جام قهرمانان - دیدارهای نهایی؛

مقایسه نوکیا لومیا 1520 با سونی اکسپریا زد اولترا: غول پیکران!

دیدار نوکیا و سونی، مثل رقابت ببر و پلنگ است! در دور نیمه نهایی 1520، پس از نابودسازی رقبای خود و صعود بی‌چون و چرا از صدر گروه به دور نیمه‌نهایی، هر لحظه به‌ فتح جام مسابقات نزدیک‌تر می‌شود!

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ در حالی که زد اولترا با شکست نماینده آلکاتل و ال‌جی و خارج‌سازی آن‌ها از دور رقابت در عین مغلوب شدن در برابر نوت3، به عنوان دومین صعودکننده گروهش به جنگ رقیب دیرینه خود می‌رود! باید دید که این ببر و پلنگ رقابت ما (البته از نوع فوتبالیست!) چگونه به مقابله با یک‌دیگر می‌پردازند. برای تماشای این دیدار، با ما همراه باشید.

10 دقیقه ابتدایی: طراحی

این فبلت‌ها ساخته شده‌اند تا مستطیلی باشند! قالبی چهار گوش با گوشه‌هایی نسبتا تیز، از ویژگی‌های بارز این دو فبلت است که طراحان خوش‌ذوق دو کمپانی در طراحی آنان، به کار گرفته‌اند. سونی تصمیم به تولید فبلتی با سطح کاملا تخت گرفته اما نوکیا، قوسی نامحسوس در قسمت پشتی ایجاد کرده و لنز بیرون‌زده دوربین نیز آن را از رقیبش متمایز می‌سازد. بیایید کمی جزیی‌تر نگاه کنیم! زداولترا واقعا بزرگ است! ابعاد این مدل معادل 179×92 میلی‌متر هستند که آن‌را به یکی از بزرگ‌ترین فبلت‌های دنیا تبدیل می‌کند. به صورتی که حدود 7 میلی‌متر در عرض و 17 میلی‌متر در طول، نسبت به 1520 بلندتر است و باعث می‌شود مدل‌هایی مثل گلکسی‌نوت 3 در چشمان شما هم‌چون عضوی از هفت‌کوتوله سفیدبرفی به نظر برسند!

ZU VS Lumia 1520 (5)

وقتی بحث از ضخامت می‌شود، کمر باریک بودن دو مدل کاملا واضح است! به طوری که ضخامت 6.5 میلی‌متری زد اولترا باعث می‌شود با لبه‌های تیزش، هم‌چون یک سامورایی شمشیر به دست به حریفان حمله‌ور شود! به طراحی و قالب کلی آن‌ها هم که برسیم، پرواضح است که 1520 با وجود ابعاد و جثه‌ای کوچک‌تر، بسیار بهتر در دستانتان جا خوش می‌کند، هم‌چنین فراموش نکنیم، لبه‌های آن تماما منحنی هستند و این قوس باعث خوش‌دستی نهایی هرچه‌ بیشتر لومیا می‌شود. هم‌چنین روکش مات بدنه 1520، دلیلی دیگر برای برتری در برابر سطح براق زداولتراست! در نهایت می‌توان به زیبایی و طراحی ظاهری آنان پرداخت که با وجود حاشیه‌های بزرگ زد اولترا، حس امنیت به خوبی در آن کنترل شده و تعادل خوبی در ظاهر آن ایجاد گردیده، اما 1520 نیز با جای‌گیری جالب کلیدها، طراحی خاص مدل‌های ویندوزفونی و تنوع رنگی فوق‌العاده جذاب، هرگز در رقابت کم نمی‌آورد!

ZU VS Lumia 1520 (16)

نوبت به بررسی وزن و سلامت بدنی دو مدل که می‌رسد، با عدد 212گرم در زداولترا و 209گرم در 1520، روبرو می‌شویم که خبر از رژیم غذایی و وضعیت سلامت نسبتا بهتر زداولترا می‌دهد! چرا که با نمایشگری 6.44 اینچی، ابعاد بسیار بزرگ‌تر و استفاده از آلومینیم و شیشه در بدنه، وزن آن تنها 3 گرم اختلاف دارد! یادمان باشد که شماره دکتر تغذیه‌اش را بگیریم، شاید امیدی به لاغری باشد!

دقیقه 10 تا 20: کیفیت ساخت

وقتی با دو دستگاه بزرگ در رده 6 اینچ روبرو هستید، قطعا دوست ندارید که بر اثر سهل‌انگاری به خاک‌سپاری فبلت گرامی بروید! و از آن‌جایی که سونی و نوکیا دو کمپانی با سابقه در طراحی و تولید لوازم الکترونیکی هستند، تولید فبلت‌هایی مستحکم و فوق‌العاده باکیفیت به هیچ عنوان دور از انتظار نیست.

ZU VS Lumia 1520 (7)

سونی که با سری زد اوج ظرافت و استحکام را در یک پکیج زیبا بوجود آورد، این رویه را در زد اولترا هم پیش گرفت و با تولید فبلتی باریک و ظریف، در عین حال باکیفیت و مقاوم، قدرت و پتانسیل خود را کاملا به رخ همگان کشید! استفاده از شیشه آب‌دیده بسیار مقاوم که با فریمی آلومینیمی محکم فراگیر شده، باعث تداعی هر چه بیشتر این کیفیت در چشمان و احساس کاربر می‌شود! استحکام ساخت بالاست، حس منتقل شده عالی و مشکل خاصی در ساخت آن دیده نمی‌شود! نوکیا اما، به ظاهر کمی متفاوت عمل کرده است! اسم پلاستیک که می‌آید تماشاچیان خشمگین می‌شوند و شروع به داد و بیداد می‌کنند! اما وقتی بحث پلی کربنات و کیفیت ساخت نوکیا به میان می‌آید، حرفی برای گفتن نمی‌ماند! لومیا 1520 مثل سایر لومیاها از بدنه‌ای تمام پلی‌کربناتی یک‌پارچه بهره می‌برد که به شکل عجیبی، کیفیتی خارق‌العاده دارد! استحکام ساخت شدیدا بالا بوده و حسی که از آن منتقل می‌شود هم بسیار جالب است. به همین سبب تا به اینجای مسابقه هر دو پایاپای پیش می‌روند و قفل دروازه‌‌ها بسته می‌ماند.

برای دیدن ادامه مسابقه و امتیاز دهی به هریک از دو تلفن همراه اینجا کیلیک کنید

برچسب ها: دریچه ، ایسوس ، جام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۷:۵۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۳
خیلی خوب
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۶ ۰۱ تير ۱۳۹۳
نه تنها نسبت به قیمت بلکه تقریباً از هر نظر(بجز دوربین) اولترا زد بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ashkan
۱۹:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
لومیا در مقابلzuحرفی واسه گفتن نداره!باور کنید.zuقرار بزرگتر از این رو هم به زمین بزنه.
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۰:۳۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
به نظر من نوکیا برترین بوده و هست
آخرین اخبار