فضایلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مدعی نقض حقوق بشر در ایران رسوایی بیش نیست/ انتشار گزارش سالانه آمریکا با هدف فضاسازی تبلیغاتی

کار‌شناس مسائل رسانه گفت: آمریکایی‌ها رسوا‌تر از آن هستند که مدعی مباحث حقوق بشر در کشوری همچون ایران شوند، چرا که کشورهای مورد حمایت آن‌ها در منطقه با نظام‌های استبدادی در حال حکومت کردن و نقض حقوق بشر در کشورهای خود علیه زنان، کودکان، نوجوانان و... هستند.

"مهدی فضایلی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر در ایران اظهار داشت: اقدامات اخیر آمریکایی‌ها از مصادیق مداخله در امور داخلی کشور‌ها است و براساس آنچه که در عرف بین‌المللی پذیرفته شده است، هرگونه اقدامات مداخله‌جویانه، ناروا است. 

وی ادامه داد: آمریکا در مذاکرات هسته‌ای در حال اجرای سناریویی است که از سوی مقامات و دولتمردان ایرانی قابل تامل و دقت است که باید با هوشمندی بیشتر اینگونه مسائل را رصد کنند.  
 
فضایلی تصریح کرد: کشور آمریکا در مورد عدم رعایت حقوق بشر پرونده سیاهی در کارنامه خود دارد که نمونه‌های آن را می‌توان در داخل کشور خود و حتی سایر کشور‌ها با انجام اقداماتی از قبیل جنگ و برقراری زندان‌های غیر اصولی و غیر قانونی مشاهده کرد. 

این کار‌شناس مسائل رسانه گفت: زندان گوانتانامو نمونه بارزی از نقض حقوق بشر از سوی مقامات آمریکایی است که زندانیان آن‌ها از کمترین حقوق زندانی هم برخوردار نیستند.  
 
وی اضافه کرد: اقداماتی که مقامات آمریکایی به بهانه واقعه ۱۱ سپتامبر از آن تاریخ به بعد علیه مهاجرین و اتباع داخلی خود استفاده کرده، نشان دهنده اعمال محدودیت‌ها و نقض حقوق بشر در این کشور است.  
 
فضایلی به محدودیت‌های آمریکایی‌ها در انتشار مطالب در کتاب‌ها و مطبوعات اشاره و خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌ها و سانسور و قوانین سفت و سخت در انتشار کتاب‌های مخصوص به کودکان و نوجوانان نمونه‌های قابل ذکری است که می‌توان از نظارت و سانسور قبل از انتشار کتب و مطبوعات نام برد.  
 
وی یادآور شد: برخورد غیراخلاقی و اخراج خبرنگار کاخ سفید به جرم اینکه علیه یکی از مقامات صهیونیستی مطلبی را منتشر کرده بود، نمونه بارز دیگری از نقض حقوق بشر در این کشور است.  
 
کار‌شناس مسائل رسانه ادامه داد: آمریکایی‌ها رسوا‌تر از آن هستند که مدعی مباحث حقوق بشر در کشوری همچون ایران شوند، چرا که کشورهای مورد حمایت آن‌ها در منطقه با نظام‌های استبدادی در حال حکومت کردن و نقض حقوق بشر در کشورهای خود علیه زنان، کودکان، نوجوانان و... هستند.  
 
فضایلی با بی‌اعتبار خواندن بیانیه‌های آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: انتشار اینگونه بیانیه‌ها از باب تشدید فشار به ایران، فضاسازی تبلیغاتی و حمایت از برخی جریانات داخلی است.  
 
وی گفت: متاسفانه برخی از جریانات داخلی در کشور نسبت به اینگونه اقدامات مداخله‌جویانه آمریکایی‌ها دلخوش هستند و آن‌ها را به منزله حمایت از خود می‌پندارند که این مسئله برای تایید عدم صلاحیت و سلامت آن‌ها کفایت می‌کند.  
 
وی گفت: جریانات سیاسی داخل کشور اگر قصد نشان دادن حسن‌نیت خود نسبت به جمهوری اسلامی را دارند، باید نسبت به اینگونه بیانیه‌ها واکنش نشان دهند و مرزبندی خود را با آن‌ها مشخص سازند تا از این طریق بتوانند در جهت حفظ منافع کشور و اعتلای نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.  
 
فضایلی به واکنش وزارت خارجه کشورمان نسبت به انتشار اینگونه بیانیه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید نسبت به تشدید صدور اینگونه بیانیه‌ها و ادعاهای بی‌اساس از سوی آمریکایی‌ها عکس‌العمل جدی نشان دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار