ا‌فزایش محکومیتهای بین المللی علیه جنایات آل خلیفه

محکومیتهای بین المللی در زمینه رعایت نکردن حقوق بشر در بحرین توسط آل خلیفه رو به افزایش است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران بـه نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ مراسم تشییع جوان بحرینی منطقه الدراز با حضور گسترده مردم بحرین برگزار شد و دود و گاز ناشی از گازهای اشک آور و سمی ، تشییع کنندگان را در بر گرفت. شرکت کنندگان در مراسم تشییع از مسئول نظارت در امور شکنجه وابسته به سازمان ملل  در خواست کردند از زندانهای بحرینی نیز بازدید کند.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است محروم کردن مردم بحرین از حق زندگی خود مهمترین مشکل حقوق بشر در این کشور است.

این در حالی است که محکومیتهای بین المللی در زمینه رعایت نکردن حقوق بشر در بحرین  توسط آل خلیفه رو به افزایش است. خشونتهای امنیتی نیز در بحرین افزایش یافته است. امروز نیز در منطقه السنابس بازداشتها و سرکوبهای امنیتی صورت گرفت. این در حالی است که اهالی منطقه کرکزکان در اعتراض به تصمیم وزارت دادگستری به ویران کردن مسجد امامین عسکریین (علیهما السلام) در این منطقه تحصن کردند.

خبرنگار العالم در گزارش ارسالی خود به این شبکه گفت: جمعیت بسیار زیادی در مراسم تشییع جعفر الدرازی در منطقه الدیه حاضر شدند . الدرازی بر اثر شکنجه های متعدد نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به شهادت رسیده است. ‌از سوی دیگر محکومیتهای بین المللی در زمینه رعایت نکردن حقوق بشر در بحرین توسط آل خلیفه رو به افزایش است. نیروهای نظام بحرین یک حلقه امنیتی در منطقه ایجاد کرده بودند و با شلیک گلوله های ساچمه ای و گازهای سمی به سمت تشییع کنندگان ، سعی در متفرق کردن تشییع کنندگان این شهید داشتند. 

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر بحرین از هم پیمانان دولت بحرین خواست با اعمال فشار بر رژیم آل خلیفه تحقیقات فوری مستقلی در زمینه شهادت جعفر الدرازی ودیگر زندانیان که در بازداشتگاه ها فوت کرده اند انجام دهند و به مسئول حقوق بشر سازمان ملل ویژه نظارت بر مسائل مربوط به  شکنجه اجازه بدهند به بحرین سفر  و از زندانها بازدید کند .

همچنین شبکه شباب السنابس بحرینی اعلام کرد: مقامات آل خلیفه ابراهیم العکری و همه خانواده وی را آزاد کردند. نیروهای امنیتی با حمله به منزل العکری ، وی و اعضای خانواده اش را دستگیر کرده بودند . این در حالی است که منطقه السنابس در آماده باش امنیتی کامل به سر می برد و نیروهای امنیتی با حمله به منازل تعداد زیادی را بازداشت می کنند.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود در زمینه حقوق بشر اعلام کرده است : مهمترین مشکلات موجود در زمینه حقوق بشر در بحرین محروم کردن شهروندان بحرینی از زندگی عادی و محاکمه نکردن افسران امنیتی متهم به تجاوز به حقوق بشر است. همچنین بازداشت شخصیتهای مختلف با اتهامات واهی و محدود کردن فعالیتهایی همچون آزادیهای مدنی از جمله آزادی بیان و آزادی رسانه ای و اعتراضات مسالمت آمیز و برگزاری برخی آداب و رسوم دینی از دیگر موارد رعایت نکردن حقوق بشر در بحرین است.

از سوی دیگر اهالی منطقه کرزکان در اعتراض به تصمیم وزارت دادگستری بحرین در ویران کردن مسجد امامین عسکریین(علیهما السلام) تحصن کردند. همچنین خالد عبدالعال مسئول امور مذهبی در وزارت دادگستری بحرین از پادشاه و وزیر دادگستری این کشور در خواست کرد در زمینه حمایت از مساجد و عبادتگاهها اقدام کنند و هرگونه تجاوز و اقدامی ضد مساجد را متوقف سازند.


انتهای پیام  /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار