ظریف در پاسخ به خبرنگاران:

در صورت جلب اعتماد ملت ایران امکان توافق جامع هسته‌ای وجود دارد/ نگران شرایط اوکراین هستیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در صورت حسن نیت و اراده سیاسی 1+5 و در صورتی که به مفاد بیانیه برنامه اقدام مشترک ژنو پایبند باشند، امکان دستیابی به یک راه حل جامع در همین فرصت 6ماهه اول یعنی تا پایان ژوئیه 2014 وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای اسپانیایی خود در پاسخ به سوالی در مورد آینده مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 گفت: در صورت حسن نیت و اراده سیاسی طرف مقابل و در صورتی که به مفاد بیانیه برنامه اقدام مشترک ژنو پایبند باشند، امکان دستیابی به یک راه حل جامع در همین فرصت 6ماهه اول یعنی تا پایان ژوئیه 2014 وجود دارد.  
 
وی افزود: ضروری است اعتماد مردم ایران جلب شود و حقوق این ملت مورد اعتماد قرار بگیرد.  
 
وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد:‌ در این صورت رسیدن به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای در ایران، حذف کامل تحریم‌ها و همچنین رفع نگرانی‌های منطقی طرف مقابل امکان‌پذیر خواهد بود.  
 
ظریف با اشاره به بحران اوکراین تاکید کرد: ما نیز مانند سایر ناظران نگران شرایط اوکراین هستیم.
 
وی بیان داشت: امیدواریم راه‌حلی مبتنی بر آرامش اوکراین مورد توافق قرار گرفته و از تشدید اوضاع فعلی منطقه جلوگیری شود.  
 
رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر سفر اخیر وی به هند گفت: سفرهای منطقه‌ای بنده در جهت برقراری گفتگوهای چندجانبه و دوجانبه در زمینه منافع مشترک است.  
 
ظریف اظهار داشت: در سفر هند تفاهم‌های خوبی از جمله در زمینه خطوط حمل و نقل و ترانزیت انجام شد و همچنین در موضوعات منطقه‌ای از جمله افغانستان و سوریه تبادل نظر شد.  
 
وزیر خارجه کشورمان در خصوص سفر بعدی خود به ژاپن تصریح کرد: تاکنون سفرهای متعددی از سوی مقامات مختلف و بلندپایه ژاپن به ایران رخ داده و امیدوارم روابط خوب ایران و ژاپن ادامه یابد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: سفر دیگری نیز در جهت توسعه گفتگوهای مشترک به اندونزی خواهم داشت؛ ایران و اندونزی دو کشور مهم در جهان اسلامی با منافع و نگرانی‌های مشترک هستند.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: ظریف ، وزیر ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهپور تناوری
۱۸:۳۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
آنها مجبور دربرابر اراده آهنین این ملت بزرگند .
آخرین اخبار