100 نفری از زنان نخست ایرانی دست می‌زند، حضور برخی چهره‌ها در این لیست حاکی از نظر مثبت آن رسانه در قبال فعالیت‌های آنان در ایران است. نام شیرین عبادی، فرح دیبا (همسر محمدرضا شاه پهلوی)، فائزه هاشمی و معصومه ابتکار به طرز سوال برانگیزی در این لیست به چشم می‌خورد!

به گزارش بولتن‌نیوز، مخالفت و فعالیت علیه ج.ا.ا توسط شیرین عبادی و اينكه وي نخستین زن ایرانی بود که به ملت خود خیانت کرد و توانست اعضای پارلمان اروپا را متقاعد کند که نفت ایران را تحریم کنند! شاید دلیل دیگری باشد که بی بی سی فارسی عمدا به آن اشاره نکرده است.
 
فائزه هاشمی پس از انتخابات سال 88 به دلیل مواضع سیاسی و اقدامات تفرقه‌افکنانه و ضد ملی مورد توجه رسانه‌های دیداری و شنیداری ضدانقلاب قرار گرفت. وی جزو نخستین زنان ایرانی بود که زندان را تجربه بسیار قشنگ دانسته و از اینکه با انسان‌های بزرگی هم کلام شده بود احساس افتخار می‌کرد.
 
معصومه ابتکار نخستین زن ایرانی بود که علی‌رغم آنکه هیچ تحقیق علمی درباره امواج زیان‌آور ماهواره‌ای نشده بود به زیان‌آوري آن تاکید می‌کرد، معصومه ابتكار نه امروز و در قالب سرطانزا بودن امواج ماهواره‌اي بلكه از سال‌هاي دور و در مقالات علمي خود مورد استفاده قرار مي‌داده است.

 

علت انصراف عربستان از عضویت در شورای امنیت


حسین رویوران، کارشناس جهان عرب با بررسي انصراف عربستان از پذیرش کرسی شورای امنیت اظهار داشت: عربستان سعودی یک قدرت مستقل نیست بلکه یک قدرت وابسته است اما هم اکنون عربستان سعودی یک دیدگاه مستقلی در بحران سوریه نسبت به آمریکا یافته است. گرچه در آغاز بحران هر دو به دنبال براندازی نظام اسد بودند اما در شرایط امروز دولت آمریکا دیگر به دنبال براندازی بشار اسد نیست.

رویوران در گفتگو با خبرآنلاين، تعریف و تمجید جان کری از بشار اسد در اجلاس آپک در مالزی را موجب غافلگیري و حتی شوک شديد عربستان دانست و گفت: اینها همه نشان دهندۀ یک واقعیت جدید است که با قرارداد امحاء سلاح‌های شیمیایی سوریه، این مسئله هم اکنون به شدت مطرح شده و می تواند مشکلات جدی بین دو کشور ایجاد کند.

وي قصد خروج آمریکا را تا اواخر سال 2013 از افغانستان، همچنین حفظ وضع موجود در عراق را یک هدف و وجه مشترک میان ایران و آمریکا خواند و تصريح كرد: انتخابات لبنان و حل سیاسی در سوریه هدف مشترک دیگری است که طرفین بر روی آن اتفاق نظر دارند. همۀ اینها نقاط جدیدی است که به نوعی اشتراکاتی میان دو طرف ایجاد کرده و منافع دو کشور ایجاب می‌کند به گونه‌ای با هم تعامل کنند تا شاید به گونه‌ای به تفاهم برسند و اين وضعیت جدید میان ایران و آمریکا عرب‌ها را نگران می‌کند.

اين کارشناس جهان عرب با اشاره به اينكه اعراب 35 سال است که در چهارچوب تضاد ایران و غرب سیاست خارجی خود را تنظیم کردند لذا هر گونه تغییر موجب ترس آن‌ها می‌شود، افزود: مسائلی در سطح منطقه مثل مسائل مذهبی، رقابت‌های منطقه‌ای بین جریان مقاومت و جریان سازش و .. وجود دارد كه همۀ اینها در کنار هم نوعی نگرانی شدید در بین عرب‌ها ایجاد کرده و آن‌ها را نسبت به آیندۀ تعامل ایران و آمریکا بیمناک می‌کند.

تصویری تلخ از استعمار!

این عکس نشان‌دهنده عمق استعمار در گذشته است. یک تاجر انگلیسی توسط یک پیرزن با پای برهنه در بنگال غربی حمل می‌شود!



سوءاستفاده از کودکان سوری در جنگ سوریه 

شبکه العالم/ این تصاویر مربوط به اردوگاه موسوم به "اشبال الزرقاوی" است که به دست عناصر گروه داعش ایجاد شده، در این تصاویر کاملا مشخص است که برخی از این کودکان در حالیکه زیر 10 سال سن دارند در حال آموزش برای استفاده از سلاح هستند؛ برخی از آن‌ها نیز در حال غذا خوردن در اردوگاه هستند.




 
به گزارش رجانيوز، این کودکان لباس‌های نظامی به تن دارند و به نظر می‌آید که این لباس‌ها برای آن‌ها در اندازه‌های کوچک دوخته شده است  و بر اساس اطلاعات منتشر شده، در این اردوگاه صدها کودک نگهداری می‌شوند و مشخص نیست که این کودکان از کجا و کدام منطقه به این اردوگاه آورده شده‌اند، سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر بارها در گزارش‌هایی در خصوص سوءاستفاده از کودکان سوری در جنگ سوریه هشدار داده‌اند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، رسانه ، غرب ، فتوا ، رهبری ، پاکستانی ، اوباما ، هیلاری ، کلینتون ، تسنیم ، لندن ، تحلیل ، خبرگزاری ، صدام ، شوخی ، زنان ، اوین ، شکنجه ، نوبل ، صلح ، عصر ایران ، فعال ، حقوق بشر ، همسر ، خبر ، مسئولان ، ائتلاف ، عصر هامون ، عباس آخوندی ، نجفی ، اعتماد ، مشاغل ، کمپین ، سایت ، صهیونیستی ، توئیتر ، جین ، ولایت ، فقیه ، جان کری ، خشم ، هاشمی رفسنجانی ، یدیعوت ، آحارنوت ، عناصر ، مسلح ، دولت ، شعار ، آمریکا ، اسراییل ، روحانی ، یهودی ، شبستان ، ایرنا ، ایسنا ، فیسبوک ، پارسینه ، جهان ، رویداد ، فارس ، مهر ، انتخاب ، خاتمی ، تولد ، کوروش ، قاجار ، واشنگتن ، پست ، رئیس جمهور ، سفیر ، ظریف ، دستگاه اطلاعات ، جنتی ، نماز ، جمعه ، وزیر ، معطر ، دانشجو ، گیتار ، رهبر انقلاب ، ویژه ، مجلس ، رویترز ، تحریم ، شهدا ، جهاد ، گزیده ، منتشر ، مخاطبان ، نفوذ ، مذاکره ، واگذاری ، اسلام ، اعراب ، احمد المصیری ، روزنامه ، الشرق الاوسط ، خاورمیانه ، کشور ، عربی ، روابط ، ایران ، دشمن ، منطقه ، امتیاز ، غنی سازی ، قانونی ، هسته ای ، خبر آنلاین ، عزل ، نصب ، احمدی نژاد ، حسن روحانی ، استاندار ، ماه ، فیس بوک ، حزب اللهی ، شهید ، ستاری ، بوگاتی ، عربستان ، خاندان ، آل سعود ، ژنو ، سوریه ، دیلی میل ، سرمایه ، کودکان ، زندانیان ، انگلیس ، وزارت ، مهاجرانی ، طلا ، بی بی سی ، معصومه ابتکار ، فائزه هاشمی ، فرح دیبا ، سرطان ، اردوگاه ، داعش ، اشبال الزرقاوی ، سلاح ، رجا نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد علی جهان بین
۰۸:۵۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۳
مرگ بر انگلیس پلید و امریکای جنایتکار و وهابیت پلید دست پرورده انگلیسی
آخرین اخبار